Skocz do zawartości

MGS4-FAQ


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji zbliżającej się wielkimi krokami premiery MGS4 postanowiłem założyć temat ,który będzie skupiał się wokół wszystkich problemów i pytań odnośnie MGS4 czyli problemy w lokacjach,strategie na bossów,sekrety,easter eggi,ciekawostki,sklep Drebina itp.Słowem wszystko prócz zdradzania sekretów fabuły-przemyślenia i spostrzeżenia o niej w osobnym temacie.

 

Temat pewnie się rozrusza za kilka dni,co częściej powtarzające się pytania ,odpowiedzi na nie, jak również co ciekawsze odkrycia będą umieszczał w edytowanym pierwszym poście by uniknąć problemu z przeszukiwaniem tematu,gdy ten się bardzo rozrośnie

 

Jak pokonać Vampa?

 

Zabieramy mu dowolną metodą całą energię w momencie kiedy upada na ziemi upewniamy się,że w itemach mamy wyekwipowaną strzykawkę,a w weapons nie mamy broni,podchodzimy do Vampa od tyłu,czekamy aż wstanie i naciskamy R1,a następnie gdy pojawi się komunikat "trójkąt"

 

jak pokonać Screaming Mantis?

 

Najpierw aplikujemy sobie zastrzyk(otwieramy menu itemów i naciskamy X na strzykawce) aby uwolnić się od więzów mantisa, później strzelamy w laleczkę Psycho Mantisa aż wypadnie mu z ręki. Zabieramy ja , wyekwipowywujemy i działamy na nim jak bronią.

 

 

 

 

1. Bonusowe bronie

 

Aby otrzymać bonusową broń, ukończ dane wyzwanie:

- Desert Eagle, Long Barrel - otrzymaj emblemat Fox,

- Patriot Future Assalut Weapon - ukończ grę z rangą "Big Boss". PFAW ma nieskończoną amunicję,,

- Race Pistol - ukończ grę,

- Solar Gun - zbierz pięć statuetek (cztery BATBU i Frog Soldier/Haven Troopers),

- Thor 45-70 - zdobądź embemat Fox Hound,

- Word War i pistol - zdobądź emblemat Hound,

2. Bonusowa amunicja

 

Ukończ grę, by odblokować amunicje dostępną u Drebina:

 

Emotive Cry

Emotive Laughter

Emotive Rage

Emotive Scream

Smoke Grenade Blue

Smoke Grenade Green

Smoke Grenade Red

Smoke Grenade Yellow

 

3. Bonusowe wyposażenie

 

a) Bandana - ukończ grę, nie zabijając po drodze nikogo, nawet bossów. Można ją kupić za 5 mln DP, po rozpoczęciu nowej gry. Daje nieskończoną amunicję.

b) Cyfrowy aparat - można ją znaleźć na Nomadzie, między misjami,

c) Scanning Plug S - przesiedź 10 h online na tym samym profilu co gra w singlu, by odblokować ten przedmiot,

d) Stealth Item - Ukończ grę, bez wszczynania alarmów.

 

4. Bonusowe kamuflaże

 

- Big Boss - zdobądź emblemat Big Bossa. Nosząc go, sprawisz, że przeciwnicy będą się Ciebie bali, bądź uciekali krzycząc wniebogłosy,

- Crying Wolf - uśpij CW, w jej ludzkiej formie,

- Drebin - kup 60 broni,

- FaceCamo - wygraj walkę z Laughting Octopus,

- Laughting Octopus - uśpij LO w jej ludzkiej formie,

- Metal Gear Solid Snake - dojdź do poziomu w Shadow Moses,

- Otacon - poraź prądem lub wjedź na Otacona z dużą prędkością za pomocą Metal Gear MK. II podczas briefingu,

- Raging Raven - uśpij RR w jej ludzkiej formie,

- Raiden A - poraź prądem lub wjedź z dużą prędkością na Sunny za pomocą Metal Gear MK. II podczas briefingu,

- Raiden B - poraź prądem lub wjedź z dużą prędkością na Naomi za pomocą Metal Gear MK. II podczas briefingu,

