Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motory i motóry

Featured Replies

Opublikowano

Ma ktoś jakiś pomysł jak używać telefonu w rękawiczkach. Używam smartfons jako nawigacji i czasem muszę coś kliknąć w trakcie jazdy ale nie chcę załapać. Kupno nowych rękawic nie wchodzi w grę. Te które mam są prawie nowe.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Wyświetleń 204,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Nareszcie miałem wolny weekend i udałem się do rodzinnych stron by zobaczyć i obmacać nowy nabytek - Suzuki GN125 z 1997. (zdaje sobie sprawę, że Wasze maszyny to zupełnie inna półka i moja nowa

  • Zdałem egzamin w maju, sprzęt przyjedzie w czwartek      

  • Takie tam z traski. 

Opublikowano
On 9/27/2021 at 5:14 PM, Minusiak said:

Ma ktoś jakiś pomysł jak używać telefonu w rękawiczkach. Używam smartfons jako nawigacji i czasem muszę coś kliknąć w trakcie jazdy ale nie chcę załapać. Kupno nowych rękawic nie wchodzi w grę. Te które mam są prawie nowe.

s-l300.jpg

 

Zawieszasz sobie taki rysik obok telefonu. 

Ewentualnie przerabiasz rękawiczki.

 

 

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

 

Dobre gagatki, chyba tylko Polacy mogą na takie pomysły wpaść xD

Edytowane przez Wooyek

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Od trzech lat próbuje się zapisać na kurs prawa jazdy kat. A, ale nie mam czasu :/ Mam wielką zajawkę na choppera lub inny motur tego typu. W końcu postanowiłem, że najpierw zobaczę czy w ogóle mi  się to podoba i chcę kupić 125-tkę. 

Na początek polecają Hondę Shadow 125. Miał Ktoś ten sprzęt? Warto?

Opublikowano

.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź!

 

Ta Honda Shadow 125 kusi m.in. dlatego, że wiadomo - od razu mogę na niego wskoczyć (oczywiście po kilkukrotnej jeździe co by się nie zabić :potter:), natomiast kurs na kategorię A, będzie trwał długo, nie mówiąc o tym, że muszę tak sobie zorganizować czas, by w ogóle mieć czas się go podjąć. Jak zdam egzamin, dostanę papier, to będzie pewnie późna jesień :yao: 

Na długie trasy tą popierdółką i tak nie będę jeździł, a jak poczytałem, ten motocykl i tak Ktoś prędzej czy później ode mnie odkupi, bo jest bardzo chwalony i popularny. Byłem bardzo nagrzany, ale szczerze mówiąc jak mi to opisałeś ze swojej perspektywy, to zapał trochę opadł :szopenhauer:

 

 

Opublikowano


.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

W UK niemal wszyscy zaczynają od 125cc. Zgadzam się z opinią @gtfan odnośnie wad, ale nie zgodzę się, że człowiek się zniechęci. 

Z tego co widzę, to 125cc jest dobre na oswojenie się, a potem w człowieku rośnie głód na normalny motocykl. 

Ból jest tylko, jak się ktoś przyzwyczai do większego motocykla i potem na mniejszy wskoczy z ramą od roweru i zero stabilności. Podjazdy pod górkę i redukcja o trzy biegi by wjechał też nie jest fajna, jak się człowiek już przyzwyczaił do mocy, gdzie tchu na chwilę brakuje przy przyspieszaniu. 

 

Ja ze swojej sto-dwudziestki-piątki mam bardzo miłe wspomnienia. Nawet do klubu właścicieli należałem i jeździliśmy razem na wyprawy. Nawet takie dość długie pod namiot, ale omijaliśmy autostrady. 

Mój motocykl mógł też wjechać na bezdroża lub na piasek na plaży. Było kilka wypadów do lasu w błoto. Mega dużo frajdy mi dał. 

 

O taki miałem.

 

15142.jpg

 

 

Inna zaleta jest taka, że na 5 litrach paliwa to tak z 200 kilometrów się zrobi. 

