Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pytania różne, różniste

Featured Replies

Opublikowano

Toyota Yaris 1.3 prawie 90 koników, chyba najlepsza w swojej cenie :) minus taki że dosyć popularna :(

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Wyświetleń 343,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Dobra, miałem nadrobić więc jak obiecałem opiszę tę sytuację z E-Klasą.   Jakieś 2 tygodnie temu udało mi się umówić na przetestowanie srebrnego E55 AMG, rocznik końcówka 2005, pełen wypas oczywiści

  • Od ily tys zaczynaja sie auta, obojetnie jakie, ktore jak sie kupi to jest sie snobem i szpanerem ? No powiedz mi ? Ty chyba jestes umyslowo opozniony twierdzac, ze to szpanerstwo. Jasne, po ch uj mie

  • Zwykle żółte to pic na wodę.  Blue Blocker to są powłoki na soczewki dokładnie do jazdy zmierzchowej i w ciężkich warunkach pogodowych (mgła, deszcz, zachmurzenie, zmierzch). BB blokuje cześć pasma św

Opublikowano
  • Autor

Już mnie ch*j strzela więc piszę tutaj, bo już nie mam pomysłu.

 

Mam punto 1.1 ze starą instalacją gazową. Jeszcze jakiś rok temu auto paliło ok. 8-9 litrów w mieście. Potem podskoczyło do 10-11 więc wymieniłem kable WN, świece, wszystkie filtry, dałem auto do gazownika do regulacji (jakieś 10 miesięcy temu to było). I nic, spalanie utrzymywało się wciąż na tym samym poziomie. Pogodziłem się z tym. Jednak niedawno spalanie wyniosło 12 l. Znowu wymieniłem filtry i tym razem sondę lambdę, bo stara po sprawdzeniu okazała się niesprawna. O dziwo, wynik mnie zaskoczył- 14 litrów. Myślałem, że się zayebie.

 

 

 

Sprawdź datę produkcji reduktora (zwanego też parownikiem). U mnie spalanie przed zeszłą zimą było normalne, natomiast na wiosnę wzrosło o ok 3 litry na 100km. Wymieniłem świece,palec,kopułkę,przewody,filtry byłem na regulacji i nic, co prawda silnik lepiej pracuje i wydaje się być mocniejszy, ale to nie to samo. Ostatecznie skończyło się na tym, że mój reduktor już dawno stracił swoje właściwości. Nowy to koszt 250zł (400 z wymianą o_0), ale śmiało można kupić zestaw do regeneracji za ok 60zł i będzie jak nowy.

Objawy zużytego parownika:

-większe spalanie

-spadek mocy względem PB (ponad normę)

-intensywny zapach gazu z wydechu/nawiewu

-trudności z regulacja

-problem z obrotami na jałowym

-podczas przyspieszania silnik zachowuje się jakby dostawał za dużo paliwa

 

Membrany zużywają się w sposób naturalny, podobno u mnie w reduktorze BRC nawet co 2 lata zaleca się wymianę, proces degradacji znacznie przyspiesza odpalanie w zimę samochodu na gazie, bądz zbyt wczesne przełaczanie pb>lpg. Silnik nie ma odpowiedniej temperatury, przez co płyn chłodniczy nie jest w stanie ogrzać parownika i nie zachodzi proces zmiany LPG z fazy ciekłej na lotny.

 

Oprócz tego może pojawić się problem z mikropęknięciami rur od gazu, zostaw jesli masz możliwość, samochód w garażu i po nocy poniuchaj przy silniku czy czuć gaz.

Opublikowano

Pisałem ;)

Suzuki, Seat , Opel corsa, chyba nic innego w takim przedziale nie ma. Tak do 30k. Cholernie cieżko znaleźć auto z salonu które jest ok. Chyba do nowego trzeba będzie dozbierac

Może taka mazda ? Jedynie polski egzemplarz trzeba by poszukać.

 

 

 

Opublikowano

Tak poza tematem, to strasznie Qashqaia przypomina.

