Skocz do zawartości

Seria Tales of


Killabien

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety ale w przypadku Tales'ów od lat jest tendencja spadkowa. Ten sam schemat postaci (zwłaszcza wykolejone pseudo dziecko), zemsta, odpuszczenie zemsty. Tak pokazywali na pierwszych teaser'ach że główną postać nienawidzi cały świat i niby ma coś dalej z tym wspólnego? Bo zapewne będzie tak jak z Zestirią gdzie Alishia reklamowana jako druga bohaterka była przez początek gry a potem trzeba było kupić DLC aby coś ją więcej zobaczyć. NIech Baba zdechnie w męczarniach, kolejny Akihiro Hino i reszta Japońskiej elity odcinająca kupony od dobrych marek aby tylko zarobić łatwą kaskę poprzez DLC albo serie tworzone po najmniejszej linii oporu. A szkoda....

Odnośnik do komentarza

Gra jeszcze nie wyszła a już kolejne DLC pokazane :(

 

Widać, że niestety dawne dni gdzie wszystko było do odblokowania nie wrócą, a ja pewnie jak to owca i tak wszystko kupię (beeeeeee)

 

https://www.youtube.com/watch?v=ImdiNMHdf6I

No i wlasnie przez wiekszosc takich jak Ty nie mamy nawet ciuszkow za darmo w grze :(

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Cóż żeby nie było to Japońscy developerzy praktykują to od kiedy DLC stało się normą. Zapowiedź goni zapowiedź kolejnego gównianego ciuszkowego DLC za gruby hajs jeszcze zanim gra wyjdzie a że Japończycy (i nie tylko) łykają to jak pelikany to cóż winna leży po stronie graczy bo to oni głosują portfelem. Gorzej że Namco Tales studio zrobiło się leniwe a nowe Talesy to po prostu kalka poprzednich odsłon,która nic nie wnosi do utartego schematu a szkoda bo to była bardzo zacna seria. 

Odnośnik do komentarza

Kiedyś oglądałem wywiad z Hideo Babą (tego pedzia co przejął serię od czasów albo Graces albo Xilli i kiedy zrezygnowali ze współpracy z Production I.G. na tych nierobów z ufotable) o tym jak jego zespół nie zamierza wyznaczać standardów w gatunku czy to grafiką czy to gameplay'owo. One są tworzone dla fanów.

 

To jeżeli one są tworzone dla fanów to ja podziękuję bo jak Xillia była świetna, tak kolejne części to RPGi na 7, dobre ale nic poza tym a tym Tales'y nie były. Fakt że za niedługo zamierzam w końcu obadać Zestirię na spokojnie (wcześniej pograłem tylko chwilę u znajomej) bo podoba mi się bardziej świat fantasy na modłę Phantasia (tym bardziej że główny bohater ogólnym idiotą nie jest) ale rzeczywiście coś tym Talesom przez lata brakuje i już ciul z grafą bo w tej kwestii Japończycy odstają ale fabuła tych odsłon zrobiła się do bólu przewidywalna i sami gonią własny ogon (nie zapominając o jakże sztampowym secie postaci, zestawić taką Xillię z Berserią i wypisz wymaluj to samo, ba nawet główne bohaterki są bardzo podobne z wyglądu). 

Odnośnik do komentarza

No właśnie o to chodzi, podobną zasadą kieruję KoeiTecmo z serią Warriors, tylko że tam firma tworzy gry dla fanów i to głos fanów jest najważniejszy co przekłada się na zmiany w gameplayu, postaciach itp. Nie bawią się w zadowalanie bydła, które może raz kupi jedną część przez co tylko fani najczęściej cierpią. Tylko że tam to działa, bo fani chcą zmian to ich dostają (nie ważne że przeciętny kowalski ich ogólnie nie widzi bo nie grał w poprzednie odsłony). Ale fani Tales to właśnie taki Sakiu (bez obrazy), który łyknie wszystko co mu BandaiNamco w talesach wrzuci i nie ważne że wyda dodatkowe kilkanaście/dziesiąt złotych na ciuszki dla postaci, które powinny być od razu w grze. Jak czytam na zachodnich stronach komentarze jak ludzie się spuszczają właśnie nad nowym setem ciuszków do Berserii a słowa o fabule czy gameplayu nie ma to cóż wiadomo w co firma będzie pakować kasę. 

Odnośnik do komentarza

Szybka piłka - Tales of Vesperia podobał mi się nieziemsko, przeszedłem dwa razy pod rząd spędzając blisko 100 godzin. Tales of Graces jestem gdzieś lekko za połową i nie chce mi się w to grać zupełnie. Gra jest nudna jak cholera, jedynie system walki ją ratuje. No i ma jeden z najbardziej bolesnych i przesadzonych backtrackingów jaki widziałem w ostatnich latach.

