Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.09.2023 o 11:10, Patricko napisał:

Perez to chyba ma w głowie niezły kocioł bo robi jakieś szkolne błędy ze szkółki jazdy.

Czuję, że teraz go wywalą (chyba 5 istotnych błędów, w tym skandaliczny za SC). Możliwe że tylko by wróciła mu świeżość (bo się męczy niczym piłkarze za marnego trenera czy też skoczkowie za Kruczka itp, nawet jeśli ktoś był świetny i nie może odkręcić kłopotów).

 

Red Bull nie ma kim go zastąpić: Ricciardo to dno, Tsunoda za słaby, Albon i Gassly poza zasięgiem, jedynie Liam może być tym frajerem który zechce przegrywać ze skrajnie faworyzowanym Maxem. Zamieniłbym Pereza i Liama do końca sezonu (2nd miejsce w generalce nie jest ważne, a podium - "medal" utrzyma).

 

Co do Singapuru to:

-Norris śmiał się z onboardu Maxa i rekordowo źle prowadzącego bolidu

-Max raportował problemy z hamowaniem (bodajże za bardzo dobijało do asfaltu)

Nie sama dyrektywa, ale jej nagłość była ważna i zapewne dlatego tak fatalnie przygotowali bolid (chyba zbyt miękkie zawieszenie). Niepasujący tor nie miał aż tak dużego znaczenia (w 2022 pasował), to nie Alpine na Monzy (i brak mocy silnika).

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Arek_ napisał:

Nie sama dyrektywa, ale jej nagłość była ważna i zapewne dlatego tak fatalnie przygotowali bolid (chyba zbyt miękkie zawieszenie). Niepasujący tor nie miał aż tak dużego znaczenia (w 2022 pasował), to nie Alpine na Monzy (i brak mocy silnika).

Z tego co czytałem to problemem nie była twardość zawieszenia a nierówności na torze które wymusiły mocne podniesienie auta żeby nie dobijało, przez co aero nie pracowało w założonych zakresach i opony były ciężkie do wprowadzenia w odpowiednią temperaturę. 

 

Sama dyrektywa jak pokazała Japonia też nie miała znaczenia bo przewaga maxowego redbulla była nadal przeogromna, na poziomie najbardziej dominujących wyścigów z tego sezonu...

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Arek_ napisał:

Czuję, że teraz go wywalą (chyba 5 istotnych błędów, w tym skandaliczny za SC). Możliwe że tylko by wróciła mu świeżość (bo się męczy niczym piłkarze za marnego trenera czy też skoczkowie za Kruczka itp, nawet jeśli ktoś był świetny i nie może odkręcić kłopotów).

 

Red Bull nie ma kim go zastąpić: Ricciardo to dno, Tsunoda za słaby, Albon i Gassly poza zasięgiem, jedynie Liam może być tym frajerem który zechce przegrywać ze skrajnie faworyzowanym Maxem. Zamieniłbym Pereza i Liama do końca sezonu (2nd miejsce w generalce nie jest ważne, a podium - "medal" utrzyma).

 

Co ja czytam :notsure:

Tak Red Bull na pewno wyrzuci Pereza w końcówce sezonu, po to żeby spalić karierę Liama (nie wiem dlaczego nazywasz go frajerem, chyba trochę słoma ci wychodzi). Myślę, że jednak RB chce mieć 1-2 na koniec sezonu, bo jeszcze nigdy im się to nie udało. Nie wiem też dlaczego mieliby brać Albona czy Gaslyego, pomijając już fakt, że to abstrakcja.

 

15 godzin temu, Arek_ napisał:

Co do Singapuru to:

-Norris śmiał się z onboardu Maxa i rekordowo źle prowadzącego bolidu

-Max raportował problemy z hamowaniem (bodajże za bardzo dobijało do asfaltu)

Nie sama dyrektywa, ale jej nagłość była ważna i zapewne dlatego tak fatalnie przygotowali bolid (chyba zbyt miękkie zawieszenie). Niepasujący tor nie miał aż tak dużego znaczenia (w 2022 pasował), to nie Alpine na Monzy (i brak mocy silnika).

 

Na pewno "nagłość" dyrektywy to spowodowała, szczególnie że FIA konsultowało jej wprowadzenie z zespołami kilka tygodni wcześniej :reggie:

 

https://www.fia.com/news/fia-insights-flexible-strategies-how-fias-latest-technical-directive-reflects-f1s-evolutionary

 

Cytat

To illustrate the grid-wide need for clarity, the FIA technical department issued a draft version of the directive to teams, asking for further feedback before finalising the advisory.

