Skocz do zawartości

Fifa 12


Lipa

Rekomendowane odpowiedzi

Rozegrałem pięć spotkań, 3 mecze na najwyższym poziomie trudności, gdzie progi okazały się za wysokie ;)

Tak na szybko, pierwsze przemyślenia, że tak naprawdę to wolniejsze wydanie Fifa 11 z lepszą grafiką. Po głębszej analizie, strzały wyglądają w końcu lepiej, czuć sił uderzenia, choć do takiego PES-a jeszcze daleko (co kto lubi). Nie ma jednak żadnej rewolucji, jeśli ktoś na nią w ogóle liczył. Myślę, że na Live pozostanie Fifa 12, jednak w singlu i z kumplem PES 2012, którego demo już jutro.

Odnośnik do komentarza

Hah, ja myślę dokładnie przeciwnie. FIFA 12 to rewolucja, która znacznie różni się od poprzedniej edycji.

 

Po pierwsze, znacznie zmieniło się tempo gry. Zawodnicy wydają się ciężsi, mniej zwrotni, a więc bardziej realistyczni. Przemodelowano system obrony, który teraz wymaga dobrych paru meczy, aby go przynajmniej wstępnie rozpracować. Skutek jest taki, że mamy więcej czasu i miejsca na przeprowadzenie akcji, a jednocześnie wszystko działa tak jak powinno i nie ma mowy o bzdurach a la FIFA 11 (szczególnie w multi). Co więcej, konsola gra lepiej, układa przemyślane akcje, szuka dziury w obronie oraz często kiwa i to skutecznie. Nowa fizyka i animacje cieszą oko i są kolejnym punktem sprawiającym, że gra sprawia wrażenie jeszcze bardziej żywej. Szczególnie dobrze wypadają tutaj zwody i kolizje oraz poprawiona dynamika np. "wbijania się" zawodników w piłkę lecącą z dośrodkowania.

 

Jestem bardzo zadowolony. Gra zapowiada się bardziej skillowo, co daje nadzieję na mniej frustracji i jeszcze większą satysfakcję z gry na multi.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dokładnie w 100% zgadzam się z qbkiem. Gra jest wolniejsza, czuć wagę zawodników. A nowy system obrony to mistrzostwo świata. Trzeba będzie przy nim posiedzieć, żeby go rozpracować. Gram na "zawodowcu" i jest b. trudno a w FIFIE 11 na tym poziomie wygrywałem bez problemu. To demko jeszcze bardziej mnie podjarało i nie mogę się doczekać fulla ;)

 

BTW. z demku są trochę nie aktualne składy - Fabregas i Nasri dalej w Arsenalu:/

Odnośnik do komentarza

Pograłem kilka meczyków. Ustawiłem najwyższy możliwy poziom trudności w demie i dopiero w 5 meczu wygrałem 1:0 (Fc Barca - Ac Milan). Co do rozgrywki, to odbiór piłki jest cholernie ciężki w porównaniu z 11. To oczywiście na duży plus dla nowej odsłony. Precyzyjny drybling tylko ułatwił dryblowanie, więc jak dla mnie to też in plus. Grafika też jakby troszkę lepsza, ale to już naprawdę niewielka różnica, za to animacje z nowego silnika fizycznego bardzo fajne. Troszkę szkoda, że w demku nie ma aktualnych składów, tylko jest stan mniej więcej sierpniowy, ale przecież to tylko demo.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem Kiko ile grałeś w FIFE 11, ale ja od premiery gralem w nia regularnie i EA w tym sezonie odwróciło wszystko do gory nogami, zmieniając całkowicie podejście do obrony!

 

Jest trudniej, bardziej symulacyjnie i skilowo! Jak w ogole można pisac, ze gra online będzie podobna do tej z 11tki ?Pomijam już fakt, ze pilke teraz odbieramy 1 przyciskiem – X, sprobujcie wcisnąć w nieodpowiednim momencie i już napastnik objechal wam 1 obronce.

