Skocz do zawartości

Console Wars 5: Starcia Betonów

Featured Replies

Opublikowano

Nintendo: granie w chmurze nie jest przyszłością

 

http://www.gram.pl/news/2013/02/06/nintendo-granie-w-chmurze-nie-jest-przyszloscia.shtml

 

 

 

Iwata wyjaśnił, że granie w chmurze polega na
przetwarzaniu informacji na serwerze zamiast na sprzęcie użytkownika i
wymaga czasu na przesyłanie danych przez Internet. Chociaż są gry, dla
których opóźnienie to nie ma żadnego znaczenia, to w przypadku gatunków,
gdzie liczy się szybkość reakcji, gra w chmurze jest wykluczona. Póki
co, nie da się wyeliminować tego opóźnienia. Iwata uważa, że to dziwne, iż wielu ludzi twierdzi, że przyszłość stanowi właśnie granie w chmurze.

Szef Nintendo powiedział, że dużo bardziej palącym
problemem niż granie w chmurze jest przyszłość konsol i urządzeń
przenośnych, zaprojektowanych wyłącznie z myślą o grach. Zakłada, że
ludzie nie przestaną z nich korzystać – a przynajmniej nieprędko – i
zastanawia się, czy któregoś dnia urządzenia przenośne i domowe konsole
nie zostaną zunifikowane. Chce w przyszłości tworzyć oprogramowanie,
które będzie można uruchomić na więcej niż jednej maszynie, w ten sposób
oszczędzając zasoby na coś innego.

Iwata wyjaśnił, że postęp technologiczny umożliwia
produkcję coraz lepszych urządzeń przenośnych i konsol stacjonarnych,
ale równocześnie rosną koszty tworzenia oprogramowania, co w pewnym
momencie stanie się nieopłacalne. Zatem ulepszanie grafiki i zwiększenie
wydajności sprzętu nie ma aż tak dużego znaczenia jak nowe propozycje i
„tworzenie gier z czegoś, czego ludzie nie spodziewaliby się ujrzeć w formie gry”.

 

 

Edytowane przez Karas

  • Odpowiedzi 11,6 tys.
  • Wyświetleń 374,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Dobra, Mendrek ciągle się pyta jakie to są różnice między Xbox LIVE a PSN, mimo nawet tego że dokładnie mu je wypisałem jakiś czas temu.   Tak więc postanowiłem skleić filmik dla takich jak on:  

  • mentalność Lionela i komentujących na PPE - pogoń za hardware i ocenianie wszystkiego pod kątem jakichś tranzystorów (i to tacy ludzie mają czelność śmiać się z pececiarzy, że ci zamiast grać gadają o

  • raven_raven
    raven_raven

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v6jIK_cHF5c   To jest ta gierka, do której po nocach moczą się sonyboty xD?   Chcecie mi powiedzieć, że gra w której jedyny koleś z latar

Opublikowano

nawet jeśli nie wprowadzą aż tak radykalnych zmian jak całkowite wyeliminowanie rynku wtórnego, to myślę że spokojnie możemy liczyć na konkretną ewolucję online passów itp

Opublikowano

 

a)brak możliwości grania w używane gry

b)konieczność bycia podłączonym do internetu

 

Jezeli Sony i Microsoft to wprowadzi (a watpie, ze tylko jeden sprzet bedzie cos takiego miec), to laduje kase w PC i Wii U. 

Edytowane przez Ins

Opublikowano

Na PC taniej i w lepszej oprawie, proste.

Opublikowano

 

 

 

 

Odnośnie ocen, Killzone 2 na Metacritic: 91.

Jestem w trakcie (po ok. 3 h gry) i chyba sobie odpuszczę, grafika jest ok, nie odpowiada mi w tej grze fabuła, klimat, a przede wszystkim ślamazarne sterowanie. Bardzo wyraźnie to odczułem po przesiadce z bety Crysis 3 na K2. O ile w C3 postać naprawdę świetnie się kontroluje, o tyle w K2 mam wrażenie, że to nie moje palce stoją za tym wszystkim.

