Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta

Featured Replies

Opublikowano

Nie wiem jak w europejskich Mazdach, ale w mojej CX30 tempomat jest beznadziejny. Szarpie, niepotrzebnie wchodzi na obroty, gwałtownie hamuje. Ten co miałem w Civicu o wiele lepiej działał, bardziej płynnie.

  • Odpowiedzi 8,9 tys.
  • Wyświetleń 641,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Wziąłem to co wyżej, identyczny jak na fotach - M440i, kolor Tanzanite blue. Nie miałem dużego wyboru, bo odbiór 530i lub słabszej 430i to czekanie do października lub listopada i nie mam na to czasu.

  • Czezare
    Czezare

    Dobry wieczór!

  • Samochód po testowany w środku i tylko rys dopatrzeć się nie mogłem bo oszroniony (8 rano w olsztynie 0 stopni).  Wszystko tak jak chciałem wersja L kamera, składane lusteka czy lepsza tapicerka Na s

Opublikowano
2 godziny temu, Homelander napisał(a):

Nie wiem jak w europejskich Mazdach, ale w mojej CX30 tempomat jest beznadziejny.

Ciekawa sprawa, ja mam wręcz odwrotne spostrzeżenia. Jedyny minus aktywnego tempomatu w mojej cx-30 (może to być to o czym piszesz) to mocne wytracanie prędkości gdy ktoś wyprzedzający zjedzie za wcześnie, system wykrywa za niską odległość i od razu zaczyna zwalniać (nawet hamować) żeby zwiększyć odstęp, pomimo że auto z przodu jedzie szybciej. W nowszej cx-5 mojego taty jest to odrobine lepiej zaprogramowane, ale dalej samochód zwalnia i po chwili musi wrócić do zaprogramowanej prędkości bo pas robi się czysty (mam ustawioną maksymalną odległość to samochodu poprzedzającego), nie wiem jak jest w innych markach w takiej sytuacji bo nie mam porównania.

Poza tym jest poprawnie. Ja akurat mam skrzynię manualną, więc sam decyduję kiedy zmieniam biegi, ale w cx-5 jest automat i jazda jest płynna.

Opublikowano
2 hours ago, Homelander said:

Nie wiem jak w europejskich Mazdach, ale w mojej CX30 tempomat jest beznadziejny. Szarpie, niepotrzebnie wchodzi na obroty, gwałtownie hamuje. Ten co miałem w Civicu o wiele lepiej działał, bardziej płynnie.

A nie ma do tego żadnych opcji? W Golfie też się tak zachowywał przy ustawieniu dynamicznym czy jak się to zwało, w innych był spokojniejszy.

W Fordzie taty zachowanie tempomatu też zależy od ustawienia. BTW tata kupił Kugę hybrydową (z 2.5 i skrzynią bezstopniową) i jest mega zadowolony po przesiadce z Astry k z manualem. Odkrywa nowoczesnych asystentów oraz zalety automatu w daily. Chwali komfort, dynamikę silnika oraz spalanie, narzeka tylko na wynikające z wymiarów większe problemy na ciasnych parkingach. Rzeczywiście w podróży jako pasażer wygodnie się siedzi, w zasadzie jak na fotelu w domu.

Opublikowano

U mnie w CX-5 tempomat jest spoko. Zarzut taki, że jak jadę za kimś, kto zjeżdża na prawo, to zaczyna przyspieszać dopiero, jak cały samochód jest na pasie obok, choć to żaden zarzut, człowiek pewnie też powinien tak jeździć 🙂

I nie wykrywa samochodu stojącego przede mną, np. na światłach, gdy podjeżdżam. Tzn wykrywa, bo się pokazuje samochodzik na wyświetlaczu, ale nie zaczyna hamować. Jestem pewien, że by zaczął hamować o wiele za późno i przywalił, ale nie sprawdzałem.

Opublikowano

Na światłach albo w korku mi to działa, że podjeżdża i się zatrzymuje, ale jakoś nie mam do końca zaufania :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.