Skocz do zawartości

Fallout: New Vegas


wrog

Rekomendowane odpowiedzi

Artykuł jest teraz wolny od błędów językowych (mam nadzieję wszystkich) i został wyposażony w kilka nowych informacji dotyczących chronologii wydarzeń, więc zapraszam do ponownego przeczytania i podzielenia się ze mną spostrzeżeniami.

 

ERPEGOWNIA NR 3: HISTORIA FALLOUTA

 

PS: Dzięki Boro, dzięki.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Właśnie znalazłem info na The Vault mówiące, że perki będą możliwe do wzięcia co drugi poziom! Zaj.ebista informacja, po prostu fantastyczna. Jakim cudem ja tego wcześniej nie znalazłem? Nie mam pojęcia ale dobrze, że później niż wcale.

 

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout:_New_Vegas_perks

 

 

Muzyka pustkowi Mohave

 

Odnośnik do komentarza

Ale jak spamuje, co mam wytrzymać? Ja tam się nie boje spoilerów i im więcej wiem o mechanice nowego erpega przed zakupem tym dla mnie lepiej. Takie Orzeszki tylko wymiękają i nie wchodzą do tematów o Falloucie tuż przed premierą :P Mi się humor poprawia jak czytam takie linki jak ten o muzyce. Bardzo pozytywna informacja mówiąca o miksie muzyki Morgana z F1 i 2 z nowymi kawałkami Inona Zura oraz tymi najlepszymi z Fallouta 3, które również stworzył Zur. Czytanie coraz większej ilości konkretnych info mnie coraz bardziej pozytywne przygotowuje do grania z FNV. I nigdy nie pomyślałem o tym, że psuję sobie odczucia z grania. Przed F3 też chłonąłem każde info i nie popsułem sobie o gry bo i tak to była kropla w morzu tego co dowiedziałem się spędzając z nią 200 godzin. I mówię tutaj zarówno o kwestiaich fabularnych jak i mechanice rozgrywki.

 

 

Wywiad z Sawyerem i nowy gameplay

Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87

No niestety, kumpel podesłał mi linka z jutuba gdzie jest 9-minutowy gameplay. ogólnie nic ciekawego poza

psem-cyborgiem, łezka sie kręci po k-9 bulletproof dog z fallouta2

ogólnie nie mogłem oderwać wzroku od gierki ehh jeszcze tydzień katorgi. moze wczesniej przyjdzie do mnie :confused:

 

edyta:własnie o tym gameplayu mówiłem

edyta 2: nie jednak to nie to :potter:

Edytowane przez Orzeszek87
Odnośnik do komentarza

Orzeszek warto obejrzeć film z linka. Jest na nim, mędzy innymi, pokazane wnętrze Vault 22 i... windy które do działania potrzebują odpowiednich wymagań. W tym przypadku aby ja naprawić trzeba było mieć naprawę na 50. Ale znając historię będą pewnie windy, które zmusić do działania będziemy mogli dzięki eleketronicznemu wytrychowi lub kart dostępu. Ogieńdym.

 

No i z tego filmiku wyniosłem jeszcze jedną ważną informację. Gra dosyć poważnie traci klatki/s. W pewnym miejscu na otwartym terenie i walce z ghulami jest ich mało (tak na oko i doświadczenie ze 20-25). Myślałem, że to wina filmu ale gdy gra została odzoomowana i kawałek telewizora pozostał w ujęciu gościu grający był filmoway z odpowiednią ilością a gra w tle działała w takiej samej małej ilości klatek co przy full screenie. To jest dowód na to, że mamy jeden wielki zgrzyt w FNV. Powtórka z Mass Effecta. (pipi)a!

Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87

Sawyer pokazał za(pipi)isty sposób korzystania z lockpicka widzę śmiało można olać ten skill skoro przy 15% otworzył zamek very hard. kolejna sprawa.. czy mnie oczy nie mylą? te gazetki od skilli dają kopa +20pkt do umiejętności?! i to tak na stałe? no i fajnie ze sporo unikalnych broni. a poza tym myślałem że to coś co grało w fnv to kobieta :potter:

Odnośnik do komentarza

Po aferze z podnoszeniem skilli wyłącznie za pomocą książek, których Bethesda umieściła setki (nie wiadomo po co) Obsidian doszedł do wniosku, że książki podnoszą skill zaledwie czasowo (pewnie z godzina i to w growej skali). A czemu aż o 20? Nie wiem i też wydaje mi się to za dużo. Ponadto jak zauważyłem na the vault jeden conajmniej skill jest nadal tak idiotycznie przyporządkowany do nieodpowiedniego atrybutu. Broń Energetyczna do percepcji i za ch.uja nie mogę pojąć dlaczego percepcja ma odpowiadać za wykszkolenie bojowe. Jak sama nazwa wskazuje jest atrybutem, który modyfikować ma postrzeganie (ważne dla snajpera przy strzałach na duże odległości oraz to jak daleko ujrzymi niebezpieczeństwo. Ponadto pomocną powinna byc przy otwieraniu zamków, rozbrajaniu min itp rzeczy), a nie naszą biegłość w używaniu konkretnego rodzaju broni. Oczywiście winię po części Obsidian a głównie Bethesdę bo ona wprowadziła tą głupią zależność wraz z Falloutem 3 (Bo wyszła z założenia, że każdy atrybut powinien mieć mniej więcej równe obłożenie umiejętnośi, za które odpowiada).

 

Co jeszcze ciekawego zostało opublikowane w ostatnich kilkunastu godzinach? Lista perków: PERKI

A oprócz tego lista cech z dokładnymi opisami ich działania: CECHY

 

Kto nie umie angola niech sobie przetłumaczy te strony w translatorze google.

 

 

 

Tak wygląda maciora Deathclawa w FNV:

 

Deathclaw_alpha.jpg

 

A tak KAYsar czyli w naszym języku Cezar - założyciel Legionów Cezara:

 

Caesar.jpg

 

 

 

GAMEPLAY

 

Jakis debil w to grał. Skakał na początku jak (pipi).any Halo freak z multi. Strzelał do geckosów z tak daleka, że każdy normalny człowiek by się domyślił, że nie ma sznas na skuteczne trafienie przeciwnika. Ale nie ten gościu. On przez cały film napier.dalał z tej myśliwskiej strzelby z 200 metrów i z prędkością światła wciskał na marne przycisk od VATS tylko po to by zobaczyć, że ma szanse na trafienie 12%. Po czym wychodził z VATSa i jak gdyby nigdy nic celował z muszki i strzelał. Jakby w real timie mu się szansa na trafienia zwiększyła. Kiep kur.va.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli dla ciebie ten sam HUD, animacja postaci, tryby kamery, wykorzystanie części modeli graficznych i silnik są synonimem powtórki z Fallouta 3 to masz prawo tak nazywać FNV. Interesująca mnie zawartość jest NOWA i sprawia, że Fallout 3 wygląda przy najnowszej grze Obsidianu jak ubogi, niepełnosprawny krewny. W żadnym wypadku nie nazwałbym tej gry DLC do F3. To rozwinięta, usprawniona i bardziej skomplikowana wersja Fallouta pokazująca jak trójka powinna wyglądac by mogła być nazywana sukcesorem słynnych poprzedników. Śmiga ona leciwym silniku, który już dawno nie powinien być w użytku. Wiele osób będzie kręciło nosem już po wstępnym obczajeniu archaiczności Gamebryo AD 2010 i dzięki jego obecności będzie wystawiało negatywne noty Falloutowi NV.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87

 

planuje na początku przejść gre na easy/very easy by wchłonąć jak najszybciej fabułę i możliwości gierki jak bedzie dobrze hardcore. Poza tym myśle ze jak nie spieprza tego jak w f3 gdzie na 3 levelu zdobyłem alien blastera, gra na very hardzie juz nie była większym wyzwaniem.

