Opublikowano niedziela o 17:553 dni @ogqozo Kur*** Wejdz do Manor przez byle jakie drzwiIdz do SaveWejdz po schodach Odbij w Lewo idz w glab korytarzaWskocz w jeden z wiekszych obrazow zaraz na jego poczatku Secret Happines Manager Room
Opublikowano niedziela o 18:043 dni 12 minut temu, Pupcio napisał(a):Girsy też nie wymyśliły cover systemu, ale dopiero one go spopularyzowały, więc licze na podobną akcje w tym przypadkuTrue, pewnie tak będzie. Capcom przy RE4 też nie wymyśliło kamerki znad ramienia podczas celowania (było wcześniej chociażby w Splinter Cell), ale to oni pierwsi zrobili to tak dobrze, że zaczął się szał na ten motyw.Ja tam się wcale nie obrażę jeżeli od tego momentu action-turówki staną się standardem Chyba idę do ostatniego bossa. Pikto "Oszust" dające postaci dwie tury z rzędu to chyba najlepszy i najbardziej zepsuty skill w całej grze x___x Edytowane niedziela o 18:053 dni przez Josh
Opublikowano niedziela o 18:083 dni Przecież to zrobiłem lol. Opisałem tylko wrażenia z tego jak do tego dotarłem. Kurna, nie wierzę że sporo osób tak o sobie wskoczyło do tego obrazu lol. W grze nie ma praktycznie nic takiego przez całą resztę, i nie ma specjalnej oznaki, że ten obraz jest jakiś dziwny.Ile godzin ja w tej grze skakałem po kamieniach, które zazwyczaj tylko wyglądają jakby można było po nich chodzić. A tu kurde wskakuj se w obraz.
Opublikowano niedziela o 18:203 dni Chyba już wszystko zostało o tym wybitnym tytule powiedziane, niesamowita fabuła, genialne postaci, zajebisty gameplay więc nie będę się bardziej rozpisywał. Normalnie powinno być 10/10 ale za tą MUZYKĘ musi być 11/10. Edytowane niedziela o 18:213 dni przez tedi007
Opublikowano niedziela o 18:273 dni 57 minut temu, messer88 napisał(a):Tzw. metaguwno killerNiestety Claire jako gra wideo wyraźnie ma za mało rzeczy, czekam na wypowiedź Famitsu.W grze jest za mało nieprzemyślanych dialogów, wydłużających rozgrywkę. Do tego te naleciałości z Sekiro już nawet rozlały się na staroszkolne japońskie granie.Postacie są też zbyt doskonale wyglądające, mamy też typowe dla branżySpoilerGłupie Umieranienajlepszych postaci.Gotye.
Opublikowano niedziela o 18:383 dni 30 minutes ago, ogqozo said:Przecież to zrobiłem lol. Opisałem tylko wrażenia z tego jak do tego dotarłem.Kurna, nie wierzę że sporo osób tak o sobie wskoczyło do tego obrazu lol. W grze nie ma praktycznie nic takiego przez całą resztę, i nie ma specjalnej oznaki, że ten obraz jest jakiś dziwny.Ile godzin ja w tej grze skakałem po kamieniach, które zazwyczaj tylko wyglądają jakby można było po nich chodzić. A tu kurde wskakuj se w obraz.A Plusika dales za to ze ci pomoglem?
Opublikowano niedziela o 18:453 dni 38 minut temu, Josh napisał(a):True, pewnie tak będzie. Capcom przy RE4 też nie wymyśliło kamerki znad ramienia podczas celowania (było wcześniej chociażby w Splinter Cell), ale to oni pierwsi zrobili to tak dobrze, że zaczął się szał na ten motyw.Ja tam się wcale nie obrażę jeżeli od tego momentu action-turówki staną się standardem Chyba idę do ostatniego bossa. Pikto "Oszust" dające postaci dwie tury z rzędu to chyba najlepszy i najbardziej zepsuty skill w całej grze x___xNo już nie przesadzajmy, sos z jakim to podali rzeczywiście wykwintny, fancuski, ale od lat to jest trend zarówno w SoS, jak i np. dwóch nowych Yakuzach.Może Larian podłapie i będzie w nowym Divinity parowanie i slasher QTE xD.
