Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

Perez ponownie w dupie dopiero P5 w aucie w ktorym Max objechal P2 o .581 sek

 

Quote

1. Max Verstappen, Red Bull, +1:28.877

2. Oscar Piastri, McLaren, + 0.581

3. Lando Norris, McLaren, + 0.616

4. Charles Leclerc, Ferrari, +0.665

5. Sergio Perez, Red Bull, +0.773

6. Carlos Sainz, Ferrari, +0.973

7. Lewis Hamilton, Mercedes, +1.031

8. George Russell, Mercedes, +1.342

9. Yuki Tsunoda, AlphaTauri, +1.426

10. Fernando Alonso, Aston Martin, +1.683

 

Ale podobno Mic ma dostac fotel w WEC z Alpine 

Edytowane przez Ryuk
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Kmiot napisał:

12e5d15cedeac3ec9de394f4e9c1f73035f5a749

 

O ironio, teraz to tylko płacz i zgrzytanie zębów!

 

Beztytuussssssssssssssss.jpg.4fba7c9560a2b7f94c86aafe2538e324.jpg


Nie wierzę w jakieś nie wiadomo jakie technologiczne cuda i potęgę w motorsporcie z perspektywy jednego zespołu. Po prostu nie!

Spoiler

Można się z tym zgodzić albo i gardzić taką opinią, ale osobiście uważam że nie ma takiej możliwości, żeby RB19, najbardziej dominujący bolid w historii startów Formuły 1 w danym całym sezonie, dominował jeszcze bardziej, przy założeniu, że jest to czysta nie doprawiona dopingiem technologicznym i oszustwem dominacja. Zapomnijcie o niby-domniacji Mercedesa - AMG Petronas w latach 2014-2020, biorąc pod uwagę oba pojazdy zespołu, nigdy nie miał takiej części czy całości sezonu, żeby aż tak dominować nad stawką, jak robi to obecnie Red-Bull, i to bez żadnych drobnych, a nawet większych, awarii, usterek etc. Srebrnym Strzałom zdarzały się kłopoty z hamulcami, oponami, trakcją, silnikiem etc. A Red-Bull? Hmmm.. Bolidy Red-Bulla zachowują się tak, jakby co wyścig jeździły nowe, składane w fabryce z nowych części, jakby Horner Team miał budżetu kilkukrotnie większy niż nakazują to limity. Raz nowe skrzydło, teraz nowa podłoga w wozie Versa, aż kusi się zapytać magicznie: do diaska, ale skąd?! Skąd ta wybitna dyspozycja Byków z Austrii?

 

Nie ma czegoś takiego jak ,,trafienie w klucz" luki regulaminowej przepisów FIA i zaprojektowanie oraz umiejętne tego dostrojenie, takiej maszyny, która jest ultra idealna! Entropia moi drodzy. W końcu to całe szczęście w Red-Bullu (ale zaraz... chyba że oni wszyscy tam hjarują po 14h na dobę, i to cały cały czas, robią jebitny crunch, ba!, mało tego, że każdy pracownik jest do tego zmuszany. To jest w końcu sportowa korporacja, więc granie nieczysto w kierunku pracowników różnego szczebla, jest nieludzkie, ale niestety normalne. I jeśli to jest tą przyczyną magicznej formy Red-Bulla w F1, to chyba wszystko jasne?) za jakiś czas szlag trafi. 


 

  • Haha 1
  • beka z typa 2
Odnośnik do komentarza

Tak, entropia, utopia i dystopia. Nie da się tego czytać :facepalm:

 

Może to tylko fakt, że od początku trafili z koncepcją, którą do tej pory bardzo dobrze zrozumieli i teraz ją doszlifowują, bo nie poprawia się czegoś co działa. Wystarczy zobaczyć, w którym kierunku pozostałe ekipy zmieniają swoje bolidy. Poza tym Merc też nie ma awarii i też wprowadzili spec B w połowie sezonu, więc skąd oni mają tyle piniondzy w czasach limitów. Pewnie jakieś przekręty robio i wykorzystujo pracowników, którzy pracujo po 20 godzin na dobę. Za jakiś czas pewnie ich szlag trafi :sadkek:

 

Skończ już z tymi teoriami spiskowymi, bo oczy szczypią i drobne się w kieszeni nie zgadzają.

