Skocz do zawartości

iPhone


CoATI

Rekomendowane odpowiedzi

W umowie musisz mieć napisane czy w jakikolwiek sposób zmodyfikowali odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Jak nic nie napisali to 2 lata.

 

Konsument ma zawsze 2 lata chyba że przepis szczególny to wyłącza wtedy można modyfikować (rzecz używana). Przedsiębiorca też ma 2 lata ale tutaj łatwiej można modyfikować, wystarczy że tak jest napisane w umowie.

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza

A te 2 lata rekojmi to jest w ogole realne ? Bo po minieciu roku trzeba udowadniac jakies cuda aby to uznali.

No wiesz, wiadomo że nie będzie już tak łatwo bo teraz piłeczkę odbija kupujący. W grę wchodzi rzeczoznawca i ewentualny proces. Jak rzeczoznawca stwierdzi ci że wada wystąpiła w drugim roku to sklep będzie musiał mieć zaje,biście silną psychikę :cool: żeby wchodzić z tobą w spór cywilny, no bo przegra.

 

Kwestia co się komu opłaca :czarodziej:

Odnośnik do komentarza

No ok, ale badzmy realistami, jaki sprzet ktos bedzie uzytkowal 1,5 roku i nagle po tym czasie stwierdzi, ze byla wada fabryczna i nagle nie mozna juz korzystac z produktu ? Kosmos.

Realnie macie 1 rok gwarancji i rekojmi, potem to juz gimnastyka i trudno bedzie udowodnic, ze przez rok *wada fabryczna* istniala i nie wplywala na uzytek, a w 13 miesiacu juz nagle ze sprzetu z ta wada korzystac sie nie da.

Odnośnik do komentarza

No na pewno nie będzie to stosowane nagminnie, bo dlaczego miałoby być? Konsument i tak już ma jak pączek w maśle.

 

Bizon, wada nie ma istnieć przez rok, a ujawnić się po roku. Jak ci po 14 miesiącach wyjdzie RRoD to nadal jest wadą fizyczną, bo RRoD jest skutkiem tego, ze coś tam chu,jowo montowali. To nie jest tak, że kupujesz sprzęt, który w dniu zakupu jest zepsuty i dopiero wtedy korzystasz z rękojmi.

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza

No ok, rozumiem o czym mówisz ale tez nie jest tak, ze po 1,5 roku przyjma Cie z otwartymi rekoma i bedzie gimnastyka. Kupujesz w Morele, Esc, jakims komputroniku gdzie po karach pieniężnych uokiku masz dalej problem aby 30 dni po zakupie odeslac na RMA albo zeby sklep ci to reklamowal, to tymbardziej po poltora roku beda dalej olewac i bedziesz musial tracic mnostwo czasu na dochodzenie swoich praw dlatego w uproszczeniu napisalem, ze lepiej sie nastawiac na 1 rok rekojmi i gwarancji.

Odnośnik do komentarza

Rękojmia na sprzęt jest dość łatwa - nie działa, nie dzwoni albo się wiesza czyli nie jest zgodny z umową. Oni ci nie udowodnią że tak nie było itp, jedyne co, to ingerencje mogą pokrzyżować plany - root itp - coś tam z rękojmią mogą nie współdziałać bo to ty musisz udowodnić, że to nie ma wpływu a nie ma za bardzo jak. Ale na rękojmię raczej sprzęt naprawią czy wymienią.

 

http://www.powiat-nisko.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1300:rkojmia-czy-gwarancja&catid=1:latest-news

 

Rękojmia - twierdzisz że urządzenie nie jest zgodne z umową. Umowa była zawarta na zakup urządzenia które dzwoni a nie dzwoni i możesz to jakoś pokazać. I tyle. Wątpię żeby Apple ciął w kulki ale w drugą stronę - ilu z was reklamowało (nie naprawiało rozwalonego) iPhone'a? Zróbmy sondę. Pewnie z 1-2 osoby, to dobry i trwały sprzęt.

Odnośnik do komentarza

:czesc:

 

Szóstka. Przesunięta soczewka przedniej kamery - wymienili na nowego i po 2 miesiącach to samo.

 

Serwis Apple w PL jest znakomity, wymieniają wszystko bez gadania. Już pisałem kiedyś że oddałem po gwarancji białego macbooka 08, bo dół się odklejał (wada fabryczna - wymieniali nawet po gwarancji).

 

Wymienili dół, górę i naprawili matrycę, na którą nadepnąłem kiedyś i zrobił się ślad :cool: Praktycznie cały odnowiony laptop.

Edytowane przez ragus
Odnośnik do komentarza

Ja słyszałem różne opinie ale raczej pozytywne przeważają. Dla porównania na drugiej linii jest Lenovo gdzie raczej same negatywy słyszę. No ale tutaj jest ten support w cenie, chociaż skoro w EU jest 2 lata rękojmi to mogliby zrobić 2 lata też gwarancji dla konsumentów żeby już nie robić problemów, ale stawiam, że wolą wciskać Apple Care Plan (który chyba na telefon jest 3letni) niż to zrobić. Cóż - życie.

Z rękojmią trzeba pamiętać że jest ona stosowana w odniesieniu do SPRZEDAWCY. Czyli jeśli mamy ze strony, to chyba sprzedał nam Apple ale juz iSpot to inna firma i tam powinniśmy iść z ew. roszczeniami z tego tytułu.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...