Opublikowano niedziela o 19:093 dni 29 minut temu, wet_willy napisał(a):A Plusika dales za to ze ci pomoglem?Przecież masz napisane.Rozwaliło mnie co tam jest jeszcze w tym Manorze. Mogło by nie być, i tak by była to świetna rzecz w grze. Ale poszli dalej. Tak można opisać tyle rzeczy w tej grze... To jest prawie jak... Fajnal Rebirth jRPG-ów.
Opublikowano niedziela o 19:203 dni Wiekszosc tej gry to motywy zaczerpniete z innych gier. Design UI podczas walki to persona chociazby.Po prostu wiekszosc tych elementow doprowadzili, nie wiem czy do perfekcji, ale stanie sie to benchmarkiem.Chociazby staroszkolna mapa swiata pelna sekretow. Nie ma lepszej mapy w grach. FF7 Rebirth nie licze bo to nie to samo. Chodzi o klasyczne latanie miedzy lokacjami.Muza - kiedy mialem mysli, ze wszystko jest na jedno kopyto to nagle dojebuja takim bangerem, ze az mi wstyd.
Opublikowano niedziela o 19:313 dni 2 minuty temu, Ölschmitz napisał(a):Chociazby staroszkolna mapa swiata pelna sekretow. Nie ma lepszej mapy w grach.Mi cały czas przychodził do głowy FF9 ze skillami których uczyliśmy się podczas walki mając ubrany konkretny przedmiot, a potem mając ogniczoną ilość punktów było trzeba kombinować z buildem. To samo z mapą świata, tylko tam mieliśmy chocobosa, który zdobywał kolejne skille jak pływanie, latanie, bieganie po górach, dzięki czemu odkrywało się kolejne lokacje i skarby. Nawet to nurkowanie Esquie w morzu to jak żywcem wzięte z dziewiątki. Jestem ciekaw w jaką stronę pójdzie Square z FF17, sprzedaż FF16 niezbyt ich zadowoliła.
Opublikowano niedziela o 19:473 dni @Shen no o tym mowie, nic nowego i odkrywczego. po prostu w koncu ktos to wszystko wzial, przeniosl w 21 wiek i wydal na UE5 w super jakosci.
Opublikowano niedziela o 20:083 dni Koniec. Finał mnie zdemolował. Ostatni raz fabularnie byłem tak pozamiatany po skończeniu Silent Hill 2, czyli jakieś 20 lat temu, bo od tego czasu nic równie dobrego nie wyszłogiga spoilerTo, że dadzą dwa całkowicie różne zakończenia i oba będą depresyjne, to się nie spodziewałem. A, że cała ta ekspedycja finalnie okaże się farsą z góry skazaną na porażkę (przynajmniej dla głównej protagonistki), to już tym bardziej. Story 10/10, nie sądziłem że jeszcze jakaś gierka tak mnie wciągnie i zszkouje pod tym względem. Człowiek już nigdy nie będzie taki sam po tej grze
Opublikowano niedziela o 20:273 dni Na pewno twórca doskonale zna Personę, ale nie wiem, ile tutaj akurat sama Persona miała wprowadzić. Sterowanie osobnymi przyciskami zamiast przewijania listy? To już robił Super Mario RPG, który w wersji NTSC miał fioletowe przyciski, a w europejskiej kolorowe. Estetycznie, menusy są funkcjonalne, przede wszystkim są bardzo szybkie, jak się już wie co się robi, to się nawala strzały, ataki i techniki tak, że niemal się nie pojawiają na ekranie, wchodzi to pod grę akcji hehe. Tutaj takie z początku gry i byle co, a kurde, Persona tak nie działa hehe. Ani Super Mario RPG. Chociaż szła powoli w podobnym kierunku, różnica z części na część była lekko w tym kierunku... ale lekko. Są pewne uproszczenia w kierunku gry akcji, które na swój sposób próbowały też od dekad Fajnale. Masz 6 technik dostępnych (jak chcesz Sekiro, to nie musisz ich nawet używać). 