Skocz do zawartości

Age of Wonders 4


Homelander

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna świetna strategia zmierza na Xboxa. Pierwsze oceny pomiędzy 8-9.5 więc mamy hiciora dla wszystkich zainteresowanych. Sama gra to 4X z elementami rpg. Przypominam, że twórcą jest Paradox, czyli ci od Europa Universalis, a oni nie zawodzą. Niestety, nic niewiadomo o gamepass, więc na premierę raczej nie. Cena gry to 50$. Sama premiera 2 maja. Mocno się zastanawiam. Mam w co grać z jednej strony, a z drugiej bym wspomógł autorów zakupem. Z trzeciej kupowanie gier na Xboxa jawi mi się jako dowód zidiocenia, więc sam nie wiem lol

 

edit: gra wychodzi też na PS5. Jakoś mnie ominęła ta informacja. Tym lepiej

 

 

IMG_2220.jpeg

IMG_2221.jpeg

IMG_2223.jpeg

IMG_2222.png

Edytowane przez Homelander
  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Homelander napisał:

Raczej takiej Cywilizacji

 

Długo myślałem, żeby powrócić do tego typu gierek, ale ciągle coś mnie blokuje :D. Kiedyś zagrywałem się w Populous II, Heroes 3, Starcrafty, czy Shogun: TW :D. Teraz co najwyżej taktyczne strategie typu XCOM, lub RPGi turowe. 

 

Jakbym chciał wejść w 4x, to Civ 6 najlepsza na start, czy może jednak Age of Wonders 4 jest bardziej przystępna? Tzn. wiem, że nie grałeś jeszcze, ale czytałeś pewnie recki :). 

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, Homelander napisał:

Cywilizacja 6 jest mega i kosztuje jakieś grosze. A na Xboxie jest w gamepass dodatkowo tak więc brałbym Civkę mimo wszystko

Ja na PC raczej takie gierki, anyway, obczaję temat wkrótce. 

 

Age of Wonders z tego co czytałem ma dużo większy nacisk na walki, Civki tak pośrodku, Europa/Stellaris to z kolei druga strona medalu, większy nacisk na inne aspekty. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza

Dlatego brałbym Civkę właśnie. Jest najbardziej zbalansowana, z dodatkami naprawdę ogromna, a przy tym pomimo pozornego skomplikowania, na prawdę bardzo prosta. Nie znaczy, że prostacka i łatwa. Prosta w sensie przystępna. Na konsoli gra się ok, nawet na telefonie gra się ok. Ale pewnie na piecu najlepiej. Ja osobiście na telefonie grałem najwięcej, bo i to mega dobra gra mobilna. W dowolnej chwili można pyknać turę czy dwie. Problem w tym, że wciaga straszliwie i z dwóch tur robiły mi się trzy godziny :)

Odnośnik do komentarza

Ja czekam z niecierpliwoscia. Mam nastukane prawie 800h w Stellaris i licze ze i tutaj sie nie zawiode. Civki to wiadomka, zawsze na propsie, choc Humankind mi sie bardziej spodobalo. Z kolei EU czy Hearts of Iron to juz nie moja para kaloszy.

 

Recenzje za wiele o problemach technicznych tez nie wspominaja. Co dobrze wrozy, zwlaszcza ze kilka gier ktore chcialem kupic, musialem odpuscic (Jedi czy Wild Hearts).

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Homelander napisał:

Will the PS5/Xbox Series versions have Keyboard & Mouse Support?

While PS5 allows you to use a keyboard & mouse, console versions of Age of Wonders 4 will not support them.

 

No szkoda, gra wypada z wishlisty

Powinieneś sobie jakiegoś małego pc złożyć albo laktop i wywalić na te konsolowe porty licząc, że producent łaskawie zadba o takie przyjemności (a nie musi).

 

Rozumiem, że człowiek w pewnym wieku już nie ma tyle czasu na granie co kiedyś ale granie m+k na konsolach to mrzonka, której listę tytułów na palcach jednej ręki zliczysz.

Odnośnik do komentarza
10 minutes ago, Dr.Czekolada said:

Powinieneś sobie jakiegoś małego pc złożyć albo laktop i wywalić na te konsolowe porty licząc, że producent łaskawie zadba o takie przyjemności (a nie musi).

 

Rozumiem, że człowiek w pewnym wieku już nie ma tyle czasu na granie co kiedyś ale granie m+k na konsolach to mrzonka, której listę tytułów na palcach jednej ręki zliczysz.

