Skocz do zawartości

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Fuji

Rekomendowane odpowiedzi

Canavero nie stwierdził, że pozwie a poinformuje o sprawie prawników. Sama mailowa odpowiedź, której komuś tam udzielił zabawnie wyglądała. Jakby specjalnie udawała pospiesznie napisaną i zawierała "Thanks for heads up" czy jakoś tak. Ciekawe, że nic o tym nie słychać JESZCZE. Smoke&Mirrors. Wg mnie Kojima trolluje na abstrakcyjnie wysokim poziomie.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

to jest mount everest kampanii wirusowej:

 

 http://www.ppe.pl/news-35286-lekarz_pozwie_hideo_kojime_i_konami_za_wykorzystanie_swojego_wizerunku_.html

 

 

Lekarz pozwie Hideo Kojimę i Konami za wykorzystanie swojego wizerunku?

 

W weekend pojawiła się na PPE niezwykle ciekawa informacja dotycząca słynnego lekarza zajmującego się przeszczepem głowy. Według wielu teorii doktor Sergio Cavanero to zagrywka Hideo Kojimy i Konami, a jednocześnie promocja Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Jak się okazuje nie wszystko jest takie piękne, a lekarz chce pozwać wydawcę pozycji oraz głównego projektanta produkcji. 
 
Jeden z użytkowników Reddita postanowił zbadać sprawę domniemanej kampanii reklamowej Metal Gear Solid V: The Phantom Pain i odnalazł kontakt do znanego doktora Sergio Cavanero. Następnie zadzwonił do lekarza przez skype, a na dowód rozmowy zamieścił zdjęcie.
Cavanero po zapoznaniu się ze sprawą stwierdził, że pozwie Hideo Kojimę oraz Konami za bezprawne wykorzystanie swojego wizerunku w produkcji oraz promocję gry wideo... A co doktor zrobi z wywalczonym odszkodowaniem? Oczywiście przeznaczy na badania związane z przeszczepem głowy.
 
W Sieci trwa prawdziwe śledztwo – czy to kolejna zagrywka Hideo? A może znany twórca naprawdę wykorzystał wizerunek?
Informacje na temat badań Cavanero pojawiają się w książkach, które sięgają 2009 roku, więc jeśli ta akcja okaże się kampanią wirusową, to naprawdę będziemy mogli uznać Hideo Kojime za boga reklamy. Aktualnie musimy czekać na kolejne ruchy.
Ciekawostką podsycającą historię jest fakt, że w 2010 roku Kojima poinformował na Twitterze, że przygotowuje projekt „łamiący temat tabu”, a w Japonii jednym z takich tematów są właśnie przeszczepy... 
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

A co jezeli Kojima wie o Iluminati i nowym orderze swiata? Moze wie cos wiecej bo jak wiadomo dla interesujacych sie tym tematem telewizja, muzyka i gry to pranie mozgu stworzone dla nas. Moze umiescil cos wiecej w grze by wszystkich przeszczec i za to wylecial z Konami bo jak wiadomo wszystkie wielkie korporacje i kraje sa kontrolowane przez iluminati czyli banki ktore naleza do zydow. Moze ktos pomyslec ze bredze moze i tak ale jest duzo materialow na yt co daja do myslenia.

Na koniec chcialbym zaznaczyc ze nie mysle bardzo powaznie o tym co napisalem tak tylko gdybalem :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

mam dokładnie taką samą teorię...

Odnośnik do komentarza

nie dosc ze smiga genialnie to wyglada swietnie, kapitalnie oswietlenie przelicza ten silnik w full hd i 60fps w fullu to bedzie prawdziwa uczta dla oczu

 

na chwile odpalilem wersje plusowa ale spokojnie skoncze pierw wieska do wrzesnia na pewno znajde czas by przysiasc do tego swoistego prologa do phantom pain

Odnośnik do komentarza

Nowe info na temat PP (wrzucam w spoiler bo sporo tego)

 

 

- They say the opening hour is astonishing and one of the greatest they've ever seen. The original Phantom Pain/Moby Dick Studios trailer didn't touch on it's full brilliance. They say it's completely different in tone to the rest of the game and almost horror-esque.

- Early on you can interrogate guards but you don't understand Russian/African; it's useless until you do a side-op to Fulton a translator. This unlocks the ability to understand foreign dialogue from enemies.