2 podstawowa zmiana dla presingowcow to podwajanie – obecnie pod RB. Działa zupełnie inaczej, niż w 11tce, bo pilkarze nie rzucaja się na nas jak zglodniale wsciekle psy, jedynie wywołują presje, często nie mogą odebrac sami pilki, przez co lepszymi zawodnikami spokojnie można przy nich wozic pilke. Nieustanne trzymanie pressing mija się z celem, jest o wiele mniej skuteczne niz w 11tce.

 

I najwazniejsza zmiana, do tej pory trzymaliśmy A, pilkarze z automatu zabierali pilke – tutaj A sluzy jedynie do utrzymywania się w odległości kilku metrow przed oponentem. Lewym drążkiem zmieniamy odległość od zawodnika, do tego dochodzi kontrola tempa LT, bądź szybszy bieg w kierunku zawodnika LT+RT. Te podstawowe zmiany stawiaja rozgrywke na zupełnie innym poziomie...

 

Gra jest MEGA!

Edytowane przez easye
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

A propos tego pressingu przy trzymaniu A. W jednym z meczy miałem dzisiaj taką sytuację, że pomocnik przeciwnej drużyny, po kilku sekundach właśnie takiego pressingu, najwyraźniej się zestresował i podał piłkę jakoś kalecznie (czyt. do mnie). Nie wiem czy faktycznie coś takiego jest zaimplementowane (pressing=możliwe gorsze rozegranie konsoli), ale jak jest to- WOW!

Edytowane przez qb3k
Odnośnik do komentarza

w ogole kolejny plus, ze przy trudnych interwencjach gala nie zostaje przy nodze, tylko obronca stara sie ja wygarnac, badz po prostu wykopac z pod nog rywala, gdziekolwiek. Czasami zdarza sie, ze ten sam napastnik znowu do niej dojdzie, przepchnie miedzy nogami.. Ogolnie trzeba czekac, nie rzucac sie na odbior, przez co gra w obronie stala sie nieco bardziej taktyczna.

Odnośnik do komentarza

Moje pierwsze wrażenie odnosiło się do kilku minut spędzonych z Fifa 12. Nie ma co ukrywać, że z każdym następnym meczem zaczyna się dopiero odkrywać szczegóły, które na pierwszy rzut oka wydawały się żywcem przeniesione z poprzedniej edycji. Ciężko odebrać piłkę, faktycznie kompletnej zmianie uległ system gry w defensywie. To wolniejsze tempo nie każdemu jednak podejdzie, ja jestem nim w 90% usatysfakcjonowany ;)

Dalej uważam jednak, że nie jest to rewolucja, a raczej poważne zmiany, zwłaszcza te w defensywie.

Odnośnik do komentarza

Impact Engine to chu.jnia na maxa, owszem przy faulach za pomocą B jest realistycznie, ale przy zabieraniu piłki x'em dochodzi do takich kosmicznych motywów typu odlatujący ludzie na 2 metry, jakieś włażenie na plecy itd. Nie mówiąc już że przy każdym upadku piłkarz srogo pada na ryj by w ćwierć sekundy później nie robiąc w sumie jednego, dwóch kroków wstać i biec dalej, wygląda to komicznie i psuje to odbiór strasznie. Pdobny silnik fizyczny jest w NHL 11 i sprawdza się fenomenalnie, tutaj jest zwyczajnie zyebany.

 

Strzela się jakoś ciekawiej, czuć trochę większy random przy tym, to jest na plus. Nie ma już ping ponga w podawaniu (w ogóle trudniej teraz złożyć akcje), to również na plus. Cała gra obronna zmieniona i dobrze, trzeba się tego nauczyć, narazie idzie mi z tym przeciętnie. Ja mam tylko nadzieję że samo AI obrońców nie będzie takie durne jak w FIFA 10/11 i bramki nie będą badać w dużej mierze z sytuacji 1 on 1 które pojawiały się znikąd. Ale to muszę pograć jeszcze więcej żeby ocenić czy to się poprawiło, narazie mam mieszane uczucia.

