Jump to content

Dishonored 2


Guest Soul

Recommended Posts

Guest Soul

Dishonored 2 Darkness of Tyvia PS4/XONE/PC

 

dishonored_2_darkness_of_tyvia_full.jpg

 

Dishonored 2 is something we’ve ben expecting, as Bethesda has made several noises about the stealth-’em-up becoming a major franchise.

We got quite excited back in March when an alleged E3 slide showed a presentation on a Dishonroed sequel called Darkness of Tyvia. We didn’t think much of it especially when it was joined by a fact sheet, which likewise failed to materialise at E3.

Now, the Dishonored 2 rumour mill has suddenly kicked back into gear. Over the weekend, NowGamer went live with details allegedly leaked by an anonymous insider source.

According to the site’s report Dishonored 2 is in the works at Arkane Lyon, with Harvey Smith as lead. It will star a new protagonist, and although our hero (or anti-hero)’s identity ahs not been confirmed. Arkane reportedly weighed up the possibility of letitng players take the role of empress Emily Kaldwin, suggesting a later time period than the original game.

Unfortunately, the source’s information is at least a year old, so we can’t draw too many conclusions from the information – even assuming we accept its veracity, which you are not obliged to do.

So that’s one set of rumours examined. On to the next: today, we’ve had word via an anonymous email tipster that Dishonored 2: Darkness of Tyvia is coming to PC, PS4 and Xbox One, likely in November 2015.

The tipster said a reveal is expected at gamescom in August, and supplied the alleged PS4 pre-order boxart above.

We have not verified the tipster’s identity and have to point out that the cover art would be quite easy to mock-up. Do not get too excited. Dishonored 2 is sure to be a thing sooner or later, and while we’re not willing to hazard money on these tip-offs turning out to be true, we’re more than happy to say that the appetite for rumours like this indicates a strong desire for a follow-up to Arkane’s brilliant effort.

We fired off an email to Bethesda, but nobody was available for comment on this matter.

We don’t know what Arkane’s been up to since Dishonored wrapped, but we do know it has been hiring staff to work on PS4 and Xbox One as well as PC and older formats, in case you had any doubt that a major Bethesda release wouldn’t turn up on newer consoles.

Arkane’s US studio has been said to be working on Prey 2 following trouble with original developer Human Head, though; the rumour has surfaced twice, although Bethesda has denied it.

 

 

http://www.vg247.com/2014/07/15/dishonored-2-darkness-of-tyvia-release-date-gamescom-reveal-rumour/

Edited by Soul
Link to comment

Fabuła Dishonored... żartem? Bez przesadyzmu, nie był to poziom pirwszego Bio, czy Deusa, ale dało się ją strawić. Gorzej wypadły za to postacie poboczne i badguye. Prócz Babuni Łach (zdecydowanie najlepszej postaci) i może jeszcze Dauda oraz Samuela jakoś nikt mi tam nie utkwił w pamięci.

Link to comment
Guest suteq

Proszę Cię, przecież w grze są dwa TAKIE SAME twisty fabularne(na początku i w połowie). Przy czym o ile pierwszy mógł być zaskoczeniem tak drugiego się od razu domyśliłem i tylko prosiłem w myślach "kur.wa tylko nie róbcie tego co ja myślę", no i uj, zrobili. xD

Dobrze, że gra broniła się gameplayem.

Link to comment

Mnie tam bardziej chodziło o motyw szczurzej zarazy. Przedstawione nam niuanse n.t. czarnej magii i osoby Odmieńca, ideologii rewidentów i filozofii naturalnej, wielorybników Dauda, czy czarownic z Brigmore rozwinięte w fabularnym dlc. To o czym mówisz dotyczy scenariusza,a to co innego niż fabuła. No ten po prostu, hmm... był.  

Edited by nobodylikeyou
  • Upvote 1
Link to comment

Jedynka była świetna i twórcy mają u mnie ogromny kredyt zaufania. Niestety z powodów ograniczeń czasowych ja gram w gry raz i nie wyciskam z nich 100%. Wiem, że gra dostarczała masę funu jak się chciało eksperymentować, ale mnie interesuje scenariusz dlatego chciałbym żeby w dwójce wątek główny był dłuższy.

Link to comment

Nawet te elementy w tle o których wspominasz, przedstawiono po łebkach. Moim zdaniem nie udało się stworzyć w pełni przekonującej "mitologii". Również szkoda, że gra nie dostała edytora, potencjał był, płatne DLC wygrało.

Edited by Szatanek
Link to comment
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...