Skocz do zawartości

Fallout: New Vegas


wrog

Rekomendowane odpowiedzi

Liczyłem na to, że wraz ze zmianą lokalizacji, zmieni się też styl lokacji, ale z tego co wyczytałem w nowym extrimie, wielkich zmian nie będzie. Jak znów przyjdzie oglądać te szarobure skały i kikuty drzew, to się chyba potnę.:)

Skoro Vegas, to może chociaż pustynia będzie, ale na Odyna, w jakiejś żywszej kolorystyce.

No i flora też jakaś bogatsza by się przydała. W końcu to 200 lat po wojnie.

Jestem świeżo po przeczytaniu relacji Zax'a i czuję się tak jakbym dostał obuchem w łeb... :pinch: Nie wiem jak genialne muszą być dialogi czy fabuła żebym kolejny raz przełknął ślizgającego się po tych samych lokacjach, rozmawiającego z kukłami, walczącego z orkami, nieśmiertelnego w VATS'ie bohatera...:ermm:

 

Nadzieje umiera ostatnia...

Odnośnik do komentarza

No to wszystko jasne. Bethesda dała mocno sprecyzowane wytyczne co do tego jak mechanika rozgrywki ma wyglądać i co mogą sobie stworzyć nowego w ich "gotowym Falloucie". Zapewne powiedzieli:

Taki a nie inny system walki, sposób interakcji z NPCami przypadł do gustu bardzo dużej liczbie graczy, w której to grupie są ludzie słabo związani z gatunkiem RPG. I o ich portfele mamy zamiar walczyć ponownie wydając waszego Fallouta na NASZYM silniku. F3 w wiadomym kstzałcie sprzedał się w ogromnej ilości 4,5 milionów sztuk na wszystkich platformach i to jest nasz/wasz docelowy target z FNV. Nie spie.rdolcie tego wydumanymi wizjami przywrócenia Falloutowi jego dawnego charakteru. My chcemy Fallouta 3 na nowym terenie z nową historią. Reszta ma byc mniej więcej taka sama.

I (pipi)a poskładane. Aż mi się nóż w kieszeni otwiera.

 

BTW czy Zaxowy tekst miał ton ganiący czy chwalący obecny kształt FNV?

 

EDYTA: stoodio - weź poczytaj nowe info wprost z The Vaulta:

 

http://fallout.wikia.com/wiki/User_blog:MikaelGrizzly/Fallout:_New_Vegas_Gamestar_DE_preview

Niepokojące info. Figurki boostujące statsy powrócą na 100% więc pewne jest, że atrybuty o 1 będzie można podnieść. Niewiadomo jaki boost będa miały figurki od skilli. Ciekawe rozwiązanie to połączenie um. Small Arms i Big Weapons w jedną. Zostawienie Energey W to świetny pomysł bo te bronie znacznie różnią się od standardowego uzbrojenia. Dzwinym motywem jest natomiast powiązanie skuteczności dużych broni, których amunicja powoduje eksplozje z umiejętnością Explosives. Martwi również fabularna zagrywka mająca dać czystą kartkę do zapisania tym, którzy nie wiedzą i nie chcą wiedzieć (czyt. nie chcą zagrać w F2) czym jest NCR na zachodnim wybrzeżu. Motyw braku łączności ze stolicą o tej samej nazwie co ugrupowanie to wyświechtany patent widziany również w F3 (Brotherhood of Steel oraz Enklawa).

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

BTW czy Zaxowy tekst miał ton ganiący czy chwalący obecny kształt FNV?

Zax "na chłodno" stwierdził fakt, że wizualnie (i po części gamplay'owo - vide imba VATS) mamy powtórkę z rozgrywki, ale jak pamiętamy - był zachwycony F3. Pochwalił jednocześnie ideę skupienia się na fabularnej otoczce gry, kosztem pozostałych elementów ("...bo Obsidian skupia się na tym, co dla RPG najważniejsze").

 

Świeży screen (boxing gloves):

 

albuvd.jpg

Pozostałe można zobaczyć tutaj.

Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87

(pipi)a. wiadomo chcą $$$ jak się f3 tak sprzedała za(pipi)iscie to nie chca zmieniac formy i sciagnac ten $$$ drugi raz. tylko ciekawe czy za nastepnym razem ludzie będa chcieli sie nabrać. mam nadzieje że wątek fabularny będzie dopracowany.jak nie... będzie balas.

Odnośnik do komentarza

(pipi)a. wiadomo chcą $$$ jak się f3 tak sprzedała za(pipi)iscie to nie chca zmieniac formy i sciagnac ten $$$ drugi raz. tylko ciekawe czy za nastepnym razem ludzie będa chcieli sie nabrać. mam nadzieje że wątek fabularny będzie dopracowany.jak nie... będzie balas.

Następnym razem, to mam nadzieje, że Fallout będzie hulał na nowym silniku id softu.