 

Też ogrywam i męczę się. To sterowanie i input lag to jest tragedia. Dziwi mnie że ludzie grali w to multi (btw takich nieogarów to jeszcze nie spotkalem, pierwsze trzy mecze to kazdy z wynikiem 30-40 killi do 10 śmierci). Porównać to do Halo to tak jakby porównać pijaną świnię do zająca. Gdyby nie klimat i uniwersum to bym olał.

 

Za dużo Halo.

 

A co do ocen to żaden śmieszny Metacritic tylko gamerankings.com

 

 

 

 

 

Ze stron zbierających oceny gier właściwie nie korzystam, K2 podałem dla przykładu, że niby tak wysoko oceniana gra w moim odczuciu takich ocen nie powinna mieć, kwestia gustu.

Te za dużo Halo to chyba do MaZZeo było :)

 

gamerankings - znam i cenię, przede wszystkim za dość dużą bazę gier.

Opublikowano

Taki Arkham City na PC musisz rejestrować w steamie, potem w gfwl, masz jeszcze securoma który ogranicza ilość instalacji, no i podłaczenie do sieci bo inaczej nie odpalisz save'ów. PC gejming wcale nie jest lepszy i to tam zaczął się ten kretyński motyw (jak zresztą większość kretyńskich motywów w branży).

Opublikowano

nie wierzę w tą plotę w wyeliminowanie używek i stałe podłączenie pod siec...może inaczej...nie chce wierzyć...jeśli faktycznie wprowadziłby to M$ przy jednoczesnym braku takich cyrków ze strony Sony oznaczałoby to fatality amykańskiej firmy i nie wierzę, że głowy z Redmond o tym nie wiedzą. Morał...albo plota albo M$ wie, że Sony wprowadzi w PS4 podobne ograniczenia.

 

Szkoda, że szczegółów pewnie nie dowiemy się 20 lutego, jeśli faktycznie pokażą ps4 to pewnie w formie kilku trailerów(daj Boże realtimowych) i samego wyglądu konsoli zza szybki. Karty będą odkrywać na GDC,E3,GC i TGS, a pewnie najmniej fajne informacje dla użytkowników będą starali się ukryć aż do premiery konsoli

Opublikowano

Taki Arkham City na PC musisz rejestrować w steamie, potem w gfwl, masz jeszcze securoma który ogranicza ilość instalacji, no i podłaczenie do sieci bo inaczej nie odpalisz save'ów. PC gejming wcale nie jest lepszy i to tam zaczął się ten kretyński motyw (jak zresztą większość kretyńskich motywów w branży).

ale za to acziwmenty moze zbierac na konto!

 

@up

 

marudzenie. Wprowadza koniecznosc polaczenia z netem a i tak wiekszosc kupi konsole.

Mnie takie cos nie przeszkadza, mam ten origin, gfwl i inne scierwa i zyje ;)

Edytowane przez SzewczykDratewka

Opublikowano

Jeżeli wprowadzą w życie te z dupy pomysły to kupie next gena dopiero jak zostanie złamany i ... wiadomo co dalej ;)

Opublikowano

Ciekaw jestem co Andre na najnowsze wiadomości z obozu Sony:

 

- PS3 na koniec 2012 max 75 mln - ok. 1 mln za X360, a nie 77 mln i przed X360 tak jak się branzlował miesiąc temu.

- Dywizja PS zarobiła w okresie świątecznym porażające 6 mln $.

- Sony straciło w okresie świątecznym kolejne 115 mln $.

- Teraz sprzedaż Vita+PSP prognozowana już na ledwie 7 mln - pierwotna prognoza Sony to 14 mln.

Opublikowano
- Dywizja PS zarobiła w okresie świątecznym porażające 6 mln $.

 

53 mln$

 

I patrząc na ich dokonania w Q3 2011 to każda dywizja oprócz gier poprawiła wyniki. Są na dobrej drodze.

Opublikowano

Ciekaw jestem co Andre na najnowsze wiadomości z obozu Sony:

 

- PS3 na koniec 2012 max 75 mln - ok. 1 mln za X360, a nie 77 mln i przed X360 tak jak się branzlował miesiąc temu.

