Skocz do zawartości

Pillars of Eternity (aka Project Eternity)


Kazuun

Rekomendowane odpowiedzi

no ale trzeba też dodać że pillars są o wiele mroczniejsze od takiego baldurs gate :) Samo wejście do pierwszej osady i to drzewo oraz to co popycha główną oś do przodu.  Bliżej temu tytułowi ciężkością do Maski zdrajcy czy Planescape :)

Odnośnik do komentarza

23 godziny na liczniku. Tyle pokazuje licznik na Steamie. Do tej pory udało mi się skompletować ciekawą drużynę, zagłębić się w fabułę, docenić usprawnienia, napotkać parę bugów, polubić muzykę i zakochać się w Pillars of Eternity. Nigdy nie powiem, że gra żeruje na sukcesie Baldur's Gate'a ani na sentymencie fanów takich pozycji (nie zapominajmy o prześwietnym Planescape Torment i Icewind Dale'ach).

 

Gra mi się przyjemnie. Ręcznie rysowane tła, bogate w szczegóły które kryją w sobie wiele tajemnic to to czego oczekiwałem od dawien dawna. Wystarczy przejść po danej krainie by zrozumieć jaki wysiłek włożyli twórcy w zaprezentowanie nam świata. Fabuła nie powala do tej pory ale na pewno nie infantylna, głupia ani zrobiona na siłę. Ja jestem ciekawy jak potoczą się losy naszego bohatera i jak się to wszystko zakończy. We wczuciu się w tą wyśmienitą pozycję pomagają niezwykłe i wyborne opisy na wzór książek. Dla mnie to mistrzostwo świata. Nasi towarzysze są interesujący. Pewnie, że jest ich mało ale twórcy postawili na jakoś nie ilość. Jak na pierwszą cześć serii (o ile są takie plany a pewnie są bo gra się świetnie sprzedaje) to bardzo dobry wybór. Jeszcze nie umieszczę ich na tym samym piedestale co bohaterów z "baldura" czy "tormenta" ale to i tak bardzo fajne postacie. Mechanika gry jest niezwykle dobra. To połączenie zalet BG i IWD w jednym z domieszką masy udogodnień (jak na przykład brak strzał, nieograniczony ekwipunek, odpoczynek w każdym miejscu dzięki zestawom odpoczynkowym", świetny system receptur dla mikstur i zwojów). Z tego co widzę do tej pory gra jest dopracowana w każdym calu i wątpię żeby gdzieś tam czaił się "okropny spadek jakości". 

 

Oczywiście gra posiada wady a sam przez chwilę byłem więźniem upierdliwego buga. Jednak wady toną w morzu zalet a przez buga nie będę obniżał ocenę dla gry ani zmieniał mojej opinii. To by było nie fair w stosunku do tej niezwykle udanej pozycji. Do tej pory nie przeczytałem żadnej złej opinii o grze poza bzdurną recenzją gdzie wystawiono grze 0/10. Nawet nie zamierzam tego komentować. Nie lubię metacritic ale wartość 91 musi o czymś świadczyć.

 

Dla fanów RPG jest to pozycja do ogrania w tym roku, dla fanów Baldur's Gate'a musthave i to w edycji pudełkowej a dla reszcie ciekawskim polecam grę. Jeżeli się zastanawiacie nad zakupem to już pora przestać. Czas po prostu kupić grę!

 

@Velius bierz Edycję Awanturnika! Posiada Instrukcję, Poradnik do gry a w pudełku z grą ukryta jest ładna mapa. Takie wersje lubię bo ślicznie prezentują się na półce.

Edytowane przez Spuczan
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Gość Orzeszek

 

jeszcze nie mam a juz mam 2 kapłanów w drużynie i bym wywalił jednego :(

To rusz fabułę do przodu odrobinkę twierdzę dostajesz bardzo wcześnie :)

 

 

@up

ja mam edycje awanturnika od premiery pomyliły ci się osoby; )

 

kurfa drewniane żuki mnie bijo :<

Odnośnik do komentarza

Mam 12h na liczniku, kupę questów, warownię i przyznaję, że gra zaczyna mnie trochę nudzić. Już nawet nie czytam dialogów i opisów, bezwiednie klikam byle jaką opcję. Upewniam się tylko czy nie ma tam wyrażeń typu "zabiję cię". Gra jakos sama się "gra". Mimo tego co usłyszałem w licznych recenzjach na normalu nie natrafiłem jeszcze na przeciwnika, który sprawiłby mi jakiekolwiek kłopoty. Moja drużyna to tank, melee dps, kapłan, łowca, mag i bard. Na plus, że jest cała masa różnorakich questów, które w większosci przypadków da się skończyć "na Rambo".