Biorąc to pod uwagę, czy Tales of Xilia przypadnie mi do gustu? Bo kupiłem, ale trochę boję się zacząć =/

Odnośnik do komentarza

No to przecież pisałem że wrócili do osobnych aren, to nawet na filmikach widać że Berseria stoi po pas w poprzedniej generacji i silnik jak w Zestirii nie bardzo ogarniałby walki bez zmiany lokacji na arenę. Zresztą lokację są puste i jałowe, coraz bardziej Talesy brną w zagrodę FFXIII czyli pusty i prosty do bólu tunelowy RPG aby się nie wysilić za bardzo. Chciałem napisać iż niedługo w Japonii wszyscy developerzy będą mieli w swoich biurach specjalistów od DLC ale w tym momencie przypomniało mi się iż od kilku lat Japońscy developerzy mają takie oficjalne stanowiska gdzie się nawet nie kryją iż wiele rzeczy które powinny być w podstawce są jako płatne DLC. Ale żeby zrobić jakieś fajne fabularne DLC to już nie ma komu, przerosło by to ich małe japońskie móżdżki......

 

P.S. ciekawi mnie czy po premierze Berserii też będzie fala hate'u dotycząca wciskania kitu poprzez filmiki i opisy fabuły bo Tales studio po wpadce z Zestirią jak widać niczego się nie nauczyło....

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Media Create podało wyniki sprzedaży z ostatniego tygodnia i Berseria sprzedała się w prawie 230 tysiącach egzemplarzy (150/5 - PS4, 75 - PS3). Najciekawsze jest to iż nowy Tales kompletnie nie podniósł a wręcz obniżył sprzedaż PS4 z tego samego tygodnia. Dla mnie jest to dosyć śmieszna sytuacja bowiem Tales of Vesperia na X360 potrafiła podnieść sprzedaż konsoli o kilkaset % a w przypadku Berserii mowa jeszcze o spadku. To tylko pokazuje jak seria przestaje mieć znaczenie nawet na Japońskim rynku i choć sprzedaż z pierwszego tygodnia wydaje się calkiem niezła tak ogólnikowo jestem bardziej niż pewien że w najbliższych tygodniach przeminie z wiatrem i będzie pewnie na końcowych pozycjach. 

 

It's time to wake up Bamco!

Odnośnik do komentarza

No dla przykładu Xillia w pierwszy tydzień rozeszła się w 550 tysiącach egzemplarzy a mowa było o jednej platformie. Ba nawet Zestiria opchnęła 330 tysięcy w pierwszym tygodniu od premiery a trzeba dodać iż Zestiria w Japonii wyszła najpierw na PS3 a dopiero później na PS4 a nie jednocześnie jak na Zachodzie. Zwyczajnie tendencja spadkowa jest aż za nadto widoczna bo co się dziwić. Spiknęli się z ufotable czyli największą obecnie firemką "kopiuj-wklej" jeśli chodzi o animacje i chara design i sami zaczęli zbijać bąki.

 

@Killabien

Ano Vesperia najlepsza bo to był Tales z krwi i kości. Świetna fabuła, świetny gameplay, ciekawy świat i jeden z najlepszych rosterów postaci w tym gatunku. Dodatkowo animacje stworzone przez geniuszy z Production I.G. i mieliśmy najlepszego Talesa jakiego świat widział (OAVka do dziś bije na głowę wszystko inne co ma w nazwie Tales of). No i to był jedyny Tales, który korzystał z tak zayebistej formy cel-shadingu (czyli bez tej ciosanej siekierką grubej kreski i niskiej rozdziałki) 

 

Co mnie chyba najbardziej bawi to to iż przy Xilli zapowiadali takie wielkie zmiany i rzeczywiście pierwsza Xillia była świetna. Porządny system walki, ciekawe postacie, mroczniejsza fabuła (nawet średnia wieku bohaterów podskoczyła). Szkoda tylko że potrafili stworzyć tylko jedną część nie odcinając kuponów (choć Zestiria była najlepszym kandydatem na przełamanie tej złej passy). 

 

 

Mogliby zrobić sobie przerwę na te 3/4 lata i na świeżo podejść do serii bo Tales zaczyna ścigać zachodnie coroczne tasiemce (of course Hideo Baba zapowiadał iż seria będzie wydawana w krótszych odstępach między sobą).Na bank jak Berseria wyjdzie na Zachodzie to już będą zapowiadać nową odsłonę.....

Edytowane przez chrno-x
Odnośnik do komentarza

Bamco musi po prostu przejść na nowy silnik i przeskoczyć na nową generacją, a nie walić tytuł na obie konsole, bo wszystkie Talesy od pierwszej Xilli wyglądają identycznie

Nic im nie da nowy silnik czy też pisanie tylko pod PS4 jak nadal będzie to tytuł "kopiuj-wklej" bez polotu i jadący na oklepanych do znudzenia schematach. Tyle tylko,że ciut ładniejszy.

 

Co się tyczy sprzedaży to info z Siliconery:

 

It comes as no surprise to see Tales of Berseria take the #1 and #2 spots with 173,537 copies sold in its debut for PS4 and 76,186 for PS3 for a combined total of 249,723 units between the two versions.

 

Here’s a look at how it stacks against other Mothership Tales games:

 

  • (2009) Tales of Vesperia – 216,593
  • (2010) Tales of Graces f – 215,187
  • (2011) Tales of Xillia – 525,605
  • (2012) Tales of Xillia 2 – 364,439
  • (2015) Tales of Zestiria – 340,891

Read more at http://www.siliconera.com/2016/08/25/week-sales-tales-berseria-sets-sail-japan/#f6dXEHAFEFGTP9vc.99

Edytowane przez Paliodor
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...