3 przedmioty, z których góra jeden będziesz w ogóle używać. Strzelanie jak w SZCZELANCE, LT RT pif paf (i nie da się nawalić przycisku naraz jak w Personie, bo przeciwnika odrzuca i nie trafisz!). Włożyli sterowanie gry akcji w turówkę. Mapa świata to mapa świata - da się zrobić, tylko nikt specjalnie nie chciał, bo założył, że tego nie chcą gracze (i pewnie wielu na świecie nie chce). To, że dodali bąbelki, mniej mnie zaskakuje, niż to, że wszystkie mechanizmy działają, i są piękne. Jak się patrzy na lokacje... wiadomo, że wyglądają one bardziej jak w Soulsach, są relatywnie kompaktowe na RPG-a, skupione na detalach raczej niż na ekspansywności. Ale mają takie ucuzcie... dzieła sztuki, każdy kadr jest estetyczny i po prostu ładny, oświetlenie, faktura wszystkiego, wszystko jakoś idealnie pięknie do siebie pasuje i ma unikalny charakter miejsca i uczucie podczas chodzenia po każdej lokacji jest świetne. Że TEN element Fajnali gra odda tak dobrze, to chyba nikt się nie spodziewał. Jak wszystko, ta mapa świata świetnie łączy, hm... czytelność z nieczytelnością. Bardzo mało się nam mówi wprost. Pojawiają się nazwy lokacji, gdy podejdziemy do nich, wejścia są subtelne, skarby malo podświetlone, jedyny komunikat co do wskazówek to jak lokacja przekracza nasz level o ileśtam to jest "danger" na wejściu. Jest to tak zajebiście ładne, że mimo mało intensywnego gejmpleju, miła jest to mapa, choć myślę, że najważniejsza nie jest.Fajny pomost między grami open world (które wykonane na tym poziomie musiałyby żreć niesamowicie dużo surowców) i statycznymi ekranami z ostatniej Persony.
Opublikowano niedziela o 23:162 dni Oglądam se wywiad, a tam gadają o Manorze i o psie też hehe. "Czy najpierw był Monoco w grze czy pies? Nie powiem". "Najpierw miałem Mega Drive'a, ale miałem trzy lata, nie pamiętam nic. Pierwsza konsola, jaką pamiętam, to było PS jeden. To widać, że jestem cały za Final Fantasy... 8 i 10, zwłaszcza, ale męczyliśmy się ostro z braćmi, nic nie rozumieliśmy. PS1, PS2, GameBoy, całe życie grałem w sumie tylko w japońskie gry. RPG, RPG, jeśli nie ma liczb to się nudzę... chociaż Devil May Cry jest w moim top 3 życia, DMC, Journey i Suikoden... ""Nie myślałem, że gra stanie się takim fenomenem. Zakładałem, że robię grę dla dokładnie takiego gracza, jak ja, których trochę jest, ale nie jakieś masy. Czuliśmy, że gra będzie dobra dla fanów, bo cały czas w nią graliśmy, nadal to robimy po 5 latach pracy, próbujemy speedrunów, wymyślamy nowe szalone taktyki - nie tak, jak często developerzy mają, że nie mogą już patrzeć na robioną grę. Więc zakładaliśmy, że będzie miała jakąś społeczność oddanych fanów. Wielki sukces - tego nie spodziewaliśmy się. (...) To, że gra jest nawet na półkach w Japonii i ma tam fanów, to już w ogóle marzenie z dzieciństwa i nadal nie chce się w to wierzyć""Figurka Esquie? Tak, tak, myślimy nad takimi rzeczami, ale wiecie, nie wyjdą od razu, bo jesteśmy nadal przytłoczeni tym wszystkim, to jest nowa sytuacja... Ogłosiliśmy winyl OST, i gadamy o wielu innych rzeczach, ale to zajmie czas (...) Kurde, ależ teraz będzie presja i oczekiwania na następną grę""Pisaliśmy w obu językach na zmianę. Pierwotny plan był po angielsku, napisaliśmy z Jen cały scenariusz po francusku, potem go przetłumaczyliśmy na angielski i nagrywaliśmy kwestie sami - Francuzi - po angielsku. (...) Ale, wiesz, jesteśmy w dystopijnym Paryżu, mamy berety, bagietki, więc powiedziałbym, tak, to jest francuska historia""Film? Tak, ogłosiliśmy już, że ma być. To projekt hollywoodzki, więc kto wie. Podpisaliśmy prawa. Różni ludzie się zgłaszają, że chcą napisać scenariusz, na tym etapie