Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pieprzenie

Featured Replies

Opublikowano
5 minut temu, Shago napisał(a):

No, cudownie, zsumowałeś 4 firmy które są od dziesiątek lat na rynku a i tak wyszło mniej niż jedna marka, która jest od roku na rynku xD

no ale sam przecież piszesz o umierającym koncernie, a jak ktoś zsumował marki koncernu to nagle tak nie wolno, no troszkę się zdecyduj ;)

inna sprawa że te marki są często sprzedawane w jednym salonie, także nie wiem czemu to jest problem.

Edytowane przez gtfan

  • Odpowiedzi 3,5 tys.
  • Wyświetleń 361,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • waldusthecyc
    waldusthecyc

    Będąc w Stuttgarcie miałem do wyboru jedno z dwóch: albo muzeum Porsche albo muzeum Mercedesa. Tzn. jak ktoś ma czas to może iść do obu, ja miałem co najwyżej 3h wolnego z dojazdem. Wybrałem więc bard

  • waldusthecyc
    waldusthecyc

    to jest (pipi)A NIEDOPUSZCZALNE co odwala to pyerdolone ASO tego s(pipi)iałego Opla.    Oddałem auto do serwisu. Dostałem auto zastępcze, Hyunadaia I30, nówka sztuka, 2k przebiegu, 100konna benzyna.

  • Moto show Bielsko-Biała 2023 i kolejny wrak race zaliczony. Udało się dotrzeć do finału, niefortunnie w finale wypchali mnie do lasu i musiałem odrabiać. Wyścig zakończył się przedwcześnie po dachowan

Opublikowano

No nie wiem, jeśli celem powstania koncernu Stellantis był spadek sprzedaży większości marek w składzie koncernu to to się udaje znakomicie.

Opublikowano

Zajebiście, 4 niegdyś potężne marski zsumowane dają mniej niż jakieś MG wyjęte z kapelusza, Dacia, Renault, o Toyocie Kii czy Volkswagenie nawet nie pisząc a Ci będą pisać, że koncern ma się dobrze xD. Litości.

Opublikowano

Wiadomo, że celem Stellantis było, żeby wykresiki w excelu były kilka poziomów wyżej dla całości, ale jednak chyba nie tego się spodziewali globalnie, czyli dwucyfrowego spadku przychodów rok do roku.

Opublikowano
3 minuty temu, Bartg napisał(a):

No nie wiem, jeśli celem powstania koncernu Stellantis był spadek sprzedaży większości marek w składzie koncernu to to się udaje znakomicie.

celem koncernu jest maksymalizacja zysków a nie sprzedaż sama w sobie, co też nie musi oznaczać że w krótkiej perspektywie zyski nie będą spadać jak realizują jakiś plan na parę lat. niestety to jaki to plan miał Tavares widać po paru latach jego działaności do jakiego dna doprowadził praktycznie wszystkie marki koncernu.

Opublikowano

ci którzy piszą że koncern ma się dobrze są z tobą w pokoju? sam wrzuciłeś wszystko do jednego wora pisząc coś o wymarciu, kiedy suche liczby pokazują co innego. Wystarczy lepiej dobierać słowa pisząc posty.

11 minut temu, Bartg napisał(a):

Fiat to w ogóle upadek niewiarygodny lecący na popularności 500 od 15 lat. Citroena i Peugeota trzyma przy życiu głównie rynek Francuski i modele 208 i 2008

Na szczęście Grande Panda zapowiada się na hit. A pisząc że Peugeot trzyma się przy życiu głównie przez model 208 to tak jakby pisać że Porsche trzyma się przy życiu głównie na Macanie. Racja, tylko co z tego? Myślę że niejeden producent aut chciałby mieć swoje jakiekolwiek auto w top5 sprzedaży w Europie od x lat.

Opublikowano

Tak, ale 208 ma już prawie 7 lat, w 2024 globalnie odnotował spadek sprzedaży o prawie 10%, a znając Stellantis następca będzie za kolejne 5.

Opublikowano
8 minut temu, Shago napisał(a):

Zajebiście, 4 niegdyś potężne marski zsumowane dają mniej niż jakieś MG wyjęte z kapelusza, Dacia, Renault, o Toyocie Kii czy Volkswagenie nawet nie pisząc a Ci będą pisać, że koncern ma się dobrze xD. Litości.

tylko dalej patrzysz na szeroki obraz przez wycinek jakim jest polski rynek prywatnych zakupów aut w lipcu. to nie ma sensu. w pierwszym półroczu w Europie najlepsze z Chińskich marek - MG - było na 18 miejscu ze sprzedażą 151k (co samo w sobie jest spoko) wyprzedzając o 1k Fiata (co pokazuje upadek tej marki, brawo Tavares) i mając wynik o 1k mniejszy od niszowej Cupry (tak wiem że to nie ten koncern, ale w sumie ciakwie wygląda taka Cupra co miała być niszową marką która wyprzeda Seata o prawie 50k sztuk). ale już reszta popularnych marek koncerny - Citroen 190k (14 miejsce), Opel 205k (13 miejsce), Peugeot 363k (6 miejsce). nie są to oczywiście miejsca na których te marki chciałyby być i ewidentnie widać że plan Tavaresa przyniósł więcej szkód niż zakładanego pożytku (a nie zapominajmy że w USA ten koncern rozwalił jeszcze mocniej kilka istotnych marek), ale zmiana prezesa, a przede wszystkim zmiana podejścia do aut dają nadzieję że koncern się mocno odbije w perspektywie dwóch lat, bo bazę do odbicia ma jakby nie patrzeć wciąż całkiem solidną.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano
8 minut temu, MaZZeo napisał(a):

sam wrzuciłeś wszystko do jednego wora pisząc coś o wymarciu, kiedy suche liczby pokazują co innego. Wystarczy lepiej dobierać słowa pisząc posty.

