Skocz do zawartości

Final Fantasy Dissidia


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Skończyłem Shade Impulse... nie było to takie trudne, ba, SPOILERY PO SKOŃCZENIU SHADE IMPULSE

końcowy boss jest łatwiejszy od etapów Shade Impulse 3-1 do 3-5. Obejrzałem sobie przepiękne zakończenie (co za jakość O_O), posłuchałem mixów wszystkich muzyczek z Fajnali przy napisach, zostałem obdarowany przez grę milionem różnych rzeczy i dowiedziałem się, że to tak naprawdę nie koniec, a początek zabawy. W pełni się z grą zgadzam ;]. Cloud na setnym fajnie śmiga :D. Teraz czas gonić po true ending, troszkę się jeszcze nasłucham ;].

 

 

Ten szpil jest coraz bliżej pierwszego miejsca w moim rankingu, jeszcze trochę i usadowi się tam i zostanie na zawsze. Wciągnęło mnie totalnie, lecę grać dalej ;].

 

Jakie akcesoria, przedmioty czy summony warto teraz zdobywać? Inaczej: jakie przedmioty są warte zdobycia po skończeniu gry i jak je zdobyć?

Odnośnik do komentarza

Co do emperora nie da sie mylic, na vs bylby jeszcze slabszy, bo chyba nikt kto ma chociazby ciosy mid range mu w to nie wejdzie.

 

Anyway co do accessory to zalezy glownie od postaci jaka grasz. Ale na pewno potrzebne jest:

Gaia Ring - 15% wiecej DMG.

Champions Belt - 25% physical DMG

Muscle Belt x2 - 15% physical DMG

 

To byly cztery ktorych ja uzywalem cloudem, ale kompletnie olalem jego czary.

 

Z booster accesory na pewno polecam :

lvl 100

kiedy lvl jest podzielny przez 4 i przez 5

Wszystkie maj 1.2 ale dziala zawsze i wszedzie.

 

Jezeli dobrze unikasz atakow to mozesz dac HP=100% (ja tego uzywalem) a takze na pewno Before Summon albo After Summon, w zaleznosci na to jak grasz.

 

Z summonow to genialny jest Mimic, potem Omega a takze Tiamat. Mimic kopiuje bravery od przeciwnika, Omega redukuje w ciagu paru ekund bravery do 0, nawet jak ma 10k, a tiamat robi bravery x3 po 20 sekundach. To byly trzy ktorych ja uzywalem.

 

Jezeli chodzi o equipment to poniewaz cloud moze nosic heavy armory to polecam maximiliana jako armor, oczywiscie exclusive weapon jest najlepszy, a helmy... juz nie pamietam teraz ;p

 

Ehh zagralbym vs jakiegos... Estel, moze sprobujemy te aplikacje z japonskiego ps store, ktora umozliwia granie po necie? W najnowszym PE jest artykul jak tego uzywac i jak to sciagnac.

Odnośnik do komentarza

Ok, ja odpadam. Trzeba mieć PS3 podłączoną do neta kablem, a u mnie jest to niemożliwe. Pomyślę coś jak się przeprowadzę na moją krakowską melinę czyt. mieszkanie studenckie.

 

Edit: Żeby to sprawdzić poświęciłem 970 medali w Lunar... teraz jestem zły.

 

Edit2: Ta stronka ci się przyda jak chcesz się w to pobawić. Dissidia jest oczywiście obsługiwana.

Edytowane przez estel
Odnośnik do komentarza

Oooo, to zawodowo :D

 

Ja mam PS3 na kablu, ale przez router (tez na kablu) wiec mam nadzieje ze niebedzie problemow.

 

To kiedy wracasz na normalny net? Ja ten tydzien mam zero czasu (dokanczam prace magisterska) ale jakos po niedzieli, albo pod koniec przyszlego tygodnia moge cie zmasakrowac :P Majac te aplikacje na ps3 mozna sie ustawiac, bo xlink u mnie 'nie daje rady'... ;(

 

Oczywiscie jak ktos inny tez chce to mozna cos pokombinowac ;) Juz wiem ze byly proby ustawek ale w sumie nic z tego nei wyszlo... wiec mozna to jakos dopiac na ostatni guzik i sie pobawic :]

Odnośnik do komentarza

Ok, obadalem te aplikacje i oczywiscie znalazlo mi PSP. Potem wybralem sobie swiat, w nim lobby i w srodku zalozylem pokoj, tylko nei za bardzo jest to jak sprawdzic, kiedy nie ma nikogo innego :P

 

No ale sam fakt tego ze wyczytalo psp pozwala sadzic ze to zadziala.