Odnośnik do komentarza

Pełne patch notes

 

These are the patch notes for patch 1.03. This patch is now available on Steam, and will be available on GOG soon.

 

"Big Ticket" Items

Bears and Cats can now be equipped with hats. This is most likely not a joke... but might be a joke.

Double-clicking to equip items was causing passive abilities to get removed from the character. This has been fixed and we were able to retroactively fix the problem for people that have already run into the issue. If you open your saved game in the latest patch, your characters will be repaired.

Fixed a problem where attributes on characters could permanently increase by equipping certain items. This will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.

The crash in Raedric's Hold has been fixed.

Fixed the looping audio sounds that can occur if you play with minimized tooltips.

Previously Wizard summoned items could persist after the spell's duration. This has been fixed and it will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.

The items Drinking Horn of Moderation and Talisman of the Unconquerable were causing (nene)hers to permanently lower their amount of focus gain. We've included a fix to retroactively resolve the issue on (nene)hers but the effect is still on the items. Unfortunately the fix will not fix the broken effect on those items, so you'll need to keep those items unequipped until the next patch. If you do equip them, perform a Save/Load to fix your (nene)her.

 

Features

Added graphics setting to toggle antialiasing levels. This can improve performance on lower end machines when disabled.

Added pro tips to the Glossary.

Many new icons for items.

Added new voice set reactivity for lockpick, poison, enemy spotted in stealth, spell failure, death, immobilized, and completed task.

Added indicators on the loot screen when looting crafting and quest items.

Party can now use lockpicks that are in the Stash.

You can now cast AoEs on party member portraits and the spell will be targeted at the companion's location.

 

Balance

Monk unarmed attack buffed by 1 point at the top end.

Arbalest damage has been lowered.

Fast melee weapons do slightly more damage.

Slight bump to sabre damage.

Tuned down Mind Blades.

Tuned ranges of many Wizard spells to be higher.

Slicken spell is now a single hit AoE.

Chill Fog is now a friend or foe spell.

Curse of Blackened Sight is now foe only.

Changed reload speed multiplier from 2 to 1.2 for Sure-Handed Ila.

Fixed the price on Seal of Faith.

Adjusted price on figurines.

Adjusted price on rings.

Tuned up the Goldrot Chew.

Reduced the penalties for Bonded Grief.

Tuned up Bulwark of the Elements.

Modified attributes of companions and Itumaak.

Raised the bonus for having fewer than six party members from 5% per character under the limit to 10% per character under the limit.

Added cooldown to NPC Rogue's Escape ability usage so they won't use it back to back.

Rebalanced fight difficulty and spell selection for the Old Watcher.

Lowered the scale of the Defiance Bay reputation by 15%.

Beloved Spirits adds 0.4 Endurance to Ancient Memory instead of 2.

Changed duration of the Flagellant's Path defense penalty.

Adjustments to the Mantle of the Dying Boar.

Reduced the price of the Brighthollow Hearth and Courtyard Pool.

Heart of Fury will now apply to all damage types.

Tuned damage on Brilliant Radiance down.

 

Systems

Fixed issue with Wizard's summoned magical items getting stuck after save and load. Wizards will be restored to a proper state after loading a game.

Changed one of the fatigue status effects to not end with combat.

Fixed save game issues with spells and abilities that place down traps.

Fixed issue to prevent (nene)hers from casting abilities without the required Focus.

Restored modal flag for Reckless Assault.

Set Transcendent Suffering to not be combat only.

Fixed duration issue with Plague of Insects.

Fixed companion audio triggers for some status effects.

Hunting Bows had the wrong speed descriptor. They are now listed as Fast.

Character Hit Autopause option should be working as intended.

You can now close the Grimoire and Chant UI with a hotkey.

Fixed issue with summoning magic items while unarmed.

Fixed delay issue on Knockdown.

Fixed a few issues with Dominate and Charm spells.

Fixed a bad item mod on the Ring of Protection.

Fixed issue with the Terrible weapon mod.

Changed bad data in ranger summons.

Made Takedown to be consistent with Knockdown.

Fixed multiplier on Blooded.

Summoned weapons will be removed when Spiritshifting.

Fixed issue with bouncing reflected melee attacks.

Party members will no longer switch to different weapons after being Charmed or Dominated.

Ancient Memory is now Ally only.

