Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Final Fantasy Tactics - The Ivalice Chronicles

Featured Replies

Opublikowano

Mustadio z gnatem i ogólnie gnaty później w grze są mega konkretne. Zawsze też będę bronił profesji Calculatora, potrafi robić cuda i kukę wielu przeciwnikom naraz ale trzeba lekko ogarnąć mechanikę i cyferki.

  • Odpowiedzi 214
  • Wyświetleń 10,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Okazuje się, że te przerywniki z WotL są w grze, ale zamiast wpleść je w rozgrywkę twórcy wrzucili je do kompendium, gdzie można je sobie odtworzyć xd Dziwna decyzja. W FFT nie grałem już z 20 lat, al

  • @voi tekku FFT zjada Tactics Ogre: Reborn prawie pod każdym względem, jedynie różne ścieżki fabularne to coś czego FFT może zazdrościć a cała reszta to z 2 klasy wyżej. O wieeele lepszy rozwój postaci

  • Wszystkie 3 opcje są dobre (no a dla Ciebie dwie @WisnieR ). Skończyłem dzisiaj. 637 ukończona gra. 13 tytuł (oj trzeba nadrobić jeszcze XIII, VIII, IV i V) z serii Final Fantasy. Długo czekałem na o

Opublikowano
  • Autor
46 minut temu, SebaSan1981 napisał(a):

Mustadio z gnatem i ogólnie gnaty później w grze są mega konkretne.

To samo Balthier, a nie czekaj...

TBal.webp

[*]

Opublikowano

Tactics w ogóle jest powiązane w jakiś większy sposób z FFXII poza tym, że rozgrywa się w tej samej krainie? Póki co to nie widzę, żeby nawet pojawiały się podobne rasy zamieszkujące te tereny.

Opublikowano

Później będą małe nawiązania w dodatkowym "lore". Ten sam świat ale w kompletnie innych epokach.

Opublikowano

Okazało się, że dodatkowe klasy i postacie z WoTL są dalej w kodzie gry i moderzy już je przywrócili. Można je pobrać z Nexusa.

Opublikowano
W dniu 2.11.2025 o 14:21, Josh napisał(a):

Łucznik jest naprawdę aż tak bezużyteczny w tej grze czy ja coś źle robię? Damage jaki zadaje jest śmiesznie mały, a najbardziej rozwala mnie to, że jak wskoczę na wyższą półkę niż ta na której znajdują się przeciwnicy, to... nie da się nikogo trafić xD serio? Myślałem że właśnie przewaga w pionie powinna dawać kolesiowi z łukiem przewagę. Chociaż mogę się mylić, do Sun Tzu mi daleko. Póki co doszedłem do wniosku, że lepiej mieć black mage'a, bo nie dość że ma podobny zasięg ataku, to jeszcze zadaje więcej dmg i wali obszarowo. Zabawne jest to jak malutkie są te plansze, ale w sumie spoko, dzięki temu walki są bardziej skondensowane i nie trzeba daleko gonić wrogów.

Ja tam używałem łucznika randomo aż do ostatniego aktu, gdzie weszła plejada gwiazd Disneya, którymi ciężko by było nie grać :). To jest wyraźnie gra charakter-driven i używanie randomów to trochę jak w Baldurze party 6 randomów :).

Przynajmniej przy 1 przejściu.

Opublikowano

Są jakieś bonusy/wyzwania grając na najwyższym poziomie trudności? Czy jest tylko trudniej?

Opublikowano

Nie mam porównania z normalem, bo od razu odpaliłem hard, ale ciężko mi tu dostrzec jakieś ciekawe aktywności związane z tym poziomem trudności. Z tego co wiem to po prostu przeciwnicy mają więcej HP i gryzą nieco mocniej, ale raczej nie stosują żadnych zaawansowanych taktyk czy coś.

