Skocz do zawartości

Persona 4


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Gość donsterydo

Ja mam X360, ale wolałbym, żeby Persona 5 wyszła na PS2 ponieważ z powodu skupienia sił producenta na grafice ucierpiałaby zapewne długość gry, a w takich grach najważniejsza jest fabuła i związana z nią długość gry, a jakość graficzna z Persona 4 na PS2 zapewne większość zadowala, chociaż nie będę oszukiwał, że nie chciałbym zobaczyć Personę na moim X360 :-)

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 373
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem w listopadzie i gra dostała ładnego boosta. Teraz idę ratować

Nanako

i generalnie jest mocno ok :D.

 

Atlus w tej chwili jest bezapelacyjnie no.1 developerem jrpg - każdy ich tytuł jest co najmniej dobry/bardzo dobry. Jedynie TriAce coś tam jeszcze moze zamieszać, ale oni wydaja gre na kilka lat lol w dodatku oststnio coś są w gorszej formie. Mistwalkery i inne Square mogą się schować ze swoimi gównianymi crossoverami w stylu Dissidia.

 

Co najważniejsze - Atlus WIDZI to, że gracze ich szanują i idzie im na rękę - chciliśmy FESa w euro? Dostaliśmy go za połowę ceny nowej gry. Chcieliśmy P4? Dostaniemy. To sie nazywa właściwe podejście do klienta.

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Pamiętaj tylko, żeby po jej uratowaniu postępować później zgodnie z moimi wskazówkami sprzed kilku stron, żeby odblokować później prawdziwe zakończenie.

 

Atlus się ostro stara bo Persona 4 ma wiele zmian o których człowiek myślał jak grał w Persona 3.

Odnośnik do komentarza
Atlus się ostro stara bo Persona 4 ma wiele zmian o których człowiek myślał jak grał w Persona 3.

 

Byłem w szoku grając w P4, że chyba z 90% rozwiązań, które chciałem, aby były w P3:FES pojawiły się dopiero/już w P4 (poprawiające rozgrywkę, muzykę itd.)

 

Grając w tak dobre P4 miałem wrażenie, jakoby Atlus wziął 100 graczy, którzy skończyli P3, oni powiedzieli swoje niezadowolenie na dane rzeczy, a Atlus to wszystko poprawił. Sam fakt nawet, że Atlus poprawił TYLE rzeczy jest dla mnie okazaniem WIELKIEGO szacunku dla graczy.

Niewątpliwie Atlus wie jak robić jrpgi i mam nadzieję, że ich tytuły na PS3 będą trzymać taki sam poziom jak te na PS2.

Odnośnik do komentarza

 

Adachi

mordercą, lol. Nie powiem - rozpatrywałem tą możliwość, ale tylko dlatego spodziewałem się mocnego twista fabularnego:P.

 

W ogóle gra nas rewelacyjnie łapie na wypowiedzi / pojedyncze słowa konkretnych postaci - człowiek nie zwraca uwagi na takie szczegóły podczas scenek, a okazuje się, że często jest to kolejny trop.

 

No, czas skopac dupe

Adachi'emu

:P

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

piwlak: Ja byłem na 86lv (expert) i fakt łatwo nie było, najlepiej chyba mieć w teamie Yosuke ze względu na czar uniku dla całej drużyny i Yukiko ze względu na dużą manę i ten czar co uzdrawia cały team i kasuje status penalties. MC dobrze żeby miał personę, która zwiększa wszystkim defense jeżeli jesteś poniżej 86lv, a jeżeli od 86 wzwyż to przyda się persona ze skillem zwiększającym atak całej drużynie.

Odnośnik do komentarza
Mikes- nie pamiętam

tej książki

:huh: może jakaś podpowiedź;P

 

BTW. Idę już po true ending- i jest trochę ciężko- team mam na 74 lvl, nie mam itemów leczących SP,nie wymaxowałem SL z lisem, a z tego co wyczytałem na necie

Izanami jest na 90 lvl'u :/

ale izanagi jest chyba w bonusowym dungeonie? ja właśnie dostałem dostęp do dungeonu który otworzył się w tam gdzie spotykamy

adachiego

i jestem ledwo 61 więc nieciekawie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Nie no pewnie normal. Na expercie na 60 by raczej ciezko było utłuc

Adachiego i Ameno

.

 

Ja też mam 74 lv i dopiero ide do

Izanami

. Ale poza levelem jestem dobrze przygotowany - złozyłem sobie kilka fajnych person (Sraosha, Ishtar itd - bawiłem się dziedziczeniem skilli) wiec początek bynajmniej nie powinien być tragiczny.

