Jump to content

Pływanie


Recommended Posts

Jak najlepiej sie odzywiac by zyskiwac na masie a jednoczesnie osiagac benefity z plywania?

Nie jestem zatluszczony a plywam czysto dla przyjemnosci no i taka mam specyfike pracy.

Plywam 3-4 razy w tygodniu po 2-3h i zastanawiam sie czy chodzac w miedzy czasie na silownie i wsuwajac gainera nie bylo by dobrze dodac cos extra, bialko a moze cos jeszcze innego.Choc na logike wydaje mi sie ze i sam gainer, ale powiedzmy w mniejszej porcji bylby dobry.

Ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie?

 

Przy okazji, jakies dobre carbo ktos poleci?

Edited by El Loco Chocko
Link to comment
  • 2 weeks later...

Jak zależy ci na masie to bez siłowni się nie obejdzie.Duże obciążenia w seriach z mniejszą ilością powtórzeń to ogólna zasada przy treningu na masę(ale to chyba wie każdy).Trening aerobowy jest świetny ale wpływa bardziej na rzeźbę(w szczególności pływanie) i kondycję(biegi i rower).Ja teraz w okresie letnim pływam prawie codziennie jak jest pogoda - nic tak dobrze nie robi na plecy.Osobiście mam duży dystans do wszelkiego rodzaju suplementów ale to pewnie dlatego że zawsze trenowałem na sucho i byłem zadowolony z wyników, więc na ten temat niech się wypowiadają inni(może ktoś coś i mi doradzi ?)A dieta to absolutnie podstawa, no i tu stare prawidła - częste posiłki 4-5 razy dziennie w równych odstępach czasu, białko-materiał budulcowy, weglowodany-energetyczny, tłuszcze-jedno i drugie plus rozpuszczają niektóre witaminy.Przed treningiem dobrze jest ułożyć sobie posiłek z węglowodanów(tylko się nie obrzerać!) a zaraz po coś słodkiego (np.czekolada) żeby szybko podnieść poziom glukozy we krwi.I najważniejsze to odpoczywać i dobrzę się wysypiać.

Link to comment

Nie wiem bo nie czytalem kolegi powyzej posta loko czoko bo sypnął encyklopedią.

 

Foty widze dopiero teraz, jest bardzo dobrze, ale widze ze rosnie problemik podobny do mnie, byczek ale i oponka rosnie , co przyznaj sie ;) Rady na to nie znam , w diecie wegle trzeba przyciąć i jakies aeroby pewnie ale to do znawców ;)

Link to comment

Dokladnie tak jak mowisz.Przy robieniu masy i wsuwaniu mutant-masow i innych wynalazkow nie ma bata.Tluszczu nam przybedzie.

Wczesniej mnie to az tak nie martwilo, liczyla sie masa.Teraz jednak przestawiam sie bardziej w kierunku szejpu lepsiejszego stad duzo plywam i to dziala.Nie mam jakiejs naprawde stricte ostrej diety, ot po prostu staram sie uwazac i tyle na to co jem.

Za czas jakis wrzuce znowu fotki, ale to jak tylko uznam ze progres jest na tyle widoczny ze warto ;)

Link to comment
  • 5 years later...

Ale plywanie jest za(pipi)iste, nie dosc, ze ksztaltuje sylwetke, to jeszcze jak ktos ma siedzacy tryb pracy to na kregoslup ma zbawienny pływ, przynajmniej u mnie tak jest. Chodze regularnie przed praca i pozniej samopoczucie znacznie lepsze.

Edited by Shagohad
Link to comment

polecam jednak zmusić się ten pierwszy raz, jak poczujesz klimat to nie będziesz mógł się doczekać następnego wypadu :) 

 

ja tak jak sobie powiedziałem, że od nowego roku będę chodził na basen i poprawię się z pływania tak też robię. Chodzę raz w tyg zawsze w weekend i póki co nie odpuściłem żadnego. Raz w tygodniu to nie dużo, ale u mnie dochodzi jeszcze bieganie i siłownia. No i wiadomo, że pływanie z tych sportów jest najzdrowsze dla ciała.

Link to comment

Polecam stronkę

http://www.swimming.org/swimfit/activate/

 

Logujesz się i później masz dostęp do sesji. Wygląda to tak że zaczyna się od 10 długości i z każdą sesją się zwiększa dystans aż do 120. Przy tym strukturą każdy trening się troszkę różni. Ja np robię dwa razy po 60 długości w tygodniu. Ale każdy może sobie dopasować plan. Zaletą dla mnie jest to że treningi nie są nudne.

  • Upvote 1
Link to comment

(pipi)a mój rekord życiowy pływania ciągłego to 3 długości xd chociaż myślę, że już jestem gotów zrobić 4 i po nich poszedłbym na dno.  Robię łącznie 20 długości, ale muszę odpoczywać np. dwie długości żabką, przerwa, jedna długość kraulem, przerwa, dwie długości jedna kraulem druga żabką, przerwa, itd.

Link to comment

jest progres, wybrałem się dziś na basen zaatakować rekord i zrobić 4 długości żabką, a strzeliłem 10 i to chyba jeszcze nie był max. Jak miesiąc temu  ostatkami sił walczyłem żeby dopłynąć trzecią długość tak teraz nawet i przy siódmej wiedziałem już, że zrobię 10.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.