Skocz do zawartości

METAL GEAR SURVIVE


Hela

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 lata później...

Chyba serwery jeszcze nie poleciały, z jakiegoś powodu... ;)

 

Czy jeśli przymknąć oko, że ten potworek ma "Metal Gear" w nazwie, durną fabułę, oraz że Konami to skończone łajzy, to serio jest to aż tak tragiczne? Szczególnie, że gra droga nie jest?

 

Obejrzałem poniższy filmik i w sumie jako ktoś, kto ma słabość do średniaków nabrałem mimo wszystko ochoty grę sprawdzić. Tym bardziej, że sam gameplay piątki swego czasu mocno mnie wciągnął.

 

 

Tylko jedna rzecz mnie zaniepokoiła - to jest live service w tym znaczeniu, że faktycznie jeśli nie gramy przez kilka dni/tygodni, to czas w grze upływa mimo wszystko i ryzykujemy utratą zasobów i ludzi w bazie, czy można temu jakoś zapobiec?

 

Mam bardzo nieregularny czas na granie i nie chciałbym utracić postępów po ewentualnej dłuższej przerwie, jeśli już bym grę zaczął.

Odnośnik do komentarza

Szczerze? Pograłem trochę ponad 10h i się wciągnąłem. Ten cały schemat ciągłego zdobywania surowców, rozwoju postaci, bazy, technologii itp. uzależnia. Z pewnością są dużo lepsze gry tego gatunku, ale tutaj silnik i niektóre rozwiązania zastosowane już w MGS5 wcale nie wypadają najgorzej.

 

Ale tak jak pisałem - trzeba zapomnieć, że to Metal Gear i podejść bardziej jak do zombie-survivalowej gry akcji z elementami rozwoju bazy. Jeśli kogoś wciągnął MGS5, to Survive można potraktować jak wariant tego typu rozgrywki. Natomiast fani Kojimowych klimatów i intryg niech faktycznie lepiej trzymają się z daleka, bo nic podobnego się tu nie znajdzie, nawet w śladowych ilościach. To co jest raczej woła o pomstę do nieba. Ja po prostu mam wyrąbane i potrafię się znieczulić na "fabułę" w grach, jeśli gameplay mi odpowiada.

 

Oczywiście to nadal średniak. Przekobinowali trochę UI, nie wszystko jest logiczne i oczywiste, a monotonia czasem daje o sobie znać. Gra jest też większość czasu wyprana z kolorów, co może z czasem męczyć. A jednak mimo tego od tygodnia gierkę odpalam często, nawet na zasadzie "pozbieram trochę śmieci i wyłączę".

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Głupi wciągnąłem się w tego potworka na całego...

 

 

"Fabułę" skończyłem. Recka w osobnym temacie. A jednak pomimo tego gram dalej. Zdradliwy jest ten schemat ciągłego rozwijania bazy i technologii. Nawet sobie pogrywam odopwiednik Horde Mode samemu (w multi raczej na nikogo się nie doczekam) i emocje są niczego sobie - planowanie, fortyfikacja, właściwa walka. Do tego standardowe dla MGS5 zbieractwo w postaci rzadkich broni, zwierząt itp. Całość oczywiście w typowej dla "Live-Service" otoczce, z odrobiną dopaminy przy otwieraniu epickich i bardzo rzadkich paczek z nagrodami za misje. Rozwój postaci też niczego sobie, a odblokowane później sub-klasy fajnie urozmaicają zabawę. Choć ja się trzymam głównie Scouta ze względu na manię zbieractwa oraz Stealth Cammo.

 

Wspominam głównie dlatego, że gra serio nie jest taka tragiczna, kosztuje niewiele (zarówno PC jak i konsole między 20-30zł), a gdzieś tam czuję, że lada moment Konami może postanowić wyłączyć serwery, a wtedy pewnie nawet singla się już nie odpali. Dlatego ja pogram, póki mam jeszcze ochotę, bazę rozbuduję, bo jest z tego frajda, może parę osiągnięć jeszcze wbiję i z czasem zapomnę.

Odnośnik do komentarza

Kończę powoli rozbudowę bazy (właściwie to 3/4 struktur buduje się dopiero w endgame), co samo w sobie jest rozwleczone i przyblokowane niespełna dobowymi cooldownami. Fajnie się stawia nowe budowle i fortyfikacje, szczególnie, że mamy w tej kwestii niemal pełną swobodę. I wydaje mi się, że na tym etapie sobie już grę odpuszczę, bo wszelki lepszy ekwipunek zdobywa się właściwie wyłącznie z trybu CO-OP/Survival. Easy i niektóre Normal można jeszcze pograć solo, nawet z rangą S, co samo w sobie jest fajnym wyzwaniem, ale fioletowe i złote dropy to już Hard i Extreme. Na grind multiplayera ochoty nie mam specjalnie, zaś większość pozostałych achievementów to jakieś serio chore wyzwania wymagające dziesiątek, jak nie setek godzin rozgrywki i żmudnego grindu... Szkoda czasu.

 

No ale tak jak powyżej, za te 20-kilka złotych przegrałem ponad 70 godzin, dużo ponad tryb story, co jak najbardziej uznaję za plus. Szkoda, że gierka powstała i wydana została w takich przykrych okolicznościach. Durny i naciągany spinoff, ale jednak nieźle zrobiony. Był tu potencjał, pomimo tematyki i asset-flipu z MGS5.

 

Cóż, i tak jestem serio zdziwiony, że serwery jeszcze działają, jak i powtarzane są stale różne eventy. Ciekawe, jak jeszcze długo, bo dwa dni temu się przekonałem jednak, że to jest always-online i ni chuchu singla się nie pogra, jak net lub serwer gry nawali.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.