Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Metroid Prime 4

Featured Replies

Opublikowano
1 godzinę temu, Soban napisał(a):

Widzę, że największy zarzut to jest, że gra nie marnuje czasu gracza...

Dla mnie minusem nie jest, że chłop po jakimś czasie na pustyni mówi gdzie jechać, bo może coś uda się odblokować nową mocą, bo kurde sorry ale nie siedze z zeszytem i nie notuje gdzie w poprzednim dungeonie był jakiś randomowy grapple point którego nie mogłem użyć 4h temu. Dzięki temu nakierowaniu gdzie iść po prostu nie tracę czasu.

No gra na tym polegała, że była metroidvanią,

Czy szukanie drogi w hollow knight, Ori itp to marnowanie czasu??

Wycieli zaś to czym gra była kojarzona i przez co zyskała popularność, zostawiając core gameplay rodem z 2002r?

No to jak tego oczekiwałeś po nowym tytule Nintendo, który powstawał parę lat, to będziesz rzeczywiście zachwycony!

FPS od punktu A do B, który patrząc na recenzje nie potrafi sie wybić niczym poza nostalgią i miloscia do "retro vibu Nintendo", a wielu momentach irytuje i jest kiepsko zrobiony (jak postacie, pustynia itp).

  • Odpowiedzi 592
  • Wyświetleń 65,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • zwyczajna opłata radiowo-telewizyjna za korzystanie z odbiornika w pojeździe, dlaczego jesteście zdziwieni?

  • Zaraz, co ku'rwa?

  • Ponad 4h za mną Dalej mocno liniowo w lokacjach Dość częste walki z mini bossami/bossami, fajnie zrealizowane Kolega obecnie campi w bazie i chwała Bogu bo jest tragiczny Design top Muza ekstra

Opublikowano
29 minut temu, easye napisał(a):

Czy szukanie drogi w hollow knight, Ori itp to marnowanie czasu??

Owszem. Bywają takie etapy tych gier, że gracz biega na ślepo stukając w każdą ścianę, bo może gdzieś nie zauważył delikatnego pęknięcia.
Wisienka na torcie spierdolenia najgorszych momentów metroidvani to respawnujący się wrogowie po wyjściu z pokoju. No totalnie zajebista zabawa mówię ci.

Dla mnie takie błądzenie na pałe to nic nie wnosi do tych gier i owszem tracę swój czas, bo takie żmudne lizanie ścian to ani wyzwanie ani frajda, więc wolę jak pizdeusz mi powie gdzie iść w MP4 i tam sobie będe szukał co przeoczyłem.

Opublikowano

Ja mam jeszcze Prime nierozpoczetego, ten zakup chyba skipne i pożyczę od kumpla jak przejdzie, tylko by na własnej skórze porównać szpil z innymi średnimi FPSami z Game Passa, które z reguły dostają nagrodę crapa roku przy takich ocenach i minusach w recenzjach.

Opublikowano

Gadaja, ze taka prostolinijna korytarzowka a ja co chwile czuje sie zagubiony, raz skanuje przeciwnika a tam opis, ze trzeba mu urwac tarcze wyciagnikiem, za chwile pojemnik na krecaca sie bryle, nastepnie lejek w ktorym samuska kuleczka musi sie rozpedzic a ja nic z tego nie mam, co chwile cos widac ale nie da sie po to siegnac, wypisz wymaluj metroidka; no ale zdobylem motor, zdalem egzaminy i jest zajebiscie, od razu nie wiem gdzie sie udac dalej na tej pustej pustyni a ten myles mackenzie super gosc swoja droga podpowiada powsciagliwie „udaj sie tam gdzie zechcesz” zamiast mi znacznik na mapke pyknac,

Coz, metroid to metroid

Ale gierka spoko i ladna a czerwony kombinezon Metroidki najsss

Opublikowano

Udaj się tam gdzie zechcesz....polecam posłuchać tego klamce xdddd

W rzeczywistości biomy mają tak ułożone updaty potrzebne do wejścia do nich, że musisz je zaliczać w liniowej z góry ustalonej kolejności xdddd

Opublikowano

Technicznie to taka jest istota Metroida, że tak naprawdę zazwyczaj masz 1, może 2 miejsca gdzie pójdziesz do przodu, tylko że w typowym połączonym jednym świecie daje to uczucie naturalnej tajemnicy i rosnącego poznawania mapy, a w przypadku oddzielnych lokacji, no to faktycznie - widać że w praktyce po prostu pośrodku korytarza stoją zamknięte drzwi i musisz zdobyć klucz z innego korytarza i tyle.

