Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

Opublikowano

Pad to wystarczajaca rzecz by sięgnąć po XONE, dashboard sie zmieni z czasem.

 

A to że architektura w xone wymaga poznania to oczywiste, ale klapki nie zrozumieją, nie i ch/uj, sony jezus chrystus branży szanuj to.

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 768,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

 

Pad to wystarczajaca rzecz by sięgnąć po XONE

Heh, wydawać prawie 2tysie bo pad za tym przemawia. Genialne to jest doprawdy. No ale skoro nie ma póki co fajnych gier to można zawsze się samym padem bawić.

Opublikowano

Takich pojęć nie było, bo for dyskusyjnych nie było ;].

 

Już to widzę - rok 1997 i tematy o tym, jakim to Final Fantasy VII jest samograjem dla każułali w porównaniu do Final Fantasy VI.

Ale FF VI nie jest trudniejsze od FF VII.

Opublikowano
(pipi)a i po co ja mam czytać non stop Digital Foundry (tyle tu analityków wydajności gier i konsolek)? Ludzie, zrozumcie jedno: nawet jeśli Xbox One faktycznie ma trochę mniejszą moc GPU to nie jest to i tak duża różnica. Widzicie gołym okiem różnicę między 900 a 1080? Bardzo w to wątpię. Jeśli framerate danej gry będzie identyczny na obu systemach to np. rozdziałka 900p na X1 nie spowoduje, że taki np. Watch_Dogs będzie prezentował się jakoś wybitnie lepiej na PS4 w full hd. Po za tym jakbyście tak bardzo uważnie śledzili technicznie niuanse i zależności w grach to wiedzielibyście, że kwestia rozdziałki nie jest wyłącznie sprawą samego sprzętu bo to kwestia developerki. 
 
Wszystkim betonom polecam zaglądać na polskiego Eurogamera - dział Digital Foundry. Lepiej się nie da tego analizować niż oni. 
 
Proszę bardzo macie (pipi)a kwestię wyższości jednej konsoli nad drugą od kogoś kto raczej siedzi na dobre w temacie:
 

Digital Foundry: Crytek należy do ścisłej czołówki jeśli chodzi o technologie renderowania. Stawiacie duże wymagania sprzętowe - co zatem sądzicie o architekturze Xbox One i PlayStation 4?
 
Cevat Yerli: Obie konsole wyposażono w GPU kompatybilne z DX 11.1 (i jego kolejne odsłony) i zapewniające pełne wsparcie dla jednostek obliczeniowych ogólnego zastosowania [compute shaders], co pozwala nam zastosować niedostępne wcześniej techniki renderingu. GPU świetnie radzą sobie z obliczeniami operacji, a CPU, w przeciwieństwie do poprzedniej architektury opartej na PowerPC, oferują typowe pecetowe opcje pokroju wykonywania poza kolejnością [out-of-order execution] i przewidywania instrukcji [branch prediction]. Dzięki temu odpada wymóg mikrooptymalizacji i możemy skoncentrować się na algorytmach wysokiego poziomu, co ma znacznie większy wpływ na deweloping.
 
Bardzo nas też ciekawi, co PlayStation 4 zaoferuje w kwestii obliczeń online. Z kolei strategia, jaką Microsoft obrał dla wsparcia chmury, niesie ze sobą interesujące pytanie: jak możliwości obliczeniowe przełożą się na gry nowej generacji. Sądzę, że Microsoft podjął właściwą decyzję, dołączając Kinecta do każdej konsoli - dzięki temu unikną rozwarstwienia rynku, a deweloperzy będą mogli uznać za pewnik, że zaimplementowane funkcje sensora trafią do grupy docelowej.

 

 

 
 
 
Tak więc wychodzi na to, że każda z konsol ma swoje mocne strony. Tutaj macie dalej:
 

Digital Foundry: Na pierwszy rzut oka mocniejsze GPU i większa przepustowość czynią konsolę Sony znacznie potężniejszą od Xbox One. A jednak deweloperzy, a wśród nich John Carmack, oraz testy wykonywane na sprzęcie o podobnej mocy, wskazują, że różnica w wydajności między obiema platformami jest mniejsza, niż sugerowałaby to specyfikacja techniczna. Jakie jest twoje zdanie?
 