Edytowane przez Orzeszek87
Odnośnik do komentarza

Sprzedawało się i odkupywało 3 razy ten sam przedmiot (w sklepie musi być przynajmniej jeden taki sam, ale o innej wartości procentowej kondycji) i za ostatnim razem dostało się ten przedmiot w idealnym stanie (100%). Można go było takiego sprzedać, do odkupienia pojawiał w pierwotnym stanie więc kosztował dużo mniej i tym samym zarabiało się różnicę i tak w nieskończoność aż w sklepie skończą się kapsle.

 

edit:

 

W każdej grze na gamebryo to działa podobno.

Odnośnik do komentarza

 

planuje na początku przejść gre na easy/very easy by wchłonąć jak najszybciej fabułę i możliwości gierki jak bedzie dobrze hardcore. Poza tym myśle ze jak nie spieprza tego jak w f3 gdzie na 3 levelu zdobyłem alien blastera, gra na very hardzie juz nie była większym wyzwaniem.

 

Orzeszek nie wiem czy warto marnować czas na Easy, szczególnie przez takiego speca jak ty. Ja planuje przejść i zwiedzić wszystkie miejscówki na Normalu a potem zagram na Hardcore. A wy jak planujecie grać?

Odnośnik do komentarza

Ja bym w życiu nie grał na Easy by poznać na szybko historię głównego watku. Cudownym uczuciem będzie delektowanie się każdą sekundą jaką da tryb hardcore i jednoczesny brak wiedzy o pozostałej, nieodkrytej cześci gry. W tym również wątku głównego i reszty pobocznych questów. Granie na hardcorze wiedząc o grze dużo to już nie to samo. Ja zagram w FNV tylko w tym trybie. Zarówno pierwsze jak i następne przejścia. Jak dla mnie mogliby dać acziwa za przejście gry trzy razy w trybie hardcore.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87

Ogólnie jestem "zajętym człowiekiem" nie moge sobie pozwolić juz nawet na 1h grania dziennie, przy takim pożądanym tytule musze pójść na kompromis. niestety dla mnie piorytetem jest fabuła. zestarzałem się. teraz gry niestety "zaliczam" niż "gram" : fallout bedzie wyjątkiem od reguły. najwyżej mnie wy(pipi)ią z pracy przed świętami :thumbsup:

 

btw wiadomo czy będzie otwarte zakończenie? tzn po przejściu głównego wątku bedzie można grać dalej?

Edytowane przez Orzeszek87
Odnośnik do komentarza

Nie będzie można, ale gra ma nas poinformować kiedy dojdziemy do miejsca bez powrotu żeby każdy mógł zrobić save'a do kręcenia się po świecie.

 

 

Ciekawe chociaż czy się postarali i zlikwidowali z gamebryo buga ze sklepem. Jak nie, to pewnie sporo osób właśnie dzięki niemu skończy FNV na hardcore.

Ktoś na neogafie potwierdził działanie tego buga w NV, podobno nie działa z każdym przedmiotem, ale na niektórych wciąż można z niego korzystać.

Odnośnik do komentarza

Ja osobiście nie wiedziałem o jego istnieniu do wczoraj. A nawet jak już wiem to nie będzie mnie korcić by go używać. Cheatowanie nie jest dla mnie. Nie miałbym żadnej przyjemności z dalszego grania używając tego błędu.

 

PS: Ciebie Hela będzie korciło by użyć tego buga? Dlatego się tak przejmujesz istnieniem jego w FNV?

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Śmieszy mnie po prostu jego istnienie, ponieważ znany jest od lat i jest świadectwem (w dodatku nie jedynym) tego, że gamebryo musi odejść. Wiadomo, że w Falloucie najważniejsza jest warstwa merytoryczna, ale kulejąca strona techniczna może napsuć nerwów, zwłaszcza w tak rozbudowanej grze.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...