Opublikowano 22 godziny temu22 godz. Tak, fajny design i wszyscy chwalą układ napędowy, ale rzeczywiście wnętrze jest jakby generację do tyłu, podobnie jak detale zewnętrzne (kierunkowskazy na żarówce). A z ceną Honda w Europie niestety kompletnie odjechała, w USA Civic to nadal proste auto dla każdego, tymczasem w Europie cenowo to już marka premium. Chyba kwestia utraty wartości wypada za to nieźle nie? A może poczekaj na Prelude? Przynajmniej miałbyś naprawdę ciekawe autohttps://www.carscoops.com/2025/07/2026-honda-prelude-debut-set-heres-what-we-know-so-far/
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. Preluda wygląda mega ciekawie, ale znając Hondę to będzie startować od 190k pewnie.
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. 6 minutes ago, Bartg said:Preluda wygląda mega ciekawie, ale znając Hondę to będzie startować od 190k pewnie.I tak należą im się brawa za wskrzeszenie modelu coupé i to do tego w kompletnie unikatowej na rynku formie oszczędnego hybrydowego coupé.
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. 2 minutes ago, Mustang said:I tak należą im się brawa za wskrzeszenie modelu coupé i to do tego w kompletnie unikatowej na rynku formie oszczędnego hybrydowego coupé.Pytanie czy to będzie zaleta, nowy NSX też był unikatowym na swoje czasy hybrydowym supercarem i kompletną porażką sprzedażową nawet jak na segment superaut. Honda CR-Z też była chwalona, małe hybrydowe coupe, a nikt tego nie kupował, przez 7 lat w Europie sprzedali chyba 16000 sztuk. Także zobaczymy. Toyota/Subaru sprzedaje dość sporo GR86/BRZ jak na te czasy, prawie 30000 sztuk rocznie, ale tam nie ma hybrydy. Mustangi też się sprzedają głównie z V8.
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. Zobaczymy, ale w czasach CR-Z jedyną zaletą hybrydy było mniejsze zużycie paliwa. Dzisiaj w wielu europejskich krajach koszt zakupu oraz posiadania samochodu jest ściśle powiązany z emisjami co2 itp., więc konkretnych argumentów za hybrydą jest znacznie więcej. Były też plotki, że Predule przejmie elementy zawieszenia i hamulce z civica type r. Co też byłoby ciekawym rozwiązaniem, bo moim zdaniem na rynku nie brakuje mocnych aut, ale nie ma prawie niczego nastawionego na prowadzenie przy słabszym silniku. Np. w moim BMW ten silnik 170 konny jest jak najbardziej satysfakcjonujący na drogach publicznych, nie zależy mi na twardym jak deska zawieszeniu oraz oponach jak naleśnik, ale dlaczego nie ma opcji zamówienia sobie sportowych hamulców z fabryki? Tym akurat byłbym zainteresowany, mógłbym wtedy bawić się bardziej na krętych drogach po prostu regularnie hamując później i mocniej, a wcale nie jadąc szybciej (bo i tak nie należy).
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. 43 minuty temu, Mustang napisał(a):A może poczekaj na Prelude? Przynajmniej miałbyś naprawdę ciekawe autohttps://www.carscoops.com/2025/07/2026-honda-prelude-debut-set-heres-what-we-know-so-far/Prelude fajna, nie wiem czy mogę sobie już pozwolić na niepraktyczne auto, chyba do czasu aż dziecko nie wyfrunie z gniazda to trzeba jeszcze mieć na uwadze praktyczność. z tego powodu też niestety Mini u mnie trochę spadło w rankingu mimo że jeździło mi się nim mega fajnie. no chyba że wezmę jakieś niepraktyczne auto na pół roku na przeczekanie, ale to już by musiała być używka żeby nie stracić jak na Corsie mnóstwa kasy na utracie wartości - bo jak się też zorientowałem to na teraz realnie jestem 20k w plecy bo więcej raczej nie będę miał szans wziąć na rynku wtórnym, także na dniach będę wiedział czy auto zostanie w rodzinie (na czym stracę jeszcze więcej ale tutaj też wchodzi w grę pomoc więc nie będzie bolało), jak zostanie u mnie to chyba jednak poczekam jakiś czas żeby auto się zamortyzowało bo serio 25% wartości za auto w idealnym stanie które ma pół roku i 4tys przebiegu to dociera do mnie że to chory kaprys zmieniać tylko dlatego że autem mi się średnio jeździ :/ i taniej będzie nawet dokupić sobie motocykl żeby mieć coś dla przyjemności... Edytowane 21 godzin temu21 godz. przez gtfan