Cevat Yerli: Obie konsole mogą pochwalić się świetną specyfikacją techniczną, każda ma jakieś mocne strony, którymi góruje nad konkurentem. Ale ogólnie rzecz biorąc, na obu tytuły przygotowane z myślą o nowej generacji będą wyglądały mniej więcej tak samo. Optymalizacja pod kątem dzielących platformy różnic będzie podlegała prawu malejących przychodów. Ale nie wykluczam, że tytuły przygotowywane na wyłączność mogą wykorzystać mocniejsze strony danej platformy.
 

 

 

Tutaj poruszono kwestię ESRAM, o której jak widzę większość tutaj nie ma pojęcia choć wymienia to jako główną przewagę nad X1. 
 

Digital Foundry: Co sądzicie o ESRAM-ie zastosowanym w Xbox One? Jak wykorzystujecie go w Ryse? Czy 32MB to wystarczająco dużo dla wymagających dużej przepustowości zasobów? Jak duże znaczenie w dewelopingu ma rozmieszczenie zasobów graficznych między pamięcią a ESRAM-em?
 
Cevat Yerli: Najczęściej używane obiekty docelowe renderowania - na przykład G-buffera - umieszczamy w ESRAM-ie. Dzięki temu zapewniamy sobie szybki do nich dostęp. Co prawda, 32MB nie wystarczy, by w pełni wykorzystać MSAA, ale sprytne zarządzanie pamięcią pozwala uporać się z tym problemem

 

.
 
Tutaj Xbox One ma pewną przewagę:
 

Digital Foundry: Xbox One dysponuje dedykowanym układem dźwiękowym, którego nie uświadczymy w PS4 ani na pecetach. Jak wykorzystujecie go w Ryse?
 
Cevat Yerli: Ogólnie rzecz biorąc, układ wykonuje obliczenia na plikach dźwiękowych, zajmuje się dekodowaniem dźwięku zakodowanego w XMA - Microsoftowego standardu opracowanego z myślą o grach - oraz kodowaniem/dekodowaniem algorytmu kompresującego. Wykorzystanie zoptymalizowanego procesora - o mocy dwukrotnie przewyższającej układ z 360-tki - pozwala nam odciążyć główne rdzenie. Dzięki temu możemy wykorzystać więcej ścieżek dialogowych, jednocześnie zagrać więcej dźwięków. Układ wykorzystuje też system dźwięku przestrzennego 7.1, co wyraźnie poprawia lokalizację dźwięku w 3D i wpływa na odbiór lokacji, które opracowaliśmy w Ryse.

 

 

 
Dalej:
 

Digital Foundry: Xbox One wyposażono w silnik przenoszenia danych, dedykowany układ dźwiękowy i inne rozwiązania, które powinny zwolnić zasoby CPU. Czy to nie odwrócenie ról 360-tki i PS3, gdzie Sony ma słabsze CPU, ale mocniejsze GPU?
 
Cevat Yerli: Silniki przenoszenia danych udowodnił już swoją przydatność na Xbox One - dzięki niemu przyspieszyliśmy strumieniowanie danych tekstur itp. Nie sposób jeszcze powiedzieć, jakie korzyści przyniesie to w dłuższej perspektywie i jak move wypadnie na tle silników obliczeniowych PS4. Zapewne efekty będą uzależnione od typu gry, jaką będziemy chcieli stworzyć.

 

 

 
 
Sam w życiu nie powiem o sobie, że znam się na tych wszystkich technikaliach bo się chvja znam ale widzę, że co niektórzy też się pucują jakby znali każdy sprzęt od podszewki i programowali gierki jeszcze w asemblerze.

Edytowane przez Nemesis

Opublikowano

 

4k na tytana by mieć lepszą teksturkę zomfg

Ojoj, szkoda tylko, że nikt normalny nie wyda 4k na kartę wiedząc, że za mniejszą kwotę złoży kompa,który pociągnie wszystko na full :(

Opublikowano

Skoro korupcyjna nvidia robi takie karty to znaczy że jest popyt.

