Opublikowano 6 godzin temu6 godz. 5 minut temu, Shago napisał(a):No, cudownie, zsumowałeś 4 firmy które są od dziesiątek lat na rynku a i tak wyszło mniej niż jedna marka, która jest od roku na rynku xDno ale sam przecież piszesz o umierającym koncernie, a jak ktoś zsumował marki koncernu to nagle tak nie wolno, no troszkę się zdecyduj ;)inna sprawa że te marki są często sprzedawane w jednym salonie, także nie wiem czemu to jest problem. Edytowane 6 godzin temu6 godz. przez gtfan
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. No nie wiem, jeśli celem powstania koncernu Stellantis był spadek sprzedaży większości marek w składzie koncernu to to się udaje znakomicie.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. Zajebiście, 4 niegdyś potężne marski zsumowane dają mniej niż jakieś MG wyjęte z kapelusza, Dacia, Renault, o Toyocie Kii czy Volkswagenie nawet nie pisząc a Ci będą pisać, że koncern ma się dobrze xD. Litości.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. Wiadomo, że celem Stellantis było, żeby wykresiki w excelu były kilka poziomów wyżej dla całości, ale jednak chyba nie tego się spodziewali globalnie, czyli dwucyfrowego spadku przychodów rok do roku.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. 3 minuty temu, Bartg napisał(a):No nie wiem, jeśli celem powstania koncernu Stellantis był spadek sprzedaży większości marek w składzie koncernu to to się udaje znakomicie.celem koncernu jest maksymalizacja zysków a nie sprzedaż sama w sobie, co też nie musi oznaczać że w krótkiej perspektywie zyski nie będą spadać jak realizują jakiś plan na parę lat. niestety to jaki to plan miał Tavares widać po paru latach jego działaności do jakiego dna doprowadził praktycznie wszystkie marki koncernu.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. ci którzy piszą że koncern ma się dobrze są z tobą w pokoju? sam wrzuciłeś wszystko do jednego wora pisząc coś o wymarciu, kiedy suche liczby pokazują co innego. Wystarczy lepiej dobierać słowa pisząc posty.11 minut temu, Bartg napisał(a):Fiat to w ogóle upadek niewiarygodny lecący na popularności 500 od 15 lat. Citroena i Peugeota trzyma przy życiu głównie rynek Francuski i modele 208 i 2008Na szczęście Grande Panda zapowiada się na hit. A pisząc że Peugeot trzyma się przy życiu głównie przez model 208 to tak jakby pisać że Porsche trzyma się przy życiu głównie na Macanie. Racja, tylko co z tego? Myślę że niejeden producent aut chciałby mieć swoje jakiekolwiek auto w top5 sprzedaży w Europie od x lat.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Tak, ale 208 ma już prawie 7 lat, w 2024 globalnie odnotował spadek sprzedaży o prawie 10%, a znając Stellantis następca będzie za kolejne 5.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. 8 minut temu, Shago napisał(a):Zajebiście, 4 niegdyś potężne marski zsumowane dają mniej niż jakieś MG wyjęte z kapelusza, Dacia, Renault, o Toyocie Kii czy Volkswagenie nawet nie pisząc a Ci będą pisać, że koncern ma się dobrze xD. Litości.tylko dalej patrzysz na szeroki obraz przez wycinek jakim jest polski rynek prywatnych zakupów aut w lipcu. to nie ma sensu. w pierwszym półroczu w Europie najlepsze z Chińskich marek - MG - było na 18 miejscu ze sprzedażą 151k (co samo w sobie jest spoko) wyprzedzając o 1k Fiata (co pokazuje upadek tej marki, brawo Tavares) i mając wynik o 1k mniejszy od niszowej Cupry (tak wiem że to nie ten koncern, ale w sumie ciakwie wygląda taka Cupra co miała być niszową marką która wyprzeda Seata o prawie 50k sztuk). ale już reszta popularnych marek koncerny - Citroen 190k (14 miejsce), Opel 205k (13 miejsce), Peugeot 363k (6 miejsce). nie są to oczywiście miejsca na których te marki chciałyby być i ewidentnie widać że plan Tavaresa przyniósł więcej szkód niż zakładanego pożytku (a nie zapominajmy że w USA ten koncern rozwalił jeszcze mocniej kilka istotnych marek), ale zmiana prezesa, a przede wszystkim zmiana podejścia do aut dają nadzieję że koncern się mocno odbije w perspektywie dwóch lat, bo bazę do odbicia ma jakby nie patrzeć wciąż całkiem solidną. Edytowane 5 godzin temu5 godz. przez gtfan
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. 8 minut temu, MaZZeo napisał(a):sam wrzuciłeś wszystko do jednego wora pisząc coś o wymarciu, kiedy suche liczby pokazują co innego. Wystarczy lepiej dobierać słowa pisząc posty.No jeżeli zsumowanie 4 marek, kiedyś gigantów rynku daje mniej niż jeden świeżo upieczony MG pokazują coś innego niż wymarcie to gratuluję, koncern ma się cudownie.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Cupra już dawno nie jest niszowa, niszowy to staje się Seat. A ponad połowa sprzedaży Fiata to tylko rynek Włoski.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. 