Odnośnik do komentarza

rewelacyjne demko, toż to FIFA12 : Difficult Edition :music: ta wersja to mocny powiew świeżości, podoba mi się sposób w jaki EA szlifuje gameplay fifeczki, dorzucają motywy które siedzą sobie gdzieś w tle nie rzucając się od razu w oczy (np Impact Engine) ale gameplay zyskuje coraz więcej głębi i gra się robi że tak powiem wielowarstwowa, a dwunastka bardzo zapachniała mi też jakimś (takim bardziej udanym) PESem! gra jest dużo trudniejsza i mniej przystępna (tactical defending says hi) i wg mnie skill gracza będzie dużo bardziej widoczny niż wcześniej, taki niedzielny gracz ze swoją "one-two klepka i wrzutka" nie wygra nic online, no chyba ze trafi na podobnego sobie :ph34r:

 

to lecimy z wrażeniami po kolei, plusy i minusy :

 

+ największy pozytyw to oczywiście nowa gra w obronie, koniec z easymode! trzymanie X już nie zabiera piłki (co jest ogromnym strzałem w twarz bo przecież wszyscy się przyzwyczailiśmy do odbioru piłki w sekunde, wystarczyło przytrzymać chwilę X i piłka odebrana), jedyne co daje trzymanie X to lockowanie się na posiadaczu piłki, piłke trzeba samodzielnie odebrać wciskając X w odp momencie ; i teraz druga ważna sprawa to fakt że X nie ma dużego zasięgu, trzeba być naprawdę blisko, nie z tyłu i nie pod kątem, super sprawą jest że jeśli nie trafimy z interwencją to trzeba się liczyć że przeciwnik nas minie

 

+ rzeczy do używania w obronie jest znacznie więcej, jockey i running jockey z L2, jasne były już wcześniej ale dopiero teraz są przydatne, ba dobrym zastawieniem się z L2 odbiera się piłki, kolizje są mocno poprawione i teraz samym wbiegnieciem w kogoś można spowodować odbiór albo jakaś wywrotkę, śmieszna sprawa spróbujcie bez piłki wbiec w jakiegoś zawodnika - mnie CPU odpychał rękami ; doszło też nowe zagranie które już uwielbiam - przepychanie się/walka bark w bark pod kółkiem - ojezu jakie to jest dobre! zastosowań tego jest multum - wypchnałem tak Sancheza na aut, wywaliłem go z bara poza boisko, raz Aguero miał już super sytuacje, zacząłem go ciągnąć za koszulke i zepsuł dzieki temu strzał ; albo np Tevez wpadł w pole karne a obrońca był już z tyłu to jedyne co mogłem zrobić to go przepychać z tyłu, lekkie wypchnięcie i piłka odebrana! kółkiem przecinałem tez podania, zabierałem piłki napastnikom przy przyjeciu/sytuacjach 1na1...rewelacyjny dodatek, czekam na przepychanki w powietrzu w Fifa13 :>

 

+ strzały i podania, no coś pomieszali z wagą piłki bo lata wyraźnie niżej, w 11 mieliśmy duzo strzałów po łuku/liści teraz są bardziej mierzone w punkt ; bardzo fajnie wyważyli pasek siły strzału, teraz żeby huknąć silnie nie wystarczy pół paska ale minimum 3/4 bo inaczej poleci nisko, to samo podania, wcześniej wystarczyło dać pół paska i prostopadłe leciały zawsze w dobre msce, teraz trzeba napełnić pasek duzo bardziej , bo wszystko poniżej połowy paska to lekkie passy ; inna sprawa że trzeba się uczyć przez to grania od nowa bo stare schematy juz nie działają :>

 

+ duzo dobrych animacji, bardzo podobaja mi się teraz wszystkie wyskoki do główek, "widać kto wygrywa" górna piłkę, strzały z główki po wrzutkach też dużo lepsze animacje

 

+ precision dribbling, taka pierdółka a cieszy, nie zmienia to jakoś bardzo dryblingów, ale jak fajnie sie teraz robi kółeczka Iniesta, każde klepnięcie L1 z kierunkiem to lekkie dziubnięcie, mozna to fajnie wymieszać z R2, ruchami na prawej gałce no i trikami

