Skocz do zawartości

Awarie, usterki, niedomagania

Featured Replies

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Wyświetleń 154,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

Opublikowano

Fajny ale to 6 letni Passat z DSG która ma nabite 100kkm a kolejne 100kkm dobije ja, więc ryzyko, że będę musiał w nią władować 10000 jest na tyle wysokie, że po prostu wolę kupić coś co nie jest obarczone takim ryzykiem. Już ostatnio zapłaciłem 10k za naprawę dwusprzegłowej skrzyni i był to pierwszy i oststni raz.

Opublikowano
1 hour ago, gtfan said:

ze słabszymi Formentorami (i ogólnie z Cuprami bo to samo dotyczy np Ateci) jest ten problem że trzeba sprawdzać konkretny egzemplarz bo potrafili tam wsadzać zarówno mokre i suche skrzynie.

To jest jakiś mit. Formentor ma mokrą skrzynię.

Opublikowano
1 minutę temu, Czoperrr napisał(a):

To jest jakiś mit. Formentor ma mokrą skrzynię.

niby tak, ale ludzie różnie piszą, i sami sprzedawcy też sprzeczne informacje podawali że 1.5 ma DQ200. ale teoretycznie powinna być mokra.

Opublikowano
1 hour ago, WisnieR said:

Fajny ale to 6 letni Passat z DSG która ma nabite 100kkm a kolejne 100kkm dobije ja, więc ryzyko, że będę musiał w nią władować 10000 jest na tyle wysokie, że po prostu wolę kupić coś co nie jest obarczone takim ryzykiem. Już ostatnio zapłaciłem 10k za naprawę dwusprzegłowej skrzyni i był to pierwszy i oststni raz.

Ja bym nie przesadzał z awaryjnością tych skrzyń. Ta Octavia co wrzuciłem od motobiedy przejechała 500k bez problemów ze skrzynią. Jeszcze to suche DSG w teorii jest bardziej ryzykowne, ale w ostatnich latach było cicho, moje w Golfie działało normalnie po 100k kiedy oddawałem auto po leasingu.

Formentor imo na stówę ma mokre w 1.5, po prostu oficjalnie VAG nic oficjalnie nie podaje, a większość osób z założenia łączy 1.5 z suchym, sam tak myślałem.

@WisnieR a nowy za tyle?

https://www.autohaus-tabor.de/de/tabor-mobile/fahrzeuge/seat-leon-127334255.html

Opublikowano

Ale po co mam się ładować w DSG czy DCT, w którym nawet głupia wymiana sprzęgła, a to jest element eksploatacyjny, kosztuje ogromne pieniądze, skoro w tym samym budżecie mam do wyboru samochody, w których tego robić nie muszę? Nie rozumiem. To samochód, RZECZ, traktuję to jak zakup nowej wiertarki. Ma być w kombi, ma zmieścić szafę z Ikei, jeśli raz do roku będę chciał ją przewieźć, aktywny tempomat i android auto, i ma mnie kosztować jak najmniej w eksploatacji.

Jeszcze się muszę zorientować odnośnie Mazdy 6 bo też dobry kandydat.

Opublikowano

to lepiej już skup się na eCVT bo hydrokinetyki też nie są bezobsługowe ;)

Opublikowano
28 minutes ago, WisnieR said:

Ale po co mam się ładować w DSG czy DCT, w którym nawet głupia wymiana sprzęgła, a to jest element eksploatacyjny, kosztuje ogromne pieniądze, skoro w tym samym budżecie mam do wyboru samochody, w których tego robić nie muszę? Nie rozumiem. To samochód, RZECZ, traktuję to jak zakup nowej wiertarki. Ma być w kombi, ma zmieścić szafę z Ikei, jeśli raz do roku będę chciał ją przewieźć, aktywny tempomat i android auto, i ma mnie kosztować jak najmniej w eksploatacji.

Jeszcze się muszę zorientować odnośnie Mazdy 6 bo też dobry kandydat.