“With matters such as this  we issue the TD in draft form,” explains Goss. “We've been speaking to some teams for several weeks where we believed there was a need for clarity, and then issued our proposal to all teams asking for feedback by the 29th of August. We then spoke again in Monza, about design details, where teams were asking us about examples. It’s just a matter of fairness to everyone, making sure we all have that common understanding, and that everyone knows how we are going to operate from a given date.”

 

Także tego. Mercowi w latach dominacji też jakoś potrafił nie pasować, a nie sądzę, że wtedy np. brakowało im mocy silnika.

Odnośnik do komentarza

Jest wreszcie ostry przeciek: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/1083604/ojciec-pereza-zabral-glos-dla-red-bulla-liczy-sie-tylko-verstappen

"W Japonii mieli problem z nową podłogą, sprawdzali poziom przyczepności opon testowych na kolejny sezon, ale Red Bull nie zyskał zbyt wiele na tym". Ponadto dużo o akceptacji bycia nr2.

W dniu 26.09.2023 o 07:53, Luqat napisał:

Tak Red Bull na pewno wyrzuci Pereza w końcówce sezonu, po to żeby spalić karierę Liama (nie wiem dlaczego nazywasz go frajerem

Frajerem jest każdy kto pójdzie by dostawać łomot od faworyzowanego Maxa, nawet Hamiltona i Alonso by miażdżył. Max ma zyskać 0,05 sek a Perez stracić 0,5 sek? Budujemy bolid pod Maxa. Tylko idiota tam pójdzie, nie bez powodu każdy przegrywa z Maxem o 0,5-1 sek (Perez, Albon, Gasly), gdy to kosmicznie dużo przy zawodowcach. Jedynie Ricciardo dawał radę, ale tylko dlatego, że Max był nowy, nie był faworyzowany i jak każdy nowy potrzebował czasu. Zaś Perez potrzebuje świeżości by się odbudować, inaczej pewnie na 2024 się zamienią z Ricciardo.

19 godzin temu, Luqat napisał:

Chyba zapomniałeś o niezatapialnym sTrollu :reggie:

Stroll potrzebuje kupić Red Bulla (najlepiej w 2022, niestety za późno). Stroll nie jest zły, taki średniak, ale przy rekordowo wyrównanej stawce te 0,2-0,3 sek robi dużą różnicę (kiedyś np. 2 miejsca, teraz np. 10).

  • beka z typa 1
Odnośnik do komentarza

no tak. kto normalny pójdzie do najmocniejszego zespołu w stawce. kto normalny chciałby jeździć bolidem który praktycznie na starcie daje podium. tylko frajer chce dojeżdżać sekundę za Maxem w Q i kilka sekund w wyścigu.

 

lepiej iść do słabszego zespołu, walczyć o drobne punkty ledwo dojeżdżając w top 10. lepiej dojeżdżać 2 sekundy gorzej w czasówkach i 3 minuty w trakcie wyścigu. dublowany ale dumny :drakeyeah:

Odnośnik do komentarza
7 hours ago, Arek_ said:

Jest wreszcie ostry przeciek: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/1083604/ojciec-pereza-zabral-glos-dla-red-bulla-liczy-sie-tylko-verstappen

"W Japonii mieli problem z nową podłogą, sprawdzali poziom przyczepności opon testowych na kolejny sezon, ale Red Bull nie zyskał zbyt wiele na tym". Ponadto dużo o akceptacji bycia nr2.

Frajerem jest każdy kto pójdzie by dostawać łomot od faworyzowanego Maxa, nawet Hamiltona i Alonso by miażdżył. Max ma zyskać 0,05 sek a Perez stracić 0,5 sek? Budujemy bolid pod Maxa. Tylko idiota tam pójdzie, nie bez powodu każdy przegrywa z Maxem o 0,5-1 sek (Perez, Albon, Gasly), gdy to kosmicznie dużo przy zawodowcach. Jedynie Ricciardo dawał radę, ale tylko dlatego, że Max był nowy, nie był faworyzowany i jak każdy nowy potrzebował czasu. Zaś Perez potrzebuje świeżości by się odbudować, inaczej pewnie na 2024 się zamienią z Ricciardo.

Stroll potrzebuje kupić Red Bulla (najlepiej w 2022, niestety za późno). Stroll nie jest zły, taki średniak, ale przy rekordowo wyrównanej stawce te 0,2-0,3 sek robi dużą różnicę (kiedyś np. 2 miejsca, teraz np. 10).