Opublikowano

Lecę już z czwartym rozdziałem. Wszystkie klasy postaci poza ostatnią odblokowane, więc w końcu można się ładnie pobawić tworząc własny dream team, aczkolwiek widzę że najbardziej opłaca się iść w siłę fizyczną. U mnie 3 fizole: pół knighty-pół samuraje, do tego jeden bard ze znajomością czarów leczących, drugi bard z czarami ofensywnymi i większość etapów idzie bez problemu. Nie wiem jak na normalu, ale na tactician są chamskie i bardzo nagłe skoki poziomu trudności, np 3 bardzo proste misje fabularne które przechodzę nie ginąc żadną postacią, a później nagle JEB gra postanawia zrobić się bardzo trudna i trzeba trochę grindować tylko po to, żeby okazało się, że następne 3 czy 4 etapy znowu są dziecinnie proste. Jakiejś finezji ze strony AI ciężko mi się tu dopatrzyć, po prostu w pewnych momentach gra postanawia drastycznie zwiększyć ilość zadawanych mi obrażeń albo HP bossa i tyle, wydaje mi się że ktoś tu się nie napracował za bardzo. Fabułka jest po prostu "spoko", jak an FF brakuje mi mocniejszych zwrotów akcji i charyzmatycznych bohaterów, ale jeżeli ktoś lubi polityczne knowania i mniej przesłodzonego bullshitu niż w pozostałych Finalach, to powinien być zadowolony. Zawodzi natomiast muzyka, mam wrażenie że od początku gry na zmianę lecą w kółko te same utwory, co przy kilkudziesięciogodzinnej przygodzie potrafi zmęczyć. Pewnie skończę i za jakiś czas odpalę Tactics Ogre albo Triangle Strategy, bo te gry też mnie z jakiegoś powodu ominęły.

Opublikowano

Te skoki poziomu trudności bolały już w oryginale, tutaj też istnieją tak jak piszesz.
Co do drużyny to mając postacie z sensowną wartością Bravery, można spokojnie pocisnąć grę z ekipą Ninja / Samurai / Monk + Dual Wield + Movement +2. To jest overkill.
W moim przypadku skończyłem fabułę w około 40 godzin robiąc w tym czasie wszystkie Errands oraz połowę klas mam już wymasterowaną na Ramzie. Zostaje Deep Dungeon, trochę grindu z Job Points oraz kilka rzadkich potworów. Dobra giera.

Opublikowano

Skończone. Dobra gierka, ale też mocno nierówna: skoki poziomu trudności, fabuła czasem lepsza, czasem przynudzająca, system niby posiada jakąś głębię, ale jak już się odkryje wszystkie klasy postaci, to szybko można dojść do wniosku, że opłaca się używać może z 2-3, dużo walk wygląda do siebie zbyt podobnie, a tryb Tactician został zrobiony na odpierdol i kilka razy wręcz zmusza do chamskiego grindu.

Pytanie do forumowych ekspertów: jak w porównaniu z tą grą wypadają Tactics Ogre i Triangle Strategy? Lepsze? Gorsze? Które warto ograć jako pierwsze?

Opublikowano
  • Autor
Teraz, Josh napisał(a):

Tactics Ogre i Triangle Strategy? Lepsze? Gorsze? Które warto ograć jako pierwsze?

Tactics ogre, ale jak masz na czym emulować, to polecam jednak wersje z psp, remaster wprowadza chujowe zmiany. Triangle to visual novela z dodatkiem walk, przez pierwsze 3h gry miałem jedna czy dwie walki a reszta to były gadające głowy, mi to osobiście nie przeszkadzało, ale ostrzegam.

Opublikowano

Triangle Strategy nie ograłem, a o Tactics Ogre to napisałem

Tactics Ogre: Reborn

Tactics Ogre: Reborn (PS4 Pro) - remake remake'a remastera protoplasty FF Tactics ze SNESa. Jak na grę mającą swoje korzenie w 1995r. tytuł wyróżnia się skomplikowaną i wielowątkową fabułą. Akcja rozgrywa się na kontynencie gdzie po śmierci króla pełnię władzy chce przejąć jedno z dwóch księstw (+mniejsze frakcje), co powoduje pełnowymiarową wojnę. Podejście do tematu jest całkiem poważne bo ukazane są egzekucje, zdrady czy mordy na ludności cywilnej. W pewnych momentach możemy też wybrać opcję co ma zrobić główny bohater co bezpośrednio wpływa na fabułę i postacie które możemy rekrutować. Pod względem konstrukcji historii jest to topka, na początku trochę przytłacza ilością informacji i nazw własnych ale przy drugim przejściu :Coolface: można sobie poukładać kto jest kim i jaki ma cel. Gra ma pełny, dobry dubbing, tylko czasami końcówki dialogów są za ciche, tak jak by dźwiękowiec za szybko "wygasił" ścieżkę audio.

