Jump to content

FIFA World Cup 2010


Recommended Posts

Firma EA Sports zapowiedziała oficjalnie grę 2010 FIFA World Cup, w której otrzymamy możliwość wzięcia udziału w wirtualnym turnieju Mistrzostw Świata, zaplanowanych w RPA w okresie od 11 czerwca do 11 lipca. Zgodnie z przewidywaniami sklepów internetowych, produkcja trafi do sprzedaży 27 kwietnia. W chwili obecnej 2010 FIFA World Cup została zapowiedziana wyłącznie w wersjach na konsole Xbox 360, PlayStation 3, Wii i PSP.

Źródłem pierwszych informacji na temat 2010 FIFA World Cup okazał się portal społecznościowy Facebook oraz serwis GameSpot, na którego łamach opublikowany został obszerny wywiad z Simonem Humberem, producentem gry.

 

W 2010 FIFA World Cup wprowadzonych zostanie kilkadziesiąt usprawnień względem FIFA 10, zwłaszcza w kontekście reakcji piłkarzy (m.in. w walce o górne piłki), strzałów (np. utrudnione wykonywanie lobu nad bramkarzem), podań (np. odgrywanie piłki klatką piersiową), rzutów wolnych (zlecenie innemu piłkarzowi z drużyny szybkiego wprowadzenia piłki do gry), a także zachowań bramkarzy, których tak łatwo już nie przelobujemy. Warto również odnotować fakt, że w przypadku rywalizacji z drużyną sterowaną przez sztuczną inteligencję powinniśmy spodziewać się znacznie większej liczby sztuczek technicznych i zwodów. Z kolei piłkarze naszego zespołu będą lepiej wychodzić na czyste pozycje. Zmianom poddane zostanie także zachowanie futbolówki ? mniejszy wpływ na kierunek jej lotu ma mieć podkręcanie, a podania i strzały nabiorą nieco większej prędkości.

 

W grze będzie można rozegrać eliminacje do mundialu w RPA. Do dyspozycji graczy oddanych zostanie w sumie 199 narodowych reprezentacji, w tym oczywiście wiele egzotycznych i nieodgrywających większej roli w świecie futbolu. Mecze rozgrywane będą zarówno na dziesięciu stadionach powstałych z myślą o Mistrzostwach Świata w RPA, jak i na obiektach państw, które brały udział w eliminacjach.

W grze zawarty zostanie tryb sieciowy, w ramach którego gracze z całego globu otrzymają m.in. możliwość rozegrania Mistrzostw Świata ? od fazy grupowej, poprzez kolejne rundy, aż do wielkiego finału. Rozgrywka zostanie oparta na dokładnie tych samych regułach, co w rzeczywistości. Jedyną różnicą będzie możliwość trafienia po wyjściu z grupy na gracza kontrolującego ten sam zespół narodowy, co my (w pierwszej fazie turnieju taka sytuacja będzie niemożliwa). Istotne jest to, że decydując się na wybór słabszej ekipy gracz może liczyć na zdecydowanie więcej punktów rankingowych za zwycięstwa (tzw. Battle of the Nations) ? EA Sports chce w ten właśnie sposób ograniczyć liczbę tych samych reprezentacji biorących udział w jednym turnieju. Firma zapowiada również regularne ingerencje w system dobierający graczy pod względem narodowych ekip, tak aby działał on w najlepszy z możliwych sposobów. Więcej informacji na temat opcji sieciowych 2010 FIFA World Cup poznamy w kolejnych tygodniach.

 

Głównym celem przyświecającym twórcom 2010 FIFA World Cup jest jednak jak najlepsze odwzorowanie atmosfery mundialu. Z tego powodu zdecydowali się nie tylko na oddanie do dyspozycji nowego widoku, z którego będzie można obserwować zmagania piłkarzy, ale również zadbanie o odpowiednią otoczkę Mistrzostw Świata. W czasie meczu będziemy zatem otrzymywać regularne ujęcia z trybun, prezentujące miłośników futbolu dopingujących swoje narodowe drużyny. Nie zabraknie nagrań z prywatnych kamer cyfrowych, gigantycznych flag tworzonych przez kibiców, confetti w barwach zespołów (zalegającego na powierzchni boiska przez całe spotkanie), a także innych elementów kibicowania (w tym standardowego okazywania radości lub złości).