 

 

Ameno

ma gowniany design i wiejska muzyka przygrywa podczas walki z nim:P.

 

Subete no Hito no Tamashi no Tatakai z P3 (

Nyx Avatar

battle theme) nadal wymiata wszystko:P.

Odnośnik do komentarza

(pipi) sie meczyłem walczac z nim, ale poszło.

 

Trochę z(pipi)ałem bo myślałem ze jak zrobie to szybko, to potem bede mógł łązić do 24 ale (pipi), straciłem 14 dni które mogłem przeznaczyc na conajmniej 2 s.linki. Sejwa mam ale nie ma (pipi)a, nie bede tego powtarzał drugi raz, nie chce mi sie. Szkoda. No i nie udało mi się wymaxować Rise, więc z 50%SP nici ;]

 

 

Nie podoba mi się motyw z Izanagi, tak totalnie z dupy to dali, mam nadzieje ze ending mi to wynagrodzi

 

Edytowane przez Mikes
Odnośnik do komentarza
Nie miałeś 50% SL? :o I to ja niby biegłem przez grę? :P

 

A co do końcówki to.. obawiałem się będąc coraz bliżej końca, co twórcy wymyślili za wytłumaczenie na

TV-WORLD itd.

 

Moim zdaniem lepiej by było jakby dali tylko jedno zakończenie ;)

Miałem 30%, nigdy nie miałem Chest Keyów(bardzo głupi patent) i duzo dobrego mnie omineło.

 

Próbowałem zdążyć z Rise, nie zdążyłem, zabrakło mi jakichś 3 dni żeby ja wymaskować, ehhh, szkoda.

No ale przynajmniej nabiłem level, z 74 pokonam ostatniego bossa w 10 minut :]

Odnośnik do komentarza

Jej persona uczy się jakiejś umiejętności (Rise na początku walki mowi jedną weakness, albo immunity jednego przeciwnika nawet jżeli jeszcze nie mamy dla niego daty). No i fajne przedmioty można zgarnąć od niej na gwiazdke.

 

Ja mam jakieś 80 h chyba - troche tych SL wymaksowałem, statsy nabiłem na max na nastepną ture i generalnie trochę się pokręciłem po tej grze aby znaleźć jak najwiecej infa na anstepna ture:P.

 

Fajnie zrobili ze Strenght i Sun SL - w każdym klubie są inne osoby więc można w NG+ zaliczyć w sumie 2 nowe, swieże SLe:).

 

 

Motyw z pracownikiem stacji benzynowej jest bardzo fajny i spójny (bo tego właśnie brakowało do pełnej spójności - infa dlaczego Adachi, Namatane i hero mogli wchodzić do TV bez przebudzenia. Co prawda tożsamość goscia/klientki to troche jazda po bandzie (chyba ze to bedzie jeszcze jakoś fajnie wytłumaczone - w końcu Izanami jest taką jakby boginią śmierci), ale podoba mi się ten motyw. No i jednak widzieliśmy w śnie herosa właśnie Izanami;].

 

 

EDIT: Łe,

Izanami-no-Okami

nie jest taka straszna. Pokonałem ją teamem na 77 lv i nie było tak źle - trzeba było tylko trzymać rękę na pulsie. Yosuke rzuca evade/ hit-up na team, Tadek leczy + defense up i attack up na team, Heros u mnie z personą Sraosha wali Rakunde na bossa, ulecza Mediarahanem jak misiek rzuca buffy, a w wolnej chwili Power Charge i atak co Sraosha ma defaultowo na stanie, ale zapomniałem jak się nazywa:P, Chie Power Charge + God's Hand i w sumie tyle - na buffach nawet z takim levelem boss nie powinien nam nikogo zabić majac nawet 2 ataki na ture.

 

W sumie to sie ciesze bo jak zobaczylem ile expa daja shadowy w jej dungeonie i jak pomyslelem ze zalecany level to 86 to myslalem ze sie poplacze i w desperacji ruszyłem na nią 77levelowcami zobaczyć czy faktycznie mnie az tak bardzo skaszani swoimi atakami. No i w sumie ten level spokojnie wystarczył.

 

Aha, gram na Expert jakby ktoś pytał:).

Edytowane przez Aramis
Odnośnik do komentarza

No ja dałem radę na 74(normal), dobrze ze Some wczesniej znalazłem, bo by była dupa.