 

Jezeli ktos ma ochote sie pobawic w ten sposob, to aplikacje mozna sciagnac z Jap PS Store, druga opcja od dolu i potem juz widac zielonkawa okladke (druga od prawej w gornym rzedzi). Potem wg opisu z PE, jak ktos nie ma a bylby zainteresowany to najwyzej tutaj sie skrobnie.

 

Mozna przynajmniej sprobowac to zrobic, zeby zobaczyc czy dziala. Jak nikogo chetnego nei bedzie, to jutro to z kumplem postaram sie zrobic ;)

Odnośnik do komentarza

z CPU ale widze jaki potencjal ma kazda z postaci ;b oczywiscie wszyscy mozemy sie mylic i emperor to S+ ;D

 

Patrząc na tier na GF, to taki Exdeath to top tier, ale już Emperor jest low :P Na dnie jest Kuja bodajże :P Co ciekawe, jest sporo odwrócona w stosunku do Twojej PIT, ale ja się z nią nie zgadzam. No i chyba była robiona na japońskiej wersji, i widać trochę się pozmieniało :)

 

Ja grywam The Onion Knightem, bo nawet Story Mode z nim jest takie luźne, a gość to nie żaden skryty żyłociachacz. TOK jest naprawdę zwinny, a dopałkami to już w zasadzie może krążyć wokół przeciwnika. Jego combo z przejściem na HP jest bardzo dobre, choć zauważyłem że można to blokować i uniknąć ostatniego szlaga. Również ciekawy cios z kulkami z powietrza, który przechodzi w combo i chase'a. Granatnik co najwyżej tylko na EX Mode (3 kulki), a Wirnik dobry na ciasne plansze. Combos z bliska to porażka, ze względu na mizerny zasięg postaci, a karabin maszynowy z powietrza ma sporego laga i w sumie słaby manewr (więc ze średniego dystansu lub po stunie na wrogu). Potem pewnie dojdą ciosy, ale jak czytałem na GF, to całkiem dobre mu dojdą. Podoba mi się też styl Tidusa, choć szerokie ataki na niektórych planszach mogą naprawdę postawić postać w złym położeniu. Lubię też Kefkę, ale ciężko się nim gra, zwłaszcza przeciwko Cloudowi czy Jechtowi - trzeba non stop atakować i nie pozwolić, by przeciwnik przejął inicjatywę. Jecht to postać o wielkim potencjale, na YT widziałem jakie odpały można nim robić z ex cancelem - szok normalnie :)

 

Gra jest oczywiście maksymalnie wciągająca ;) Ciekawe czy wyjdzie kiedyś Dissidia 2, bo w sumie to taki akcent na XX-lecie, ale z drugiej strony gra odnosząca sukces. Pewnie Square ma ciężki orzech do zgryzienia, ale pewnie rzuci niebawem jakimś FF na PSP :)

Odnośnik do komentarza

Onion knight ma nieźle przepakowany atak. Dobrze, że ma krótki dystans, bo by w ogóle był przesadzony. Tak tylko trochę ;p Chodzi o Multi-Hit + Swordshower i Turbo-Hit + Guiding Swipe (odpowiednik tego pierwszego, tylko aerial). Ten atak jak trafi, to pogrzebane - najpierw spory damage na BRV, który przechodzi w atak na BRV+HP, a żeby tego było mało, to między jednym a drugim przejściem można odpalić Ex Mode i kontynuować cały combos, co gwarantuje niemalże pewny Ex Burst - bo zablokowanie, lub uniknięcie ataku na BRV+HP jest bardzo trudne. Na dobitkę dodam, że atak ten wcale nie trzeba kontynuować na BRV+HP, a dodać atak kolejny na BRV.

 

Do tego OK ma w standardzie 5 skoków, a można dodawać kolejne, co gwarantuje szybkie przemieszczanie się i krążenie wokół przeciwnika (przydaje się Sneak Attack). W zasadzie jedyną bolączką jest krótki dystans ataków. Te na BRV są dosyć łatwe w uniknięciu (mimo iż pozwalają na comba jak trafią), i trochę słabe ataki na BRV. Firaga dobra tylko w ciasnych planszach, Blade Torrent ma bardzo mały zasięg, a Comet ma dosyć sporego laga na początku i w sumie dosyć topornie się to przesuwa (na wolne postacie jeszcze ujdzie). Update wkrótce jak dojdę na 100 level i powiem co można jeszcze wykrzesać z cebulki.