Odnośnik do komentarza
2 hours ago, JaskinieTerrigenoweMarvela said:

 

O ironio, teraz to tylko płacz i zgrzytanie zębów!

 

Beztytuussssssssssssssss.jpg.4fba7c9560a2b7f94c86aafe2538e324.jpg


Nie wierzę w jakieś nie wiadomo jakie technologiczne cuda i potęgę w motorsporcie z perspektywy jednego zespołu. Po prostu nie!

  Hide contents

Można się z tym zgodzić albo i gardzić taką opinią, ale osobiście uważam że nie ma takiej możliwości, żeby RB19, najbardziej dominujący bolid w historii startów Formuły 1 w danym całym sezonie, dominował jeszcze bardziej, przy założeniu, że jest to czysta nie doprawiona dopingiem technologicznym i oszustwem dominacja. Zapomnijcie o niby-domniacji Mercedesa - AMG Petronas w latach 2014-2020, biorąc pod uwagę oba pojazdy zespołu, nigdy nie miał takiej części czy całości sezonu, żeby aż tak dominować nad stawką, jak robi to obecnie Red-Bull, i to bez żadnych drobnych, a nawet większych, awarii, usterek etc. Srebrnym Strzałom zdarzały się kłopoty z hamulcami, oponami, trakcją, silnikiem etc. A Red-Bull? Hmmm.. Bolidy Red-Bulla zachowują się tak, jakby co wyścig jeździły nowe, składane w fabryce z nowych części, jakby Horner Team miał budżetu kilkukrotnie większy niż nakazują to limity. Raz nowe skrzydło, teraz nowa podłoga w wozie Versa, aż kusi się zapytać magicznie: do diaska, ale skąd?! Skąd ta wybitna dyspozycja Byków z Austrii?

 

Nie ma czegoś takiego jak ,,trafienie w klucz" luki regulaminowej przepisów FIA i zaprojektowanie oraz umiejętne tego dostrojenie, takiej maszyny, która jest ultra idealna! Entropia moi drodzy. W końcu to całe szczęście w Red-Bullu (ale zaraz... chyba że oni wszyscy tam hjarują po 14h na dobę, i to cały cały czas, robią jebitny crunch, ba!, mało tego, że każdy pracownik jest do tego zmuszany. To jest w końcu sportowa korporacja, więc granie nieczysto w kierunku pracowników różnego szczebla, jest nieludzkie, ale niestety normalne. I jeśli to jest tą przyczyną magicznej formy Red-Bulla w F1, to chyba wszystko jasne?) za jakiś czas szlag trafi. 

 

 

Jednak jest w tym prawdy, ze w przyrodzie nic nie ginie. Byl Tirex,Zdrowywariat a teraz mamy tego artyste i arka xD

image.thumb.png.718f4a56bcfb8cfd79fb759554edb9f2.png

37 minutes ago, Luqat said:

Tak, entropia, utopia i dystopia. Nie da się tego czytać :facepalm:

 

Może to tylko fakt, że od początku trafili z koncepcją, którą do tej pory bardzo dobrze zrozumieli i teraz ją doszlifowują, bo nie poprawia się czegoś co działa. Wystarczy zobaczyć, w którym kierunku pozostałe ekipy zmieniają swoje bolidy. Poza tym Merc też nie ma awarii i też wprowadzili spec B w połowie sezonu, więc skąd oni mają tyle piniondzy w czasach limitów. Pewnie jakieś przekręty robio i wykorzystujo pracowników, którzy pracujo po 20 godzin na dobę. Za jakiś czas pewnie ich szlag trafi :sadkek:

 

Skończ już z tymi teoriami spiskowymi, bo oczy szczypią i drobne się w kieszeni nie zgadzają.