Bolid nie jest budowany pod Max'a, bolid jest zbudowany zeby lecial jak rakieta. Max ma skilla zeby ogarnac go, Perez jest sredniakiem ktory nie potrafi i tyle :dunno: I nie mowie to jako fanboy Max'a bo ja Max'a nie lubie ale typ ma skilla. Perez po 2024 jest skonczony nikt go nie bedzie brac. Stroll Jr nawet mogl by miec auto o 1 sek szybsze od drugiego najszybszego auta a i tak by konczyl poza pierwsza osemka, dzieciak jest sredniakiem i tyle 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Piekny wywiad od stroll jr xD

FIA udowodnilo znowu, ze sa :beka: najpierw 5min minelo za nim oglosili ze czas Lando sie nie liczy, a pozniej podczas wywiadu z Oscarem oglosili ze jego okrazenie tez sie nie liczy.

 

Edit:

Audi podobno ma oglosic do konca roku ze jednak nie beda brac udzialu w F1

Edytowane przez Ryuk
Odnośnik do komentarza

Edit:
Audi podobno ma oglosic do konca roku ze jednak nie beda brac udzialu w F1


Porsche się obraziło, że nie mogli wykupić najlepszego zespołu i od razu chwalić się, że są najlepsi, tak Audi chyba ogarnęło, że powiązanie z Sauberem nie wyjdzie im najlepiej, a prowadzenie od podstaw całego teamu pewnie się im nie opłaca. Te fabryki chcą wejść i walczyć od razu o topke, a tutaj to tak niestety nie działa, co akurat uważam za duży plus.

Co do trolla, to jest miernota do potęgi. Gdyby nie tatuś to już dawno by go w F1 nie było. Gość się prześlizgał, bo zawsze miał te bolidy ze średniej półki, którymi ciężko było zająć ostatnie miejsce. Teraz ma bolid którym Alo walczy o podia, a ten leszcz nie potrafi z Q1 wyjść. Oby się rozyebał w wyścigu bo ten banan działa mi na nerwy już.
Odnośnik do komentarza
1 minute ago, Patricko said:

 


Porsche się obraziło, że nie mogli wykupić najlepszego zespołu i od razu chwalić się, że są najlepsi, tak Audi chyba ogarnęło, że powiązanie z Sauberem nie wyjdzie im najlepiej, a prowadzenie od podstaw całego teamu pewnie się im nie opłaca. Te fabryki chcą wejść i walczyć od razu o topke, a tutaj to tak niestety nie działa, co akurat uważam za duży plus.

Co do trolla, to jest miernota do potęgi. Gdyby nie tatuś to już dawno by go w F1 nie było. Gość się prześlizgał, bo zawsze miał te bolidy ze średniej półki, którymi ciężko było zająć ostatnie miejsce. Teraz ma bolid którym Alo walczy o podia, a ten leszcz nie potrafi z Q1 wyjść. Oby się rozyebał w wyścigu bo ten banan działa mi na nerwy już.

 

Co do Audi to tylko plotka(nie najlepsze zrodlo) wiec kto wie. 

Stroll Jr wydaje mi sie,ze cos w nim peklo albo jest prawda w tym, ze tatus sprzedaje zespol arabusa i dzieciak wie ze po tym sezonie koniec z f1 jezeli sie nie poprawi. Typ wyglada na nieszczesliwego i ma dosc f1

Odnośnik do komentarza

chyba żaden zespół w historii F1, który wchodził do zawodów byłby od razu dobry, jak będą średni to i tak sukces. Nawet po tylu latach takie BMW by nie ogarnęło i by im zajęło kilka sezonów. Dobrym tego przykładem jest McLaren, i ich droga która zajeła dobre kilka sezonów. Dobór kierowcy na lata też ma znaczenie   

Odnośnik do komentarza

Gdzieś tu chyba w czerwcu pisałem, że jak nic się nie zmieni, to będzie mistrzem już we wrześniu. Nie przewidziałem tylko słabszego wyścigu w Singapurze, bo już byłoby pozamiatane. 6 wyścigów do końca sezonu, a tu już tytuł. Niesamowicie chujowy sezon. Jeszcze takie ze 3 gdzie wykręci po 20 zwycięstw w sezonie i wyprzedzi Hamiltona, co wydawało się jeszcze niedawno mało prawdopodobne. 

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Ryuk napisał:

Nie ma szans, ze Logan zostanie w Williams po tym sezonie. 

 

nie takich lamusów pieniądze ratowały w tym sporcie. jak się uprą że chcą ameryańca w stawce to będą mieć, niezależnie od kosztów. 

z racjonalnego punktu widzenia już dawno powinni mu podziękować ale nie takie cyrki już były w F1.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...