Odnośnik do komentarza

Z cebulowego rycerzyka nic sie nie da wyciagnac jezeli nie masz 100% blocku, tak jak komputer. Zalosny zasieg nie pozwala mu na zrobienie kompletnie NICZEGO. Jedyne co ten ziom moze zrobic to kampowac na ataki z BRV ktore przechodza w HP, ale to ma zalosnie maly zasieg :( Niemniej przeciwko komputerowi gra sie ciezko, bo blokuje i dodge'uje jak szalony.

 

Skoki nie maja potem wiekszego znaczenia, jak sie ewyekwipuje dashowanie pod X (nei pamietam nazwy teraz) to robisz dashe, skracajac dystans i unikajac atakow bez wiekszego problemu.

 

Bleh, chcialbym jakis vs sprobowac... ktos z grajacych ma PS3 coby mozna bylo sie umowic? :]

Odnośnik do komentarza

Trzcina, mi bardziej chodziło w kontekście versusa, żywy przeciwnik nie blokuje tak bardzo jak komputer.

 

Jeśli chodzi o komputer, to fakt że trzeba się natrudzić, żeby cokolwiek mu zrobić. To nie jest gra na break, tylko na zabijanie partiami, poprzez ataki na HP zlinkowanymi z tymi na BRV. Faktycznie, trzeba mocno campić, bo komputer przy frontalnych atakach jest bezlitosny. Należy być więc też bezlitosnym przy wszelkich lagach u przeciwnika. Żeby to osiągnąć, trzeba być w półdystansie, tak by kontra dosięgła go (nawet jednym szlagiem, który wystarczy do odpalenia linka na HP). O wiele lepiej robić Turbo-Hit (czyli aerialowy), dlatego że ciosy na HP w kontynuacji są gwarantem (te z grounda można dodge'ować). Jak już z ziemi, to o wiele lepiej robić combo w postaci Multi-Hit + kontynuacja na BRV -> dodge cancel (z kontrolowanym lądowaniem blisko wroga) -> Turbo-Hit + kontynuacja na HP (ewentualnie można zrobić to z Ex Burstem). Nie jest łatwo wykonać ten combos, ale satysfakcja gwarantowana. Warto pamiętać też o ważnym thunderze z powietrza, z kontynuacją flare, która również jest gwarantowanym linkiem na HP. Kulki są homingowane, a z bliska karzą blokujących (trafiają te dwie z boku). Można wykończyć thundagą, która oferuje chase'a, ale lepiej moim zdaniem flare.

Wbrew pozorom O.K. nie jest tak ofensywną postacią, jakby mógł się wydawać. Niestety, dosyć krótki dystans, lag i prostolinijność ciosów, sprawia iż pada on łatwym łupem szybszych postaci, lub postaci o szerokim polu ataku. Taki Zidane, czy Gabranth może napsuć krwi. Po prostu trzeba czekać na dobry moment do ataku, albo przerwanie ataku wroga, albo kiedy już ma laga po nim. Warto inwestować w szybkość, a Job Change na ninja jeszcze zwiększa ją. Kiedy przeciwnik zbreak'uje, warto mieć Mimica jako summona, który po końcu break'a jest w stanie skopiować BRV wroga. Uciekanie OK-iem to dosyć prosta sprawa, akurat to mu nawet dobrze wychodzi.

Warto serio docenić te kilkakrotne skoki, ja korzystając z nich i mid air evade'a, unikam tego pola kulek od Chaosa, który jest w ch.uj przepakowanym atakiem. Aaa i jeszcze oczywiście jeden z wielkich atutów, czyli "kręciołek", odbija pociski, i można go kierować lekko, co pozwala na łapanie postaci wroga, które są pod nami, obok w ciasnym pomieszczeniu, czy właśnie spadają.

Granie OK to z jednej strony przyjemność, bo naprawdę szybko biega, a z drugiej strony też wymaga cierpliwości. Ja już go wymaxowałem na 100 LVL, a teraz tylko masteruje abilities. Potem wezmę się chyba za Kuję, który ma potencjał. Już sam fakt, że może poruszać się podczas swoich ataków i jest silny na dystans. Kefka jest dla weteranów, a nad Tidusem się jeszcze zastanowię.

