Opublikowano 26 maja 20222 l Autor jest kilka błędów w tej tabeli, ale generalnie tak jak wcześniej pisałem różnice między obiema konsolami są naprawdę minimalne. Na papierze co prawda xbox jest odrobinę mocniejszy, ale różnica wynosi około 15% czyli coś jak między rtx 3060 vs 3060 ti więc wielkich różnic nigdy nie będzie.
Opublikowano 26 maja 20222 l Devowie już przed premierą mówili że konsole są bardzo podobne i różnice w multiplatformach będą minimalne. To PS i XBox wpajali że z jednej strony większa częstotliwość GPU i więcej pamięci ma znaczenie a z drugiej że tylko TeraFlopsy i większa przepustowość pamięci się liczy. A prawda leży pewnie gdzieś po środku i zależy od silników i optymalizacji.
Opublikowano 26 maja 20222 l 3 minutes ago, messer88 said: Beka tylko z Medium, lepsza rozdziałka i performance na PS. Mieli rok czasu na optymalizację i nie musieli się męczyć z optymalizacją pod słabszą konfigurację jak w przypadku Xbox Series S.
Opublikowano 26 maja 20222 l Tam coś było na początku okrojone (chyba RT?) później spatchowane i w sumie jest bardzo podobnie na obu konsolach.
Opublikowano 26 maja 20222 l Godzinę temu, 20inchDT napisał: control, dirt 5 i valhalla na pewno były spatchowane, pozostałe nie wiem Ta tabelka jest z dupy o ile na początku faktycznie były różnice na korzyść ps5 tak od dawna jest lepiej na XS + nextgenowe bajery jak VRR, DA i DV i zazwyczaj szybsze lodingi, tak są jeszcze wyjątki jak sniper elite
Opublikowano 26 maja 20222 l 8 minut temu, Daddy napisał: Ta tabelka jest z dupy o ile na początku faktycznie były różnice na korzyść ps5 tak od dawna jest lepiej na XS + nextgenowe bajery jak VRR, DA i DV i zazwyczaj szybsze lodingi, tak są jeszcze wyjątki jak sniper elite Ile gier obsługuje obecnie DV? Pamiętam o Halo Infinite i podobno było to tam skopane. VRR jest dostępny na PS5, a loadingi są akurat najczęściej najszybsze na Sonce.
Opublikowano 26 maja 20222 l 2 minutes ago, Paolo de Vesir said: Ile gier obsługuje obecnie DV? Pamiętam o Halo Infinite i podobno było to tam skopane. VRR jest dostępny na PS5, a loadingi są akurat najczęściej najszybsze na Sonce. Internet mówi o tym: Borderlands 3 Call of Duty Black Ops Cold War Dirt 5 F1 2021 Gears 5 Guardians of the Galaxy Halo Infinite Immortals Fenyx Rising Metro Exodus Microsoft Flight Simulator Psychonauts 2 Nie wiem dlaczego ale u mnie większość gier (spoza listy, w tym Elden Ring albo stare Gears 3) odpala się czasem w Dolby Vision. Po wciśnięciu Xbox Button widzę, ze jest to Tryb Auto HDR ale TV pokazuje Dolby Vision.
Opublikowano 26 maja 20222 l 20 minut temu, Paolo de Vesir napisał: Ile gier obsługuje obecnie DV? Pamiętam o Halo Infinite i podobno było to tam skopane. VRR jest dostępny na PS5, a loadingi są akurat najczęściej najszybsze na Sonce. Pewnie i tak niewiele osób widzi jakies róznice względem hdr. Ogólnie różnice między konsolami prawie żadne, czyli jak się można było spodziewać. Tutaj dolby vision, tam dualsense i pytanie co kto woli bardziej.
Opublikowano 26 maja 20222 l 31 minut temu, Czoperrr napisał: Internet mówi o tym: Borderlands 3 Call of Duty Black Ops Cold War Dirt 5 F1 2021 Gears 5 Guardians of the Galaxy Halo Infinite Immortals Fenyx Rising Metro Exodus Microsoft Flight Simulator Psychonauts 2 Nie wiem dlaczego ale u mnie większość gier (spoza listy, w tym Elden Ring albo stare Gears 3) odpala się czasem w Dolby Vision. Po wciśnięciu Xbox Button widzę, ze jest to Tryb Auto HDR ale TV pokazuje Dolby Vision. U mnie podobnie, 99% lub więcej gier w które gram, a nie ma ich na tej liście odpala się z Dolby Vision. Ja nie marudzę bo obraz jest na korzyść
Opublikowano 26 maja 20222 l Autor te gry mają chyba natywne wsparcie Dolby Vision, w przypadku innych odpala się systemowe DV.
