Skocz do zawartości

Kinect


Zeratul

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem szczerze, że odkąd Sony pokazało Move i Navigation Controllera (Dla mnie to sprzęt skopiowany od Nintendo ale to dobrze) Natal mnie coraz mniej interesuje. Jedną z największych wad PS3 oraz poprzednich konsol Sony był os.rany nieergonomiczny gamepad, którego używanie doprowadzało i doprowadza mnie nadal do białej gorączki. Wproadzenie w następnej generacji, jako natywnego kontrolera, zestawu Move i NC sprawi, że pierwszą konsolą NextGen jaką będę chciał kupić będzie PS4. Nie ukrywajmy, że Move i Natal będa natywnymi "urządzeniami" sterującymi w następonej generacji, a w obecnej są jedynie dodatkiem bez pełnego wsparcia gier. Gdy staną się głównym narzędziem kontroli developerzy będą zmuszeni produkować FPSy, RPGi, Sportówki itd z wykorzystaniem kontrolerów natywnych. A w takiej sytuacji Sony ze swoim ulepszynym, megadokładnym Move+NC wygrywa w przedbiegach. Ktoś sobie wypobraża granie z Mass Effect 4 lub GOW 4 na Natalu? Ja nie bardzo. I dlatego fizyczny kontroler wykorzystujący technologię ruchu to najlepsze rozwiązanie. Sony ma u mnie plusa, a MS minusa ;) Dziękuję za uwagę.

Odnośnik do komentarza
Gość bigdaddy

@gooral - sęk w tym że podczas grania na Natalu możesz wykorzystać pada od x360 :) np: Fable3. Tak więc masz fizyczny kontroler w łapie + Natal.

 

Co do następnej generacji to wiadomo że MS robi następce Natala do którego może dadzą kontrolery na wzór wiilota, bo chyba nie sądzisz że sam Natal będzie zastąpieniem klasycznego pada ?

 

@canukas - nie będzie tylko po angielsku bo już jest po włosku, tak więc może też dostaniemy komendy.

Edytowane przez bigdaddy
Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

@Gooral: Musieli by być debilami by zrezygnować z normalnych padów :rolleyes: O ile w przypadku Move nie trudno to sobie wyobrazić to jeżeli chodzi o kolejnego X'a i Natala to jest to nie możliwe, no chyba, że nowy X miałby być odpowiednikiem dzisiejszego Wii - wyobrażasz sobie kolejne Halo w multi przy użyciu Natala :P

 

Możesz być spokojny, kolejny X będzie miał normalnego pada. Jeżeli chodzi o PS4 to faktycznie może być różnie.

 

Nie ma co się martwić na zapas, nawet do Wii można pada dokupić :)

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

No właśnie sprawa na dzień dzisiejszy wygląda tak, że Sony może być "debilem" i nie zaoferować DualShocka jako natywnego kontrolera. A dlaczego? W końcu Move (nazywam tak różdżkę i Navigation Controller razem wzięte by ograniczyć długośc nazwy) funkcjonalnością przypomina pada z tą różnicą, że prawą gałkę (odpowiadającą za choćby poruszanie kamery w FPSach i TPSach) zastąpiono systemem wykrywania ruchu. I to jest właśnie główna siła Move. Ewolucja pada zamiast rewolucji któej przedstawicielem jest ewidentnie Natal. Ja wybieram ewolucję bo to moim zdaniem właściwa droga. I co ważniejsze przy pomocy Move można w każdego FPSa grać pod warunkiem, że dana gra jest natywnie tworzona do wykorzystania kontrolera ruchu zamiast "prawej gałki".

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza
Gość bigdaddy

fps/tps tak ale jak na tym grać w wyścigi/bijatyki ? Zresztą Sony odnośnie urządzenia wyłożyło wszystkie karty na stół zaś na temat Natala od czasów E3 nic konkretnego się nie dowiedzieliśmy i poza Milo i odbijaniem piłeczek niczego nie widzieliśmy.

 

Na natalu też chyba będziesz mógł grać w każdego fpp, tzn. trzymasz pada a sterowanie wspomagasz natalam np: wychylanie się zza murka, rzucanie granatami, komendy głosowe, itd.

