Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie do wlascicieli G27. Moja kierownica po kilku dniach grania zaczela sie zachowywac delikatnie mowiac dziwnie..... Zaczela chodzic dosc delikatnie tzn jakis force fedback (czy jak to sie pisze?) jest ale mam wrazenie ze niepelny. W porownaniu z nowka sprawia wrazenie jakby 1 silnik cholera wziela. Chodzi mi o to czy jest jakis guzik lub cos co moglem nacisnac i wylaczylem czesc ff czy poprostu szlak go trafil??? Gralem caly czas na tych samych ustawieniach w GT5.

Odnośnik do komentarza

Witam. Mam pytanie do wlascicieli G27. Moja kierownica po kilku dniach grania zaczela sie zachowywac delikatnie mowiac dziwnie..... Zaczela chodzic dosc delikatnie tzn jakis force fedback (czy jak to sie pisze?) jest ale mam wrazenie ze niepelny. W porownaniu z nowka sprawia wrazenie jakby 1 silnik cholera wziela. Chodzi mi o to czy jest jakis guzik lub cos co moglem nacisnac i wylaczylem czesc ff czy poprostu szlak go trafil??? Gralem caly czas na tych samych ustawieniach w GT5.

Zwiększ siłę FF w grze, mechanizm po prostu się rozruszał i teraz pracuję tak jak powinien według mnie oczywiście. Miałem G25 teraz mam G27 i jest tak samo.

Odnośnik do komentarza

Niesamowite jak reklama robi ludziom wode z mózgu.

Moja pierwsza kierownica to DF Pro - sprzedana z braku czasu.

Druga to też DF Pro - sprzedana z konsolą.

Trzecią jest/była DFGT którą na dniach zamieniam na...Thrustmaster Ferrari F430 FFB za 370zł :turned:

Byłam w sklepie, usiadłam przy zestawie demo i zrobiłam pare kółek na Thrustmasterze. Jakość wykonania, ergonomia, pedały, cisza FF i jego działanie, zostawia w tyle ww. produkty Logitecha.

Na G27 nie miałam okazji grać więc nie porównam, natomiast z G25 moge.

Jedynym "minusem" Thrustmastera jest to co dla wielu jest świętym Graalem wśród kierownic. Kąt 900* i sprzęgło.

Sprzęgło ma swoich zwolenników do których nie należe więc nie porównuje. Natomiast 900* to inna piłka.

Miałam te pare lat(?) DF Pro i często zdarzało mi się grać na 200* i może dlatego te 270* w Thrustmasterze nie robi mi żadnej krzywdy a wręcz przeciwnie :thumbsup: Przełożenie w Logitechach powoduje że nie trzeba takiej precyzji i skupienia jak w przypadku kierownicy Thrustmastera, gdzie małe ruchy przekładają się na większy skręt kół. Ale ten minus to naprawde nie minus, a kwestia godziny jazdy i przyzwyczajenia. Po powrocie do domu i odpaleniu GTDF przekonałam się, że z kolei te 900* szału nie robi. I czasy "identyczne" (jechałam w sklepie i w domu Trial Mountain Fordem GT)

DFGT zostawiam sobie w przypadku gdyby coś z tym Thrustmasterem okazało sie jednak w przyszłości nie tak.

W tej chwili stawiam go wiele wyżej od GTDF i GT Pro.

 

Osobiście jest też dla mnie lepszy od G25. Nie interesuje mnie manualne przerzucanie biegów ze sprzęgłem i 900* Mam to na co dzień z swoim samochodzie :rolleyes: Interesuje mnie za to że jest cicha, bardziej precyzyjna (!), wykonana klase lepiej, z lepszymi pedałami i nie męczy mnie tak jak Logitech.

Warto jeszcze wspomnieć że G25 ma chudą obręcz kierownicy w ogóle nie ma porównania jeśli chodzi o ergonomie.

Thrustmaster jest wierna kopią kierownicy F430 i to czuć w rękach.