Opublikowano

.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

Mój brat kupił 2 miesiące temu Duke'a 125. Za rok dopiero będzie miał lata żeby zrobić kat. A, mówiłem mu żeby się ten rok wstrzymał i kupił od razu Duke'a 390, ale był nagrzany żeby sobie już jeździć. Generalnie nie narzeka jakoś strasznie, do przemieszczania się tylko po mieście w korkach bardzo fajny sprzęcik, kilka razy pojechaliśmy gdzieś dalej się przejechać, to już niestety, ale mocy brakuje, da się jechać, ale z wyprzedzaniem samochodów robi się problem i po 2 miesiącach jazd będzie też chciał go za rok sprzedać i pewnie wziąć 390. 

Opublikowano
1 godzinę temu, gtfan napisał:

Sam byłem zdziwiony, ale w tym roku obserwowałem dwa przypadki osób które kupiły i sprzedały 125cc.

Ale to przez brak mocy lub stabilności się zniechęciły do motocykli całkowicie? 

Znane mi osoby, które zrezygnowały z motocykla, to głównie albo przez jakiś wypadek, albo nie mieli czasu na moto. Ewentualnie nie mieli gdzie i po co jeździć, bo wszędzie i tak musieli autem.

Sam przez pierwsze 3 miechy się bałem i się zastanawiałem jak to jest legalne. W aucie nawet bez pasów nie można jeździć i trzeba niezłego dzwona zaliczyć, by sobie krzywdę zrobić. 

A na motocyklu? Podmuch wiatru może nas zabić. Mega nieswojo się czułem w ruchu ulicznym obok aut. W głowie miałem obrazy, jak mnie samochód tylko dotyka lekko, ja się przewracam, a inne auto po mnie przejeżdża. 

No pomysłów na to, jak to jest kretyńskie i niebezpieczne miałem pełno przez pierwsze kilka miechów i sam prawie zrezygnowałem. 

A jak ktoś nie ma wyczucia ze sprzęgłem, bo w aucie mu inaczej chodzi, jeździ automatem lub wcale na auto prawka nie ma, to już wcale bym odradzał duży motocykl na start. 

Opublikowano

.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

Jeszcze odnośnie tej frajdy - też jej na początku nie miałem. Wszystko się zmieniło, jak zacząłem jeździć z innymi ludźmi. To samo miałem z rowerem. 
Dojechać gdzieś OK, ale jeżdżenie samemu jest dla mnie meh i zdecydowanie wolę z kumplami. 

Opublikowano

.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

No tak patrząc z zewnątrz to chyba tylko harleyowcy jeżdżą w grupie spokojnie, inni rzeczywiście generalnie zapierdalają i nie akceptują jazdy za jakimś samochodem. 

Opublikowano

Przykro słyszeć, że takie ktoś ma doświadczenia. 
Sam mam super wspomnienia. Świetni ludzie i zdecydowana większość zachowuje się normalnie. 
Widzę @gtfan, że robiłeś dodatkowe kursy, co chyba nie jest takie popularne w Polsce. Sam też takie robiłem, ale w UK są one dość powszechne (IAM, Rospa, BikeSafe). 
Klubowe wyjazdy z takimi ludźmi to sama przyjemoność. Sporo jest też byłych policjantów i generalnie ludzie jeżdżą bardzo dobrze i z głową. Generalnie unika się wyprzedzania w grupie, bo dla nikogo to nie jest przyjemne. 
 

Oczywiście są w UK zapierdalacze, ale ja od takich z daleka się trzymam. 
Najlepsze wspomnienia mam z wypraw do max kilku osób. 

Opublikowano

Jeszcze jednym z czynników, który mnie stopuje przed zabawą w motocykle jest ubiór pod konkretną pogodę. Albo za zimno, albo za gorąco i można dupsko odparzyć, ubierzesz się lekko jak jedziesz po bułki to się wypierniczysz i zedrzesz łapę do kości... Ot takie dylematy.

 

Jak widzę tych głąbów co jadą w laczuszkach, dresikach, a w lato w krótkich portaszkach, to nie wiem czy się śmiać z czy płakać :yao: 

Raz jedną baba na rondzie jadąc skuterkiem nie wyhamowała i się wypierdzielila. Była... w szortach :potter: Nie zapomnę jej widoku po wywrotce do końca życia. Osobiście dzwoniłem po pogotowie.

 

 

Opublikowano

.

 

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

Dla mnie najgorsze są te materiałowe, wodoodporne. Zawsze jest mi w nich albo za zimno, albo za gorąco. Do tego te stroje często przemakają, więc lipa w każdej sytuacji. 
 

