Skocz do zawartości

Colin McRae: DiRT 2


Mastah

Rekomendowane odpowiedzi

grałeś w demo ?

masz coś do zarzucenia grafice ?

 

imho gra w ruchu prezentuje się znacznie lepiej niż na statycznych screenach.

poza tym gra zbiera naprawdę wysokie oceny (ftopa HIVa ?), a grafika niejednokrotnie jest wymieniana jako główna zaleta gry.

 

No właśnie grafa to jedna z największych zalet tego tytułu, jest zdecydowanie lepsza niż w jedynce, ja dla porównania zassałem demko pierwszej części i różnica jest naprawdę spora.Dodano dużo nowych efektów, choćby wspaniałe odbicia i refleksy w karoserii, animowana woda itp), animacja prawie nie rwie, czego nie można powiedzieć o części pierwszej, w której spadki animacji były bardzo częste, roślinność wygląda świetnie, a także cieniowanie, które nie jest ani trochę rozpikselowane w przeciwieństwie do 'jedynki'.No ale jak widać dla Hiva są to tylko nieznaczne zmiany skoro napisał, że ''...oprawa graficzna niewiele się zmieniła względem jedynki...''.Żal, że recenzent jednego z największych pism konsolowych w kraju wypisuje takie brednie.

Co do aut to jestem zawiedziony i to mocno.Większość aut nie ma nic wspólnego z jakimikolwiek szutrami, no bo co mozna powiedzieć o Pontiacu WRC(?), o BMW Z4 WRC (?), czy Mitsubishi Eclipse WRC(?)?Dobrze, że chociaż Lancer i Subarka zostały, bo po takich zabiegach można było spodziewać się wszystkiego...Problem nie polega tylko na tym jakie samochody są w grze, ale też w ilości autek - z tego co widać w demku samochodów jest bardzo, bardzo mało, do tego w trzech klasach (Rally, Trialblazer i Rallycross) mamy te same samochody różniące się jedynie kosmetycznie (spoilery lub kolory).Gdzie są ''ośki'', które są esencją Rallycrossu, gdzie są jakieś klasyki ala Lancia Delta?To jest kpina patrząc na ilośc dostępnych aut w części pierwszej, a było ich 46, czyli dużo więcej niż tu.Na żadnych materiałach promocyjnych/filmikach/screenach czy creditsach nie widać innych aut.Wszędzie są tylko te, które są w demku.

Dirt jest to esencja gry robionej pod ''hamburgerów'' i to jest właśnie jeden z największych minusów, bo z dobrej rajdówy z krwi i kości Codemaster zrobili zwykła samochodóweczkę dla każdego, z większym naciskiem na jakieś dziwne Baja itp niż na samo WRC.Koniec końców szutry to mój ulubiny rodzaj wyścigów, a model jazdy jest całkiem spoko, więc przełkne jakoś te wszystkie ''dziwne niuanse'' i pośmigam troszkę po szutrach...

 

P.S. z tego co widziałęm to nie ma żadnej trasy na śniegu.Śnieg + rajdowa furka = esencja rajdów.Widocznie nie dla twórców nowego Colina, a on sam biedny przewraca się w grobie na widok podpisanej jego nazwiskiem gry...

Edytowane przez 44bronx
Odnośnik do komentarza

Stwierdzam na podstawie demka. Nareszcie poprawiono dźwięki silników. Grafika jest wspaniała. Zabrakło jednego widoku, w pierwszym Dirt były dwa z kokpitu. Model jazdy uległ zmianie in plus. Ciężkie auto terenowe z opóźnieniem reaguje na dodanie gazu i stosunkowo słabiej hamuje. Już myślałem, że gra zmierza w kierunku sim, gdy odpaliłem Subaru. Tutaj uczucie prędkości niesamowite ale z realizmem nie ma to nic wspólnego no i tak miało pewnie być. Generalnie fizyka mi się spodobała jeśli porównać to do nieszczęsnego Grida gdzie model jazdy przypomina zdalnie sterowane auta elektryczne.

Przy okazji troszkę się obawiam o kierunek w jakim podąża mój kochany gatunek gier. Przy okazju premiery Forza 2 i pierwszego Dirta wiedziałem, że opcje są dwie. Sporo realizmu w Forza i duża dawka czystego arcade w Dirt. Teraz Forza nie wiadomo w którą stronę idzie (cofanie czasu :o ,zabawy samochodami na torze).... ehhh... Na szczęście jest jeszcze System3 ze wspaniałym Ferrari Challenge na czele i Simbin z równie rewelacyjnym Race Pro. I chwała im za to :excl:

Odnośnik do komentarza

44bronx trochę przesadzasz, ale rozumiem Cię, co ja bym dał żeby sobie w pełnoprawne wyścigi WRC pograć z taką grafiką jaka jest w Dircie 2.