 

LoL w 8k musi wyglądać zayebiście.

 

 

Wszystkim betonom polecam zaglądać na polskiego Eurogamera - dział Digital Foundry. Lepiej się nie da tego analizować niż oni. 
 
Proszę bardzo macie (pipi)a kwestię wyższości jednej konsoli nad drugą od kogoś kto raczej siedzi na dobre w temacie:

 

Ale Nemesis po co wrzucasz jakiegoś kmiota z Crytek skoro na GAFie i w CW już te fakty zanegowali.

Edytowane przez MaZZeo

Opublikowano

 

 

4k na tytana by mieć lepszą teksturkę zomfg

Ojoj, szkoda tylko, że nikt normalny nie wyda 4k na kartę wiedząc, że za mniejszą kwotę złoży kompa,który pociągnie wszystko na full :(

 

 

 

Ta i w 15 klatkach chyba. Do takiego tytanika to jeszcze pasowałoby zakupić odpowiednio mocny procesorek nie wspominając już nawet o RAMie czy monitorku. 

Opublikowano

Ojoj, szkoda tylko, że nikt normalny nie wyda 4k na kartę wiedząc, że za mniejszą kwotę złoży kompa,który pociągnie wszystko na full :(

Bogaty kupi. Reszta wydając może 3/4 wartości tej karty spokojnie złoży sprzęt bardziej wydajny niż te rzekome "next geny", a który spokojnie starczy na najbliższe lata.

 

Inni zaś pobiegną po maszynki ulubionych firm, żeby mieć pada do gry w kolejne shooterki 30fps. W międzyczasie pospierają się po internetach, która z nich faktycznie jest mocniejsza. Bo to nie tak przecież, że sprzęt się kupuje dla gierek - nie, to by było szalone.

Edytowane przez Suavek

Opublikowano

Nemesis, tak, czytaj wywiad z kolesiem, który właśnie byl przed wydaniem exa na Xbone :3

 

 

Tu masz wywiad z Rubinem, który ładnie sugeruje, że devowie nie mogą zbytnio wypowiadac sie, co jest silniejsze:

 

GC: So, just finally, I have to ask: why does the PlayStation 4 version look so much better than the Xbox One? Is the resolution really the only difference?

MR: [laughs] Yep, it’s the only difference. The TVs are different on some of them, but… they both have their different rendering engines but they’re as close as possible. It really comes down to resolution. Xbox is upscaled 720, it’s outputting at 1080p but it’s upscaled from 720. Whereas PlayStation 4 is native 1080p. So that’s really the only graphical difference. But it is enough. Some people here are saying they don’t really notice a difference…

GC: Was that the guy with the white stick?

MR: [laugh] But yeah, the PS4 looks really good.

GC: Is the PC version still better?

MR: There’s actually some features that we’ve added to the PC that are definitively not on any other generation. We worked with Nvidia a lot with this, but we have a different form of anti-aliasing that’s really new and advanced – that isn’t on current or next gen. We have a fur shader on the dog and on the wolves, they actually have a moving fur shader that works really well, for PC. And the third one, which I think is one of the coolest ones, is we’re using Nvidia’s APEX Turbulence tech to have smoke that actually wisps and waves and moves out of the way of objects.

GC: So is that something the new consoles can’t do or you just didn’t have time to implement it?

MR: No, it’s… well, you can do almost anything, almost. Tessellation can’t be done on current gen for the most part, because it’s a DirectX 11 feature, but we could still do it but you’d get a frame rate of 2. So that really becomes the reason we do everything: the reason the Xbox One is 720, the reason the PlayStation 4 is 1080 is we’re trying to make the game look as good as it possible can and making sure we maintain our 60 frames per second.

We maintain the latency and the speed and the things that people actually care about. Even if they won’t admit it, the thing that makes Call Of Duty popular is how it feels, because of those priorities.

GC: So the obvious assumption from all this is that the PlayStation 4 is definitely more powerful than the Xbox One, is that true?

MR: [acting very embarrassed] I can’t answer that.

GC: You can’t answer it on a technical level or because you’re being diplomatic?

MR: Can’t answer that.