Odnośnik do komentarza

Ja tam Cloudem jako pierwszym do stówy dobiłem, jego cross-slash, braver z powietrza (jedyny atak powietrzny tej postaci xD) i branchowany Omnislash ver 5 wymiatają :). Męczę się teraz Tidusem, bo chce być różnorodny i przechodzę historię Gabrantha właśnie nim, ale chyba wrócę do Clouda :P.

Odnośnik do komentarza

Gabranth ma najbardziej przegiety atak na HP - Innocence. Nie ma ZADNEGO ataku ktory bylby chociaz w polowie tak dobry jak to. Nieskonczony zasieg, 4 homingowe pociski w kazdym kierunku (pieknie sciaga w dol), brak laga, absorb podczas inicjacji, oraz mozliwosc poruszania sie przez pare sekund zanim zacznie cos robic. Problem tylko w tym ze najpierw trzeba exa naladowac ;]

 

Mimo wszystko gab to moj fav ;p

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Po zmainowaniu OK (którego Iai Strike Set to poezja - ~78% na break'a przy jego combosach, z gotowym do zlinkowania od razu HP), i wymasterowaniu Zidane'a (podoba mi się, że też musi się nim campi i jest prawie tak szybki jak OK), myślę nad jakimś magiem. No i tu nasuwa się dylemat mój:

 

1. Terra - wydaje się najrozsądniejszym wyborem, jej meteor to mega przepak, tornado które mimo laga i tak daje osłonę, czy też mocne blizzard combo w zwarciu. W dodatku jest słodka i niewinna, taki pure good... a jednak nie tak do końca chce mi się nią grać, może ze względu na jej popularność.

2. Kefka - jest fajny, ale trzeba być bardzo doświadczonym graczem. Kefka jest powolny, ma spore lagi i jedynie jego Ex Mode czyni z niego przez chwilę mocnego naku.rwiacza na polu walki. Tak poza tym byle Zidane czy OK robi z niedoświadczonego Kefki bigos ;)

3. Kuja - podoba mi się ten charakter bardzo, ale z drugiej strony wydaje mi się taką "zbiedzoną Terrą". Ma fajny snatch shot, który nawet jak zablokowany to nie taki łatwy do ukarania, a poza tym dosyć szybki, prowadzi do silniejszego comba i chase'a. Jego pierścienie energii to niestety pomyłka, a flarami stosunkowo ciężko trafić. Do tego Ultima jako słabsza odmiana Meteoru, oraz trudny mimo wszystko do posadzenia atak czterema kulami na HP. W zasadzie jedyne co go wyróżnia, to niesamowita mobilność - może swobodnie i z kontrolą opadać (można to nawet podciągnąć pod "latanie" ;) ), do tego możliwość poruszania się podczas ciosów, co świetnie działa na wszystkich zatrzymujących się przy atakach (z Firionem na czele ;) ). Tak czy siak rozważam mocno grę nim, tylko nie wiem czy to postać na serio, czy do zabawy :)

4. Shantotto - dobra, dość już mam młodych kurduplów, starczy OK i Zidane.

 

Także moje pytanie do was - co sądzicie o Kuji? Nie chodzi mi o to, że jest "mało zmaskulinizowany" i że laluś, ale ogółem o jego stylu walki :)

Odnośnik do komentarza

Tak, wiem. Ultimecia też jest dosyć mocną postacią na dystans i parę razy dawałem się naciąć na jej ataki. Mimo wszystko zacząłem grać Kują i nie jest znowu tak prosto, ale za to zabawnie. Nie jest to łatwa w nauce postać, trzeba mocno uważać na brancherów i innych walczących w zwarciu. Co boli, krążki czy flary odbijają się nawet od dasha, i jedynym ratunkiem wydaje się strike energy, który jest szybki i przechodzi w silne combo. Niestety, jest to atak na krótki dystans. Jego atak na HP z wybuchającym pociskiem bardzo trudno posadzić (trzeba znać dystans) i w dodatku ma okropnego laga, ale za to już seria kul ma niezwykłe hit boxy czasem i na ciasnych planszach bardzo ciężko przed nimi się obronić.

Podoba mi się jednak osobowość i historia, bo ten typek to istny bad guy, choć lalusiowaty - to jest narcystyczny, zawistny, buntowniczy, manipuluje dla własnych celów, wręcz z pasją dąży do celu - no i potrafił nieźle namieszać w FF IX, z wytępieniem całego życia włącznie :P Ultimecia po prostu nie lubiła SeeD'sów ;p

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...