Wrzucaja pewnie jako katering w rozliczeniach :dynia: 

  • This 1
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, JaskinieTerrigenoweMarvela napisał:

 

O ironio, teraz to tylko płacz i zgrzytanie zębów!

 

Beztytuussssssssssssssss.jpg.4fba7c9560a2b7f94c86aafe2538e324.jpg


Nie wierzę w jakieś nie wiadomo jakie technologiczne cuda i potęgę w motorsporcie z perspektywy jednego zespołu. Po prostu nie!

  Ukryj zawartość

Można się z tym zgodzić albo i gardzić taką opinią, ale osobiście uważam że nie ma takiej możliwości, żeby RB19, najbardziej dominujący bolid w historii startów Formuły 1 w danym całym sezonie, dominował jeszcze bardziej, przy założeniu, że jest to czysta nie doprawiona dopingiem technologicznym i oszustwem dominacja. Zapomnijcie o niby-domniacji Mercedesa - AMG Petronas w latach 2014-2020, biorąc pod uwagę oba pojazdy zespołu, nigdy nie miał takiej części czy całości sezonu, żeby aż tak dominować nad stawką, jak robi to obecnie Red-Bull, i to bez żadnych drobnych, a nawet większych, awarii, usterek etc. Srebrnym Strzałom zdarzały się kłopoty z hamulcami, oponami, trakcją, silnikiem etc. A Red-Bull? Hmmm.. Bolidy Red-Bulla zachowują się tak, jakby co wyścig jeździły nowe, składane w fabryce z nowych części, jakby Horner Team miał budżetu kilkukrotnie większy niż nakazują to limity. Raz nowe skrzydło, teraz nowa podłoga w wozie Versa, aż kusi się zapytać magicznie: do diaska, ale skąd?! Skąd ta wybitna dyspozycja Byków z Austrii?

 

Nie ma czegoś takiego jak ,,trafienie w klucz" luki regulaminowej przepisów FIA i zaprojektowanie oraz umiejętne tego dostrojenie, takiej maszyny, która jest ultra idealna! Entropia moi drodzy. W końcu to całe szczęście w Red-Bullu (ale zaraz... chyba że oni wszyscy tam hjarują po 14h na dobę, i to cały cały czas, robią jebitny crunch, ba!, mało tego, że każdy pracownik jest do tego zmuszany. To jest w końcu sportowa korporacja, więc granie nieczysto w kierunku pracowników różnego szczebla, jest nieludzkie, ale niestety normalne. I jeśli to jest tą przyczyną magicznej formy Red-Bulla w F1, to chyba wszystko jasne?) za jakiś czas szlag trafi. 

 

 


Mercedes miał awarie, bo okres ich największej dominacji był na początku ery hybrydowej, kiedy technologia nie była dojrzała i wszyscy producenci mieli mniejsze lub większe problemy z niezawodnością. Jesteśmy teraz w dziesiątym sezonie z tymi silnikami, rozwój pod kątem osiągów jest praktycznie zerowy, więc i nie ma tylu awarii i to nie tylko u Red Bulla, ale u wszystkich zespołów, chociaż chyba już wyparłeś z pamięci podwójny DNF w Bahrajnie 2022, czy awarię w kwalifikacjach w Arabii 2023. Mercedes oprócz tego jest po prostu gorszym zespołem operacyjnie, co widać gołym okiem. Pit-stopy nadal mają jedne z wolniejszych (7. miejsce w klasyfikacji DHL Fastest Pitstop), zdarza im się namieszać w strategii lub pójść zbyt konserwatywnie, a i sam Hamilton nawet w dominującym samochodzie miał zawsze parę wyścigów w sezonie, gdzie nie dowiózł. Po stronie Red Bulla masz najlepsze pit-stopy w stawce, strategia agresywna kiedy trzeba, a Verstappen w tym sezonie w zasadzie nie popełnia błędów i zawsze dowozi. Te rzeczy nie są kwestią budżetu, a odpowiednich szkoleń, umiejętności i może jakiejś filozofii zespołu.