 

   Rozgrywka w swoich podstawach to jednocześnie uproszczony i przekombinowany FF Tactics. Uproszczony jest rozwój postaci, kolejne klasy odblokowujemy przez korzystanie ze specjalnych bilecików więc możemy bez problemu przerobić wojownika na maga. Maksymalnie do dyspozycji jest 16 slotów na skille, 8 specjale powiązane z bronią, 4 na magię i 4 ogólne. Duża ich część powtarza się między klasami więc mimo pozornie dużej ilości możliwości możemy wyodrębnić 4 buildy którymi gra się bardzo podobnie. Jak ktoś lubi zrobić przepakowane kombinacje to tutaj tego nie zrobi, system jest na to za 'sztywny'. Właściwie można całą grę ukończyć klasami które są defaultowo przypisane skupiając się tylko na ekwipunku i skillach. Co jest też irytujące to level cap powiązany z konkretnymi misjami fabularnymi, nie da rady przekoksować postaci.

   Jak już dojdzie do walki to znowu czuje się przekombinowanie. W potyczkach bierze udział do 25 jednostek, mapy są duże ale mają wiele elementów wertykalnych na które tylko latające postacie mogą wejść. Co to powoduje? Główne drogi szybko są blokowane przez tanki i zanim wszystkie jednostki zaczną coś robić to czasem mija i pół godziny, w międzyczasie czeka się na naładowanie magii i utorowanie ścieżki przez jednostki na froncie. Na niektórych mapach są też przepaście więc nad nimi też nie można ustawić bohaterów. Do tego należy dodać dziwne obliczanie obrażeń i magii, 4 levele różnicy to dosłownie zmiana z zadawanych obrażeń z 1 do 100, a magia lecznicza staje się po czasie praktycznie bezużyteczna bo się nie skaluje (dodanie 250 HP postaci co ma max 500 to co innego niż takiej co ma 1500 HP). Jeszcze masę innych irytujących elementów można by wymienić i gdyby nie możliwość przewijania tur do tyłu była by mega lipa a tak zawsze można zrobić kolejne podejście do tego samego problemu.

 

   Co mi się nie podoba to grafika, wygląda jak przefiltrowany pixelart, musiałem się przyzwyczaić bo na początku czułem się jak bym grał w wersję z emulatora. Tym bardziej to razi na tle wypasionych portretów postaci i efektów w wysokiej rozdzielczości (ostatni boss wygląda jak wyjęty z innej gry). Muzyka jest ok tylko przez długość potyczek robi się powtarzalna.

 

   Gra jest ogromna, spędziłem w niej 120h i nie odkryłem wszystkiego (i raczej tego nie zrobię). Bez poradnika to nawet części postaci bym nie zrekrutował bo to co trzeba zrobić jest zamotane (przeczytaj plotkę, pójdź do miasta między bitwą A i B jak pada deszcz :sadkek:). Niestety skala wszystkiego zaszkodziła, bitwy są za bardzo powtarzalne aby dostarczały fun przez więcej niż 30h, później wkrada się coraz większa nuda i tylko fabuła popycha do przodu, chce się zobaczyć oba zakończenia. Na pewno warto ograć ale nie polecam jako pierwsze wejście w Taktyczne RPGi bo można się odbić. 7+/10

FFT>>>>Tactics Ogre: Reborn. Z gier podobnych do FFT to Front Mission 5 jest bardzo dobre.

Opublikowano

Ło kurva, nie wiedziałem że Taktyczny Ogór to taki moloch asax Wpiszę sobie na listę i zagram za jakiś czas jak odsapnę po FFT, a Triangle raczej w ogóle odpuszczę, bo widzę że to jednak nie moja bajka. Jeszcze biorę pod uwagę FFT Advance i Revenant Wings, to pierwsze nawet kiedyś zacząłem i wydawało się całkiem fajne.

Opublikowano
  • Autor
Teraz, Josh napisał(a):

Ło kurva, nie wiedziałem że Taktyczny Ogór to taki moloch asax Wpiszę sobie na listę i zagram za jakiś czas jak odsapnę po FFT, a Triangle raczej w ogóle odpuszczę, bo widzę że to jednak nie moja bajka. Jeszcze biorę pod uwagę FFT Advance i Revenant Wings, to pierwsze nawet kiedyś zacząłem i wydawało się całkiem fajne.

Sprawdz sobie zapomnianą perełkę z psp, wydali port na Sonke 5, kosztuje zawrotne 45zł

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.