Opublikowano 26 maja 20222 l Tych gier nie jest więcej? Tak sugeruje ta strona https://www.xbox.com/pl-PL/promotions/dolby-vision-enhanced, do tego strona Dolby też pokazuje inne gry. https://www.dolby.com/gaming/ Pamiętam też, że nawet w aplikacji demo ukazującej możliwości Dolby Vision i Dolby Atmos były materiały z Forza Horizon 5, podejrzewam, że w samej grze też jest. Plus ten materiał reklamowy z Gears 5: Edytowane 26 maja 20222 l przez A_Bogush
Opublikowano 26 maja 20222 l 44 minuty temu, Paolo de Vesir napisał: Ile gier obsługuje obecnie DV? Pamiętam o Halo Infinite i podobno było to tam skopane. VRR jest dostępny na PS5, a loadingi są akurat najczęściej najszybsze na Sonce. Prawie wszystkie które mają HDR i jest to lepsze od HDRu nawet jeśli systemowe, VRR na ps5 to błazenada, poczytaj o tym, tak samo lodingi w zdecydowanej większości jest lepiej na XS i nie piszę tu o 2s różnicy bo to nikogo
Opublikowano 26 maja 20222 l 16 minut temu, Daddy napisał: tak samo lodingi w zdecydowanej większości jest lepiej na XS i nie piszę tu o 2s różnicy bo to nikogo Jakiś przykład? Jedyna większa różnica jaką kojarzę to Elden Ring gdzie na PS5 loadingi są 2x szybsze.
Opublikowano 26 maja 20222 l 45 minut temu, Daddy napisał: VRR na ps5 to błazenada Czy ja wiem... ponoć cyber bug na ps5 praktycznie w ogóle nie tnie z vrr, natomiast na xboxie niewiele to daje.
Opublikowano 26 maja 20222 l 23 minuty temu, łom napisał: Jakiś przykład? Jedyna większa różnica jaką kojarzę to Elden Ring gdzie na PS5 loadingi są 2x szybsze. Zacząłem sprawdzać, bo też mnie to interesowało i w takim Elden Ring obecnie od ekranu startowego różnica jest 24s (PS5) Vs 34s (XSX). W Dying Light 2 różnica jest 2s na korzyść XSX, 24s vs 26s. Dalej już nie sprawdzałem, ale wydaje mi się to dość dziwne. Chociażby w zeszłorocznym RE VILLAGE prędkość ładowania na PS5 była miażdząca, 600% szybsza niż na Xboxie. Z drugiej Psychonauts 2 przystosowane pod XSX ładuje się w 7s, a we wstecznej na Plejce 5 - 20s. Także wyniki są niekonkluzywne, ale musimy czekać na gry dedykowane Seriesom aby zobaczyć czy chociaż zbliżą się do natychmiastowych loadingów w exach na PS5.
Opublikowano 26 maja 20222 l @Paolo de Vesir W grach które nie wykorzystują potencjału SSD jest ta sama sytuacja co na PC czyli więcej zależy od prędkości CPU niż dysku (sprawdzałem na paru gierkach i u mnie róźnica między SSD 500MB/s a nvme 2500 jest minimalna). Bo skoro dysk w PS4 ma prędkość 70MB/s a w Xie czy PS5 powyżej 2000 MB/s to gra która ma loading na PS4 120 sek. na next genach powinna się wczytać w max 4 sek. A na ten moment widać to tylko w exach na PS5 i RE Village.
Opublikowano 26 maja 20222 l 13 minut temu, Michał102 napisał: Czy ja wiem... ponoć cyber bug na ps5 praktycznie w ogóle nie tnie z vrr, natomiast na xboxie niewiele to daje. Gram gdzieś z 60h już w tego cybera i wsio jest płynnie. Oczywiście w performance mode nie graficzka.
Opublikowano 26 maja 20222 l Cyberpunk na XSX jest cymesik. Na premierę było elegancko, a teraz jeszcze lepiej.
Opublikowano 26 maja 20222 l Nie powiedziałbym, że jest cymesik. O ile podczas rozgrywania misji jest płynnie, tak już zwiedzając sobie miasto gra potrafi nieźle przyciąć
Opublikowano 26 maja 20222 l Teraz, messer88 napisał: No to ja mam chyba jakiegoś Xboxa SX+ bo nic nie tnie. Idź sobie na ten ryneczek i trochę postrzelaj do ludzików. Zrobi się taki slideshow, że klatki będziesz mógł liczyć na oko.
Opublikowano 26 maja 20222 l Kurde jestem porządnym obywatelem Night City i nigdy nie strzelałem do ludzi na rynku, może dlatego nie widziałem rwącej animacji
Opublikowano 26 maja 20222 l Godzinę temu, messer88 napisał: Mam strzelać do bezbronnych ludzi? Jeszcze jak
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.