wszystko może jeszcze upaść, wiele do zrobienia jeszcze""Robert Pattinson to Gustave? Ludzie mówią różnie, kogo im postaci przypominają... Mieszanka. Jeśli chcesz wiedzieć, co jest inspiracją, popatrz na zdjęcia członków studia hehe""Czy gra mogłaby powstać w Ubi? Tego typu projekty - nowe IP, oryginalne historie, oryginalne postaci - jest na pewno ultratrudno przepchać do realizacji w dużej firmie. Jest wiele etapów zatwierdzania, rozbudowane struktury... Musisz mieć już odpowiednie osiągnięcia w CV, i być odpowiednio wysoko w hierarchii zespołu, by móc proponować tego typu własne projekty. Gdybym chciał coś takiego zrobić w dużym studiu, dojście do tego etapu zajęłoby mi 25 lat. Nie mam cierpliwości. Chcieliśmy też zrobić rzeczy po swojemu i naprawdę mieć fajny klimat. Bo na tym polega ta gra - stworzeniu nastroju""I mogliśmy mieć wszystko dobrze zrobione, wynajęliśmy naprawdę ładne biuro, z dużym ogrodem - graliśmy codziennie w przerwie w petanque. Żeby gra miała ten nastrój pasji, naprawdę potrzebowaliśmy takiego klimatu typu "grupa przyjaciół robi coś razem". Rozmawialiśmy o czymś, jakiś żart, chcieliśmy to umieścić w grze - od razu dawaliśmy to do gry. Taka elastyczność, bezpośredniość - to jest zarezerwowane dla małego studia indie. Tutaj w Montpellier mamy tylko 25 osób. Znamy się wszyscy dobrze. Trudno to osiągnąć w dużym studiu. Zakładanie studia samemu jest też ultratrudne - to nie jest żadna ścieżka szczęścia, nie ma co. To masa pracy. Jako założyciel, masz bardzo mało dni wolnych i wieczorów wolnych, przez kilka lat. Ale warto""Game Pass? Przede wszystkim zawsze chcieliśmy dotrzeć do jak największego grona, Rynek jest bardzo zacięty... Zwłaszcza gdy robisz grę AA, jest niewiadoma. Gdy podpisaliśmy Game Passa, nie byliśmy jeszcze zwłaszcza pewni, czy gra będzie udana, więc uznaliśmy: jeśli wtopi, to przynajmniej przeżyjemy. To była dobra możliwość zminimalizowania ryzyka. Teraz ludzie nam piszą nieraz, że wypróbowali na Game Pass ale kupili też grę, by mieć""Maelle jest najbardziej broken? Niee, jest może w top 3... Nie wiecie, co jest możliwe w tej grze. Wymyśliliśmy w grze tak przegięte buildy, że jeszcze nikt w sieci ich nie stworzył. Ale gracze już sporo rzeczy wynaleźli, szybciej niż myśleliśmy hehe. Ale nie ogłoszę swojej własnej tier listy""Co dalej? Na pewno jaramy się możliwością zaczęcia nowego projektu. Bo ostatni etap pracy nad grą to sama optymalizacja, naprawianie błędów - więc nie możemy się doczekać, by móc wrócić do pracy kreatywnej. Na razie tylko czytamy Reddita, co ludzie zgłaszają, naprawiamy bugi, nic ciekawego""Switch 2? Na pewno sukces gry otworzył wiele nowych drzwi, tyle powiem. Będziemy oceniać, co jest możliwe"Quelle suite pour Clair Obscur ? Avec Guillaume Broche, le directeur créatif - YouTube
Opublikowano poniedziałek o 06:022 dni 10 godzin temu, Ölschmitz napisał(a):Wiekszosc tej gry to motywy zaczerpniete z innych gier. Design UI podczas walki to persona chociazby.Po prostu wiekszosc tych elementow doprowadzili, nie wiem czy do perfekcji, ale stanie sie to benchmarkiem.Chociazby staroszkolna mapa swiata pelna sekretow. Nie ma lepszej mapy w grach. FF7 Rebirth nie licze bo to nie to samo. Chodzi o klasyczne latanie miedzy lokacjami.Muza - kiedy mialem mysli, ze wszystko jest na jedno kopyto to nagle dojebuja takim bangerem, ze az mi wstyd.Mapa mi przypomina najbardziej tą z Tiny Tina's Wonderlands pod względem graficznym.