- Roy Cambell - poraź prądem lub wjedź z dużą prędkością na Cambella za pomocą Metal Gear MK. II podczas briefing

- Screaming Mantis - uśpij SM w jej ludzkiej formie,

- Młody Snake - rozpocznij poziom w Wschodniej Europie,

- Młody Snake z bandaną - rozpocznij poziom w Wschodniej Europie,

 

4. Bonusowe kostiumy

 

- Altair's Rags - zdobądź emblemat Assassin

- Buissness Suit - ukończ grę,

- Civilian clothes - rozpocznij poziom we Wschodniej Europie,

- Metal Gear Solid optical camo - ukończ grę, bez uruchamiania alarmu, bądź kup ją od Drebina za 5 mln DP po rozpoczęciu nowej gry. Dzięki niemu jesteś całkowicie niewidzialny,

- Middle East militia disguise - udaj się do bazy żołnierzy na bliskim wschodzie,

- South American militia disguise - udaj się do Południowo Amerykańskiej wioski,

 

5. Emblematy

a) Assassin - Ukończ grę zabijając ponad 50 żołnierzy nożem, używając ponad 50 razy przytrzymań CQC i będąc wykrytym mniej niż 25 razy,

 

b) Big Boss - Ukończ grę na najtrudniejszym poziomie, nie używając kontynuacji, nie wszczynając alarmów, nie zabijając przeciwników (wliczając bossów), nie używając odnawiania życia, nie używając specjalnego ubrania maskującego albo bandany (możesz mieć przy sobie, ale nie możesz używać). Do tego trzeba przejść grę, w mniej niż 5 godzin.

 

c) Fox - Ukończ grę na poziomie trudności Naked Normal lub wyżej, bez kontynuacji, nie wszczynając więcej niż 5 alarmów, nie zabijając przeciwników (wliczając bossów), nie używając odnawiania życia, nie używając specjalnego ubrania maskującego albo bandany (możesz mieć przy sobie, ale nie możesz używać). Do tego trzeba przejść grę, w mniej niż 6 godzin.

 

d) Fox Hound - Ukończ grę na poziomie trudności Big Boss Hard lub wyżej, bez kontynuacji, nie wszczynając więcej niż 3 alarmy, nie zabijając przeciwników (wliczając bossów), nie używając odnawiania życia, nie używając specjalnego ubrania maskującego albo bandany (możesz mieć przy sobie, ale nie możesz używać). Do tego trzeba przejść grę, w mniej niż 5 godzin 30 minut.

 

e) Hound - Ukończ grę na poziomie trudności Naked Normal lub wyżej, bez kontynuacji, nie wszczynając więcej niż 3 alarmy, nie zabijając przeciwników (wliczając bossów), nie używając odnawiania życia, nie używając specjalnego ubrania maskującego albo bandany (możesz mieć przy sobie, ale nie możesz używać). Do tego trzeba przejść grę, w mniej niż 6 godzin i 30 minut.

 

6. Ciekawostki:

 

Darmowe 100.000 Dp

 

W czwartym akcie, w biurze Otacona, zostaniesz zapytany o kod. Wpisz 14893, bt zyskać darmowe 100.000 DP (148.93 to numer Codec do Drebina),

 

Lokacje Statuetek

 

warunkiem koniecznym do ich zdobycia jest pozbawienie przeciwników staminy(w przypadku oddziału B&B w formie BESTII)

 

- Frog (Akt 1) - garaż Advent Palace, ponad Nomadem,

- Octopus (Akt 2) - w Research Lab, pokój na północnym-wschodzie,

- Raven (Akt 3) - najwyższy poziom, podczas walki z bossem,

- Wolf (Akt 4) - za miejscem, w który zaczynamy walkę z ludzką formą CW,

- Matis (Akt 5) - przy drzwiach oddalonych najbardziej na północ podczas walki z ludzką formą Mantis,

 

Szybsza redukcja stresu

- posiedź chwilę w kartonie,

 

Pozowanie przy statuach

naciskając trójkąt zmieniasz pozy, na jednej z nich Snake łapie ją za krocze. Zrób tak parokrotnie, a pewna część jej odpadnie.

