Skocz do zawartości

Gran Turismo kontra Forza Motorsport


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Gralem w obie gry na padzie (w GT5 obecnie na kierownicy, ale nie o tym). IMO. jesli bedziesz gral na padzie to wybralbym Forze. Ja mam ogromny problem z wyczuciem triggerow w Dualszoku, przez co gra mi sie w GT5 na nim nie wygodnie. W Forzie nie mam tego problemu - daje dokladnie tyle gazu, ile chce. Warto wspomniec tez o oprawie audio-wizualnej. Tu rowniez wygrywa Forza. Samochody sa piekne, a efekty swietlne naprawde duzo daja, jednak nie ma sie co dziwic - Forza jest mlodsza. Co prawda aut w Forzie jest mniej, jednak ich wykonanie stoi na najwyzszym poziomie (nie ma podzialu na klase premium i standard). Ja wybralbym Forze.

 

 

edit: A co do kampani. Forza ma moim zdaniem o wiele lepiej zorganizowana kwestie zawodow, ktore automatycznie dostosowuja sie do samochodu, w ktorym obecnie 'siedzimy'. W GT5 moj A-Spec wyglada tak: kupilem R33 i chyba po raz 5 jade te same mistrzostwa, bo po prostu nie mam samochodow, ktore umozliwilyby start w innych.

Edytowane przez Qvstra
Odnośnik do komentarza

Ciężko powiedzieć, ale jednak wybrałbym Forzę 4. Piszę to osoba, która od zawsze miała Xbox'a, kupiła PS3 tylko dla GT5. Argumenty o fanbojstwie mnie nie tykają. Zacznijmy od sprzętu. Uważam, że pad od 360 jest lepszy do grania w ścigałki. Dlaczego ? Wygodniejsze rozmieszczenie przycisków, o wiele lepsze spusty i bardziej precyzyjne analogi. Na DS3 po kupnie nakładek na R2 i L2 gra się lepiej, ale precyzji i wygody nie da rady uświadczyć. To tylko moje zdanie.

 

Jeśli chodzi o sam stuff, czyli gry to hmm.. GT5 jest bardzo ładnie reklamowane i jak ktoś nie miał styczności z grą to faktycznie, oferuje masę stuffu, setki godzin zabaw i w ogóle szau pau. Tak niestety nie jest. Zaliczenie licencji to kilka wieczór, zadania specjalne to samo, a wyścigi w karierze pękają dość szybko, wyzwaniem mogą być długodystansowe, ale teraz da się zapisywać i raczej nie ma problemu. Do tego trasy.. Te prawdziwe są fajne, ale fikcyjne mi nie podeszły.. W pewnym momencie się nudziłem.. Mało aut premium też jest problemem.. przeskok z auta premium na standard trochę boli.. Niby model jazdy taki sam, ale praca zawieszenia nie jest tak odczuwalna jak w autach premium.. Jeśli chodzi o grafikę to GT5 jest zawodem. Więcej nie będę pisał. Model jazdy na padzie.. wybrałbym Forze4. To co proponuje Turn10 to mistrzostwo świata. Jeździ się lepiej niż w GT5.. W GT5 grając na padzie mam wrażenie, że steruje poduszkowcami. Ciężko mi to wyjaśnić. Na kierownicy jest lepiej, ale dalej to nie to.. W Forzie auta sa odpowiednio sztywne, mało stabilne na dohamowaniu, kontry trzeba serwować zdecydowanie aż ostrożnie. Polecam Ci FM4. Pozornie pod względem kontentu jest uboższa, ale 500 kozacko wykonanych aut, fajne tory, ciekawie zrobiona kariera, rewelacyjna fizyka i model jazdy DAJĄ RADĘ. Forza4 sprawia wrażenie gry kompletnej, GT5 mimo patchy, niekoniecznie. Jakbyś miał jakieś pytania, pytaj. GT5 jest bardzo dobre. Nie jest jednak takie jak niektórzy twierdzą, wybitne. Problemem GT5 jest również mało intuicyjne menu, więcej czasu spędzisz na przeskakiwaniu z opcji, do innej opcji niż na jeździe. Menusy w FM4 to mistrzostwo świata.

Edytowane przez orion50
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

W karierze GT5 mamy wyścigi, czasówki, licencje, WRC, F1, Redbulla, Nascar, gokarty, B-spec, a FM4 oferuje jedynie wyścigi(na z góry przypisanej trasie, możemy sobie jedynie wybrać samochód). Ja przez pierwszy miesiąc grania w GT5 ciągle odkrywałem coś nowego, w FM4 po dwóch dniach widziałem już wszystko, przejechałem 100 wyścigów i już czuję znużenie, w kółko to samo :sleep: No i do tego FM4 nie stanowi żadnego wyzwania.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

A GT5 stanowi wyzwanie, poza wyzwaniami Vettela ? F1 to jeden wielki bullshit, to samo rajdy. To tylko takie bonusy, żeby można było rzucić naklejkę na pudełko. Najlepszy jest hamulec ręczny w bolidzie F1 w GT5. Nie chcę robić nagonki na GT5, jest bardzo dobre. Jednak uważam, że grą bardziej spójną jest Forza4. Przejechałem dziesiątki tysięcy kilometrów w GT i setki w Forzy 2,3,4.. Wiem o czym mówię :) Ty przez pierwszy miesiąc odkrywałeś coś nowego, a ja w miesiąc przeszedłem karierę i nie miałem wiele do roboty.