A summoned weapon will not unequip the grimoire.

Fixed Spellstriking mod.

Fixed trigger count issue with the Prone reduction mod.

DOT spells should clean up properly when combat ends.

Fixed Deflection +10 mod.

All Exhortations are now combat only.

Only play weapon ineffective VO if the attack is hostile.

Aggrandizing Radiance will now last until combat ends.

Holy Radiance is now combat only.

Carnage now works better.

 

Quests

Fixed issues with factions and super friend quests with Lady Webb's dialogue.

Adjusted trigger in front of the Salty Mast to fix a possible way to skip a required cutscene.

Fixed issue with the Winds of Steel quest line.

Fixed a trigger outside the First Fires Keep that could have been avoided.

Many fixes to music, audio, and VFX to a scene near the end of the game.

The prybar should now display the correct image in the Raedric's Hold moat scripted interaction.

Changed faction on the Hall of Warrior's containers.

Fixed scripted music for the forge knight combats in the keep.

Visual effects in the introduction cutscene should now be triggered properly.

Fixed conversation of the guards in Raedric's Hold to not repeat.

Added cape and armor to the loot for the Fampyr boss.

Fix to Osrya's starting timer not being attached to the trigger in the area.

 

UI

Fixed sound issue when collapsing the tutorial UI.

Fixed issue with double clicking items to equip. This is a retroactive fix and will restore characters with proper stats.

Fixed issue where camping supplies were disappearing when added to Stash.

Cage Cursor setting should not turn off after loading a scene or cutscene and is now on by default.

Fixed cropping on a few portraits.

Fixed issue with highlighting dead bodies and containers in the fog of war.

Fixed item stacking issue that was stacking items inappropriately.

Reduced the intensity of the explored fog of war on the area map, and fixed an issue where the shadow layer was causing the area map to be darker than it should be.

Small UI updates to the journal screen.

Reworked the enchanting UI to work better with multiple lines.

Fixed UI sorting issue in store.

Fixed UI sorting in crafting menu.

Fixes to Capitular glyphs in end game slides.

Fixed issue with stronghold alert widgets not hiding properly.

Fixed an issue with weapon mods were incorrectly being displayed in some cases.

Drag select should work properly when starting the drag over an enemy.

Fixed a few issues with drag select and formation rotation causing issues when the mouse goes over UI elements.

Fixed some control issues with holding down keys.

Shot on the Run recovery value should be now displayed correctly.

Fixed issues to how the HUD fades out during conversations.

When the party receives or loses items, those log messages now go to both logs.

Cleaned up the character sheet formatting and made more items clickable.

Store item names can now take up two lines.

Spells now show DT bypass in the description.

Consumables now show per-Rest and per-Encounter usage limitations.

Other Fixes

Fixed stats issue with saving and loading on the same map where a companion is found. This is a retroactive fix and will restore companions and characters to the proper state.

Fixed issues with save games in Raedric's Hold, causing the game to not function correctly or freeze.

Ranger Animal Companions should not disappear anymore and broken animals will be restored after loading and saving the game.

Fixed possible issues with disappearing items and weapons.

Minor fixes to a few select voice over lines.

Fixed size issues with equipped capes on Godlike characters.

Changed Explorer achievement to check for 152 maps rather than 160.

Fixed many issues where combat would not end properly.

Updated credits with more backer names.

Updated paperdoll level up lighting.

Scripted music should now be restored properly after loading a game.

Updated Temple of Eothas render.

Fixed some rendering issues with Fog of War on some areas.

Fixed sounds on movie that plays near end of game.

Reduced antelope feet sliding.

Fixed issue with weapon caching causing issues when weapons are swapped.

Interstitial music no longer loops.

Fixed issue where party members could take damage in cutscenes.

Fixed voice cues during looting for full inventory.

Fixed transparency on ghost characters.

Fixed issues with cutscene pathfinding if the game's process is halted.

Fixed issue with Expert mode settings getting saved improperly.

Fixed issue where characters were not properly stopping at the last waypoint of their path.

Adjusted Skuldr scream vocals.

We now handle some edge cases in resolution management on some hardware configurations.

Fixed issue with the party member Knockout achievement not reporting the correct numbers.