Odnośnik do komentarza

LINK

 

Wyjaśnienia Sawyera odnośnie połączenia Small Guns i Big Guns. I jeszcze jedna ważna informacja zawarta między wierszami. Polityka punktów umiejętności jest bardziej oszczędna w FNV. Może to znaczyć, że nie mamy szans wymaksować 10 z 13 umiejętności. Może to jednocześnie znaczyć, że system kaskadowy został wprowadzony. Podobny do tego jaki kilka stron wcześniej przedstawiłem w jednym ze swoich postów.

 

Since our skill point economy is more frugal (I'll delve into this another time) and since we do have Strength requirements on weapons (resulting in increased sway for firearms and a decreased rate of fire for melee/unarmed), where you invest your skill points and SPECIAL points is still pretty important.
Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Właśnie, że nie bardzo. Big Gunów będzie mało i będą topowymi pukawkami ze skilla "Guns". Bronie energetyczne zapewne będziemy mogli - jak w F3 - spotkać na każdym kroku prawie od początku gry ponieważ to osobny skill. BTW Sawyer w swoim wywodzie umieścił również przedstawienie działania części SPECIALa odpowiedzialnego za bojowe skille. Poniżej ten fragment:

 

A fully upgraded minigun wielded by a character with high Guns and high Strength cuts down rooms of people like a scythe, even at relatively long range. In the hands of an unskilled, low Strength character, it sprays a lot of bullets all over the place.

Wynika z tego jedna zależność: jesteś dobry w skillu Guns i masz siłę wyższą niż 6/7 (nie wiem dokładnie, to moje typy) to możesz zabierać się za używanie największych pukawek przynależnych do tego skilla. Gdy zaprojektujesz atrybuty inaczej i siłę będziesz miał poniżej 6 idealnym orężem są lekkie karabiny i pistolety przynależące do tej samej umiejętności "Guns". Czemu zawdzięczamy ten wspaniały podział? Zaimplementowaniu mechanizmu polegającego na ustawieniu dla każdej broni odpowiednich wymagań co do atrybutu Siła. Gdy gracz użyje Miniguna mając Guns na 90%, a siłę na 4 to zostanie zapewne poinformowany, że jego celność i efektywność jest bardzo niska ze względu na siłę niewystarczającą do sprawnego posługiwania się tego typu orężem. Prosty i piękny mechanizm, którego korzenie sięgają pierwszego Fallouta.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

To działa w dwie strony. Wysoka siła sprawi, że nie będziesz miał ujemnych modyfikatorów do rozrzutu, obrażeń i szansy na trafienie. Jednak niski skill odpowiedzialny za daną broń obniży parametry wspomniane w poprzednim zdaniu. Kar za nieodpowiednio dużą Siłę zapewne nie będzie się dało zrownoważyć rozwijaniem umiejętności na maksa ponieważ profity za każdy 1% skilla będą małe w porównaniu z karami za każdy punkt siły jaki brakuje do wymaganej. Ujemne modyfikatory dla np. Miniguna będą się powiększać gdy do wymaganej siły brakowac będzie więcej punktów. Przykładowo Minigun ma wymagania 8S. UM przy sile 7 to -15% dla każdego parametru, przy sile 6 to -25% itd. Wprowadza to kategoryzację możliwego do użycia uzbrojenia w zależności od wartości atrybutu odpowiedzialnego za wirtualną krzepę.

 

To jest bardzo ciekawy system wprowadzający element taktyczny przy projektowaniu atrybutów SPECIAL i rozwoju umiejętności.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek87

w końcu jakiś news podnoszący na duchu :thumbsup: dobrze że biorą sie za spacial (skończy się schemat 1pkt charyzma 10 zręczność i 10 siła) . nie ukrywam też że podoba mi sie pomysł połączenia small i big gunsów do jednego. może to ułatwi rozgrywkę ale co tam :whistling: niech jeszcze cos z perkami zrobia na litość boską.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Nawet modelu miniguna i tego jego koszmarnego trzęsienia się w czasie strzelania nie zmienili. Bieda jak ch.uj. Po AP, który ma niby fajne wybory moralne i dialogi widzę, że tu też mogą się takie zdarzyć ale nadal nie będzie mi się chciało wyjść i postrzelać do bydła latającego po mohave wasteland. Jak już napisałem w temacie AP "nie samymi dialogami fan RPG żyje".

 

Jak zapewne zauważyliście nadal brakuje opisów broni w menu pipboya. Owszem jest więcej statystyk wywalonych na wierzch, przycisk LB nie jest wykorzystany do włączenia opisu broni/pancerza a do zaimplementowania moda. Bieda jednym słowem. Kolejna rzecz to super mutanci. Co ja widzę na tym minutowym trailerku? Zielono-żółte ścierwo? Szare sa tylko jednostki z armii Utholbithy czyli Nightkiny a reszta ma wygląd i kolor mutków ze wschodniego wybrzeża? Przecież mieli się odciąć od wszystkiego co było w F3 łącznie zielono-żółtymi mutantami, których kolor i wygląd jest fabularnie wytłumaczony i zostaje integralną częścią F3 (Inaczej wyglądają niż zachodnia partia bo byli robieni w V87). Delikatnie mówiąc fuszera po całości, Obsidian mnie zawiódł i ch.uj z tymi dialogami, które przygotowali. Na interakcję z frakcjami równiez sr.am, ja chciałem czegoś co będzie odmiennie wyglądało od F3 w kwestii mechaniki systemu walki, sposobu w jaki walczy sie z przeciwnikami. Również menu, sposób przedstawienia stuffu w PB3000, animacje przeładowania broni miały być inne. Jak będą relane bronie takie jak Barret M82, M60, Desert Eagle, i Falloutowe legendarne pukawki czyli Y42B Pulse Rifle oraz Winchester P94 Plasma Rifle (Podobno w FNV Plasma Caster to odpowiednik tego penerskiego P94) to może zmyją ten rosnący zawód na mojej twarzy. Zobaczymy ale na dzień dzisiejszy widzę więcej minusów niż plusów.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Nie szydź, jeśli nie rozumiesz o co chodzi :mellow:

 

Obiecanki cacanki były właśnie takie, że nawet w najmniejszym szczególe zostanie poprawiona fuszerka Bethesdy, że ma to być inna gra. Okazuje się jednak, że jedyną zmianą będzie poprawiony system dialogów oraz reputacja - coś co w pierwszych 2óch częściach było na porządku dziennym. Prawda jest taka, że New Vegas mogłoby być kolejnym DLC - te sama grafika, te same modele, ta sama animacja, ten sam gameplay (zaczynam się bać o muzykę oraz voice acting...) toż to do cholery TA SAMA GRA!

 

Owy kolor mutantów to świadectwo prawdziwego podejścia chłopaków z Obsidian do F3 (jakże innego od tego jakie Nam obiecano), kropla, która przelała czarkę goryczy...:down:

Odnośnik do komentarza

Nie szydzę, tylko się zastanawiam kto wam obiecywał zupełnie inną grę jeśli od samego początku było wiadomo, że ten sam silnik i developing pod okiem Bethesdy.

 

Cholerny rasiści, kolor wam przeszkadza. Żółte mutanty się przeprowadziły, bo im się znudził Waszyngton, proste, nie ma co rozpaczać.

Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza

Na forum Bethesdy JE Sawyer powiedział, że to co IGN pokazał jest builtem przed całkowitym zastąpieniem żółtych mutków tymi jedynymi poprawnymi czyli zielono-szarymi.

 

A ty Hela daj sobie spokój z taką gadką. Gadasz z ludźmi którzy mają pewne wymagania co do gry w Falloutowym uniwersum. Ostatnim zdaniem pokazałeś jaki jesteś obeznany w temacie i jak bardzo masz w (pipi)e co gdzie, jak "z kiendy" i któredy będzie w FNV. Byleby ci się fajnie (pipi)a strzelało, nie?

 

EDYTA: Aha i nie szydź. I nie mów, że nie szydzisz jak szydzisz bo takie zaprzeczanie troszkę głupie jest.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Byleby ci się fajnie (pipi)a strzelało, nie?

Ależ oczywiście, bo to był najbardziej dopracowany element F3 i to on przyciągnął mnie i miliony ludzi na kilkadziesiąt godzin do tej gry. Szkodza, że MW2, Halo, czy CS nie mają tak precyzyjnego i idealnie działającego strzelania/celowania, bo wtedy może by w nich strzelanie było fajne. Weź mi gooral nie pier.dol, że spłycam całą grę tylko dlatego, że się do niej nie modle jak ty.

Po prostu za poważnie do tego podchodzicie.

Edytowane przez Hela
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja podchodzę poważnie do wszystkiego co mnie interesuje. A marka Fallout jak żadna inna w growym biznesie mnie bardzo interesuje. Owszem to tylko gra ale co mam siedzieć cicho i nic nie pisać jak mnie (pipi)ica strzela na widok tych nowych info? Sami ojcowie fallouta odbili się od muru zwanego Bethesdą i nie potrafili przeforsować poważniejszych zmian na jakie F3 był wręcz skazany od czasu jego premiery. Aż się nóź w kieszeni fana otwiera. Nie dziwię się, że rozmowy na tematy szczegółowe to dla zwykłego śmiertelnika czarna magia lub "mam-to-w-dup.pie". Ale j nie mam i będę umieszczał kolejne informacje, komentował wszelkie najmniejsze wzmianki o innowacjach wprowadzanych do engine'u oraz jak będzie z kim - rozmawiał o zmianach i oczekiwaniach.

 

A po drugie nie wiem o co ci chodzi w pierwszym zdaniu. Czy ja napisałem "fajnie" bo według ciebie uważam strzelanie w F3 za fajne na tle topowych shooterów? Jeśli tak zrozumiałeś to wyprowadzam cię właśnie teraz zbłędu. "Byle się fajnie strzelało?" - to pogardliwe pytanie retoryczne kierowane do ludzi mających w du.pie erpegowe elementy gry RPG lub/i uniwersum w którym gra jest umieszczona lub/i szczegółowe rozważania na tematy związne z kanonem oraz mechaniką rozgrywki. Mam nadzieję, że wyjaśniłem dobitnie wszystkie niejasności i więcej nietrafionych zarzutów nie będzie wysnuwanych z twojej strony.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...