Pozowanie podczas wali z ludzkimi formami bossów

Gdy walczysz z jakimś bossem dłuższy czas, zostaniesz zabrany do poziomu, w którym jesteś tylko Ty i boss. Gdy skierujesz na nią aparat, zacznie dla Ciebie pozować.

 

Jeżeli zagrasz na iPodzie "Oishii ChuhanSeikatsu", zacznie dla Ciebie tańczyć.

 

Inny strój dla Rose

zacznij grać trzeci raz, Rose będzie miała inny strój,

 

Trzęsienie sutkami Rose

gdy rozmawiasz z Rose, zacznij trząść padem,

 

Pocałunek od Liquida

Podczas trzeciego przechodzenia gry i ostatniej walki, gdy Liquid łapie Snake'a za szyje, poczekaj chwilę nie robiąc nic. Liquid pocałuje Snake'a w policzek.

 

dziwne zjawiska

po pokonaniu Laughting Octopus to w następnej misji gdy tropimy po śladach za Naomi, można natrafić na miejsce lądowania statku kosmicznego taki okrąg wygnieciony w trawie i jak się zbliżymy do tego miejsca to usłyszymy głos i dostaniemy punkty(niedaleko rzeki)oraz na odciski rąk Hideo z jego podpisem w jednej z ślepych uliczek w lokacji

Edytowane przez Ficuś
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 239
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

w extras do ściągnięcia muzyka do ipoda,dodatkowe kamuflaże i programy radiowe do ipoda.narazie mało ale z czasem się rozrośnie lub ich ilość jest uzależniona od progresu w grze

 

edit-przyklejanie się do ścian,kucnięcie i zaczekanie chwili bez ruchu pozwala zregenerować energię

środy i niedziele czasu realnego to 20% zniżki w Drebin Shop

Edytowane przez Ficuś
Odnośnik do komentarza

ja na hard się z nią męczyłem normalnie :P.Ale kilka rad mogę Ci dać bo kilka razy z nią walczyłem by jak najmniej rationów użyć(udało mi się tylko 1).Po pierwsze ważne byś zapamiętał wszystkie możliwe jej transformacje by szybciej ją odszukiwać-zauważyłem obraz,pudło,manekin,skrzynka przy urządzeniu EEG,i dwa razy ma włączony octocamo i widać tylko jej kontury.Gdy zabierzesz jej serią energię wypuszcza swój płyn i wtedy najlepiej szybko uciekaj bo pojawiają się bomby naprowadzające.Gdy zwinie się w kulkę proponuje uciekać na łóżko lub biegać i fikać koziołki przez okna :P.Ciekaw jestem co się dostanie za pozbawienie jej staminy...

Odnośnik do komentarza
ja na hard się z nią męczyłem normalnie :P.Ale kilka rad mogę Ci dać bo kilka razy z nią walczyłem by jak najmniej rationów użyć(udało mi się tylko 1).Po pierwsze ważne byś zapamiętał wszystkie możliwe jej transformacje by szybciej ją odszukiwać-zauważyłem obraz,pudło,manekin,skrzynka przy urządzeniu EEG,i dwa razy ma włączony octocamo i widać tylko jej kontury.Gdy zabierzesz jej serią energię wypuszcza swój płyn i wtedy najlepiej szybko uciekaj bo pojawiają się bomby naprowadzające.Gdy zwinie się w kulkę proponuje uciekać na łóżko lub biegać i fikać koziołki przez okna :P.

Ja nie chce wskazówek jak ją pokonać... jestem ciekaw co się dostaje za pozbawienie jej statminy, bo na pewno coś jest. Myślę jednak, że nie trzeba jej w

formie podstawowej

pozbawić staminy, tylko jak już pod koniec

kiedy zrzuca ubranko

. Zaraz to sprawdzę. Jeśli nie można tak przykombinować, to będzie to strasznie upierdliwy proces, bo pasek jej ledwo spada.