W przypadku Toyoty poczytaj o bateriach 12V i jak uniknąć problemów z ich rozładowaniem.

A nowa Dacia?

Kuga 2.5 hybrid też spoko, CVT

otomoto.pl
No image preview

Używany Ford Kuga 2021 - 115 900 PLN, 32 000 km - Otomoto.pl

Interesuje Cię Ford Kuga? Sprawdź ofertę dostępną teraz na OTOMOTO. Poznaj szczegółowe informacje o wyposażeniu, stanie technicznym, historii i cenie.
Opublikowano
18 minut temu, Mustang napisał(a):

W przypadku Toyoty poczytaj o bateriach 12V i jak uniknąć problemów z ich rozładowaniem.

A nowa Dacia?

Kuga 2.5 hybrid też spoko.

Tak o bateriach czytałem. Tak jak pisałem, to jak jakieś wybieranie mniejszego zła xD

Dacia odpada - to ma być kombi i nie nikt mi nie wmówi, że SUV to zamiennik kombi. Te wszystkie SUVy to najgorszy trend motoryzacyjny jaki jest.

Wymiana Mondeo na nowszy model to była moja pierwsza myśl, ale ich 8 biegowe automaty to gówno i już sam mechanik mi mówił, że znów mu zostawie 10k jak kupię MK5, za to w hybrydzie wzięli skrzynie Toyoty i wprowadzili swoje zmiany robiąc, ze skrzyni bezawaryjnej, skrzynie mega awaryjną. Tak więc Ford skreślony.

Nie chce wydać więcej niż 100 tyś., więc nowe auto odpada raczej, celuje w coś do max 4 lat. Gdyby tylko jakiś chińczyk miał ofercie kombi to bym się nie zastanawiał ale tam to już w ogóle tylko praktyczne SUVy.

Opublikowano
15 minut temu, WisnieR napisał(a):

Gdyby tylko jakiś chińczyk miał ofercie kombi to bym się nie zastanawiał ale tam to już w ogóle tylko praktyczne SUVy.

tylko u Chińczyka to masz praktycznie tylko dwusprzęgłówki (z cenami na ten moment typu 7k za same sprzęgła bez dwumasu do Jaecoo) lub przekombinowane hybrydy których konstrukcji nikt nie rozumie, także dobry kierunek żeby uniknąć wydania 4tys pln raz na 120tys km w celu wymiany sprzęgła z dwumasą w suchym dsg ;)

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

tylko u Chińczyka to masz praktycznie tylko dwusprzęgłówki (z cenami na ten moment typu 7k za same sprzęgła do Jaecoo, nawet bez dwumasu) lub przekombinowane hybrydy których konstrukcji nikt nie rozumie, także dobry kierunek żeby uniknąć wydania 4tys pln raz na 120tys km w celu wymiany sprzęgła z dwumasą w suchym dsg ;)
Nowy samochód to by nawet mógł być z PowerShiftem, bo po 4 latach to nie byłby mój problem tylko kolejnego właściciela. Tylko, że finansowo to ja teraz jestem w pozycji "tego drugiego" niestety. Jakiś chińczyk do 100k z salonu w kombi by był idealny ale niestety same SUVy.
Opublikowano
Teraz, WisnieR napisał(a):

Nowy samochód to by nawet mógł być z PowerShiftem, bo po 4 latach to nie byłby mój problem tylko kolejnego właściciela. Tylko, że finansowo to ja teraz jestem w pozycji "tego drugiego" niestety. Jakiś chińczyk do 100k z salonu w kombi by był idealny ale niestety same SUVy.

to czemu nie rozważysz Astry kombi? poniżej 100k kupisz kombi z Asinem 8AT z przegenialny silnikiem 1.2 PureTech ;) jest szansa że przez 4 lata rozrząd nie rozpadnie się ;)

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

No zobaczymy jak będzie z odsprzedażą później tych chińskich aut.