GC: You can’t say whether you’re avoiding the question for diplomatic reasons?

MR: [embarrassed] I just can’t say anything…

[Even the attending PR guy is looking embarrassed by this point]

PR guy: It’s very hard for us to be…

GC: Are the console manufacturers leaning on you to avoid these sort of questions?

MR: [unsure - speaking to PR guy] I don’t know if that…

MR: [even more embarrassed to us] Yeah, there’s things that we… We sign NDAs with the first parties [i.e. Microsoft and Sony - GC] and there are things that we’re not allowed to talk about.

GC: So when John Carmack and Shinji Mikami say the Xbox One and PlayStation 4 are almost identical, is that something you could agree with?

MR: Hmm… I would say that’s a bit inaccurate but I wouldn’t be able to tell you any detail of why that’s inaccurate.

GC: For diplomatic reasons?

MR: Yes.

GC: Okay, that’s fine. I think we can all read between those lines. But that’s absurd, how can they not except any journalist, any reasonable journalist, not to ask that question? It’s what everyone wants to know.

MR: [still feeling very awkward] The key thing is we try to focus people away from that sort of thing and try to focus them on the fact that the game is fun no matter what platform it’s on.

GC: Do you think with the next game you make there will there be such an obvious disparity between the two formats?

MR: Unknown… But over time… If you look at Call Of Duty 2 compared to COD 4 there’s a massive graphic difference, they look very different. So I think we’ll get better, yes.

GC: But will that same proportional gap always be there?

MR: Don’t know. Until we get there I honestly don’t know. To be not diplomatic or anything [laughs] we really don’t know. We’ve done as much as we can in the time we have to get where we’re at. Will they close the gap? Will they go off in the opposite direction? Who knows? But for this game it is what it is.

GC: Do you think everyone else will have these same problems? All these other cross-generational games that are out at launch?

MR: Well, I think they’ve already said they are haven’t they? Battlefield 4 is 720 on Xbox One and I think 900 on PS4? Titanfall has said they’re 720… So we’re not the first to say we’re 720 on the Xbox One.

GC: No, no. So they’re all obviously hitting the same wall.

MR: Yeah, so you’re reading that correctly in that it’s not specifically us doing something villainous. It’s a thing where all of us have to work at getting better at developing for both consoles. And that’s the fun part. I always use the analogy that the first game on a new console is always like an awkward first date, but once you know a lot more about each other it’s a lot better.

Edytowane przez Figaro

Opublikowano

A o czym Ty chciałbyś słyszeć spory w Inernetach odnośnie nowych konsolek jak nie o technicznej wyższości jednej nad drugą?  :thumbsup:

 

@Figaro: A jakbym dał wywiad z Guerillasami to ciekawe czy napisałbyś to samo...

 

Wolę czytać jego spostrzeżenia i opinie na temat nowego hardware niż nołnejmów.

Edytowane przez Nemesis

Opublikowano

 

Ta i w 15 klatkach chyba. Do takiego tytanika to jeszcze pasowałoby zakupić odpowiednio mocny procesorek nie wspominając już nawet o RAMie czy monitorku.

W sumie może masz rację po co się kłócić z ekspertami z CW :teehee:

Opublikowano

O tak, Rubin ze studia które zrobiło grę na peceta, która wymaga co najmniej 6GB ram, a potem się okazuje że wykorzystuje 1.8GB w szczycie XDDDDDDDDDDDDDDDD

 

Ile zonków jeszcze dzisiaj walniesz gifaro powiedz mi.

Opublikowano

@Paliodor: Ja jestem guvno nie ekspert. Tylko domyślam się jak mniej więcej powinno się doyebać takiego kompa i tyle. 

Edytowane przez Nemesis

Opublikowano

O tak, Rubin ze studia które zrobiło grę na peceta, która wymaga co najmniej 6GB ram, a potem się okazuje że wykorzystuje 1.8GB w szczycie XDDDDDDDDDDDDDDDD

 

Ile zonków jeszcze dzisiaj walniesz gifaro powiedz mi.

 

Przeczytałeś ten wywiad czy tak tylko walisz głupa? Tak samo Yerli już wiele razy był złapany na ściemnianiu...

