Skocz do zawartości

Seria Megami Tensei


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

Nocturne mi podpasował, po prostu jest za trudny i zbyt oldschoolowy, bez voice actingu, mało fabuły (chociaz klimat fajny) i niezawsze wiadomo gdzie isc i co robic. Persona miała duzo ułatwiaczy ktorych mi tu baaaaardzo brakuje. DDS mówicie?

 

Dante, ja osobiście wolę FESa nad P4, fakt 4 jest mroczniejsza i nieco, powiedzmy, nowocześniejsza, ale moim zdaniem 3 ma znacznie lepsze postaci.

 

Fabuła, ciężka sprawa, 4 jest jakby mocniejsza pod tym względem ale ja chyba wolę FESa, koncowka i cały dodatkowy epizod to jedno wielkie "o ku.rwa"

Edytowane przez Mikes
Odnośnik do komentarza
Sprawdz DDS'y, są latwiejsze od nocturne'a
Polemizowałbym. Osobiście miałem o wiele większe problemy z DDS, szczególnie jeśli chodzi o bossów. W przypadku Nocturne gracz miał o wiele szersze pole do popisu oraz subtelne wskazówki dotyczące nadchodzących walk z bossami. DDS tymczasem był niekiedy zgadywanką, gdzie walka z bossem mogła okazać się katorgą tylko dlatego, że nastąpiła nagle, a my mieliśmy źle dobraną drużynę i zdolności.
Mnie nocturne znudzil pod koniec gry i go odstawilem.
Hmm, przy Nocturne spędziłem ponad 90h i była to jedna z tych gier, która bawiła mnie do samego końca. Szczególnie zaskakujące jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to monotonny dungeon crawler. Widocznie kwestia gustu, ale osobiście bawiłem się przednio, a przy tym zaliczyłem też Labirynth of Amala i wiele innych bonusów.
w porownaniu do P4 jakos malo dzieje sie w sprawie fabuly. Idąc dalej gra sie rozkreci?
Tak, zwrotów akcji będzie mnóstwo i zapewniam, że będą one o wiele bardziej zaskakujące, niż to co miała do zaoferowania P4.

 

Już kiedyś pisałem, Persona 4 jest genialna jeśli chodzi o bohaterów, ale fabułę ma dość przewidywalną. Persona 3 przeciwnie - fabuła później się rozkręca, sytuacja nabiera powagi, ale wielu bohaterów nie zostało zbyt ciekawie rozwiniętych i nie czuć żadnej więzi między całą ekipą.

Samo grindowanie w tartarusie nie jest za ciekawe.
Jest go zdecydowanie za dużo miejscami, jest zbyt monotonne, a system nie jest jakiś cudowny i dopiero Persona 3 Portable wprowadziła poprawki rodem Persona 4, czyniąc zabawę o wiele bardziej przyjemną. Ogólnie nie jest źle, ale bywa monotonnie, a muzyka w tle wcale nie pomaga.
I skoro jestem przy tartarusie to zdziwilo mnie to ze postacie moga sie meczyc, ile walk trzeba stoczyc zeby status tired spadl do sick? Czytalem tez ze mozna resetowac ten licznik po zejsciu do 1 pietra, prawda to?
Status tired/sick zależy od wielu czynników. Resetować się tego nie da - zejście na 1 piętro spowoduje, że zmęczeni członkowie drużyny pójdą do akademika. Tylko główny bohater może grindować do woli, ale wtedy jego statystyki są gorsze.
Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie Nocturne to najlepsza cześć SMT. Świetny design, mroczny klimat i genialny system rozwoju postaci zapewnił mi mniej więcej 100godzin grania. Samo grindowanie o dziwo przynosiło mi wiele frajdy, gdyż to równało się lepsze demony do drużyny.Zaliczyłem Labirynt of Amala, zrekrutowałem Dantego, zakończenie True Demon i chyba zrobiłem większość rzeczy jakie były do roboty w tej części. Z pewnością jeszcze zagram w tą część już z save;m z pierwszego przejścia ale póki co nie mam na to tyle czasu.