- Can get easily around the map using fast-travel with cardboard boxes. Orange signposts are delivery points and you can collected and dropped off elsewhere like in MGS1 and 3, but far more useful because it's open-world.

- 'Loadout' screen like in Peace Walker, you can select the time of mission start, weapons, gear, tools, mechanical arm (electrocution is just one type), explosives, buddies, boxes, starting vehicles and player character. Says you can play as your generic troops, like in PW. You can have a car or lorry with you from the start, if you want.

- Lists the Buddies as Quiet, Horse, Dog, and mech-walker. Says the mech walker can go turbo, you can put it on cruise-control, and upgrade its skill-tree to give it more stuff like CQC and a stun-gun. You only unlock the mech when you finish a 'specific' mission whilst using the mech (danced around spoilers here).

- the dog attacks enemies and finds things in the environment that shows up on the iDroid. The horse is invincible. You can put a prisoner on the horse like in Red Dead.

- Says Quiet's presence actually lowers morale on Mother Base, probably due to being a former antagonist.

- Setting off the alarm in a large base causes reinforcements to drive in from smaller, adjacent bases nearby. You can choose to shut down the smaller bases first to stop potential reinforcements, or sever smaller communications dishes in the main base to cut them off. You can also call the chopper to act as a distraction in an adjacent base, which removes reinforcements from the the base you want to get into, thinning out the ranks.

- The larger satellite dishes on the bases control automated AA defences. Blow them up and you can call for chopper extraction at closer points.

- Cardboard box tobogganing, says you can run and press square and you go into a funny slide, which retains momentum if you're on a hill.

- Named Ah-Ha, Billy Idol and David Bowie as helicopter tunes to choose from.

- They had a whole section on his notepad ready for notes on how it performed/technical complaints, and the only thing he wrote at the end of his whole session was that some foliage occasionally pops-in in Africa, i.e it was mostly perfect.

- Counted 14 or so major bases in Afghanistan, and over two dozen smaller outposts.

- Minor spoiler, they said once you rescue Miller the base you take him from floods with gas.

- Minor enemy spoilers about the pale, weird looking soldiers from the trailers: They're called the Skulls, they can run faster than your horse, have glowing green eyes, and are described as 'unkillable' but the word is in inverted commas so there's probably a way. They're compared to MGS4's Haven Troopers in that they fit the enhanced soldier archetype. They hunt you down after you rescue Miller.

- This has been said before, but the missions are presented a little like TV eps, with opening and closing credits. They remark how it wouldn't matter if Kojima's name was scrubbed from the box art and marketing because it's EVERYWHERE in the game.

- Every mission has smaller side-objectives that bring extra rewards if you check them all off. Reminds me of Assassin's Creed bonus objectives (or GTAV if you like). Says it only tells you the bonus objectives once you've finished the mission once, encouraging replayability without distracting you with it on the first pass.

- There's a great screen of DD riding in a jeep with Snake.

- You have to upgrade the Fulton to extract heavier stuff. When extracted, it's gone from the map for good, so you can't farm for infinite stuff.

- Says that like PW, there's a lot of cassette tapes to flesh out the story if you want to.

- Game structure is open-ended. Numerous missions are open at any time and you don't have to go back to Mother Base in between. Some 'Important' side-ops open up new story missions. The game rewards you constantly with new blueprints and tapes.

- Some side-ops have you rescuing 'crazed' survivors from your MSF base-destruction 9 years ago.

- One side-op you have to tranq and extract a 'legendary brown bear'.

- New Mother Base is in the Seychelles. Compares MP to Dark Souls invasions, which can simply turn off in the menu.

- Goes over the base management, tl;dr sounds like a richer version of PW. Outer Ops seems to be back to send your Combat soldiers to.

- Wash blood off of Snake at the Mother Base showers, do target practice or fight with new recruits. Says MB starts off disappointingly small, but soon grows and adds new layers and levels. Morale of your men will drop if you don't visit it often enough.

- The item to view enemy soldier stats in the field before Fultoning is back from PW.

- Mission completion times are recorded to the thousandth of a second.

- There was a lot more they saw, but not allowed to talk about yet.

 

OPM-Subscription-Cover-MGSV.jpg

 

 

Edytowane przez Timmy
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...