 

@Figaro: A jakbym dał wywiad z Guerillasami to ciekawe czy napisałbyś to samo...

 

Wolę czytać jego spostrzeżenia i opinie na temat nowego hardware niż nołnejmów.

 

 

Ale Rubin to nie jest nołnejm. A guerillasy nie pracują nad Xbox Onem więc wątpie by mieli coś do powiedzenia.

Edytowane przez Figaro

Opublikowano

@Nemesis:To źle się domyślasz, bo ogromnych kokosów nie trzeba by złożyć wydajną maszynkę. Grunt to wiedzieć jakie części wybrać i potem dać to komuś złożyć jak się nie potrafi.

No chyba,że ktoś miał to "szczęście" i kupił jakiegoś cudaka z MM czy innej sieciówki, by się okazało potem, że to szrot.

Edytowane przez Paliodor

Opublikowano

No już gifaro nie denerwuj się, Yerli i jego podwładni przynajmniej kodować potrafią.

 

 

Na pewno nie SI...

 

@Paliodor: Czyli chcesz powiedzieć, że za mniej niż 3,5k złożę Pieca, który odpali mi Crysisa 3 w 1440p i stabilnym framerate przy włączeniu wszystkich bajerków od teskturek? Jeśli tak to zwracam honor. 

Edytowane przez Nemesis

Opublikowano

A o czym Ty chciałbyś słyszeć spory w Inernetach odnośnie nowych konsolek jak nie o technicznej wyższości jednej nad drugą?  :thumbsup:

Nie chciałbym słyszeć sporów wcale - do CW wchodzę by się ponabijać. W kwestii technicznej i tak wygrywa "blacha", więc kupowanie drogiego sprzętu do ogrania kilku multiplatformowych shooterków, które wyglądają i działają jak na kilkuletnim PC jest dla mnie komiczne.

 

Ja konsole kupuję dla unikatowych gier, a w moich oczach w tej kwestii od lat najciekawsze pozostają handheldy. Gdyby nie awersja do marianów i zeld, to pewnie i Wii bym postawił wyżej niż te stacjonarne plejstejszyny i xkloce.

Opublikowano

Ja też nie wydawałbym kroci na sprzęt (mam tutaj na myśli PC) tylko po to, żeby trzepać nad teksturką w full hd, to wiadome. Zapewne większość osób z tego forum też nie ma (chyba) tego fetyszu z ostrymi krawędziami. Liczą się głównie gry. Dlatego wciąż czekam z zakupem PS4 bo jeden Shadow Fall to dla mnie za mało. Na szczęście na horyzoncie już widać kilka ciekawych pozycji (Evil Within, Watch_Dogs czy Dying Light). 

Opublikowano

O tak, Rubin ze studia które zrobiło grę na peceta, która wymaga co najmniej 6GB ram, a potem się okazuje że wykorzystuje 1.8GB w szczycie XDDDDDDDDDDDDDDDD

 

Ile zonków jeszcze dzisiaj walniesz gifaro powiedz mi.

Za przekręcanie nickow jest ostrzezenie. Szanuj to.

Opublikowano

 Na szczęście na horyzoncie już widać kilka ciekawych pozycji (Evil Within, Watch_Dogs czy Dying Light). 

 

Trzy gry, które też wyjdą na last geny. Ekkkssaaajt :P

Opublikowano

Chyba past geny.

Opublikowano

Widze, że po raz kolejny wraca stary temat.. gdzie niektóre osoby tutaj (w dodaktu takie, które - jak same przyznają - ni (pipi)a się na tym nie znają) podejmują dyskusję i twierdzą, że PS4 jednak nie jest mocniejsze niż Xbone (wyszukując przy tym jakieś cytaty, które stanowią ułamek opinii i przeczą liczbom oraz dotychczasowym efektom).

 

Powodzenia..

Edytowane przez Emet

Opublikowano

Z gier na PS4 jedynie MGSV, Witcher 3 i Yakuza Ishin mnie narazie interesują,  a to za mało bym brał next-genowe pudło za 1700zl. Może pod koniec roku albo z początkiem następnego kto wie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.