 

Nie zależy mi aż tak mocno. 

Odnośnik do komentarza

Nie uzywalem polskiego w grach od wielu, wielu lat to sie nie odniose. Co do gry po 30h to moze to byc moje GOTY. Moze za wczesnie na takie gdybanie, ale gra ma solidne fundamenty.

 

- Bardzo duze opcje kustomizacji. Od rasy zaczynajac, poprzez skile, pochodzenie czy tez magicznych tomow, ktorych jest 54 podzielonych na 8 affinity. Do tego dochodza wszelakie "upgrady" (transformations) rasy. Te z kolei dziela sie na minor, ktore mozna stackowac i mozna tez wybrac jedna glowna. To tworzy niezliczona ilosc kombinacji.

Mialem np. lucznikow. Ich normalny zasieg to 4 pola. Ale po roznych modyfikacjach uzyskalem zasieg 7 pol. AI chyba nie skumalo, i czesto ustawialo sie 5-6 pol ode mnie. Wtedy to juz gg.

 

- Dyplomacja tez jest fajnie zrobiona i ma sens. Jest tam wiele niuansow do ogarniecia i mozna sie zgubic poczatku, ale z czasem wszystko da sie ogarnac. Wolne miasta sa wazne i warto zabiegac o ich wzgledy. Czesto mozna dostac dostep do roznych materialow, ktorych sami nie posiadamy. Wypowiedzenie wojny to tez czasem nieprosta sprawa. Trzeba sie "napracowac" po to by deklaracja wojny nie zrujnowala nam ekonomii. To w przypadku nieusprawiedliwionych wojen. Duzo zalezy tez od ustawien domeny, wiec warto czytac drobny druczek nim sie zacznie kampanie. W jednym przypadku, wszyscy byli w stanie nieprzerwanej wojny. Ta kampania zajela mi ponad 100 tur xd

 

- UI tez nie jest zle. Wszystko jest na widoku, i pelno jest hyperlinkow, ktore wytlumacza co i jak. Ogolnie grafika jest sliczna. Wszelkie transformacje sa widocznie na ekranie armi czy tez naszego bohatera. Jesli mam byc szczery, to przydala by sie opcja wizulanego toggle on/off. Bo bywa ze niewszystko do siebie pasuje.

 

- Walka, a gralem poki co tylko no normalu jest mega wciagajaca i bywa tez wymagajaca. AI zazwyczaj wie co robi i czesto wlaczalem auto walke i sie przygladalem co i jak. To akurat sie przydaje np na poczatku, gdy nie znamy potencjalu jednostek. AI zawsze sie buffuje na maxa, lucznikow trzyma z tylu a ciezkie jednostki grupuje na czole armi. Nasze jednostki dostaja pkt awansu dzieki ktorym, wzrastaja ich mozliwosci bojowe a czasem transformuja je w cos zupelnie innego. Oczywiscie warto jak najszybciej miec kilka armi i poruszac sie trojkami. Bo do wiekszosci starc, mozna dolaczyc jednostki, ktore znajduja sie w promieniu trzech pol od jednostki inicjujacej starcie. Glowym wyjatkiem sa starozytne ruiny, gdzie gra pozwala tylko na jedna armie.

 

- Magia jest bardzo, ale to bardzo rozbudowana. Dzieli sie dwa rodzaje. Ta, ktora uzywamy na mpaie swiata i gruga, ktora jest dostepna w czasie walk. Czarow jest cala masa i sa dosc nietuzinkowe czasem. Przyklad: mozna sprawic by dwie jednostki z naszej armi walczyly przeciw sobie po to by wygrana zostala zmieniona w jedna ale wyzszego tieru.

 

Nie wiem co jeszcze moge napisac. Minusy? Najbardziej uciazliwe dla mnie bylo czasem klikniecie na jednostke na glownej mapie. Zawsze cos tam stoi na przeszkodzie i raz za razem klikalem, czy to misto, czy cos innego. Szczegolnie uciazliwe to jest, gdy kilka armii stoi obok siebie. Brakuje tez przycisku w na ekarnie bohatera, by przejsc do nastepnego. Trzeba sie troche naklikac i mam nadzieje ze to jakos poprawia.

 

Problemow technicznych nie mialem, ale gra czasem lubi zwolnic w czasie wiekszych walk. Zwlaszcza przy oblezeniach, gdzie moze byc i ponad 40 jednostek naraz.

Edytowane przez El Loco Chocko
  • Plusik 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...