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. 9 minutes ago, Mustang said:Zobaczymy, ale w czasach CR-Z jedyną zaletą hybrydy było mniejsze zużycie paliwa. Dzisiaj w wielu europejskich krajach koszt zakupu oraz posiadania samochodu jest ściśle powiązany z emisjami co2 itp., więc konkretnych argumentów za hybrydą jest znacznie więcej.Były też plotki, że Predule przejmie elementy zawieszenia i hamulce z civica type r. Co też byłoby ciekawym rozwiązaniem, bo moim zdaniem na rynku nie brakuje mocnych aut, ale nie ma prawie niczego nastawionego na prowadzenie przy słabszym silniku.Np. w moim BMW ten silnik 170 konny jest jak najbardziej satysfakcjonujący na drogach publicznych, nie zależy mi na twardym jak deska zawieszeniu oraz oponach jak naleśnik, ale dlaczego nie ma opcji zamówienia sobie sportowych hamulców z fabryki? Tym akurat byłbym zainteresowany, mógłbym wtedy bawić się bardziej na krętych drogach po prostu regularnie hamując później i mocniej, a wcale nie jadąc szybciej (bo i tak nie należy).No właśnie dlatego uważam, że w Europie Preluda też będzie porażką, jeśli nie będzie jakiejś wersji Type-R, a raczej nie będzie, skoro Civica musieli wycofać ze względu na normy Euro. Nie bez powodu nie ma takich aut, trochę nie ma na nie rynku. Młodzi ludzie coraz mniej szukają fajnych samochodów, a entuzjaści jak mają zapłacić 200k za hybrydową Hondę to pójdą do Forda po Mustanga jak wszyscy. W Japonii pewnie będzie popularne, w USA nie wiem, zwłaszcza w dobie Trumpa i luzowania norm spalin i powrotu V8. Zresztą w USA wybór jest dużo większy, są MX5 dwulitrowe, czy GR86/BRZ.
Opublikowano 20 godzin temu20 godz. O sukcesie Forda Mustanga wspominasz z perspektywy polskiego rynku, w krajach z podatkami od co2 jak Francja ten model praktycznie nie istnieje.
Opublikowano 19 godzin temu19 godz. 12 minutes ago, Mustang said:O sukcesie Forda Mustanga wspominasz z perspektywy polskiego rynku, w krajach z podatkami od co2 jak Francja ten model praktycznie nie istnieje.Nie widzę twardych danych innych niż "Stary, mówię Ci", że Mustang nie istnieje we Francji, ale fakt w Polsce jeździ bardzo dużo Mustangów, ale nie tylko. W samych Niemczech sprzedają po kilka tysięcy rocznie, co jak na takie auto to bardzo dobry wynik.
Opublikowano 19 godzin temu19 godz. Ja na Prelude sie czaje. Całe życie z Hondami, które nigdy mnie nie zawiodły, więc czekam na obszerne info, gdy się ukaże. Honda w EU i tak staje się (albo już się stała) dość rzadkim samochodem, co jeszcze bardziej mi pasuje, chociaż ubicie Accorda bardzo mnie bolało, no ale to już wina zyebanej EU i norm, bo przecież nie tylko Honda wycofała niektóre modele. Jedyne co mi nie pasuje to wnętrze przeniesione z Civica. Nie to, że jest źle, ale liczyłem na coś nowego pod tym względem, jakieś nawiązanie do starego modelu, który miał bardzo unikatową deskę. Może do premiery jeszcze coś tam zmienią minimalnie. Infotainment mógłby też przejść jakiś srogi upgrade, no ale dopóki Android Auto działa, to mi więcej nie trzeba.Cena? No cóż, tu wiadomo że loteria, chociaż krzyczenie więcej niż 200k to będzie bardzo odważny ruch, tym bardziej że to małe 2-drzwiowe autko. Jestem ciekaw co Honda wymyśli.
Opublikowano 19 godzin temu19 godz. MX5 z silnikiem 1.5 bez hybrydy kosztuje już prawie 150k to nie liczyłbym na mniej niż okolice 200k zł.
Opublikowano 18 godzin temu18 godz. 1 hour ago, Bartg said:Nie widzę twardych danych innych niż "Stary, mówię Ci", że Mustang nie istnieje we Francji, ale fakt w Polsce jeździ bardzo dużo Mustangów, ale nie tylko. W samych Niemczech sprzedają po kilka tysięcy rocznie, co jak na takie auto to bardzo dobry wynik.Z podatkiem 70 000 euro od co2 nie sprzedaje się jak świeże bułeczki.
Opublikowano 18 godzin temu18 godz. 4 minutes ago, Mustang said:Z podatkiem 70 000 euro od co2 nie sprzedaje się jak świeże bułeczki.Nasza kochana Unia
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.