Mój strój na moto, to dżinsy na moto z kewlarem + skórzana kurtka motocyklowa. 
Zrobiłem w tym zestawie wypad do Włoch latem i było OK. Jest to zestaw maksymalnie NIE wodoodporny, ale oddychający i wygodny. Jak ma padać, to zakładam dodatkowo na to cienką kurtkę i spodnie na deszcz. 
 

Po mieście też zacząłem na luźno jeździć w zwykłych ubraniach. 

Opublikowano

.

Edytowane przez gtfan

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby temat trochę odświeżyć, to w końcu znalazłem sprzęt idealnie łączący wszystkie moje motocyklowe potrzeby, więc się trochę przypucuje. :nosacz:

IMG_20220612_122456001.jpg

Opublikowano

.

Edytowane przez gtfan

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
On 6/7/2022 at 10:00 AM, Wooyek said:

Mój brat kupił 2 miesiące temu Duke'a 125. Za rok dopiero będzie miał lata żeby zrobić kat. A, mówiłem mu żeby się ten rok wstrzymał i kupił od razu Duke'a 390, ale był nagrzany żeby sobie już jeździć. Generalnie nie narzeka jakoś strasznie, do przemieszczania się tylko po mieście w korkach bardzo fajny sprzęcik, kilka razy pojechaliśmy gdzieś dalej się przejechać, to już niestety, ale mocy brakuje, da się jechać, ale z wyprzedzaniem samochodów robi się problem i po 2 miesiącach jazd będzie też chciał go za rok sprzedać i pewnie wziąć 390. 

Silnik od 390 pasuje do ramy od 125 bez większych przeróbek. Kumpel tak jeździł zanim zrobił prawko na moto.

 

Bawi się ktoś z was w offroad?

Ja po 10 latach jeżdżenia po asfalcie postanowiłem spróbować offa i jest naprawdę super. 

Najpierw założyłem kostki do husqvarny 701 supermoto.

AM-JKLVAFSBQlP0-AVnxfIbJXOLfvQz53ssf2Vkod0pM11lgo6wdq1e0V0rHNkEzSwBdQjhbhe2mLp-M5a6lvPJfCtm3OALnMbpM1Rr6Rwgm8EaseDczHUIcrhTD09AdHUZZQSJ5x-tyyNUOfDXsDbo7Ux1KyQ=w475-h843-no?authuser=0

Nie było to super rozwiązanie, motocykl bardzo pływał na błocie ciężko się go prowadziło ale wkręcił mnie w ten sport na tyle, że kupiłem WR250F.

NEPSR_BEDeuksvgIm1mvX4nipIqQ_9VEchIMRGOXAGE3UFUMeMilNM_qp0svTVnb4pBOl_ss50394r60b69RbcwA-v5M2PJ6RqYTuqldd_TqUBoQKAL9dnFCLMfEb8fybbu8TW4FbyRhYWbGNs7J5R5RXNYua03fjZqjjYmSmbuacI0Oh3zPecTgRZM5ew7mjeVmJdRaVxA3OMi7Yve64DLCnz0MukuxFinbP30uqVTpErLF45ehGLcbD6FTUacUzsJdME617Tpi_210sFCcPQ_HspBVPvnc0eBU1yS-8lbue4ikUYH6qOHa0-msP2h-GE6Se_i_z7OFugK_IxCMuZzovv0_8jfs7Ay2opNgGy978Kdwxz6wpG3_sv3VkWWvrUyMAxA07AXfTLR1UnSBV6HqyYy8KNNfBm_QFqpfRV_axSzHDDIbeu9Pn9-hDgLjafh-GWAhBSTLBgv0cl8-aKCLCSgeRIDSxzDGHWGZad8BPNJyGY4QBJowIhBCMVEv4QAjx0GY28frQxHLSV37T6I7EZMbbhzJjqPS84ME6tsYITozEKC8CrF1DywH3nHc1lb0Py0Dz5p76VCYF6mAcGrWJ8inr8PVvliDYXaRJOM3gtgZh_NM4S3LaQFtKrnXx9PgUYXYbSarCKwl98qAkC3Qn6WwkaCtD1A5wyjBU6gCYFFVvGrS3RQm15T5JdsXU_77MUR2VFavDAWE-O0CAuhXVIHKEpjzYoXMcUX5_-LddTDS925qi-AknVwv=w1499-h843-no?authuser=0