9 minut temu, gtfan napisał(a):tylko dalej patrzysz na szeroki obraz przez wycinek jakim jest polski rynek prywatnych zakupów aut w lipcu. to nie ma sensu. w pierwszym półroczu w Europie najlepsze z Chińskich marek - MG - było na 18 miejscu ze sprzedażą 151k (co samo w sobie jest spoko) wyprzedzając o 1k Fiata (co pokazuje upadek tej marki, brawo Tavares) i mając wynik o 1k mniejszy od niszowej Cupry (tak wiem że to nie ten koncern, ale w sumie ciakwie wygląda taka Cupra co miała być niszową marką która wyprzeda Seata o prawie 50k sztuk). ale już reszta popularnych marek koncerny - Citroen 190k (14 miejsce), Opel 205k (13 miejsce), Peugeot 363k (6 miejsce). nie są to oczywiście miejsca na których te marki chciałyby być i ewidentnie widać że plan Tavaresa przyniósł więcej szkód niż zakładanego pożytku (a nie zapominajmy że w USA ten koncern rozwalił jeszcze mocniej kilka istotnych marek), ale zmiana prezesa, a przede wszystkim zmiana podejścia do aut dają nadzieję że koncern się mocno odbije w perspektywie dwóch lat, bo bazę do odbicia ma jakby nie patrzeć wciąż całkiem solidną.ze Stellantisa to ta francuska część ma się najlepiej. Nie ogarniają w ogóle za to Jeepa (zrobili z tego markę prawie że premium) oraz włoskich marek czyli Fiata i Alfy.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. a tak trochę odchodząc od gównoburzy, to Sportage po liftingu ma wejść na dniach więc w Kia są mocne wyprzedaże na wersję przedliftingową z ceną jak za porównywalnego MG HShttps://www.otomoto.pl/osobowe/nowe/kia/sportage?search%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Kiedy Alfa to jedyna ich marka, która zaliczyła wzrost sprzedaży w 2025.https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/najwieksi-przegrani-rynku-nowych-aut-w-europie-lider-mial-to-zaplanowane/w8d4dqdWszystko inne to równia pochyła. Tutaj liderzy:
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Autor 34 minutes ago, Shago said:Zajebiście, 4 niegdyś potężne marski zsumowane dają mniej niż jakieś MG wyjęte z kapelusza, Dacia, Renault, o Toyocie Kii czy Volkswagenie nawet nie pisząc a Ci będą pisać, że koncern ma się dobrze xD. Litości.W Polsce. Polacy zasadniczo nie cenią europejskich marek Stellantisa, kupują je jeśli już to głównie ze względu na cenę, a od Opla odwrócili się od kiedy stał się bardziej francuski. Ale są rynki, gdzie nadal koncern radzi sobie dobrze.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. 1 minutę temu, Shago napisał(a):Kiedy Alfa to jedyna ich marka, która zaliczyła wzrost sprzedaży w 2025.bo rok wcześniej Tavares prawie zabił markę, ale niedawno wprowadzili nowy model, więc odbicie jest widoczne, ale to ciągle marka która jest na dnie, podobnie jak Fiat (który podejrzewam że w przyszłym roku zaliczy ostre wzrosty w statystykach po tym jak weszła nowa Panda, a 500 dostała spalinową wersję)
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Junior swoje zrobił dla sprzedaży Alfy, procentowo wygląda super, ale to nadal poziom niecałych 30000 aut w Europie w pół roku. Kolejny model spóźniony przynajmniej o 2 lata, jak następncy Giulii czy Stelvio.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. 5 minut temu, gtfan napisał(a):a tak trochę odchodząc od gównoburzy, to Sportage po liftingu ma wejść na dniach więc w Kia są mocne wyprzedaże na wersję przedliftingową z ceną jak za porównywalnego MG HShttps://www.otomoto.pl/osobowe/nowe/kia/sportage?search%5Border%5D=filter_float_price%3Aascchciałbym poznać ludzi którzy zamiast tej oferty wybiorą chińczyka bez żadnej historii
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. 5 minutes ago, MaZZeo said:chciałbym poznać ludzi którzy zamiast tej oferty wybiorą chińczyka bez żadnej historii Agresywny marketing chińczyków zadziała, plus somsiad z RODOSu kupił i jest mega zadowolony wożąc sadzonki na działkę.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Autor Ale niektóre ich auta są naprawdę spoko, Cyberster wygląda na żywo jak milion dolarów i nie powiem, bardzo chętnie bym nim sobie pojeździł.
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. Jestem bardzo ciekawy, jak rynek aut używanych przyjmie te wszystkie MG, Omody czy Dżejku, także w kwestii części i łatwości serwisowania, diagnozowania elektroniki itp.
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. Dla mnie same nazwy tych marek (może poza BYD i MG) są tak odpychające, że nie ma opcji bym to chciał kupić. O reszcie nie wspominając.
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. Autor To akurat tylko kwestia przyzwyczajenia. Volkswagen brzmi dobrze, szczególnie znając historię Niemiec i genezę tych wszystkich Volks-cośtamów? BMW czymś się różni od BYD? Renault jest lepsze niż Omoda? Skoda czytana poprawnie jako Szkoda?
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. Dlatego napisałem że dla mnie. Ale tak, Renault brzmi o wiele lepiej jak Omoda :), BYD ładnie się wymawia.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.