 

+ Impact Engine, bardzo fajna sprawa, jest sobie gdzieś w tle i nie przeszkadza a dzięki tym nowym kolizjom wszystko wyglada bardziej piłkarsko np biegłem sobie skrzydłem Gotze, minałem obrońcę ale ten zrobił wślizg, udało się to przeskoczyć już biegłem dalej ale typ zahaczył mnie dosłownie końcem korka i Mario się wyłożył - świetnie to wyglądało, takich zagrań spodziewam się multum, bo kolizje są bardzo dobrze liczone, piłka też odbija się tak jak powinna

 

+ L1+/\ wyraźnie osłabione, do tego trzeba docisnąć szybko R2 bo chłopek nie rzuca się sprintem sam, mniej autozachowań, trzeba być bardziej samodzielnym

 

+ jest więcej swobody, Messi jest w końcu za(pipi)isty :woot: wszystko dzięki nowej obronie, teraz można poszaleć i takimi bez siły, Barcelona znowu będzie popularna online

 

+ twarze robione facescanem 8-way są bardzo udane (np Pato, gracze City)

 

- stamina bez zmian, nadal można biegać cały mecz jak oszalały, różnica jest taka że teraz to nic nie daje... :) udowadnia to CPU na poziomie Pro, które utrzymuje się przy piłce bez problemu, mimo mojego podwajania i potrajania

 

- podwajanie pod R1, no do tego to szybko się nie przyzwyczaję, momentami miałem wciśnięte L2 (jockey), R2 (bieg), podwajanie (R1) i jeszcze szukałem przechwytu Xem albo kółkiem...trochę dużo

 

- Piszczek najlepszy prawy obrońca bundesligi wg Kickera - ovr 76 i twarz Szczęsnego...zombie

 

także na razie wrażenia same pozytywne, ciężko nauczyć się grać w nową fifeczkę a to dobry znak, bo jestem pewien że nię będę się nudził przez najbliższy rok, ciekawi mnie jak teraz onlineowe nooby będą strzelać bramki? bo taniochę naprawdę udało się EA w tej edycji wyciąć jak chwasta i chwała im za to :nyam2:

Edytowane przez black mamba
Odnośnik do komentarza

Tutaj ładnie widać jak teraz łatwo wyminąć przeciwnika tylko przy pomocy LS i kontroli tempa biegu:

http://www.easports..../video/92891720

 

Trochę za często wchodzą bramki z dośrodkowań, ale za to animacja główkujących miecie:

http://www.easports..../video/92890353

 

Po jakichś 15 meczach Professional już nie jest taki ciężki jak na początku :)

Edytowane przez qb3k
Odnośnik do komentarza

Podwojenie pod RB mega niepraktyczne. Nadal konsola robi ze mna co chce, kiwa, podaje takie prostopadle, ze nawet moja obrona stoi zdziwiona.Ojjj - ciezko bedzie teraz wygrywac online...

Graficznie znowu lepiej.

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

Zagrałem dopiero jeden meczyk,a co mogę stwierdzić,to przypomniały mi się dobre czasy ISSa/PESa kiedy,to każde nowe wydanie wydawało się jakieś "takie dziwne,inne".Dopiero po kilku dniach człowiek zaczął się oswajać i dostrzegać wyższość nad poprzednią edycją (oczywiście mam na myśli czasy tak do ok. PES 6). Jedno co mnie martwi,to te podwajanie pod R1,ciężko to wciskać trzymając R2.

Odnośnik do komentarza

Troche sie boje, ze moze to byc przekombinowane. Podwojenie w ferworze walki trudno zrobic, zas samo bieganie przy zawodniku z A czesto mija sie z celem. Biegaja za daleko, wiec i tak nie ma co probowac odebrac pilki Xem. Prostopadle gorne zostaly ograniczone, trudniej wyjsc z dobra akcja, ale skolei boje sie o przewage napastnikow przy kontroli pilki i tego, ze beda wjezdzac w obrone jak w maslo zwykla zmiana tempa.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...