7vbgBB_ZHtUi0V5G8arLUkGpDcSXBmo4eHKyq1MY4TvBeLc-iJNdC2WYVtzNMxd6Q30JUHjoC4L1Iz2OJovSbuyEBnSKqyVzyvKHhEtEV06WF4_TKrfXdPqzamJ1uCBX9yR18y2Kw2uwLgBHvIE0neSZXqUUFHbZemn3y4oeRucsf8CEFa1bDIU1OHxSwGburGp-PoyOxNG5ApHCWP4O3AimgDwUk8MI_W9gtDJL_9EBufDP0aQHBBExpV59wtVXUayGtyE9cRYgea2ze6P7NJCKg2FDw9oh96ss0IZ7nqQfXHkV55CYgt5uADzDVepSosuEvjgYOlT146h_GBW0Z_wDBFTgx_uiIp3EwYL3ONZg0afFQgb_Oq7UfPrLITwMrbbJtxiwIHCmV-A4AmYavpr8xmATaAt4wBCKQVmluY5bhTmiQn6WKRtiwzMb1IVuyx_fbntgssluLydSDMoj1OF2fz3EMEgAshU1TD4uxMRtzd4wZttE2ZzBsv3iTZr1zI273cYA4SwwF0S3dA4SOZfJ3Q7YE84pm5q0tVNJv_VNCguTz0_2sIy8-XDdEHxTH9eV_eFwKv5DSj5XOW9WXu-66kAtKTvtVniuPVn1ohYtLRZrKehZvqAqERiBPLopxcNty-Ko1ygF7WOr5hAnOJKen4YRIn8OSM44xsC903k94L0_D4v6A-bvvoKONpTtFQTRK1EGgH8K76vF6u3z1m_-4fXRrKaFSfY9gtnBxdM6UhzlGd9mvZZ8dqlK=w475-h843-no?authuser=04LEAIyp96JWK8NxUF6MYVud8zqsHPB3h1T6EHcUAIpe7dLUPem4NaDFZPy49OxDI1vJpfWbs9L8i_4OAD7w3uCPFD58RZVgd9tfU9APulSrULtGYit-VWbnzc4FFFiZFeNmunjBiKMmZ3XzFO6FQWHOCd2y3b5HITpGuSQ3QH9x5kE5TA6L5I5ITla-xOoYWBrkiWCrnvWz9DZl5ALCQMONNFndWXGaDNs2BFz2lEtqBNMoDBxO33cSRLkdEpigvtuvoay7aKqvjew2uF5yXy1uINjtMCqIRkv0Nb0CRlzxyyYqw9cWS-z-OmdVqTQcsZhbq65g8ZhQcyRLQUnu07jalzFnhSGy-a-eY3UBrd93yWiqgC0m_0aDeny0GQ-jIGQhI3kjL_VIx9faManvRAGVJ1iayzaMIaMIPGr4LfoISv4DGbNqp8FZaNp7UAqaTJH0pv8JKfQNkItdxawCz7fInMTF7b-Ku_Iz_7A-_GApt9DrLdmgyNTza643MfGZ09Qvi7ZvjzZ49AiKO3e3_BxwhVgO3ybXz_ltHaDGU56R2TenxvNyUJuHjtUDGeSmV70_x9UqilCKzhK64evENlNUSj5YY2Aty32ONXtznbHfta-hHaw39z9dPy7iTA8FYpVc5x5BqwtRtVKX7uzKZm7Uu0wofumohkSlDpmdYvybT5V5G3Br6p9MzFEMPg7afkid8QjqLoSIfv7Ay0e6Ni1fxYn1_1UhknZvQvNhmbwrLis_hGVFXmk1UBUIZ=w475-h843-no?authuser=0

 

Na tym jest kompletnie inna zabawa. Pomimo tego że ma połowę mocy co huska (36km) jeździ się nim super. Jest lekki (115kg) przez co prowadzi się go jak rower w porównaniu do huski, w offie mocy nie brakuje ale na asfalcie średnio nadaje się żeby lecieć więcej niż 100kmh.

 

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
  • Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem.

Zdałem egzamin w maju, sprzęt przyjedzie w czwartek :lapka:

 

 

 

IMG20230610114752.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.