Skocz do zawartości

Monster Hunter 4 Ultimate (tematyka offline)


Rekomendowane odpowiedzi

o lancy to nie widziałem, myślałem że tylko ten nowy robaczany kijek ma taką funkcję

 

bardzo mnie to cieszy bo lance i młoty to moje ulbione bronie (chociaż w 3U przeważał SA ale tylko ze względu na moc broni z diosa)

 

chociaż w 4 napewno na początku będę sie chciał pobawić nowymi broniami, zwłaszcza kijkiem, nie chce popełnić tego błędu co w SA - prawie wcale nim nie grałem przez długi czas i myślałem że jest do bani a okazał sie mocarny

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

dobra pograłem ze 2h, jest za(pipi)iście, w sumie to było oczywiste XD

 

tak naprawde to zacząłem ostrożnie, obczaiłem sobie wszystkie bronie, kilkoma zabiłem jaggi, ale oczywiście sprzęt jest dopasiony więc walka była super łatwa.

teraz dopiero porobie 2 pozostałe questy i zobacze jak wypadnie walka z większym wrogiem

 

pierwsze spostrzeżenia:

- w końcu kamerą można delikatnie ruszać góra/dół a nie tylko na 5 przedefiniowanych wysokościach, bardzo na to czekałem i bardzo to lubie odrazu

- w pierwszej chwili jak grałem to miałem jedną rzecz która mnie wkurzyła - centrowanie na wrogu nie centrowało tylko lewo/prawo ale też góra/dół więc w wieku przypadkach kamera obniżała się bardzo i postać zasłaniała cały ekran, ale na szczęście w opcjach można to zmienić żeby centrowanie dotyczyły tylko ruchu kamery na boki, a żeby jej wysokość zostawała niezmieniona przy centrowaniu.. uff! gdyby tej opcji nie było to byłą by masakra

- nowe bronie całkiem fajne ale po 1 queście to niewiele można powiedzieć. jedyne spostrzeżenie to że robaczywy kijek wydawał sie dosyć chaotyczny przynajmniej w walce z jaggi, ale zarazem postać wyma(pipi)e nim na wszystkie strony i potrafi zaatakować nieco przypadkiem wrogów z boku i z tyłu, chociaż pewnie przez to trudniej sie bedzie celować w konkretne części ciała. strzelanie robakiem słabo mi wychodziło ale to pewnie wina tego że jaggi jest mały.

druga nowa broń to ciekawa mieszanka chociaż ciosy toporem wydają sie dosyć wolne (prawie jak GS)

- utrudnili nieco SA - teraz najlepsze combo mieczem góra-dół wykonuje sie X i A na zmiane, a nie XXXXXX jak poprzednio, więc trzeba będzie troche poćwiczyć. bo pod XXX combo jest znacznie wolniejsze i pewnie mniej przydatne

- zmiany w starych broniach dosyć kosmetyczne i głównie dotyczą ataku z wyskoku,  chociaż GS dostał drugi mocny cios po tym najmocniejszym "oddolnym" naładowaniu, w dodatku można je uruchomić po ciosie A czyli wymachu na boki, a nie tak jak kiedyś tylko po ciosie od góry (X>X>góraX) po którym sie robiło słąby plask bokiem miecza i potem przechodziło do oddolnego ładowani. z kolei wyskok w trakcie szarży lancą fajny i pewnie sie przyda, w ogole lanca odkąd ma to ładowanie połączone z blokiem jest super bronią.

- graficznie jest znacznie lepiej niż na jutubie, i textury podłoża nie są takie tragiczne jak sie wydawało, chociaż bardzo sie zmieniają zależnie od kąta patrzenia kamery - jak sie patrzy z góry na ziemie to są ok, ale jak kamera jest skierowana do przodu a ziemia jest widoczna pod katem to robią się okropne (ten zabieg występuje w wielu grach - np w dark souls - jak np postać ma szeroki miecz i patrzymy na niego na wprost to textura jest dobra ale jeśli widzimy ostrze pod kątem ostrym to textura robi sie strasznie słaba -oczywiście nie widać tego zbyt dobrze bo patrzymy wtedy na nią z boku).

jeszcze dalej co do grafiki - widać że sporo dodali ale właśnie kosztem textur - gdzieniegdzie są słabe strasznie. ale za to wrogowie wyglądają jeszcze łądniej, jest lepsze cieniowanie i różne efekty (np niektóre metalowe zbroje połyskują w słońcu), doszedł też blur (przynajmniej w scence z jaggi)

- nowa opcja wskakiwania na plecy wroga fajna i przyjemna w dodatku po udanym nałądowaniu paska potwór na dłuższą chwilę upada na ziemie więc same zalety