 

 

Dobry ending. Jak zawsze musimy pokonac ostatniego bossa super-duper atakiem, aczkolwiek w P3 to chyba było lepsze. Końcówka bardziej mi sie podobała. Tutaj wszystko to 99% happy end, wiadomo, że jeszcze kiedyś się spotkają itp, tego uczucia z końcówki P3 i początku FESa po prostu tu nie było, no ale moze to dobrze, w koncu happy end to nic złego ;P

 

 

Teraz czekamy na piatke, licze na dalsze losy tych z 3/zjednoczenie z tymi z 4 i poszukiwanie wiadomogo kogo :]

Odnośnik do komentarza

Zakończenie 4ki..hmm - zaskoczyło mnie bo spodziewałem sie czegoś na kształt tego z 3ki (w ogole to P4 jest jedynym jRPG po którym nie spodziewałem się happy endingu;p).

 

Czas na fajnal werdykt:

Fabularnie jest bardzo dobrze, spójnie i logicznie - troszke lepiej jak w 3 imo. Generalnie stawiam ją na równi z P3 bo tam był lepszy ending. EVEN

 

Postacie - no milo sympatii do ekipy z 4ki (bo momentami gagi są genialne - szczególnie duet Chie x Yosuke) jednak P3 wygrywa - głównie dlatego, że KAŻDA postać przechodzi w 3ce pewną metamorfozę, każda przeżywa podczas gry jakiś dramat/załamanie dzięki któremu bardziej zżywamy się z danym łebkiem. Jest też Aigis, która jest jedną z fajniejszych i ciekawszych postaci w jRPGach moim zdaniem. Szczególnie gdy pod uwagę weźmiemy 'Answer' (w ogóle Atlus dał dupy, ze nie ma Social Linka z Aigis...). W P4 natomiast cała para idzie w fabułę, a jedynym momentem w którym poznajemy daną postać tak naprawdę jest wstawka sprzed/po walki z jej Shadowem i choć są to naprawdę fajne motywy, chciało by się je poznać w nieco innych okolicznościach. P3 WINS.

 

System - no tutaj sprawa jest jasna. P4 naprawia niemalże wszystko, co można było zarzucić poprzednikowi z czego najbardziej cieszy całkowita kontrola nad całym teamem. P4 WINS.

 

Grafika - P4 jest ładniejsza, nic dziwnego jest w końcu na podrasowanym enginie 3ki. Kamera w dungeonach i szkole jest teraz typowo TPP a nie z bardziej góry co na dobrą sprawę...jest utrudnieniem (ileż razy źle wymierzyłem atak w plecy shadowa i spudłowałem po czym to ja dostawałem w plecy) chociaż to może tylko ja (bo w Answerze Aigis waliła z daleka z guna:P). Bardziej podoba mi się oprawa P4. P4 WINS.

 

Muzyka - remis - bo o ile ost z eksploracji jest bardzo dobry w 4ce, tak wszelkie battle themes są lepsze w 3ce. EVEN.

 

Czas gry - no mniej wiecej to samo, z tym, że boli troszkę, że 4ka jest o miesiąc krótsza od 3ki (dali dupy i to ładnie). No i średnio rozwiazali motyw

Izanami

- z jakimiś wypierdkami mielismy kilka tyg na przygotowanie sie do walki, a na załatwienie

boga

dostaliśmy cały dzień lool - powinni to jakoś inaczej rozwiazać i po świetach dać dzień na zaczęcie jej watku i jeżeli coś by się wtedy schrzanilo to leci normalny ending, a jak by sie zrobio wsio dobrze to dostajemy kolejny miech tak jak to było w P3. Także, za lenistwo twórców + dodatkowy scenariusz dla Aigis...P3 WINS.

 

Fun z gry - kurde to Persona - kopanie ryjów shadowom, podrywanie lasek i chodzenie do szkoły - tu nie można się nudzić;]. EVEN.

 

Lol wyszedł remis:P. No trudno - obie gry dają rady po maksie i nie faworyzuję zadnej wiec myślę, ze mozna je postawić na tej samej póleczce;].

Odnośnik do komentarza
(w ogóle Atlus dał dupy, ze nie ma Social Linka z Aigis...).
Jak nie ma, jak jest? ;)

 

Anyway, ja je w sumie stawiam na równi, 3 ma MINIMALNIE lepszy klimat, fabule i muzykę, 4 wygrywa pod kazdym innym wzgledem.

 

Jedyne minusy to zbieranie Chest Keyów, brak dungeona do nabijania leveli w stylu Monada w P3, oraz czesto przeszkadzajacy brak kasy.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...