No jeżeli zsumowanie 4 marek, kiedyś gigantów rynku daje mniej niż jeden świeżo upieczony MG pokazują coś innego niż wymarcie to gratuluję, koncern ma się cudownie.

Opublikowano

Cupra już dawno nie jest niszowa, niszowy to staje się Seat. A ponad połowa sprzedaży Fiata to tylko rynek Włoski.

Opublikowano
9 minut temu, gtfan napisał(a):

tylko dalej patrzysz na szeroki obraz przez wycinek jakim jest polski rynek prywatnych zakupów aut w lipcu. to nie ma sensu. w pierwszym półroczu w Europie najlepsze z Chińskich marek - MG - było na 18 miejscu ze sprzedażą 151k (co samo w sobie jest spoko) wyprzedzając o 1k Fiata (co pokazuje upadek tej marki, brawo Tavares) i mając wynik o 1k mniejszy od niszowej Cupry (tak wiem że to nie ten koncern, ale w sumie ciakwie wygląda taka Cupra co miała być niszową marką która wyprzeda Seata o prawie 50k sztuk). ale już reszta popularnych marek koncerny - Citroen 190k (14 miejsce), Opel 205k (13 miejsce), Peugeot 363k (6 miejsce). nie są to oczywiście miejsca na których te marki chciałyby być i ewidentnie widać że plan Tavaresa przyniósł więcej szkód niż zakładanego pożytku (a nie zapominajmy że w USA ten koncern rozwalił jeszcze mocniej kilka istotnych marek), ale zmiana prezesa, a przede wszystkim zmiana podejścia do aut dają nadzieję że koncern się mocno odbije w perspektywie dwóch lat, bo bazę do odbicia ma jakby nie patrzeć wciąż całkiem solidną.

ze Stellantisa to ta francuska część ma się najlepiej. Nie ogarniają w ogóle za to Jeepa (zrobili z tego markę prawie że premium) oraz włoskich marek czyli Fiata i Alfy.

Opublikowano
  • Autor
34 minutes ago, Shago said:

Zajebiście, 4 niegdyś potężne marski zsumowane dają mniej niż jakieś MG wyjęte z kapelusza, Dacia, Renault, o Toyocie Kii czy Volkswagenie nawet nie pisząc a Ci będą pisać, że koncern ma się dobrze xD. Litości.

W Polsce. Polacy zasadniczo nie cenią europejskich marek Stellantisa, kupują je jeśli już to głównie ze względu na cenę, a od Opla odwrócili się od kiedy stał się bardziej francuski. Ale są rynki, gdzie nadal koncern radzi sobie dobrze.

Opublikowano
1 minutę temu, Shago napisał(a):

Kiedy Alfa to jedyna ich marka, która zaliczyła wzrost sprzedaży w 2025.

bo rok wcześniej Tavares prawie zabił markę, ale niedawno wprowadzili nowy model, więc odbicie jest widoczne, ale to ciągle marka która jest na dnie, podobnie jak Fiat (który podejrzewam że w przyszłym roku zaliczy ostre wzrosty w statystykach po tym jak weszła nowa Panda, a 500 dostała spalinową wersję)

Opublikowano

Junior swoje zrobił dla sprzedaży Alfy, procentowo wygląda super, ale to nadal poziom niecałych 30000 aut w Europie w pół roku. Kolejny model spóźniony przynajmniej o 2 lata, jak następncy Giulii czy Stelvio.

Opublikowano
5 minut temu, gtfan napisał(a):

a tak trochę odchodząc od gównoburzy, to Sportage po liftingu ma wejść na dniach więc w Kia są mocne wyprzedaże na wersję przedliftingową z ceną jak za porównywalnego MG HS

Zrzut ekranu 2025-08-25 o 12.21.30.png

https://www.otomoto.pl/osobowe/nowe/kia/sportage?search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc

chciałbym poznać ludzi którzy zamiast tej oferty wybiorą chińczyka bez żadnej historii kekw

Opublikowano
5 minutes ago, MaZZeo said:

chciałbym poznać ludzi którzy zamiast tej oferty wybiorą chińczyka bez żadnej historii kekw

Agresywny marketing chińczyków zadziała, plus somsiad z RODOSu kupił i jest mega zadowolony wożąc sadzonki na działkę.

Opublikowano
  • Autor

Ale niektóre ich auta są naprawdę spoko, Cyberster wygląda na żywo jak milion dolarów i nie powiem, bardzo chętnie bym nim sobie pojeździł.

Opublikowano

Jestem bardzo ciekawy, jak rynek aut używanych przyjmie te wszystkie MG, Omody czy Dżejku, także w kwestii części i łatwości serwisowania, diagnozowania elektroniki itp.

Opublikowano

Dla mnie same nazwy tych marek (może poza BYD i MG) są tak odpychające, że nie ma opcji bym to chciał kupić. O reszcie nie wspominając.

Opublikowano
  • Autor

To akurat tylko kwestia przyzwyczajenia. Volkswagen brzmi dobrze, szczególnie znając historię Niemiec i genezę tych wszystkich Volks-cośtamów? BMW czymś się różni od BYD? Renault jest lepsze niż Omoda? Skoda czytana poprawnie jako Szkoda?

Opublikowano

Dlatego napisałem że dla mnie. Ale tak, Renault brzmi o wiele lepiej jak Omoda :), BYD ładnie się wymawia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.