 

Wyobraź sobie Fight Night Round 4 z użyciem ps move i natala, co wybierasz? trzymanie dwóch pałeczek czy brak kontrolera ?

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Gooral: Moim zdaniem klasyczni gracze na to nie pójdą. Ja tam nie mam ochoty grać w gry przy pomocy jakiegokolwiek kontrolera ruchu, jako dodatek czy ciekawostka do niektórych gier to owszem, ale nie jako przymus. Zresztą to gracze zagłosują swoimi portfelami, jak co drugi posiadacz PS3 kupi Move to pewnie się sprawdzi to co mówisz, ale jak skończy tak jak Eytoy czyli marginalna popierdółka to wątpię by Sony porzuciło dualshocka.

 

Pad ponad wszystko :P

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

fps/tps tak ale jak na tym grać w wyścigi/bijatyki ?

Normalnie, tak samo jak na zwykłym padzie. Przecież w ścigałkach i bijatykach nie używasz prawej gałki. Różdżka to odpowiednik właśnie prawej gałki więc chyba problemu nie ma, prawda? Nie wiem czy patrzeliście jak Move wygląda i jaki ma rozkład przycisków. Różdżka ma pod tym kolorowym kloszem zwykłego trigera (wreszcie o kształcie haka więc palce się nie będą ześlizgiwać, hurra), który w ścigałkach będzie pełnił rolę gazu a na wierzchniej stronie ma trzy przyciski funkcyjne w tym dwa dobrze znane czyli X i o. Pisząc Move mam na myśli duet różdżka + Navigation Controller bo ich połączenie sprawia, że mamy funkcjonalnośc pada z niezwykłą dokładnością celowania w shooterach czy erpgeach. Natomiast Natal bez jakiegokolwiek dodatkowego sprzętu się nie obejdzie bo samym wykrywaniem ruchu palców, głowy czy tułowia nie będziesz w pełni mógł sterować FPSem lub inną grą o podobnym skomplikowaniu sterowania. Prawda na dzień dzisiejszy jest taka, że MS stworzył Natala by móc ugryźć część tortu Nintendo i raczej nic ponadto, a Sony zrobiło Różdźkę tak by ugryźć to samo co MS ale jednocześnie by dać hardcorowcom łupiącym od lat w shootery czy erpegi system kontroli kamery znacznie dokładniejszy od gałki analogowej. Inaczej mówiąc dał to o czym raz wspomniałem - ewolucję zamiast rewolucji.

 

donsterydo - nie dramatyzuj bo mówiąc "nie mam ochoty grać przy pomocy jakiegokolwiek kontrolera ruchu" wychodzisz na konserwatystę w złym tego słowa znaczeniu. Zobrazuję Ci coś. Siedzisz na kanapie i odpalasz Killzone 4 w rękach masz NC oraz Move. Grasz w tego Killzone'a tak jak kilka lat wcześniej w K2 i K3 ale coś się zmieniło. Dokładność kontroli kamery czyli oczu postaci którą kierujemy. Dokłądnośc na jaką konsolowy gracz wyposażony w pada z analagowymi gałkami nie mógł sobie pozwolić. I tu masz wykorzystanie sensorów ruchu dla hardcorowca łupiącego w normalne gry. Aby urządzenia z sensorami ruchu się przyjęły musza być natywnymi urządzeniami sterującymi w następnej generacji. Inaczej nie ma mowy o równych szansach choćby w trybie multi online.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość donsterydo

Przecież od początku wiadomo, że Natal jest tworzony z myślą o ludziach, którzy boją się pada, a nie obecnej bazy graczy. Dla "nas" może trafi się coś przy okazji.

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Natal jest po prostu inny tak jak inne było Wii. A jak komuś podobało się machanie łapami to już dawno kupił Wii i nie czekał aż Sony i MS sklonują pomysł.

 

Mnie tam żaden z tych patentów nie interesuje jako gracza. Przyglądam się Natalowi tylko z ciekawości w jaki sposób to developerzy wykorzystają.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...