Na rynku jest konkurencja dla Logitecha i bardzo mnie to cieszy. Jeśli chcesz kupić swoją pierwszą kierownice i masz dylemat między F430, GT Pro i GTDF bez wahania bierz ta pierwszą i nie patrz na trendy wśród często początkujących graczy.

Jeśli grałeś na kierze o kącie 900* też IMO nie powinieneś przekreślać tego sprzętu.

Zamówiłam dzisiaj TUTAJ

Aha. To pokrętło na kierownicy nie jest kompatybilne z GT5 i nie działa.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
Gość pawel_k

ja miałem nie tyle problemy z przestawieniem się z DFGT na tą Ferrari, co bardziej problem leżał w głowie... po krótkim treningu faktycznie czasu kręciłem takie same, ale jednak drażniło mnie to że na nawrotach dobijam do końca obrotów - na DFGT kąt skrętu w tych miejscach był taki sam ale nie było tego efektu dobicia. po paru godzinach cały czas mnie to irytowało więc zostałem przy DFGT. reszta kierownicy jest super, wykonaniem przewyższa DFGT na głowę, cisza kierownicy i płynność force feedback też (tylko siła jest mniejsza). jakby nie przyzwyczajenia to bym przy niej został... ale dla osób które zaczynają zabawę z kierownicami lub nie są przesiąknięte graniem na 900 stopni to ta Ferrari jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem...

 

teraz zastanawiam się jeszcze nad Fanateciem - jak nie kupię na dniach auta to może się na niego skuszę ;)

Edytowane przez pawel_k
Odnośnik do komentarza

Niesamowite jak reklama robi ludziom wode z mózgu.

Moja pierwsza kierownica to DF Pro - sprzedana z braku czasu.

Druga to też DF Pro - sprzedana z konsolą.

Trzecią jest/była DFGT którą na dniach zamieniam na...Thrustmaster Ferrari F430 FFB za 370zł :turned:

Byłam w sklepie, usiadłam przy zestawie demo i zrobiłam pare kółek na Thrustmasterze. Jakość wykonania, ergonomia, pedały, cisza FF i jego działanie, zostawia w tyle ww. produkty Logitecha.

Na G27 nie miałam okazji grać więc nie porównam, natomiast z G25 moge.

Jedynym "minusem" Thrustmastera jest to co dla wielu jest świętym Graalem wśród kierownic. Kąt 900* i sprzęgło.

Sprzęgło ma swoich zwolenników do których nie należe więc nie porównuje. Natomiast 900* to inna piłka.

Miałam te pare lat(?) DF Pro i często zdarzało mi się grać na 200* i może dlatego te 270* w Thrustmasterze nie robi mi żadnej krzywdy a wręcz przeciwnie :thumbsup: Przełożenie w Logitechach powoduje że nie trzeba takiej precyzji i skupienia jak w przypadku kierownicy Thrustmastera, gdzie małe ruchy przekładają się na większy skręt kół. Ale ten minus to naprawde nie minus, a kwestia godziny jazdy i przyzwyczajenia. Po powrocie do domu i odpaleniu GTDF przekonałam się, że z kolei te 900* szału nie robi. I czasy "identyczne" (jechałam w sklepie i w domu Trial Mountain Fordem GT)

DFGT zostawiam sobie w przypadku gdyby coś z tym Thrustmasterem okazało sie jednak w przyszłości nie tak.

W tej chwili stawiam go wiele wyżej od GTDF i GT Pro.

 

Osobiście jest też dla mnie lepszy od G25. Nie interesuje mnie manualne przerzucanie biegów ze sprzęgłem i 900* Mam to na co dzień z swoim samochodzie :rolleyes: Interesuje mnie za to że jest cicha, bardziej precyzyjna (!), wykonana klase lepiej, z lepszymi pedałami i nie męczy mnie tak jak Logitech.

Warto jeszcze wspomnieć że G25 ma chudą obręcz kierownicy w ogóle nie ma porównania jeśli chodzi o ergonomie.

Thrustmaster jest wierna kopią kierownicy F430 i to czuć w rękach.