Gra z cyklu "How good to be bad" :D

Edytowane przez Paliodor
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Problemy z druzyna w DDS? przeciez tam jest tylko maksymalnie 5 postaci, a spelle counterujace weaknessy sa juz na samym dnie drzewek ze skillami wiec i tak nie ma znaczenia ktore postacie wybierzesz. To w nocturnie sa problemy z druzyna bo jest pelno demonow i jest z czego wybierac, co mnie odepchnelo to brak fusion charta na wzor devil survivor'a (moja pierwsza gra z serii SMT, to dzieki niej pokochalem ta serie) bez dostepu do neta ciezko jest samemu skleic jakis porzadny team, dlaczego atlus nie zastosowal tego patentu w innych grach jest dla mnie zagadka. No i ze zdolnosciami chyba zartujesz, przez nieuwage glowna postac mozna sobie niezle u(pipi)c bo poprzednie spelle po nauczeniu sie nowych nieodwracalnie znikaja, w DDS ma sie bardzo rozbudowany system kustomizacji postaci.

Odnośnik do komentarza
Problemy z druzyna w DDS? przeciez tam jest tylko maksymalnie 5 postaci, a spelle counterujace weaknessy sa juz na samym dnie drzewek ze skillami wiec i tak nie ma znaczenia ktore postacie wybierzesz
Ale w danym momencie możesz mieć zdaje się maks 8 skillów u danych postaci. Możesz je mieć dostosowane do przeciwników występujących w danych lokacjach, ale wejdziesz do pomieszczenia, okaże się, że jest tam boss i nie ma przebacz - walczysz z tym co masz. Może się tym samym okazać, że do walki wpakowałeś się zupełnie nieprzygotowany, w związku z czym trzeba wczytywać save'a i przygotować się odpowiednio. W Nocturne nie dość, że występowały subtelne wskazówki co do kolejnych przeciwników (np. NPC informowali, że stworek jest odporny na ataki fizyczne, albo że jest to "Lord of the Flies [belzebub - Death]), to jeszcze istniała możliwość wezwania innych demonów w trakcie walki, a nie cackania się z wskrzeszaniem.

 

Nie twierdzę, że Nocturne był prosty, ale osobiście zdecydowanie więcej problemów przysporzył mi DDS. Zdecydowanie więcej w nim było też grindowania, gdyż jeśli chciało się pokonać opcjonalnych bossów i odblokować późniejsze mantry, to po prostu nie było jak tego zrobić, tylko wałkować wrogów w jednej lokacji (w Internecie wyczytałem nt. Titania Hallway i tam żmudnie nabijałem punkty). W Nocturne natomiast przebieg gry jest bardzo płynny - właściwie cały czas poruszamy się do przodu i nie ma problemu ze znalezieniem silnych wrogów, dających sporo EXP. Walki przez to też były bardziej satysfakcjonujące niż łażenie i zabijanie nic nam nie zagrażających stworków.

Odnośnik do komentarza

W Nocturne natomiast przebieg gry jest bardzo płynny - właściwie cały czas poruszamy się do przodu i nie ma problemu ze znalezieniem silnych wrogów, dających sporo EXP. Walki przez to też były bardziej satysfakcjonujące niż łażenie i zabijanie nic nam nie zagrażających stworków.

Tutaj masz rację, ja w Nocturne grindowałem dla jak najwyższego levela, co jak wspomniałem wiązało się z lepszymi demonami możliwymi do zrekrutowania. Z tego co pamiętam zatrzymałem się w okolicach 85lv, main hero był nastawiony na ataki fizyczne i muszę przyznać, że na takim levelu czuć było, że jest się już dość sporym koksem. Choć i tak walka z Lucyferem do łatwych nie należała. Ale za to niezapomnę jej nigdy, wielkość i sama otoczka tej walki to było coś!

