Skocz do zawartości

FIA Formula One World Championship


Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Kalel napisał:

No ale czy warto rozmieniać swoją karierę na drobne? Jakiś team nie potrzebował kierowcy testowego?

 

tylko Roberta żal w tym wszystkim. 

Testowego mógł mieć w Ferrari, ale co to za frajda? Jeżdżenie w symulatorze nijak się ma do przeżyć na torze.

Ja tam doskonale go rozumiem i na jego miejscu zrobiłbym tak samo w tej sytuacji. Sezon jest długi, do grudnia daleka droga i sporo powinien się jeszcze podciągnąć i być może złapać coś lepszego na przyszły rok.
Tego mu życzę.

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, gtfan napisał:

Pisanie że nikt nie chciał zaryzykować jest trochę śmieszne. Przecież Renault nie robiło mu serii testów po to żeby spalić trochę kasy i zrobić Kubicy dobrze, i pewnie gdyby nie polityka to by dla nich jeździł. Williams też by się po nich nie pchał w sprawdzanie Kubicy jakby testy z Renault były klapą. W tym roku też mógł spokojnie wybrać kogoś z większą kasą, kierowców przynoszących większe niż Kubica petrodolary paru by się znalazło. 

 

No jeśli Renault miałoby takie podejście, to od razu podsunęliby mu kontrakt, no bo przecież jak już wydali trochę kasy to nie na darmo :lapka: 

Deal silnikowy miał jakiś wpływ na to, ale głównie to chyba jednak Kubica nie rozumiejący wtedy współczesnych opon i charakterystyki nowych bolidów. Nie zaryzykowali tego, że to ogarnie w szybkim tempie i mieli do tego prawo, chociaż bardzo szkoda mi tej szansy. 

Odnośnik do komentarza

Troche konczy sie kontraktow w przyszlym roku wiec jesli pokaze w tym sezonie ze jest ogarniety to sa opcje na lepszy team w przyszlym roku

Mercedes Lewis Hamilton do końca 2020 roku
Mercedes Valtteri Bottas do końca 2019 roku z opcją na sezon 2020
Ferrari Sebastian Vettel do końca 2020 roku
Ferrari Charles Leclerc do końca 2022 roku
Red Bull Max Verstappen do końca 2020 roku
Red Bull Pierre Gasly do końca 2019 roku
Renault Nico Hulkenberg do końca 2019 roku
Renault Daniel Ricciardo do końca 2020 roku
Haas F1 Team Kevin Magnussen do końca 2020 roku
Haas F1 Team Romain Grosjean do końca 2019 roku
McLaren Carlos Sainz do końca 2020 roku
McLaren Lando Norris umowa wieloletnia (prawdopodobnie do końca 2020 roku)
Racing Point Sergio Perez do końca 2019 roku
Racing Point Lance Stroll umowa wieloletnia
Alfa Romeo Sauber Kimi Raikkonen do końca 2020 roku
Alfa Romeo Sauber Antonio Giovinazzi prawdopodobnie do końca 2019 roku
Toro Rosso Daniił Kwiat prawdopodobnie do końca 2019 roku
Toro Rosso Alexander Albon prawdopodobnie do końca 2019 roku
Williams George Russell umowa wieloletnia (prawdopodobnie do końca 2020 roku)
Williams Robert Kubica prawdopodobnie umowa w formacie 1+1
Edytowane przez Welna
Odnośnik do komentarza

Czytałem przed chwilą jacy to ludzie są obecnie wredni i, że "stają włosy dęba na głowie" od tych komentarzy. Pomijając internetową patologię to po prostu ludzie czują się rozczarowani. Wiadomo,że to pierwszy wyścig ale nie oszukujmy się, progresu w tych wozach drabiniastych to wielkiego nie będzie. Ludzie czekali na błysk Roberta bo wbijano im od tak dwóch lat, że Robert kierowca jak polski pilot: pojedzie na wszystkim co nie ma kwadratowych kół, mogą być drzwi od stodoły i najgorzej to będzie w środku stawki ale lepiej nastawiać się na podium.

Prawda jest bolesna niestety.

Odnośnik do komentarza

Bolid Kubicy jest posklejany z zapałek, czym on ma się ścigać, z kim ma rywalizować? Bolidy Williamsa mają poważną wadę głęboko w konstrukcji o czym mówił nawet Russel w Australii "naprawienie tego zajmie kilka miesięcy" ale nie chciał mówić publicznie o szczegółach.

 

- Bolidy są nieprzewidywalne czyli niemożliwość poznania limitów samochodu (pocałowanie ściany tylnym prawym kołem w kwalifikacjach);

- "Nie skręcają" - są strasznie podsterowne, Russel narzekał, że jego bolid ślizga sie po torze. Robert powiedział to samo;

- Russel i Kubica muszą walczyć w zakrętach z samochodem by ten utrzymał sie na torze;

-  Podczas wyścigu lusterko w bolidzie Kubicy odpadło - po prostu.;

- Gasly najechał na przednie skrzydło Roberta na pierwszym zakręcie przez co w pitstopie wymieniono mu je na stare, uszkodzone ale poklejone. Dlatego był zdublowany 3 razy a nie 2 jak Russel;

- Robert startował na twardej mieszance bo inżynierowie potrzebowali danych. Tak, ten wyścig był testem (Kubica mówił już w Barcelonie, że Australia będzie kolejnym testem, bolid był przygotowany w 20%z, brak niezbędnych danych, a gdy jakieś były to były mylące przez wadliwe części). Przez jaja związane z opóźnieniem testów wylali Padiego Loła.