- nowe opcje wspinania z jednej strony fajne ale póki co nie miałem okazji wykorzystać ich w walce, jednak nie jestem zachwycony z powodu bardzo nierównego terenu, często wróg jest wysoko nad nami albo nisko pod nami i żeby go wogole zobaczyć trza sie namachać kamerą (albo ustawić opcje namierzania też góra/dół ale już mówiłem ze to w większości przypadków powoduje że postać zasłania wroga)

- kolejnym miłym dodatkiem kosmetycznym są różne ruchome elementy na zbroi, np powiewająca peleryna

- i jeszcze coś - zarówno tutorial o broni (jeśli sie go wybierze) jak i informacja o ciosach danych broni w menu nie pokazują wszystkich możliwość i wszystkich ciosów i combosów

 

ogólnie jest cudownie :D

 

teraz poważnie sie zastanawiam nad kupnem tego

monshunt_02_cs1w1_290x.jpg

czy ktoś bardziej obeznany w kupowaniu dodatków do 3dsa mogłby polecić gdzie bym mógł to kupić najwygodniej? póki co wyszło tylko w jap, nie wiem czy sie szykuje premiera w europie. mozna to dorwać np na ebayu

http://www.ebay.pl/itm/Monster-Hunter-4G-HORI-Extended-Slide-Pad-for-NINTENDO-3DS-XL-from-Japan-/141532182549?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20f3f9b815

ale nie wiem czy to dobra metoda. zakładam że w polsce tego nie znajde (allegro czy jakiś sklep), więc skąd najlepiej kombinować zakup?

[w ogole mam nadzieje że jest to kompatybilne z europejską konsolą i 3ds rozpoznaje to jako zwykłego circle pada]

 

 

ide porobić te trudniejsze questy

Edytowane przez Yano
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

pograłem więcej, pozabijałem żabe i czarnucha, obie walki były w miare łatwe ale to dlatego że sprzęt w demie jest mocarny, widać było w czasie walki że oba potrwory mocno szaleją i ze słabszą zbroją walka będzie ciężka i trza będzie mocno uważać (jak to w monesterze)

 

btw dodajcie mnie do znajomych

FC 3368 2123 2426

 

patrzyłem na opcje online - można założyć "pokój" do którego mieszczą sie 4 osoby, pokój ma wygenerowany numer więc jak ktoś założy to podaje numer 3 osobom i one poprzez ten numer wyszukują konkretny pokój, numer jest długi więc nie jest to szczyt wygody ale co zrobisz? nic nie zrobisz.. nintendo gonna nintendo..

 

chociaż patrzyłem że na liście znajomych w konsoli jest opcja "dołącz do gry znajomego" - być może tym sposobem można sie odrazu połączyć z konkretną osobą (nie wiem nigdy tego nie sprawdzałem)

Odnośnik do komentarza

sent

 

 

moj fc 5344 0238 3968

 

pogralem wczoraj chwilke, ubilem jednego jaggiego solo i pare ropuch z randomami online

 

elegancko wszystko smiga nie zauwazylem zadnych przeskokow, a np gdy gralem z kumplem w 3u bedac w tym samym pokoju zdarzalo sie ze na moim lub jego ekranie potwor stal w miejscu i drapal ziemie a u drugiego atakowal

 

no i jest prowizoryczny czat, mam nadzieje ze pelnej wersji bedzie mozna wpisywac wlasne przygotowane wczesniej wiadomosci

Odnośnik do komentarza

Demko ograne, strasznie jaram się tym zróżnicowaniem terenu i skakaniem na bestie :>

 

W MH3U nie grałem za dużo (~30h) ale na czwóreczkę jestem tak najarany jak nigdy. Jeszcze miesiąc <3

 

Tymczasem mój FC 5472-8495-4204 - z chęcią pogram wieczorową porą.

Edytowane przez methodment
Odnośnik do komentarza

w sprawie tematów dotyczących gry online zapraszam do nowego tematu

http://www.psxextreme.info/topic/109189-monster-hunter-4-ultimate-online-ustawki-kody-rozmowy-itp/

 

zarówno zwykłe rozważania jaki o omawianie online zapewne naprodukują sporo postów więc dobrze żeby były one osdobno żeby nie trzeba bylo szukać

Odnośnik do komentarza

gdyby nintendo nie wkurzało mnie tak strasznie swoją polityką i dizajnem konsoli to też bym sie zastanawiał ale chyba jednak wole pomyśleć nad circle padem albo zwykłym albo tym specjalnym do mh

 

za to nad tym sie zastanawiam chociaż to wersja usa i nie wiem czy europa coś dostanie

84fd6e55f523dbd90ac75560c4febd56.png

 