- Dywizja PS zarobiła w okresie świątecznym porażające 6 mln $.

- Sony straciło w okresie świątecznym kolejne 115 mln $.

- Teraz sprzedaż Vita+PSP prognozowana już na ledwie 7 mln - pierwotna prognoza Sony to 14 mln.

Na podstawie ostatnich raportów sony nie można stwierdzić na 100% ile jest ps3 gdyż podają razem ps2. Trzeba czekać na oświadczenie podobne do tego z listopada.  4 listopada podano że ps3 przekroczyło 70 milionów, mogła to być np liczba 70,8 mln. Jest tylko podane 6.8 mln PS3+PS2. W zeszłym roku w tym ps2 było 0.9 mln więc teraz max 0.5 miliona. Więc twoje 75 milionów nie jest pewne. Sprzedaż PS3+PS2 to spadek tylko 11% rok do roku. Jeśli chodzi o zysk dywizji PS to i tak nieźle ze względu na koszty związane z ps4. Taki microsoft w ostatnim kwartale na tworzenie nowego xboxa wydał około 100 milionów $. 

Edytowane przez Andrew21

Opublikowano

Ale wy jestescie zabawni. Brandzlujecie sie wynikami, kazdy ma swoje zrodlo. Don opiera sie na tych bardziej optymistycznych dla MS, Andrew dla Sony i tak toczy sie historia.

Opublikowano

Sprzedali 6.8 PS3 + PS2, nie wiadomo ile dwojek zeszlo. Sprzedaz konsol spadla rok do roku o 11 %, mniej niz sadzilem. Zysk z PS to był 53 mln $ o ile dobrze pamietam, sek w tym ze spadl o 6 mln. Moim zdaniem koszta prac nad PS4 zjadly im wiekszosc zysku.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

 

 

a)brak możliwości grania w używane gry

b)konieczność bycia podłączonym do internetu

 

Jezeli Sony i Microsoft to wprowadzi (a watpie, ze tylko jeden sprzet bedzie cos takiego miec), to laduje kase w PC i Wii U. 

Na dzień dzisiejszy plotki mówią tylko o M$. Więc możliwe, że będziesz ładował kase w PS4. :)

 

ibcPufmrItxH5E.gif

 

 

WNN03W7.gif?1

 

http://img839.imageshack.us/img839/7181/jurassickaz.gif

 

http://i.minus.com/ibfkjOWs3Rgx0q.gif

 

:lol:

 

Ciekawe czy KAz odniesie się do tego na konferencji, bo na pewno wie co się dzieje w sieci.

Opublikowano

na pc taniej ? gry owszem, ale żeby w nie pograć, trzeba robić upgrady sprzętu, nie wspominając już rzeczach, które wypisał Mazz. PC najgorszą platformą do grania, jeśli chodzi o next-geny to wybiorę oczywiście konsolę, która będzie wolna od bzdur typu przymusowe podpięcie do neta i brak grania w używane tytuły. Jeśli natomiast oba obozy wprowadzą takie rzeczy do swoich nowych konsol, to z premedytacją zajmę się piraceniem i tyle.

Opublikowano

na pc taniej ? gry owszem, ale żeby w nie pograć, trzeba robić upgrady sprzętu, nie wspominając już rzeczach, które wypisał Mazz. PC najgorszą platformą do grania, jeśli chodzi o next-geny to wybiorę oczywiście konsolę, która będzie wolna od bzdur typu przymusowe podpięcie do neta i brak grania w używane tytuły. Jeśli natomiast oba obozy wprowadzą takie rzeczy do swoich nowych konsol, to z premedytacją zajmę się piraceniem i tyle.