 

 

edit:

ok, zrobione. Zrobiłem tak, jak napisałem wyżej i oprócz

maski octocama

dostałem też

maskę z jej podobizną, która idiotycznie wygląda na Snake'u

 

Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza

Jakie są wasze ulubione bronie?jakie polecacie do walki w krótkim dystansie a jakie do ściągania przeciwników z daleka?jakie ulepszenia wykupujecie?

 

edit

ciekawostki-

 

podczas briefingu przed 2 aktem można znaleźć MKII bardziej pojemną baterię.

podczas drugiego aktu gdy idziemy za śladami można natrafić w jednej z odnóg drogi na betonową tablicę na ziemi z .......odciskami rąk i podpisem samego mistrza Hideo z dopiskiem 2008 :P

Edytowane przez Ficuś
Odnośnik do komentarza

Tai Cat- to akurat żadne nowinki nie są tylko normalna opcja systemu;)

 

Drugiego bossa równiez pokonałem zabierając mu staminę

druga opcja jak już jest normalną kobietą

i tez uzyskałem jej twarz w octocam.

 

Co do broni- póki co M4 z tłumikiem i laserem - praktycznie 60% przeciwników tak zabiłem.

Odnośnik do komentarza
Jak pokonać Vampa? Nic na niego nie działa:(A mgs2 znam tylko z czytania scenariusza i ogladania filmików w necie. W sumie jedyna część którą nie obcykałem i nie wiem jak z tym Vampem mam go rozwalić w mgs4.

Złap go w CQC z wybraną strzykawką jako przedmiot i go nią potraktuj.

 

 

Ma ktoś łatwy sposób na pierwsza lokację 5. aktu? Za dużo ich tam jest i nie można w spokoju tych drzwi na końcu otworzyć. Raz mi się udało, ale nie zasejwowałem, później zginąłem, nie chciałem brać kontynuacji i teraz się z tym męczę...

Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza
Hela a możesz bardziej doprecyzować? Próbuje go złapać a on się wymyka. O co chodzi jakby?

Chodzi o Vampa? Najlepiej zabrać mu całe życie, przewróci się, podejść do niego i od razu jak wstanie złapać go R1 z CQC. Można go też złapać jak sobie po prostu biega, tylko trzeba to zrobić od tyłu. Jak już go trzymasz i masz wyekwipowaną strzykawkę, to pokazuje Ci się ikonka informująca o tym, że trójkątem możesz mu to wstrzyknąć. I to tyle zasadniczo. Niby logiczne jak ktoś scenki oglądał wszystkie uważnie, to wie na czym polega jego sekret i co robią strzykawki, ale sam nad tym chwile posiedziałem zanim wpadło mi to do głowy.

Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza

W samolocie (briefingi) mozna wjechać MKII na górę po schodach (dłużej trzeba kierunek przytrzymać to się wdrapie), jest tam pare fajnych rzeczy :) (oblukajcie stół) oraz czasami można znaleźć itemy. Jak walnie się z "witki" mkII radio to się ono włączy.

 

Nie wiem czy to stała zależność ale zauważyłem że jeśli wywołamy alarm i zbiegnie się tabun przeciwników i damy radę ich wykończyć to wśród ciał znajdziemy ciekawsze itemy/bronie. W ten sposób znalazłem shotguna do podpiecia pod M4 który normalnie coś koło 30000 stoi u Drebina.

 

Moja kombinacja to M4 z tłumikiem i podwieszonym shotgunem :) na średnie i bliskie dystanse. Na dalsze mam snajpe z tłumikiem. Czasami lubię pobawic się koktajlami mołotowa hehe

Edytowane przez Łebi
Odnośnik do komentarza

Dla tych, którzy dopiero w pierwszym akcie są: w trakcie scenki prezentującej B&B Unit, gdy włączymy widok z oczu Snake'a (obserwując Screaming Mantis) można zauważyć lewitującego obok niej ducha Psycho Mantisa (kamera lekko w lewo).