 

potestowałem dziś tą nową broń sword-shield-axe

gra się nią dosyć dziwnie, w trybie sns jest znacznie wolniejsza niż prawdziwy sns i ma combosa tylko na 3 ciosy w dodatku niezbyt szybkiego, kompletnie nie wychodzi taktyka stosowana w sns - doskoskok zadanie kilku ciosów, odturlanie się i zadanie kilku kolejnych, znowu turlanie i kolejne combo. tutaj nie można sie tak szybko i sprawnie turlać bo zrobieniu combo. ogolnie tryb sns jest dosyć toporny...

ale za to tryb topora jest ciekawy, co prawda ciosy są powolne, prawie że jak GS, i niespecjalnie da sie je łączyć w jakieś dobre combo. ale jest coś jednak mocnego w tej broni - po naładowaniu fiolek w trybie sns można je wykorzystać do zadania silniejszych ciosów (A), i tutaj te ciosy składają sie z 2-3 ciosowego combo, które jest bardzo powolne i trudno je wpakować (chyba że wróg leży), ale jak już się uda to wydaje się że to combo jest strasznie mocne, w dodatku finałowy cios (zjadający fiolkę) powoduje spory wybuch który potrafi ogłuszyć wroga jak młot ciosem w głowe. testowałem to na żabie która ma wielką głowe i byłem w wielkim szoku bo conajmniej z 5 razy gdy udało mi się wpakować to combo z wybuchem to żaba się przewracała na plecy. normalnie mało któa broń tak szybko "flin(pipi)e" wroga i zmusza do przewrócenia, naprawde co chwile go przewracałęm, to może oznaczać że te ciosy topora są bardzo silne i mimo że niespecjalnie można je łączyć w combo to nawet jednen taki cios już sporo robi (coś jak pełne naładowanie młota albo potrójne combo z wymachem na końcu- te ciosy są bardzo mocne i grając młotem często właśnie używa się taktyki żeby z doskoku zadać 1-2 ciosy i uciec, być może ta nowa broń też będzie wymagać takiej taktyki. jednak żeby więcej ogarnąć na ten temat trzeba by poczytać ile zadają poszczególne ciosy itp, zaraz się tym zajme i poszukam informacji

 

broń wydaje się dosyć niewygodna w walce ale jej siła może spowodować że i tak będzie dobra i przydatna (troche jak GS - w normalnej walce jest mało wygodny i powolny, ale jak sie człowiek nauczy timie'ingu i potrafi pełne naładowanie wpakować w głowe odwracającego sie potwora to się robi niszczycielska broń - ja osobiście się nie bawiłem na poważnie GSem od czasów unite gdzie miałem świetny zestaw pod GSa

 

[edit: chociaż możliwe że całe moje wrażenia wcale nie wynikają z ogromnej mocy ciosów trybem topora tylko  z tego że to jest broń diosa i poprostu to wybuchy powodowały obalenie żaby a nie moc broni - w 4 troche inaczej te wybuchy wyglądają więc nie mam pewności co dawała najbardziej niszczycielski efekt. no i w dodatku sama broń jest dopakowana a przeciwnik uproszczony, w normalnej grze tak łątwo nie będzie]

 

ide czytać tony tabelek i nerdzić, jak sie doczytam czegoś ciekawego to napisze w skrócie

 

 

edit: kurde demko mi się podoba, ale zarazem mam wrażenie chaosu, przez to że w demie są mocne zbroje to gram troche na pałe bo i tak wrogowie zabierają 5-10% życia, takie granie na pałe (przynajmniej nowymi broniami) wypacza idee monstera, troche sie tego obawiam ale mam nadzieje że to tylko chwilowy problem spowodowany uproszczoną konstrukcją dema i nowymi mechanizmami oraz nieznajomością zachowań nowych potworów - i że grając normalnie singla od początku na nowo naucze się atakować w dobrych momentach a nie podbiegać na pałe

 

 

EDITTTTT

bardzo fajny filmik który dokładnie omawia charge blade i pokazuje kilka jego bardzo mocnych ciosów, ja podczas zabawy połowy tych opcji nie odkryłem nawet

https://www.youtube.com/watch?v=IAWR6gqyIyw

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

Nad czym tu sie zastanawiac? Ja biore ten zestaw na premiere a 3ds xl idzie do żyda po przeniesieniu danych.

to jak by co tu masz 100zł taniej  - 1049zł

http://konsoleigry.pl/konsole/3081-konsola-new-nintendo-3ds-xl-edycja-monster-hunter-4.html

 

jak to jest z przenoszeniem danych czy konta?

i za ile mniejwiecej można by spylić takiego mało używanego 3ds xl?

animal_crossing_3ds.jpg

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...