 

No nie do konca tak jest z tym upgradem, moj 2.5 letni PC dalej odpala gry w full HD i stalych 30/60 FPSach (zalezy od gry) czego nie potrafia konsole, a od czasu jego kupna w ogole go nie modernizowalem, majatku na niego tez nie wydalem bo 2.6k zl. Na chwile obecna PC jest dla mnie najlepsza platforma do grania jesli chodzi o wygode (podpiety do LCD'ka i pad bezprzewodowy od 360tki) i grafike, jak mi gra jakas nie pasuje (za duzo bzdurnych zabezpieczen lub gra od EA/Activision) to zawsze mozna zajrzec do zatoki za free.

 

Takie gadki o tym upgradzie to czysta stereotypowa bzdura szerzona przez stricte konsolowych graczy. Teraz juz nie trzeba co tydzien wymieniac podzespolow aby komp dobrze gry odpalal, ba, laptop mojego kumpla za 2k zl odpala niektore gry lepiej niz konsole nawet :turned:.

 

Oczywiscie na next geny czekam jak na zbawienie, bo mam dosc tego powstrzymywania progresu graficznego i technologicznego przez stare konsole, chce wreszcie zobaczyc jakis krok w przod, mam tylko nadzieje ze nowe konsole za bardzo sie na kinekcie i move nie skupia kosztem bebechow, oby znowu konsole weszly na high-endzie.

Edytowane przez Bansai

Opublikowano

ja jestem bardzo ciekawy grafiki, jednocześnie boję się, że dużą część mocy nowych konsol pochłoną procesy, którymi fapują się pc'towcy, a mi kompletnie w większości przypadków zwisają. Pewnie wiele prerenderowanych sztuczek czy wypalonych cieni itp zastąpią procesy w realtime, które praktycznie nie będzie się dało rozróżnić od tych z tej generacji...mimo wszystko twórcy będą się chwalić, że coś tam się renderuje w realtime.

 

Mnie osobiście wali czy jak chłopek sika w grze to jest to skrypt czy strumień moczu przelicza zaawansowany silnik fizyczny nad którym pracowali 2 lata, który liczy położenie każdej kropki względem pozycji na kuli ziemniej i przyciągania ziemskiego.

 

Niech się skupią developrzerzy na rozdzielczościach, płynnym 30/60fps i mocarnym AA

Opublikowano

jak mi gra jakas nie pasuje (za duzo bzdurnych zabezpieczen lub gra od EA/Activision) to zawsze mozna zajrzec do zatoki za free.

 

Sorry, ale argument piracenia jest co najmniej nie na miejscu, a do tego w zasadzie podpada pod regulamin jako jego propagowanie. Nawet jeśli już ktoś kradnie gry czy soft w zaciszu domowym, to niech chociaż ku.rwa siedzi cicho i nie pisze jakby to był argument "za". Pomijam, że taki argument zawsze wzbudza podejrzenie, że może być on głównym powodem, do którego dorobiłeś sobie całą resztę.

 

I potem narzekają ludzie na DRM-y i inne hocki-klocki.

 

A co do mojego argumentu za konsolami, to będę nudny i przewidywalny - przede wszystkim gry, w które mogę pograć tylko na konsolach. Wiele hitów przechodzi pc-towcom obok nosa, i żadna jakaś tam o parę gładszych krawędzi lepsza grafika nie zrekompensuje faktu braku takich gier jak God of War 3, Red Dead Redemption, czy LittleBigPlanet 2 i wielu innych w tym też na inne niż PS3 konsole (Halo, SMG, ect. ). Jest tego zbyt wiele, bo dziś konsole są bardziej priorytetowe, poza tym za nimi stoi ujednolicony marketing i wsparcie bezpośrednich producentów, a także ich cena.

Opublikowano

Tylko, że generowanie w realtime skraca czas pracy nad samą grą. CDPR już teraz mówi, że budżet nie będzie znacznie większy w przypadku W3 nawet po tym jak podwoili liczbę osób pracujących nad grą.

Opublikowano

ja jestem bardzo ciekawy grafiki, jednocześnie boję się, że dużą część mocy nowych konsol pochłoną procesy, którymi fapują się pc'towcy, a mi kompletnie w większości przypadków zwisają. Pewnie wiele prerenderowanych sztuczek czy wypalonych cieni itp zastąpią procesy w realtime, które praktycznie nie będzie się dało rozróżnić od tych z tej generacji...mimo wszystko twórcy będą się chwalić, że coś tam się renderuje w realtime.