Edytowane przez orion50
Odnośnik do komentarza

Może masz skilla, ale mnie go brakuje przynajmniej w GT5, z samym ozłoceniem licencji w GT5 męczyłem się tydzień, w FM4 wszystko za pierwszym razem przechodzę. W GT5 przynajmniej są te bonusy, jak mi się znudzą wyścigi to przerzucam się na czasówki czy choćby rajdy, w FM4 masz cały czas to samo. Ja w GT5 grałem cały rok(na liczniku mam ponad 100.000km), w FM4 gram coś ponad tydzień i już mi nie zaczyna nudzić. Nie rozumiem czemu zamiast jakichś czasówek wrzucili do kariery kretyńskie zbijanie kręgli <_<

Odnośnik do komentarza

Jak się ma mniej czasu i nie posiada kierownicy to lepiej wybrać FM4. Gra jest o wiele słabsza biorąc pod uwagę całokształt i nie ma jej nawet co porównywać do GT w połączeniu z np. G27, ale grając na padzie każdy i tak będzie się świetnie bawił. O ile w GT5 granie na DS3 to jakaś pomyłka, tak Forza bardzo dobrze spisuje się pod padem.

Odnośnik do komentarza

Mam pytanie do tych co giercują w oba tytuły,co wybrać obecnie? (mam czas tylko na jedną ścigałkę) Biorąc też pod uwagę wszelakie poprawki które wyszły do GT5. Chodzi mi tylko o granie singla,sposób sterowania,to pad.

jeśli masz zamiar grać na padzie to FM4 i temat można by już zakończyć, chyba że ktoś jest masochistą i gra w gt5 na padzie, czyli z 90% graczy. Na kiero to już gt5 tak nie odstaje od fm4.

 

Dorzuć do tego że w fm4 dostaniesz lepszą oprawę Audio-Video, dłuższy i porównywalny singiel, prawdziwi kombajn dla fanów motoryzacji, więcej samochodów i tras + świetnie wykorzystana licencja top gear. Zresztą możesz sprawdzić średnią ocen i wiele recenzji gdzie porównują obie gry, chyba w każdej jasno jest że FM4 jest lepsza od GT5 :) Dużym natomiast minusem fm4 jest brak nocnych wyścigów które w gt5 masz na 4 trasach.

Singiel obu gier jest porównywalny, chociaż ja pozbyłem się gt5 po 5dniach bo znudziło mnie (po 2 danich wszystko widziałem) a była to jedna z gier dla której kupiłem ps3...zaś w fm4 trzaskałem bez przerwy miesiąc i dopiero wysyp innych gier mnie odciągnął.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie do tych co giercują w oba tytuły,co wybrać obecnie? (mam czas tylko na jedną ścigałkę) Biorąc też pod uwagę wszelakie poprawki które wyszły do GT5. Chodzi mi tylko o granie singla,sposób sterowania,to pad.

 

Seb, na twoim miejscu bralbym FM4.

Chocby ze wzgledu ze zostala lepiej przystosowana do pada.

Singiel rowniez moim zdaniem wypada lepiej. Wkoncu jest ograniczenie klasowe i nie ma juz sytuacji gdzie mamy znacznie szybsza fure od AI (ba, AI sami upgraduja pojazdy do gornych granic danej klasy). Nie bedzie tez sytuacji w ktorej bedziesz musial powtarzac dany event.

Dla mnie bardzo wazny jest fakt ze w FM od poczatku masz do dyspozycji w "wolnej jezdzie" wszystkie samochody. Czesto biore ulubiona fure na ulubiony tor i po prostu smigam :) W GT niestety masz tylko mala czesc z gory narzuconych samochodow do wyboru.

Odnośnik do komentarza

Ja trzaskam w GT5 od roku i nie znudziło mi sie natomiast FM4 znudziło mnie po tygodniu i gram tylko z doskoku w przerwach miedzy innymi grami. Po wszystkich update'ach model jazdy i czucie auta nawet na padzie jest zdecydowanie lepsze w GT5. FM4 robi świetne pierwsze wrażenie ale im dłużej sie w nią gra tym gorzej z funem. Tak naprawdę tylko tryb Rivals ratuje dla mnie tą grę. Wybranym GT5. Dodatkowo co tydzień są nowe sezonówki gdzie nowe zawody w rywalach w FM4 są co miesiąc.

 

 

Osobiście w GT5 gram na kołku ale wystarczy zakupić EA comfort packa do dualshocka aby granie na padzie było równie komfortowe jak na klocku.

Edytowane przez mataman
Odnośnik do komentarza

Gorzej z tym, że Forzę da się całą ogarnąć z tydzień, a w GT będzie z tym problem :) (jak ktoś pisze, że zrobił wszystko co się da w GT w tydzień to bardzo serdecznie go pozdrawiam). Jakbym był na jego miejscu to po prostu kupiłbym i miał obie i przełączał się między nimi w zależności od tego co chciałbym w danej chwili porobić.

  • Minusik 5
Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Winner, weź już przestań pitolić. Forza 4 w tydzień ? Co jeszcze dzisiaj z palca sobie wyssałeś ?

 

Michał dobrze napisał, żaden problem sobie kupić obie i później jedną odsprzedać jak nie potrzebuje obu. Jak dobrze się na Allegro zakręci to nic nie straci. Nie ma co się ludzi pytać bo jeden woli jabłka, a inny gruszki.

Edytowane przez DonSterydo
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...