Poprawkom poddana zostanie również sama oprawa graficzna. EA Sports obiecuje m.in. usprawnienia w kontekście oświetlenia ? dzięki temu zabiegowi piłkarze oraz stadiony będą się prezentować bardziej realistycznie, aniżeli w FIFA 10. Twórcy 2010 FIFA World Cup podjęli również decyzję o wymianie niektórych modeli piłkarzy (np. Petera Croucha) oraz poprawieniu wirtualnych odpowiedników trenerów narodowych reprezentacji.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Chyba nie grałeś w FIFA 2006: World Cup, że tak pier'dolisz. Bo Puchar Świata, który podnieśli moi podopieczni z Wysp Owczych to mało ?

 

Miałem na myśli edycje Fify, które nie dotyczyły mistrzostw świata. Niby się mowi, że Fifa to za(pipi)ista licencja, ale dużą ilością reprezentacji to można tam pograć raz na cztery lata. Porażka.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hmm nie wiem czy karne troche nie przekombinowane, wskaznik composure ? Bez sensu dla mnie, ustawiasz composure na zielonym, od razu odpala ci sie power i w miedzyczasie celujesz. Fajnie, ze bedzie mozna robic "stutter step" czyli wykonywac karne na 2 tempa, ciekawe tylko, czy bramkarz bedzie na to reagowal rzucajac sie ulamek wczesniej.

Link to comment

ale pieprzycie bzdury. Rozumiem, gdyby EA od 3 lat tylko kase nabijalo, ale wystarczy sobie przypomniec jak dopracowane bylo UEFA EURO 2009 wzgledem FIFA 08. Pozniej FIFA 09 i znowu nie lada skok jakosciowy wzgledem EURO. Rok bezustannego grania i przyszla FIFA 10 - dla mnie wciaz nie mala rewolucja. Jezeli w WC poprawia jeszcze parenascie szczegolow to mozemy dostac jedna z najdoskonalszych pilek na konsole nowej generacji - cena pewnie bedzie w granicach 130-140.

No chyba, ze sie myle, ale po raz pierwszy od dawna jestem optymistycznie nastawiony nawet na sezonowke...

Edited by easye
Link to comment

Po playtescie w PE nie jestem tak optymistycznie nastawiony - wg. testu gra jest za wolna, strzaly nadal dosc anemiczne, ale przeszkadza to bardziej przez tempo gry, karne poszly droga PES'a 2010 wiec cudem jest trafic w bramke ( Informacja dla testujacego gre dla PE - karne a'la Panenka to zadna nowosc ;) ). Fajnie zapowiadaja sie scenariusze czy 198 reprezentacji, ale podejrzewam ze slabe tempo gry i beznadziejne karne przechyla szale na nie. Lepiej przyoszczedzic kase na browar do wypicia przy okazji ogladania MŚ :P

Link to comment

Wazniejsze punkty playtestu

- mocniejsze wrzutki

- jeszcze latwiej strzelic bramke z rzutu wolnego, wiec bardziej oplaca sie faulowac w polu karnym niz przed (!), bo karne sa nieintuicyjne i trudno w ogole trafiac regularnie w bramke.

- CPU strzela z wolnego jak automat

- wiecej kontuzji, w tym miedzy meczami

- bramkarze tym razem nie wychodza tak ochoczo, zeby dac sie przelobowac, ale przegieli w druga strone i siedza przyklejeni w polu bramkowym

- boczni obroncy mniej chetnie ruszaja do ataku

- cala otoczka mundialowa rewelacja - hymny, trenerzy przy bocznej linii, kolorowi ( choc nadal plascy ) kibice, informacje o krajach podczas loadingu itd

- wyzwania z roznych slynnych i mniej slynnych meczow MŚ, prawdopodobnie beda dodawane na bierzaco w trakcie MŚ

Ocena wstepna - 8.

Edited by Bartg
Link to comment
  • 3 weeks later...