Opublikowano poniedziałek o 06:192 dni Gra wczoraj przebiła swój rekord graczy na steam, 10 dni po premierze a zainteresowanie nie spada, ciekawe ile kopii już zeszłoCzekam na ten winyl z ost i figurke Esquie
Opublikowano poniedziałek o 06:422 dni Robie wlasnie Flying Manor. Maelle ze skillem Stendhal. ja pierdole, praktycznie one shotuje bossow.widzialem na strimie jak gosc na 65 levelu tego Sprunga zajebal jednym ciosem za jakies 3,5 miliona. i to bez metasposobow w stylu wszyscy inni gina itd, normalnie z marszu. nie wiem dokladnie chyba od czego to zalezy, musze pogrzebac w pictosach.
Opublikowano poniedziałek o 07:082 dni 5 minut temu, Ölschmitz napisał(a):nie wiem dokladnie chyba od czego to zalezy, musze pogrzebac w pictosach.SpoilerNo wszystko zależy do picto, ponoć można miliardy nią wykręcić, ze swojego doświadczenia powiem, że wystarczy 80M pewnie mniej, żeby one shot'ować wszystkich bossów w czasie pierwszego przejścia nawet tego Simona w Abyss, nie wiem jak jest na NG+
Opublikowano poniedziałek o 07:442 dni Super się czyta te fragmenty wywiadu co wrzucił ogqozo, ma się wrażenie że grę naprawdę tworzyli zafascynowani grami wideo ludzie, a nie roboty w krawatach. Gość odwalił GOTY nawet nie zdając sobie z tego sprawy, a mimo to bije od niego skromność i taka.... normalność. Sodówka raczej nie uderzyła do głowy po tym sukcesie. Film? Tak właśnie wczoraj rozmawiałem z dziewczyną i padło stwierdzenie, że super by było gdyby zrobili ekranizację tej gry, bo chciałbym zobaczyć to wszystko na dużym ekranie. No i bam, faktycznie idą w tym kierunku, oby się udało. Rzadko chodzę do kina, wolę oglądać filmu u siebie w domu, ale w tym przypadku będę pierwszy w kolejce po bilet Ciekawe o jakich buildach mówi, skoro już ktoś odkrył nuklearny build dla Maelle kasujący każdego jednym ciosem. Normalnie by się pomyślało, że to jakaś nieprzemyślana decyzja deweloperów, ale nie, goście są w pełni świadomi jak bardzo możesz sobie zepsuć grę tworząc giga-przepakowane postacie xD "No byczku, trochę się pomęczyłeś z tym kolekcjonowaniem piktosów i levelowaniem, w nagrodę możesz zmontować bohatera zadającego kwadrylion HP przeciwnikom"
Opublikowano poniedziałek o 08:232 dni 1 godzinę temu, Ölschmitz napisał(a):Robie wlasnie Flying Manor. Maelle ze skillem Stendhal. ja pierdole, praktycznie one shotuje bossow.widzialem na strimie jak gosc na 65 levelu tego Sprunga zajebal jednym ciosem za jakies 3,5 miliona. i to bez metasposobow w stylu wszyscy inni gina itd, normalnie z marszu. nie wiem dokladnie chyba od czego to zalezy, musze pogrzebac w pictosach.Właśnie robię nią endgame z tym skillem, innymi postaciami ciężko mi się zbliżyć do takich liczb, chyba tylko ona jest taka zepsuta
Opublikowano poniedziałek o 10:192 dni Teoretycznie Sciel jest krolowa damage tylko nia nie mozna po prostu wcisnac kwadrat i zabic.
Opublikowano poniedziałek o 10:342 dni Ja tam mam trio babek w teamie, a Sciel nigdy nie wywalę, najlepsza babka pod top dmg. Lune + Maelle + Sciel = niszczatory wszystkich.
Opublikowano poniedziałek o 10:512 dni Ja dopiero Akt 2, ale lecę głównie kolesiem DPS + Maelle DPS + Luna na heal. Na szczęście ilość postaci nie jest duża w grze, dobrze, że nie dojebali 10, tylko Spoiler5(6)ale za to każda inna.
Opublikowano poniedziałek o 11:322 dni 5 minut temu, messer88 napisał(a):Weź se ją na damage też. Elemental genesisElemental Genesis mega combo z Elemental Trick, takie jebnięcie za 4AP jak u innych za 8, tylko trzeba mieć 100% na kryta, i jest jeden spory problem jak przeciwnik ma nullify albo absorb na któryś żywioł to: Edytowane poniedziałek o 11:342 dni przez tedi007
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.