Opublikowano

Pajda- niestety parownik był już regenerowany, jak również wymienione zostały membrany.

 

Wypróbuje patentu z garażem, dzięki :)

Opublikowano

Sprawdź bezpieczniki, wypnij kostke od wiatraka, nasraj wd40 i wepnij spowrotem, sprawdź czy węże od chłodnicy się grzeją i czy sam chłodnica sie grzeje, jak chłodnica pozostaje zimna to termostat mógł się zwiesić.

Opublikowano

obstawiam ze termostat wciaz zamkniety. zobacz czy waz wplywowy do chlodnicy robi sie wogole cieply. w zimie ciecz ochlodzi sie nawet bez wentylatora jesli krazy po "duzym obiegu".

Opublikowano

Kup Wahlera. Vernety i inne marki sa popsute.

Opublikowano

Propsy dla Yacka i Wahlera. Kupiłem taki termostat zeszłej zimy i działa do dziś jak nówka, absolutnie zero problemów (dla mojego wozidła kosztował chyba 49 zł).

 

Pytanie: co oznacza rozlegający się czasem lekki (jakby elektryczny) gwizd spod maski, zwłaszcza przy dodawaniu gazu na 2gim i 3cim biegu (przy innych biegach się z tym się nie spotkałem, ten dźwięk tylko czasami słychać)? Czytałem już różne opinie - że to napinacz paska rozrządu (który jeszcze nie był wymieniany, a mam najeżdżone prawie 92tyś km - wg książeczki obsługi trzeba wymianę po 120tyś dopiero zrobić, czy lepiej wcześniej?), pęknięta obudowa alternatora lub jego łożyska zużyte aż po zepsuty silniczek wentylatora. Jakieś propozycje?

Opublikowano

W Sienie/Palio dodatkowo swiszczy skrzynia biegow i to przy nie duzym juz przebiegu rzedu 100k.

Opublikowano

Chce załozyc sobie centralny zamek do mojego Polo. Na allegro widze pelno roznych wynalazkow, kupilbym komplet 4 silownikow z pilotem ( z racji tego ze mam 3D to jeden silownik pojdzie do bagaznika ). Pytanie, jakie byscie polecili? Bo ofert jest duzo. Czy wtedy bede mogl zamykac i otwierac samochod tylko i wylacznie z pilota? Poratujcie fachowcy :)

Opublikowano

Chce załozyc sobie centralny zamek do mojego Polo. Na allegro widze pelno roznych wynalazkow, kupilbym komplet 4 silownikow z pilotem ( z racji tego ze mam 3D to jeden silownik pojdzie do bagaznika ). Pytanie, jakie byscie polecili? Bo ofert jest duzo. Czy wtedy bede mogl zamykac i otwierac samochod tylko i wylacznie z pilota? Poratujcie fachowcy :)

 

Opcje sa dwie. Kupic centralny ze szrotu + rurki albo silowniki. Ja kupowalem sama centralke + 2 piloty i podlaczylem to pod seryjny centralny ktory jest nie do zarzniecia. Jak sie sprawuja te silowniki z allegro to ciezko powiedziec. Raz, ze maja inna zasade dzialania (silniczki elektryczne) dwa, ze to "polska-chiny-trzy-godziny" wiec w zasadzie moze juz od razu przyjsc w paczce zje bane, zepsuc sie po miesiacu, albo po dwoch latach. Wolalbym kupic chyba fabryczny centralny VW ze szrotu albo z forum polo/golfa i samemu zamontowac. fabryczny jest na pompke i powietrze i jest nie do zajechania.

 

 

Kupowalem piloty i centralke tu: stig.pl Piloty ocenie 7/10, do oryginalnych scyzorykow od VW im daleko ale znowu wydawac 250zl na oryginalny pilot VAG to troche przesada jak na 16 letniego golfa tak wiec generalnie daja rade. Centralka rowniez zamontowana i dzialajaca bez problemu, prosta i czytelna instrukcja.