Po ograniu demka jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Gameplay to ofc podrasowana Fifa 10, ale w dobrym stylu- wydaje się, że gra nie będzie opierać się już w większości na szczęściu i kompletnym randomie. Co uderza to piękna oprawa graficzna. Począwszy od ładnych, charakterystycznych menusów po samą grę. Na stadionie czuć ostre słońce, twarze i sylwetki zawodników są jeszcze dokładniejsze, nie ma najmniejszego problemu z rozpoznaniem danego zawodnika, ba, rozbudowana mimika powoduje, że pod względem grafiki jest to do tej pory najładniejszy wirtualny futbol. W czasie meczu pokazywani są świetnie bawiący się kibice, wszędzie lata konfetti, widzimy skonsternowane facjaty trenerów kiedy zespół nie może strzelić bramki. Z graficznych smaczków podoba mi się jeszcze lepsza tekstura murawy oraz lepsze, dynamiczne ujęcia kamery podczas powtórek. Myślałem, że będzie to kolejny crap na licencji, ale teraz serio zastanawiam się nad zakupem. Demo polecam każdemu.

Link to comment

Jest bomba. Menusy nie zamulają co jest ważne, gdyż w prawie każdej sezonówce był z tym problem. Grafika podrasowana, nie jest taka wyblakła jak w Fifie10. Animacja jest jeszcze LEPSZA. Balans ciała zawodnika podczas sprintu to czysta poezja. Gra jest szybsza, reakcja na naciśniecie przycisku prawie takie jak w PES. Ja kupuję na premierę

Link to comment

no i EA jak zwykle daje rade. Jakos nie zauwazylem mniejszego tempa rozgrywki, tak samo jak na moj gust teraz indywidualnosci typu Xavi daja jeszcze wieksza roznice, wiec nie wiem skad sie wzielo, ze na skrzydlach zwinni zawodnicy sa mniej znaczacy.

Fizyka pilki poprawiona - podobaja mi sie siatki w bramce no i w koncu glowki sa normalne (latwiej wcelowac w bramke).

Kolejny + - klarowna sytuacja to w 99% jest gol. Nie ma randomu, bo na bramce stoi cyborg Czech, czy Buffon - Torres wybiega sam na sam i nie ma problemow by zamiescic pilke w siatce.

Strzaly z dystansu wchodza za to o wiele latwiej, ale musze to potestowac - bramki z ponad 30 metrow w 10tce raczej bym nie wsadzil, chyba ze jakims cyborgiem typu Drogba, ale potrzebowalbym duzego farta.

 

Graficznie - znacznie lepiej - nie wiem jak wy, ale ja jako fan kazdej pily na bank biore !

Link to comment

ograłem demko więc dużo nie powiem. gra mi się nawet podoba (jak na fife :P ). nie wiem czemu, ale miałem mniejsze wrażenie pływania po boisku, piłka nie latała jak balon no i żeby minąc obrońce nie trzeba nawet używac skomplikowanych dryblingów. powtórki są z(pipi)ane. raz za(pipi)ałem Villą zza pola karnego koło spojenia, chciałem obejrzec powtórkę, a tu dupa blada. a co do klarownych sytuacji, to z dwa razy miałem sam na sam, próbowałem jak w PESie techniczny strzał przy słupeczku i dupa, dwa razy pudło. nie wiem jak to jest w fifie, raz strzeliłem normalnie i brama.

ogólnie pełniaka i tak nie kupię, bo nawet nie miałem takiego zamiaru, ale myślę, że za pół roku mogę miec jeszcze większy dylemat między fifą, a PESem niż ostatnio.

na razie wolę grac betonowymi klockami z PESa :thumbsup:

Link to comment

Ogralem troche demko i jest dobrze - najwiekszy minus to loadingi, po wrzuceniu demka na pendrive'a sa co prawda szybkie i nie ma z tym problemu, ale zamiast walorow edukacyjno/informacyjnych wolalbym po staremu pobiegac po boisku i postrzelac ;) Co do odczuwalnych zmian, to strzaly siedza lepiej, tak samo glowki. Wydaje sie tez, ze obrona CPU lepiej reaguje na prostopadle pilki, z drugiej strony bramkarze tak nie wychodza przy kazdej okazji na 16 metr wiec 1na1 troche latwiej strzelic. Pobronilem troche karnych i patent z galka sprawdza sie fajnie, mozna sie rzucic przed strzalem, albo w ostatniej chwili. Czekam tylko, az mnie CPU zfauluje, zeby sprwadzic strzelanie ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.