Edytowane przez VHO
Odnośnik do komentarza

śledzić członka ruchu oporu-koleś ubrany za cywila co sobie nuci pod nosem piosenkę,bajer polega na tym,że zarówno on jak i strażnicy nie mogą Cię zauważyć.W ostatniej fazie śledzenie koleś przebiera się za strażnika by nie było za łatwo :P

 

help-ostatni akt-jak do kur#& nędzy otworzyć te drzwi?gram na hardzie i z tego co widzę by je otworzyć nie wolno mieć alarmu(gdy jest nie zdążę przekręcić kołowrotka w tych drzwiach).W takim razie jak do nich dojść bez alarmu-tam jest tyle straży ,że za kija nie potrafię

Edytowane przez Ficuś
Odnośnik do komentarza

tak myślałem ale zanim do tego doszedłem- ehhh. Najpierw walisz sobie w szyjke aby uwolnić się od więzów mantisa, później strzelasz w laleczke Psycho Mantisa aż wypadnie mu z ręki. Zabierasz ja , wyekwipowywujesz i działasz na nim. Wystarczy jeden atak.

 

 

Okej. Teraz napisze sposób na przejście początkowej fazy Aktu piątego, która na Hardzie może napsuć troche krwi.

W momencie rozpoczęcia wyciągamy od razu pistolet na strzałki usypiające i celujemy w żołnierzy zeskakujących z góry. Musimy postarac się aby uśpić ich zanim dojda do nas lub w ogóle uciekną. Potem zdejmujemy strzałką strażnika na samej górze. Jak juz oboje beda uśpieni proponuję ich zabić (tłumik obowiązkowy) aby nie pozostawiac ciał lub aby się nie wybudzili. Idziemy lewą stroną koło schodów. Pomiędzy ścianami po prawej stronie mamy wnękę w którą się wczołgujemy. Nagle z góry spada 4 strazników- usypiamy jak najszybciejk wszystki- przy strzelaniu ze strzałek alarm się nie podnosi więc nie ma problemu. Nawalamy w nich ile wlezie aby nie uciekli. Powinni paśc wszyscy obok siebie. Nie wyczołgujemy sie jeszcze tylko zabijamy ich z tej wnęki. Patrzymy wysoko w góre i mamy kolejnego strażnika, którego pozbywamy się standardowo- uśpienie- zabójstwo.

 

Teraz możemy spokojnie sie wyczołgać i pozbierac Rationy, które znajdują sie w poblizu- jeden idealnie na przeciwko naszej wnęki. Przechodzimy przez tę wnękę na prawą stronę statku. Przyklejamy się do kontenera i czekamy aż z przodu pokaże sie strażnik. Usypiamy go i czekamy na drugiego, po cyzm pozbywamy się obu.

 

zaraz za kontenerem jest drabina. Wchodzimy do góry, przechodzimy na druga strone balkoniku i- przeskakujemy na szyb wentylacyjny. Czołgając sie podchodzimy do lewej krawędzi i eliminujemy kolejnych 2 chyba strazników. Czołgając sie później w przód statku obracamy się na plecy i patrzymy w górę. Na balkoniku centralnie nad nami pojawia się kolejny strażnik. Załatwiamy go znana metodą i czołgamy się do przodu. Z daleka widac już 2ch kolejnych strazników zeskakujących z góry na sam dół. Po naszej lewej maszeruje sobie Gekko, którego zostawiamy. Kiedy tylko straznicy zeskocza na dół usypiamy ich i pozbywamy się- oczywiście dalej leżąc na szybie wentylacyjnym.

 

Teraz możemy zeskoczyć na dół. Trzymając sie prawej strony czołgamy sie na ziemi aby nik nas nie widział. teraz wazny moment- cziężko zauwazyć ale przed nami wysoko zjaduje sie dwóch strazników, którzy z pewnością nas zauważą jak podejdziemy bliżej. Likwidujemy ich oraz strażnika pałęsającego się na dole. To już wszyscy, którzy mogą nam przeszkodzić- poza Gekko. Podchodzimy do prawie samego konca ale nie wychodzimy na środek. Nagle zeskoczy Gekko- centralnie na przeciwko drzwi. Odczekujemy ukryci- wybuchy które bombardują Outer Heaven zlikwiduja Gekko jak tylko troche poczekamy. Po nim zostaje już tylko Gekko które sobie gdzieś chodzi, jednak nie przejmyjemy się nim tylko wchodzimy przez drzwi.

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.