 

Mnie osobiście wali czy jak chłopek sika w grze to jest to skrypt czy strumień moczu przelicza zaawansowany silnik fizyczny nad którym pracowali 2 lata, który liczy położenie każdej kropki względem pozycji na kuli ziemniej i przyciągania ziemskiego.

 

Niech się skupią developrzerzy na rozdzielczościach, płynnym 30/60fps i mocarnym AA

Ja jeszcze od siebie bym dodał żeby devi skoncentrowali sie na tworzeniu żyjących światów wypełnionych npctami oby nie było powtórki z tej generacji gdzie w miastach łazi po 5-6 ludków i może zwiększyliby łaskawie interakcję z otoczeniem.Miło by było w sandboxach żeby końcu dało się zrównać z ziemią całe otoczenie wywołując panikę wśród 100 npc łażących w tym czasie po ulicach.

Opublikowano

Niech lepiej skupią się na sztucznej inteligencji, interakcji z otoczeniem i rozbudową gameplay'u, bo te akurat cechy najbardziej zaniedbali w tej generacji.

Ale pewnie będzie największa para szła w super duper grafike  i łopatologiczny gameplay by było jeszcze bardziej cinematic experience, w końcu masy te dwie cechy najbardziej lubią. No i ofc jeszcze większy zalew szuterków i innych action bzdetów.

Opublikowano

Dzieki konsolom moj obecny 5-letni PC jest w stanie uruchomic nawet niedawno wydane gierki. Polegl na Battlefieldzie 3 ale, ze w multi nie gram a singiel ch.ujowy to nie ma co zalowac. Wprawdzie Black Ops 2 nie uruchomilem w max detalach ale widze do kogo strzelam i jest 50fps wiec mam to samo co na ps3. O gierach na UE 3.0 nie wspominajac. Dlatego czekam rok od wyjscia next-genow i znow zmodernizuje kompa za te 2,5k zeby ciszyc sie ladna grafika (bo zakladem, ze Sony znow nas zrobi w czlona z tym co to PS4 nie wyswietli i w jakiej rozdzielczosci). A konsole i tak kupie jak przejdzie choroby wieku dzieciecego (do tego czasu nadrabianie zaleglosci z ps1 ps2 i ps3).

 

Zgadzam sie, ze granie na PC jest teraz w ch.uj uciazliwe przez te wszystkie steamy, ddry, internety i inne windows live. Az sie chce napisac gdzie te czasy kiedy to wkladalo sie tylko plyte do napedu (no dobra - i instalowalo na hdd). No i wbijanie platyny (i trofeow) na PC to jakas paraolimpiada.

Opublikowano

Reuters poinformował że w Q3 zysk operacyjny sony wyniósł 496 milionów $ w porównaniu z miliardem straty rok temu. Prognoza zysku operacyjnego na cały 2012 rok wynosi prawie 1,5 miliarda $.

 

 

Sony returns to black in Q3 on asset, product sales

 

Feb 7 (Reuters) - Sony Corp posted a third-quarter operating profit after a loss a year ago, supported by lower costs and proceeds from asset sales that are helping it offset weak demand for its TVs and other devices.

In the three months to Dec. 31, Sony posted a 46.4 billion yen ($496 million) operating profit, compared with a 91.7 billion yen loss a year ago. The result was below the average 72.1 billion yen profit estimated by six analysts surveyed by Thomson Reuters I/B/E/S.

Following a 67 billion yen loss in the previous business year, Sony stuck to its full year operating profit forecast of 130 billion yen, compared with a consensus estimate of 119 billion yen of 19 analysts.

Since the start of the year Sony's shares have gained nearly 60 percent, rebounding from 30-year lows, compared with a 9 percent rise in the benchmark Nikkei 225.

 

http://www.reuters.com/article/2013/02/07/sony-earnings-idUSL4N0B60ON20130207

Edytowane przez Andrew21

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.