 

Ja już gram i powiem, że gra się zajefajnie, dodam także, że grałem w pierwszą część swego czasu i przeszedłem na 100% więc jak wam się podobała jedynka, aż tak i nie odstraszał was model jazdy to dwójka również się spodoba.

HIV naprawdę zaliczył fail'a z tym playtestem, zgodzę się z tym co napisał 44bronx, nie wiem jak on mógł napisać, że tylko niewiele się zmieniło graficznie względem jedynki, no i ta ocena, a jak zobaczycie na innych serwisach gra zbiera wysokie noty.

Dla mnie w Dircie najlepszy tryb to oczywiście Rallycross i jak jechałem pierwszy wyścig w Malezji, po prostu masakra, jak to wszystko przepięknie wygląda, tak jak w pierwszej części, zawsze w trybie Rally jadę z kamerą ze środka, oświetlenie, te efekty na desce, albo miażdzący watersplash, a HIV pisał, że nie ma opadu szczeny, lol! no niesamowicie/przekozacko to wygląda, ekstra się jedzie z takiej kamery, nawet lepiej czuć samochód, niż z kamery zza samochodu, na konkurencyjnym serwisie polygami, gościu co recenzował Dirta 2, dodał, że widok z takiej kamery jest nieprzydatny! następny lol jak dla mnie, no ale co kto woli, dla mnie jest to największa frajda i podziwianie oprawy graficznej w grach wyścigowych, a wiem, że większość ludzi gra na kamerze z nad maski, nigdy tego nie zrozumiem, jak tak można grać, pomijając to, że może się tak czasy najlepiej trzepie.

 

Na razie grałem dwie godziny, ale wciąga tak jak pierwsza część, oprócz Malezji, niesamowicie także wygląda Chorwacja, Chiny i z tego co przeczytałem z recenzji na polygami, USA także, no a to nie wszystkie miejscówki.

Model jazdy taki jak w jedynce, poprawiony troszkę, ale dla mnie to to samo co w jedynce. Co do samochodów to mało ich, co inny tryb wyścigów to dokupujemy tylko potrzebny pakiet ulepszeń i jazda, troszkę żal, bo z tego co pamiętam to w Hillclimbing w jedynce były specjalne modele samochodów do tego przeznaczone, a nie jedziesz Evo Lancerem X. Zauważyłem, że nie ma wyścigów ciężarówek, a wiem, że w jedynce były, może się pojawią później, no ale nie wiem.

 

Dodam jeszcze na koniec, że spadków animacji nie zauważyłem, a z tego co pamiętam w jedynce były i to często, to duży plus, a loadingi troszkę szybsze niż w jedynce.

 

Dużo bym dał żeby to nie był Dirt, a tylko WRC, no ale trzeba się chociaż z tego cieszyć.

Edytowane przez Jared
Odnośnik do komentarza

Model jazdy taki jak w jedynce, poprawiony troszkę, ale dla mnie to to samo co w jedynce.

LOL, na pewno grałeś w jedynkę czy tylko Ci się wydaje?

 

Przecież pisałem, że przeszedłem jedynkę na 100% ale to było dwa lata temu, więc już nie pamiętam szczegółów modelu jazdy z pierwszej części, jak jest bardzo poprawiony to jeszcze lepiej, nie jestem specjalistą w ocenianiu modelu jazdy, napisałem swoje zdanie, więc mi tu nie loluj.

Odnośnik do komentarza

Model jazdy taki jak w jedynce, poprawiony troszkę, ale dla mnie to to samo co w jedynce.

LOL, na pewno grałeś w jedynkę czy tylko Ci się wydaje?

napisałem swoje zdanie, więc mi tu nie loluj.

:lol: przepraszam, ale ten skrót wchodzi w nawyk po przeczytaniu Twojego posta, a btw to jakaś meliska na nerwy by Ci się przydała ^_^

 

A tak na temat to od razu wydawało mi się, że ten playtest HIVa był jakiś przegięty, nawet przyszło mi do głowy wytłumaczenie takiego stanu rzeczy ale nie będę pisał, bo zostanę tu zniszczony. Najważniejsze, że zachodnie serwisy wystawiają oceny jakich się spodziewałem ;)

Odnośnik do komentarza

A może miał już po prostu dosyć gier wyścigowych, Shift, DIRT 2, Forza - to już mogło być za dużo. 

 

Co do samej gry to wypowiem się na podstawie demka. Nie jestem fanem ostatnich gier Codemasters i pierwsza część DIRTa nie przypadła mi do gustu - zbyt zręcznościowy model jazdy i trochę zbyt monotonne trasy. GRID miał wiele zalet, ale dziwaczny model jazdy zdyskwalifikował dla mnie tą grę. O FUELu już nawet nie wspomnę - to już była prawdziwa wtopa.