Na rynku jest konkurencja dla Logitecha i bardzo mnie to cieszy. Jeśli chcesz kupić swoją pierwszą kierownice i masz dylemat między F430, GT Pro i GTDF bez wahania bierz ta pierwszą i nie patrz na trendy wśród często początkujących graczy.

Jeśli grałeś na kierze o kącie 900* też IMO nie powinieneś przekreślać tego sprzętu.

Zamówiłam dzisiaj TUTAJ

Aha. To pokrętło na kierownicy nie jest kompatybilne z GT5 i nie działa.

 

Witamy z powrotem :)

Odnośnik do komentarza

OK Panowie z racji że sprzedaję swoją kierownicę :whistling:

 

http://allegro.pl/kierownica-logitech-driving-force-gt-i1401578880.html

 

Jestem gotów odsprzedać za dobre wino swój własnoręcznie zrobiony stojak pod kierownicę, niestety był w pełni regulowany ale na stałe go przerobiłem pod swoje wymogi ale można łatwo to przerobić:rolleyes:. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Właśnie zastanawiałem się czy nie podjechać do Katowic po przesyłkę, ale dziś jest dzień wolny od pracy i nie wiem czy oddział UPS jest czynny. Co do ceny, to kierownica + pedały standard wyniosły mnie 300 Euro + 17E za przesyłkę.

 

Kurka świetne kółko z racji tego że jest kompatybilna ze wszystkim ps3, x360 i pc, ale ta cena. Sporo.

Odnośnik do komentarza

Thrustmaster jest wierna kopią kierownicy F430 i to czuć w rękach.

 

Wierną to chyba nie jest. Wyobrażam sobie, że jakość materiałów użytych do wykonania kierownicy w F430 jest lepsza niż materiałów w kierownicy za 400 PLN (razem z silniczkami, pedałami). Poza tym bardzo fajny post. Kierownica na zdjęciach wygląda lepiej niż DFGT, zresztą fajnie jest jeździć na kierownicy Ferrari :)

Odnośnik do komentarza

Oczywiście masz racje. Materiały jakie zostały użyte w prawdziwym Ferrari to skóra i aluminium.

Tutaj mamy do czynienia z gumą i plastikiem. Chociaż łopatki są metalowe.

Chodziło mi o kształt koła kierownicy. Nie wiem jak sprawa wygląda ze skalą, ale kształt i proporcje są dziełem projektantów Ferrari którzy projektowali kierownice do prawdziwego auta, a nie designerów twórcy zabawek, nawet jeśli te zabawki są profesjonalne.

TUTAJ świetny artykuł o kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Gość pawel_k

Co prawda widziałem/słyszałem tą kierownicę na filmiku, ale jak dla mnie jakoś Force Fedback wcale nie jest cichszy od tego w DF Pro.

no widzisz, a ja miałem te dwie kierownice w domu w tym samym czasie i mogłem porównać na żywo a nie na filmikach ;) i stwierdzam że jest znacznie cichsza...

Edytowane przez pawel_k
Odnośnik do komentarza

Ufff... jestem już po solidnym ograniu Fanateca Porsche 911 GT2 i powiem Wam, że takiej rewelacji się nie spodziewałem :) Forza 3 nabiera z tą kierownicą zupełnie nowego wymiaru, gra się po prostu kapitalnie... precyzja tej kierownicy jest wręcz niesamowita, wszystko chodzi płynniutko i aż chce się grać :) Całkowita masakra jest na simach PCtowych... rFactor swoim Force Feedbackiem po prostu urywa jajca :D.

Miałem kiedyś okazję pograć dłuższą chwilę na G25, i powiem Wam, że nowy Fanatec zmiata go w każdym aspekcie. Samo wykonanie kierownicy jest chyba najlepsze z możliwych - tworzywa są bardzo dobrej jakości, koło kierownicy jest "mięsiste" i obszyte w 100% taką samą alcantarą jak w prawdziwych samochodach Porsche, ba! nawet emblemat jest oryginalny :D.