Mimo tego wszystkiego mówisz, że Merc aż tak nie dominował to spójrz na sezony 2014-16. W każdym z nich ominęli tylko 1 pole position i przegrywali 2-3 wyścigi na sezon, z czego:
- 2014: 1x problemy z niezawodnością, 1x awaria w kwalifikacjach, 1x stłuczka między kierowcami
- 2015: 1x błędna strategia, 1x beznadziejny wyścig obu kierowców, 1x nietrafiony setup/tor niepasujący bolidowi
- 2016: 1x kraksa między kierowcami, 1x awaria silnika + kosztowna stłuczka

Tylko 1 z tych wyścigów można podciągnąć pod to, że samochód był za wolny na danym torze i jest to Singapur 2015 - sytuacja bardzo podobna do RB19. Poza tym masz problemy wieku dziecięcego technologii, stłuczki, błędy kierowców i zespołu. Gdyby nie kraksa między kierowcami w Hiszpanii 2016, Mercedes wygrałby 21 wyścigów z rzędu. Gadanie o tym, że Mercedes wcale jakoś mocno nie dominował to kompletne bzdury, które mógłby napisać zaślepiony hejter, albo ktoś, kto zaczął oglądać ten sport w ostatnich kilku latach.

Edytowane przez Chmielinski
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Max wraca na swoje miejsce, RB majster z Hondą w Japonii, piękne chwile. Wyścig nieco chaotyczny, aż 5 odpadło, pomimo idealnej pogody. Perez to chyba ma w głowie niezły kocioł bo robi jakieś szkolne błędy ze szkółki jazdy. Widok Alonso, który już tak nie pieje z zachwytu nad autem też nieco bekowy. Mclaren się ładnie wyrobił, szkoda że dopiero pod koniec sezonu.

Odnośnik do komentarza
47 minutes ago, Patricko said:

Max wraca na swoje miejsce, RB majster z Hondą w Japonii, piękne chwile. Wyścig nieco chaotyczny, aż 5 odpadło, pomimo idealnej pogody. Perez to chyba ma w głowie niezły kocioł bo robi jakieś szkolne błędy ze szkółki jazdy. Widok Alonso, który już tak nie pieje z zachwytu nad autem też nieco bekowy. Mclaren się ładnie wyrobił, szkoda że dopiero pod koniec sezonu.

I tak moga zjesc AM dzieku temu ze gowniak prawie pkt nie zdobyl na poczatku sezonu. Perez 4 kierowcow wywalil w 2 wyscigi, ma szczescie ze Max moze sam wygrac mistrza konstruktorow bo obecnie 95 pkt zapasu maja nawet bez pkt pereza xD Imo Ric powinien byl dostac fotel w RB gorzej niz perez nie bedzie, Liam AT i za rok do RB. No chyba, ze RB chce NOR na drugiego kierowce.

 

Ten cyrk z wycofaniem auta, zeby pozniej wrocic na tor i znowu wycofac to kolejny dowod ze FIA :beka: zostawili luke w chuj..

Plastus ktory blokowal HAM i pyskowal do zespolu :dynia: ewidetnie zapomnial, ze jest Nr 2 w tym zespole 

Edytowane przez Ryuk
Odnośnik do komentarza

Perez zdobyl 4pkt 

Spoiler

Karne :kekw::kekw::kekw:

 

29 minutes ago, bountyhunter said:

Toto musi natychmiast coś zrobić z przerośniętym ego gekona :/

Quote

The Race understands it was Mercedes team principal Toto Wolff who ultimately ruled that Russell let Hamilton through in the closing stages when the strategists were debating whether to order a reversal of the cars or agree to Russell's request that Hamilton stay behind until the last lap so they could resist Carlos Sainz's Ferrari together.
https://www.the-race.com/formula-1/mercedes-japanese-grand-prix-team-order-angst-russell-and-hamilton/

Wyglada na to,ze mu przypomnial ale nie wystarczylo xD

Odnośnik do komentarza
5 minutes ago, Colin said:

Tsunoda i Ricciardo mają już kontrakty z AT.