A w DDS grinduję bo muszę, gra jest trudniejsza od Nocturne i to czasem bardzo. Po dzisiaj utknąłem w levelu gdzie trzeba pokonać Vasuki przy Sea of Milk i za żadne skarby nie daję rady. A grind w tej grze to mozolna robota, w dodatku ciągle nie umiem znaleźć tego Titania Hallway, ponoć najlepsze miejsce do levelowania.

Odnośnik do komentarza

W drugiej części walki występują tylko w "lochach". No chyba, że akurat jest jakiś fabularny event. Można spokojnie robić zakupy, zwiedzać, gadać z NPC i szukać side-questów.

 

No i same walki są dużo lepsze, mimo wszystko - bardziej taktyczne i efektowne.

Odnośnik do komentarza

P4 Portable, Persona bijatyka i Persona 5!

http://www.andriasan...a_developments/

Czyli już mam powód by kupić PS Vita. Choć bardziej od zapowiedzi Persony 4 P cieszy mnie fakt, że ekipa odpowiedzialna za Persony już ma za sobą wstępne przygotowania. Coś czuję, że przyszły rok będzie obfitował w wiele wieści związanych z grami spod szyldu Persona.

Update:

Premiera Persony 4 Portable w Japonii na wiosnę.

Edytowane przez Paliodor
Odnośnik do komentarza

Wątpię, że to w ogóle będzie mieć jakąś fabułę (lepiej, żeby nie miało). P4, konwersja na Vitę, serial anime, a teraz ten wynalazek - Atlus elegancko doi tą krowę.

 

Poza tym może to i jest gra z uniwersum SMT, ale jednak bijatyka. Temat niespecjalnie pasuje do działu rpg IMO.

Edytowane przez Kendo
Odnośnik do komentarza

@django

A jaką Ty tam chcesz/widzisz niby fabułę? Bijatyka z postaciami coraz bardziej popularnej P4. Dojenie krowy, fakt, ale bierze się za to Arc (Guilty Gear, BlazBlue), więc efekt może nie być zły jak na popierdółkę.

 

@Kendo

Nie zaczynaj... ;) Forum samo w sobie jest śmietnikiem, na przykład z działem Metal Gear Solid przypisanym sztywno do Sony. Albo z kilkoma osobnymi wątkami dla tej samej gry - osobno dla każdej platformy. Już nie wspomnę nawet, że do działu handheldów mało kto zagląda, a ciężko znaleźć tutaj dobre miejsce na tego typu temat ogólny o całej serii. Więc niech będzie bijatyka w dziale RPG ;>

 

Zresztą, poczekaj trochę to zaraz ktoś Ci tu wpadnie i zacznie tłumaczyć prawdziwe znaczenie "RPG", jak to się wywodzi z gier tabletop itp a jRPG to jakiś dziwaczny potworek ;>

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza

Z tym śmietnikiem trudno się nie zgodzić. Znaleźć tutaj niektóre tematy, to nie lada sztuka.

 

Co do TUiMA, to trochę szkoda, że twórcy skupili się wyłącznie na P4. Znacznie atrakcyjniej by się to prezentowało, gdyby wrzucili do kotła postacie i miejscówki z różnych odsłon uniwersum SMT (nie tylko z Person).

Odnośnik do komentarza

No fabula w rodzaju "pare miesiecy po zakonczeniu P4 bohaterowie znowu wyczuwaja ze cos zlego sie dzieje w swiecie TV blablabla" czyli tak jak gra byla zapowiadana.

 

To jest fabuła.

 

 

Nie mogli po prostu zrobic Persona czy tam SMT Ultimate Arena, oj nieeee. Po co nam wiecej postaci, jak mozemy zdoic P4 i jeszcze zepsuc historyjke przy okazji.

Odnośnik do komentarza

odnosnie Ultimate Mayonaka

 

Arc held a stage event for the game at the Tokyo Game Show yesterday. In attendance were Arc prodcuer Toshimichi Mori, Arc director Takumi Iguchiya, Atlus producer Katsura Hashino, and Atlus director Kazuhisa Wada.

Mori teased that some big character reveals could be on the way, admitting that even he was surprised with some of the character choices. He also hinted that there may be original characters.

 

why.png

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...