 

Kolejna wielki plus tego kółka, to możliwość zmiany wszystkich parametrów sterowania "w locie", dzięki czemu można idealnie dostosować tą kierownicę do każdej gry. Często jest tak, że dany tytuł nie posiada ustawień dotyczących np. zakresu obrotu kierownicy i musimy grać tak jak nam twórcy gry nakazali - z GT2 nie ma takiego problemu... takie ustawienia jak kąt obrotu, siła FF, martwa strefa i jeszcze kilka innych, bezproblemowo ustawimy na wyświetlaczu kierownicy. Kolejna rzecz, to całkowity brak martwej strefy na silniku od FF - G25 i G27 w tej kwestii mają spore problemy... na GT2 jadąc po prostej możemy lekko szarpnąć kierownicą, puścić ją i nie nastąpi charakterystyczne dla kółek Logitecha "rozgibanie" kierownicy... kółko od razu wróci do pozycji centralnej zupełnie tak jak w prawdziwym samochodzie.

 

Co do pedałów standard, to również są wykonane bardzo dobrze. Każdy pedał zachowuje się tak jak powinien - gaz ma duży skok i chodzi leciutko, hamulec stawia dość spory opór, natomiast sprzęgło chodzi w charakterystyczny dla siebie sposób :) Co ciekawe w FM3 jak i w simach na PC działa ono w trybie analogowym, czyli ile sprzęgła popuścimy tyle nam wysprzęgli :) Bardzo fajny bajer dający zupełnie nowe możliwości ruszania z miejsca :)

 

Nic to... wracam dalej grać :)

Odnośnik do komentarza

Ufff... jestem już po solidnym ograniu Fanateca Porsche 911 GT2 i powiem Wam, że takiej rewelacji się nie spodziewałem :) Forza 3 nabiera z tą kierownicą zupełnie nowego wymiaru, gra się po prostu kapitalnie... precyzja tej kierownicy jest wręcz niesamowita, wszystko chodzi płynniutko i aż chce się grać :) Całkowita masakra jest na simach PCtowych... rFactor swoim Force Feedbackiem po prostu urywa jajca :D.

Miałem kiedyś okazję pograć dłuższą chwilę na G25, i powiem Wam, że nowy Fanatec zmiata go w każdym aspekcie. Samo wykonanie kierownicy jest chyba najlepsze z możliwych - tworzywa są bardzo dobrej jakości, koło kierownicy jest "mięsiste" i obszyte w 100% taką samą alcantarą jak w prawdziwych samochodach Porsche, ba! nawet emblemat jest oryginalny :D.

 

Kolejna wielki plus tego kółka, to możliwość zmiany wszystkich parametrów sterowania "w locie", dzięki czemu można idealnie dostosować tą kierownicę do każdej gry. Często jest tak, że dany tytuł nie posiada ustawień dotyczących np. zakresu obrotu kierownicy i musimy grać tak jak nam twórcy gry nakazali - z GT2 nie ma takiego problemu... takie ustawienia jak kąt obrotu, siła FF, martwa strefa i jeszcze kilka innych, bezproblemowo ustawimy na wyświetlaczu kierownicy. Kolejna rzecz, to całkowity brak martwej strefy na silniku od FF - G25 i G27 w tej kwestii mają spore problemy... na GT2 jadąc po prostej możemy lekko szarpnąć kierownicą, puścić ją i nie nastąpi charakterystyczne dla kółek Logitecha "rozgibanie" kierownicy... kółko od razu wróci do pozycji centralnej zupełnie tak jak w prawdziwym samochodzie.

 

Co do pedałów standard, to również są wykonane bardzo dobrze. Każdy pedał zachowuje się tak jak powinien - gaz ma duży skok i chodzi leciutko, hamulec stawia dość spory opór, natomiast sprzęgło chodzi w charakterystyczny dla siebie sposób :) Co ciekawe w FM3 jak i w simach na PC działa ono w trybie analogowym, czyli ile sprzęgła popuścimy tyle nam wysprzęgli :) Bardzo fajny bajer dający zupełnie nowe możliwości ruszania z miejsca :)

 

Nic to... wracam dalej grać :)

 

Jak masz możliwośc potestuj z F1 ;) spodziewam sie dalszej relacji :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...