Jezu, jakby Checo w końcu wywalili na zbity pysk i w jego miejsce wsadzili Lawsona, który ewidentnie ogarnia, to byłby to jeden z piękniejszych fikołków w tym sporcie :dynia:

Jezeli przegra vice mistrza z HAM to leci na 100%, inaczej musimy czekac do pierwszej przerwy letniej zeby go wywalili na zbity pysk. On, Stroll i Logan niech sie pakuja. Logan i Perez jest szansa ze wyleca na koniec sezonu, stroll pewnie bedzie w F1 dluzej niz max :/ 

Odnośnik do komentarza

Logan jeśli sponsorzy nadal będą mu robić plecy to zostanie niestety. właściciele Williamsa chcą mieć burgera w F1, koszty drugorzędne. Checo grabi sobie z wyścigu na wyścig, też już go mają dosyć i wolą jednak inwestować w przyszłość i mocnego kierowcę. także nie byłbym pewien czy ten wicemistrz to taki dealbreaker. małe trzęsienie ziemi dobrze zrobi.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Colin napisał:

Jezu, jakby Checo w końcu wywalili na zbity pysk i w jego miejsce wsadzili Lawsona, który ewidentnie ogarnia, to byłby to jeden z piękniejszych fikołków w tym sporcie :dynia:

Skończyłoby się standardowo - ostrym wydymaniem przez VER, rozbijaniem bolidu 2x na weekend w pogodni za tym żeby nie odstawać 0.6s na okrążeniu do Maxa, szybka zmiana w trakcie sezonu na kogoś z AT, i trauma do końca kariery. Za szybko dla niego byłoby to miejsce w RB.

 

Za to fajnie jakby znalazłoby się dla niego miejsce w Williamsie, chociaż pewnie szanse są niewielkie niestety...

Edytowane przez gtfan
  • This 1
Odnośnik do komentarza
2 hours ago, gtfan said:

Skończyłoby się standardowo - ostrym wydymaniem przez VER, rozbijaniem bolidu 2x na weekend w pogodni za tym żeby nie odstawać 0.6s na okrążeniu do Maxa, szybka zmiana w trakcie sezonu na kogoś z AT, i trauma do końca kariery. Za szybko dla niego byłoby to miejsce w RB.

 

Za to fajnie jakby znalazłoby się dla niego miejsce w Williamsie, chociaż pewnie szanse są niewielkie niestety...

Z Williams taki problem,ze oni nie beda chcieli typa na rok wiec watpie w ten fotel dla Liama w Williams.

Najlepiej to RB 2024:

Max i Ric

 

Szczerze mowiac, watpie ze Ric pokaze skill jak kiedys ale moze przynajmniej bedzie dowozil Top 3 co wyscig.

 

Mini RB 2024

Yuki i Liam

 

Jak Ric da rade to Liam moze zawsze ekstra rok posiedziec w Mini RB, Yuki na 99% sie pakuje po 2025(a moze nawet po 24) i przejdzie do AM razem z Honda

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Ryuk napisał:

Szczerze mowiac, watpie ze Ric pokaze skill jak kiedys ale moze przynajmniej bedzie dowozil Top 3 co wyscig.

 

wystarczy że będzie na tyle blisko Maxa żeby można było nim coś strategicznie rozgrywać pit-stopy dzięki czemu obronią dupę Maxowi jakby konkurencja była dużo bliżej, bo Perez rozbijający się z Haasami w drugiej połowie stawki jest kompletnie bezużyteczny w tym momencie...

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...