 

 

Edytowane przez Shankor
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Mam 12h na liczniku, kupę questów, warownię i przyznaję, że gra zaczyna mnie trochę nudzić. Już nawet nie czytam dialogów i opisów, bezwiednie klikam byle jaką opcję. Upewniam się tylko czy nie ma tam wyrażeń typu "zabiję cię". Gra jakos sama się "gra". Mimo tego co usłyszałem w licznych recenzjach na normalu nie natrafiłem jeszcze na przeciwnika, który sprawiłby mi jakiekolwiek kłopoty. Moja drużyna to tank, melee dps, kapłan, łowca, mag i bard. Na plus, że jest cała masa różnorakich questów, które w większosci przypadków da się skończyć "na Rambo".

Ja z kolei mam odwrotnie. Z początku ciężko mi się było wbić w ten świat, natłok nazw róznych frakcji, bogów itd sprawiał że niektóre dialogi były ciężkie w odbiorze i przez to nie miałem ochoty czytać niektórych z nich. Teraz mam 18h i wsiąkam w to z każdą godziną coraz bardziej, ciekawi mnie ten świat, historia postaci, co gdzie i dlaczego. Do tego niemal ciągle robie poboczne zadania, nawet z pozoru popierdółkowate questy mają drugie dno i potrafią zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza

Wyszedł hotfix dla patch 1.03, niemal 600mb na steamie.

 

 

We have hotfixed the problem with adventurer hall-created companions not being able to unlock doors or chests. This should work correctly now. Without getting into too much detail, it looks like adding and removing a companion in the Stronghold can cause its voice set to be stripped. This was causing a null reference exception when they tried to unlock items.

Odnośnik do komentarza

. Gra jakos sama się "gra". Mimo tego co usłyszałem w licznych recenzjach na normalu nie natrafiłem jeszcze na przeciwnika, który sprawiłby mi jakiekolwiek kłopoty.

Nie wiem czy dobrze rozumiem , ale grasz na normalu i narzekasz, że gra jest łatwa wbrew temu co pisali w reckach? Eeee tam są jeszcze ze 4 wyższe poziomy trudności dostępne od samego początku...

Odnośnik do komentarza

 

. Gra jakos sama się "gra". Mimo tego co usłyszałem w licznych recenzjach na normalu nie natrafiłem jeszcze na przeciwnika, który sprawiłby mi jakiekolwiek kłopoty.

Nie wiem czy dobrze rozumiem , ale grasz na normalu i narzekasz, że gra jest łatwa wbrew temu co pisali w reckach? Eeee tam są jeszcze ze 4 wyższe poziomy trudności dostępne od samego początku...

 

Nasłuchałem się jaka to gra jest trudna więc się obsrałem ze strachu i wybrałem normal jako zamierzony poziom trudnosci wytypowany przez twórców gry :D Z tego co wiem, to trudniejsze levele obfitują w dodatkowe moby i tylko ostatni zmienia statystyki potworów. Nie wiem na czym to polega ale dzisiaj przegrałem 6 godzin i bawiłem się naprawdę dobrze. To jest gra, którą mam nadzieję przejsć przed BB ale na jeden wykonany quest pojawiają się 2 kolejne więc czarno to widzę haha. Już zrobiłem to całe miasto na południu od lokacji, z której startujemy i wybieram się na wschód. Jak to powiadają "im dalej w las tym więcej grzybów".

Odnośnik do komentarza

Ta gra może być naprawdę trudna i to na normalu. Z Leyrą walczyłem aż 3 razy zanim znalazłem na nią sposób. (Nie martwcie się to nie spoiler bo jak poznacie imię to od razu będziecie walczyć :D )

Chyba, że solo! Ja tankiem zaatakowałem nią i lewą stronę, mój drugi wojownik dps poszedł blokować gosci z prawej. W tym czasie hunterka i bard napieprzali moby z prawej, mag nawalał fireballami lewą stronę a Kapłan jak zawsze walił w (pipi)a rzucając buffy na pałę. Jak już uporałem się z mobami, mag czarami zmniejszył jej odpornosci (nie wiem czy to cos dało, pomyslałem, że spróbuję a nie mam w zwyczaju czytać combat loga) a reszta ją gangbangowała (nawet z Kapłanem). Nie znaczy to, że jestem jakims mistrzem normala ale największe kłopoty jak dotąd (3 nieudane próby nim padł) sprawił mi

jakis pół-smok i jego banda w jaskini. Musiałem pullować całą hordę do wąskiego korytarza gdzie zablokowałem dojscie do mojej ekipy tankiem. Oni sobie spokojnie dpsowali z daleka a kapłan w tym czasie leczył wojownika

. Mimo to, nadal jestem obsrany i boję się włączyć wyższy poziom trudnosci.

Edytowane przez ornit
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...