 

Mimo wszystko po kontakcie z DIRT 2 mam pozytywne wrażenia - model jazdy jest arcade'owy ale dający dużo zabawy i w mojej opinii bardziej przewidywalny niż poprzednie gry Codies. Czuć różnicę w nawierzchni oraz w maszynach i nawet da się w to grać na kierownicy (Force Feedback wymiata!), dlatego czekam na jakąś okazję i zaopatruje się w tą grę.

 

 

Odnośnik do komentarza

A ja mam do was takie pytanie - testujac demko zmieniliscie chociaz poziom trudnosci? Jezeli tak to na jaki? Ja dzis sie troche pobawilem, jezdzac Marocco na kazdym poziomie trudnosci. Extreme wymiata, z fura trzeba walczyc nawet na prostych...bo czuje sie na kierownicy kazda nierownosci terenu i caly czas trzeba korygowac bo samochod zaczyna znosic...dla mnie wyspas :)

Odnośnik do komentarza

A może miał już po prostu dosyć gier wyścigowych, Shift, DIRT 2, Forza - to już mogło być za dużo.

 

Co do samej gry to wypowiem się na podstawie demka. Nie jestem fanem ostatnich gier Codemasters i pierwsza część DIRTa nie przypadła mi do gustu - zbyt zręcznościowy model jazdy i trochę zbyt monotonne trasy. GRID miał wiele zalet, ale dziwaczny model jazdy zdyskwalifikował dla mnie tą grę. O FUELu już nawet nie wspomnę - to już była prawdziwa wtopa.

 

Mimo wszystko po kontakcie z DIRT 2 mam pozytywne wrażenia - model jazdy jest arcade'owy ale dający dużo zabawy i w mojej opinii bardziej przewidywalny niż poprzednie gry Codies. Czuć różnicę w nawierzchni oraz w maszynach i nawet da się w to grać na kierownicy (Force Feedback wymiata!), dlatego czekam na jakąś okazję i zaopatruje się w tą grę.

 

 

 

Nie kumam Twojego podejścia do tematu - ''A może miał już po prostu dosyć gier wyścigowych, Shift, DIRT 2, Forza - to już mogło być za dużo''.On jest recenzentem i nie interesuje mnie czy ma dosyć samochodówek, czy strzelanin.Skoro miał dość samochodówek to niech w nie nie gra i odda te gry komuś innemu do testów....To tak jak zamówiłbyś ekipę remontową i zamiast wyrównać Ci ściany i położyć równo tapetę, oni zrobiliby fałdy na ścianie a tapetę położyli tak, że co 50 cm byłoby widać starą tapetę, a na wytłumaczenie chłopaki powiedzieliby Ci, że są zmęczeni wykładaniem tapet...Żal, to jest jego praca.rozumiem, że gość może mieć dosyć, ale jak ma dosyc to może niech zmieni pracę.Tak więc żadne to wytłumaczenie, Hiv po prostu chyba próbował być oryginalny...

 

Jared - co do kamery z środeczka auta się z Tobą nie zgodzę - ta w Dirt 2 jest słaba, jest zbyt daleko kierownicy przez co większą część ekranu zajmuje wnętrze auta niż widok trasy.Do tego te watersplashe (tak wiem, wyglądaja świetnie), które dezorientują na maxa bo po prostu nic przez chwile nie widać.W jedynce były dwa warianty tej kamery - jedna bliżej kółka, a druga taka jak w drugiej części i właśnie ta pierwsza była dla mie jedną z najlepszych (jak nie najlepszą) kamer z środka auta.Dlaczego usunięto tę kamerę - tego nie wiem, tak samo jak tego dlaczego w tej grze jest tak mało samochodów...Dlatego właśnie będe jezdził z kamery z maski.

Odnośnik do komentarza

A ja mam do was takie pytanie - testujac demko zmieniliscie chociaz poziom trudnosci? Jezeli tak to na jaki? Ja dzis sie troche pobawilem, jezdzac Marocco na kazdym poziomie trudnosci. Extreme wymiata, z fura trzeba walczyc nawet na prostych...bo czuje sie na kierownicy kazda nierownosci terenu i caly czas trzeba korygowac bo samochod zaczyna znosic...dla mnie wyspas :)

Chyba troche Cię poniosło. Wg mnie zmiana poziomu trudności nie ma wpływu na prowadzenie auta..... Ja też jeździłem na poziomie HARDCORE na demówce i tam przeciwnicy robia "tylko" lepszy czas o około minutę niż na poziomie EASY, gdzie jadą jakby dopiero dostali prawko;).... A co do zgreda jak już wszyscy tak po nim jadą, to ja też dorzucę swoje spostrzeżenie.

Na screenach widać, że jeżdził na poziomie o jeden stopień wyższym niz EASY, a przy teście FORZY zapodał tekst coś a'la "nie bądź mięczak i wyłącz wszystkie wspomagacze" :rolleyes:

 

JAK TAM W DNIU PREMIERY PIERWSZE WRAŻENIA Z FULL WERSJI OD PIERWSZYCH SZCZĘŚLIWCÓW?????

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.