- inżynierowie mówili przez radio, że Kubica ma bardzo dobre tempo biorąc pod uwage uszkodzoną podłoge i nos. "chciało mi sie śmiać bo miałem wrażenie, że stoje w miejscu"

 

Kryzys Williamsa nie leży w kierowcach a w ludziach podejmujących decyzje tam u góry. Brak części zamiennych? Unikanie tarek bo części się rozlatują? Odpadające lusterka? Z roku na rok gorsze czasy na tych samych torach? 

 

Dlaczego ludzie do ostatnich chwil siedzieli w Force India chociaż nie dostawali wypłat a na przestrzeli lat ludzie hordami odchodzili z Williamsa mimo, że nie bankrutował? Williams potrzebuje faceta z jajami, który złapie wszystkie sprawy za ryj i zrobi ze wszystkim porządek. Claire do tego się nie nadaje, wszyscy mówią, że PR ma świetny - ale to chyba tyle.

Odnośnik do komentarza

Nikt nie mówi, że kryzys leży w kierowcach, tylko że jeśli Kubica chce mieć lepsze miejsce za rok to nie może popełniać takich błędów i musi jeździć lepiej od kolegi z zespołu.

Wiadomo, że to tylko pierwsze koty za płoty, ale im szybciej się ogarnie, tym lepiej dla niego.

 

Obaj jeżdżą wyjściowo tym samym szrotem, jeśli Kubica sobie coś w treningu i kwalifikacjach rozwali, to tylko jego wina, że potem jeździ wolniej od Russela. A to że zespół nie ma części zamiennych to już osobna historia i kompromitacja. Ale nie tak niecodzienna, np. rok temu Haas w Australii też nie miał części zapasowych.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
41 minut temu, maciucha napisał:

Obaj jeżdżą wyjściowo tym samym szrotem, jeśli Kubica sobie coś w treningu i kwalifikacjach rozwali, to tylko jego wina, że potem jeździ wolniej od Russela.

 

Przebita opona na kwalifikacjach - jego wina

Przednie skrzydło i podłoga w wyścigu - nie 

 

Z tego co wyczytałem Hamilton też jechał z uszkodzoną podłogą, możliwe, że dlatego był ponad 20 sekund za Bottasem.

 

Podsyłam wam wywiad z Torgerem Wolffem, szefem Mercedesa. Jeżeli Kubica wróci do formy sprzed lat tooooo...:

 

A tutaj wyjaśnienie dlaczego dziennikarzyna zadaje pytania po naszemu a Wolff bez namysłu odpowiada ;)

 

Edytowane przez mersi
Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, gtfan napisał:

 

Sorry że jeszcze wracam do tego postu ale jednak - oczekiwanie że amatorski blog prowadzony przez fanboya Kubicy nie będzie miał myślenia życzeniowego i nie będzie stronniczy jest trochę bezsensowne i naiwne - ale każdy kto z analizą świata F1 wyszedł poza wytwory Cezarego Gutowskiego będzie w stanie patrzeć na ten blog z przymrużeniem oka. W zamian można otrzymać dość dobry agregat newsów (wiadomo że głównie o Kubicy) i fajną społeczność która potrafi się dzielić wieloma ciekawostkami (bardzo często opartymi na zagranicznych źródłach o których sam wspominasz).

Nie oczekiwałem że będzie obiektywny, ale to nie zmienia faktu że to jest wada XD I patrzenie z przymrużeniem oka faktycznie jest dobrą opcją, ale niektórzy traktują wszystko co tam napiszą za świętą prawdę i to już jest śmieszne. 

 

A Gutowskim gardzę i czytam tylko wywiady/cytaty na gorąco które wrzuca, bo cała reszta to taki powrotroberta na sterydach.

Odnośnik do komentarza

Ja polecam kanał Marca - autora książki Mechanik Tajemnice McLarena:

 

https://www.youtube.com/user/F1Elvis

 

Oprócz tego kanał magazynu Autosport:

 

https://www.youtube.com/user/AUTOSPORTdotcom/videos

 

Od jakiegoś czasu też oglądam Echa padoku, też ciekawe analizy, ale forma wideo męcząca:

 

https://www.youtube.com/user/f1talkstv/videos

 

 

 

Haha, a tutaj jaki materiał znalazłem przez przypadek:

 

 

 

Szkoda, że Sokół nie prowadzi kanału :( 

Edytowane przez szejdj
Odnośnik do komentarza

*TINFOIL HAT ON*

Paddy Lowe was an inside job! (i mialo by to sens - kto co roku buduje coraz gorszy bolid? Jedynie by zanizyc wartosc :P)

 

https://old.reddit.com/r/formula1/comments/b2s7ah/prediction_mercedes_to_buy_williams_at_the_end_of/

 

Jesli to by byla prawda to Kubica out z koncem sezonu, Ocon in.

No chyba, ze Audi/WV... wtedy inna bajka.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...