Edytowane przez Yacek

Opublikowano

czyli jak jest w aucie centralny zamek z kluczyka to wystarczy do tego osprzęt pod piloty i będzie działać?

Opublikowano

Ja tak mam w Golfie3 - fabryczny centralny po kluczyku i dolozylem do tego otwieranie/zamykanie przez pilota z kluczykiem (scyzoryk). Kupilem Stiga za kolo 100zl.

 

 

Instalacja bardzo prosta: centralke latwo umiescic na przednim lewym slupku, gdzies za bezpiecznikami a kabelkami wpinasz sie we wiazke ktora idzie wlasnie w tym slupku i przez lewy prog pod plastikowa nakladka. Lutujesz, izolujesz i juz. Max1h roboty.

Edytowane przez Yacek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A ja dalej auta szukam.

http://otomoto.pl/seat-ibiza-1-4-16v-excelente-stan-idealny-C16700097.html

takiego seata znalazlem, wszystko idealnie mi pasuje, ale sprzedawca to niby komis bez swojego placu sie dzwoni i umawia pod makdonaldem :|

Czyli zwykly handlarz. Tak mysle, co moze byc z tym autem nie tak? Teoretycznie ktos sie chcial szybko pozbyc auta i sprzedac mogl mu i tyle. Z drugiej strony auto moglo byc skasowane i ten sobie je odnowil i sprzedaje. Niby przebieg7,5 niby serwisowany w aso, a czemu slowa o gwarancji nie ma? W tym roku powinien byc na przegladzie(co rok albo co 15k) i pewnie nie byl i gwary nie ma. Za dobra okazja. Co radzicie? Jakies opinie?

Opublikowano

no ja bym go wzial do salonu seata na generalny przeglad - kosztuje to kolo 300zl a wszystkiego sie dowiesz :) IMO 40 kawalkow to za duzo zeby w ciemno brac "niepewne" auto, ale to pewnie wiesz ;)

Opublikowano

a pytałeś sprzedawce o gwarancje i przegląd tegoroczny? co Ci odpowiedział?

 

 

BTW

Mam problemy z moim punciakiem i moje podejrzenia padły na immobilaiser. Otóż mam niby go zamontowanego w kluczyku (pigułka). Zawsze jak się przekręcało na zapłon, zapalała się żółtka ikonka CODE (z rysunkiem kluczyka) po czym zaraz gasła.

Jednak ostatnio pojawił się problem- ikonka w ogóle nie gasła, wciąż się świeciła. Dodatkowo nie załączała się pompa paliwa (normalnie ją słychać po przełączeniu na zapłon a teraz cisza)- i co za tym idzie nie dało się odpalić samochodu.

Od kręcenia i holowania na światłach padł akumulator więc go odłączyłem i podładowałem- po tym "zabiegu" wszystko działało jak dawniej. Pomyślałem, że może po prostu reset spowodowany odłączeniem akumulatora pomógł. Jednak teraz znowu czasem pojawiają się te problemy- ikonka nie gaśnie i pompa się nie załącza. Trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon żeby wszystko wróciło do normy.

Co z tym zrobić?

Opublikowano

Dlaczego ciężarówki na przedniej osi mają wypukłe koła, a na każdej kolejnej - wklęsłe?

Opublikowano

Jedź do elekryka, ściągnie ci go albo wymieni pastylke w kluczyku

Pigułka nie jest tu problemem bo na drugim zestawie kluczyków auto zachowuje się tak samo.

 

Mówisz że bez problemu można zdjąc zabezpieczenie u elektryka?

Opublikowano

No ale potem bedzie możliwość odpalenia twojej limuzyny śrubokrętem. Ja miałem problem z immo w lexie to wolałem, żeby elektryk doszedł z tym do ładu i zaprogramował wszystko tak jak powinno być bo nie dało sie ściągnąć zabezpieczenia całkowicie. Ale z puntem nie powinno być żadnych problemów :lol:

Opublikowano

Nie chce nikt kupić oryginalnej lotki ze stopem do golfa III? W kolorze niebieskim, ale do polakierowania oczywiście. :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.