Pamiętaj, że finansujesz utratę wartości, a nie cenę zakupu.

Just now, gtfan said:

to czemu nie rozważysz Astry kombi? poniżej 100k kupisz kombi z Asinem 8AT z przegenialny silnikiem 1.2 PureTech ;) jest szansa że przez 4 lata rozrząd wytrzyma ;)

Hmm albo Astra k 1.4 z końca produkcji (19-21) z CVT. Nie ma pure techa, jest CVT.

Opublikowano
3 minuty temu, Mustang napisał(a):

Hmm albo Astra k 1.4 z końca produkcji (19-21) z CVT. Nie ma pure techa, jest CVT.

to ja już bym poszukał 1.6 200KM z asinem 6AT

Opublikowano
1 minute ago, gtfan said:

to ja już bym poszukał 1.6 200KM z asinem 6AT

Ja wiem, spalanie znacznie wyższe, a @WisnieR jest fanem CVT

otomoto.pl
No image preview

Używany Opel Astra 2021 - 58 800 PLN, 72 067 km - Otomoto.pl

Interesuje Cię Opel Astra? Sprawdź ofertę dostępną teraz na OTOMOTO. Poznaj szczegółowe informacje o wyposażeniu, stanie technicznym, historii i cenie.
Opublikowano
2 godziny temu, Czoperrr napisał(a):

Auto mam półtorej roku a już krzyczy, że trzeba wymienić baterię w kluczyku. Nie za szybko?

Mnie od roku prawie krzyczy i mam wyje.bane. a

Ale to dlatego, że w czerwcu zeszłego roku wymieniłem baterię, a we wrześniu znowu zaczął się cyrk. Uznałem, że to dlatego, że kluczyk mi upadł kilka razy. Póki co działa, otwiera i zamyka nawet z kilkunastu metrów, więc się nie przejmuję.

Swoją drogą dzisiaj mnie pociągnęło po kieszeni, bo wymienialem tarcze i klocki z przodu, razem z robocizną ponad 1600. :(

Opublikowano
2 minutes ago, Blaise said:

Mnie od roku prawie krzyczy i mam wyje.bane. a

Ale to dlatego, że w czerwcu zeszłego roku wymieniłem baterię, a we wrześniu znowu zaczął się cyrk. Uznałem, że to dlatego, że kluczyk mi upadł kilka razy. Póki co działa, otwiera i zamyka nawet z kilkunastu metrów, więc się nie przejmuję.

A nie wolisz drugiego kluczyka używać?

Opublikowano
5 minut temu, Mustang napisał(a):

A nie wolisz drugiego kluczyka używać?

Oglądałem filmik jak się paruje w VAGach ten drugi kluczyk i auto tak wyło, a ja wtedy mieszkałem na blokowisku i nie chciałem narażać ludzi na to, a z drugiej strony specjalnie mi się nie chciało nigdy jechać na odludzie. Miałem to zrobić przy okazji i tak mi rok wlasnie minął. Nie myślę o tym, ale pewnie aż do chwili, gdy rzeczywiście kluczyk padnie xd

Edytowane przez Blaise

Opublikowano
19 minutes ago, Blaise said:

Oglądałem filmik jak się paruje w VAGach ten drugi kluczyk i auto tak wyło, a ja wtedy mieszkałem na blokowisku i nie chciałem narażać ludzi na to, a z drugiej strony specjalnie mi się nie chciało nigdy jechać na odludzie. Miałem to zrobić przy okazji i tak mi rok wlasnie minął. Nie myślę o tym, ale pewnie aż do chwili, gdy rzeczywiście kluczyk padnie xd

U mnie dwa kluczyki były od razu sparowane.

Opublikowano

U mnie tak samo, dwa identyczne kluczyki.

W BMW jest bardziej skomplikowane, profil jest przypisany tylko do jednego fizycznego kluczka na raz. Ale można łączyć profil na fizycznym kluczyku oraz na wirtualnym w telefonie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.