Co nie jest jakimś strasznym grzechem ogólnie w grach. Klasyk grania. No ale bywało inaczej.

Już 20 stycznia wychodzi w końcu MIO, może tam będzie okazja do porządnej ORGANICZNEJ EKSPLORACJI. Nawet mapy chyba nie ma!

Opublikowano

Takie zasady panuja w tej krainie Metroid i dobrze niech tak bedzie.

Natomiast, co by nie gadac, to jednak pewna aura Metroid Prime unosi sie nad eksplorowanym swiatem, nie znam slow jak to precyzyjnie opisac, no taka mgielka tajemnicy, moze szczypta niepokoju a nawet wkurwienia, ze cos mam prawie w dloni a nie moge tego miec; esencja i to lubie nawet, ta opowiesc tubylcow, wydaje sie nieobecna a moze niewazna ale gdzies tam w umysle sie wierci, nie wiadomo do konca co jest dla samuski priorytetem; spoko

Ale mapa jest koszmarna. Probowalem ustawic sobie znacznik, z lokacja rakiety a ten symbol umieszczany jest wszedzie tylko nie w pokoju gdzie jestem, wylatuje zupelnie poza obszar, kto to zaprojektowal powinien przestac

Opublikowano

Takie dlc do Metroida Prime 3, wydane 10 lat za późno. Może to dziwne ale pustynia sprawia mi najwięcej frajdy, no i ten brak muzyki...poezja.

Opublikowano
14 minut temu, S_600 napisał(a):

pustynia sprawia mi najwięcej frajdy, no i ten brak muzyki...poezja.

a są tacy co musieli dokupić 5 amibo żeby zagłuszyć tę relaksującą ciszę, eh ta przebodźcowana młodzież

Opublikowano

Finał to ogólnie taki miękki bąk trochę. Cała gra to 7/10 max ostatecznie, grało się całkiem spoko, ale nie będzie to nic o czym będę pamiętać za miesiąc. Czuć przez całą grę, że to coś co miało wyjść w pierwszej połowie życia switcha, ale utknęło w piekle developerskim.

Opublikowano

Pierwsze krótka sesja za mną i ten początek trochę mnie zdziwił bo jednak w MP człowiek cały czas był sam a nie wiem jak było w 2 i 3. Jednak po przeniesieniu na nową planetę jest git, gra jak na NS wygląda dobrze i aż chce się poznawać ten świat, dopóki ktoś nie zacznie ględzić co 15 sekund jakieś pierdoły facepalm. Serio od poznania tego kolesia do pierwszego save pointu jest chwila a on już mnie irytuje. Jeśli później jest go mniej to tylko się cieszyć.

Edytowane przez BRY@N

Opublikowano

Mozesz spac spokojnie

Mozesz grac spokojnie

Myles MacKenzie jest spoko i jest przydatny pozniej, a lepsza od inzyniera jest tylko szeregowiec Nora Armstrong - bo to prawdziwa fanka

To co bylo gadane w recenzjach to prawda - niesamowite jak zmieniaja sie swiaty podczas eksploracji (wstecznej)

Moj faworyt to poki co lodowa kraina, ktora ozywa po uruchomieniu turbiny, wszystko wyglada nagle tak na blysk; w ogole ta gra jest chyba najladniejsza gierka na NS1 jaka widzialem?!!!??!

Jest klimacik, sci fi, odosobnienie, mistyka, mi styka zeby na luzie wystawic ocene maksymalna na maksymalna

Opublikowano

Początek ta gierka ma bardzo dobry, grafika robi robotę. To jest chyba najładniejsza gierka na Switcha 1? Dread i Luigi 3 też topka pod tym względem.

Opublikowano

No Luigi’s Mansion 3, Metroid Prime 4 i Xenoblade Chronicles X DE to chyba top 3 graficznie

Opublikowano
Godzinę temu, funditto napisał(a):

No Luigi’s Mansion 3, Metroid Prime 4 i Xenoblade Chronicles X DE to chyba top 3 graficznie

Astral Chain jeszcze według mnie

Opublikowano

Ale mi swim snatcher w jeziorze z lawy napsul nerwow xD dalem se spokoj z tym zbieraniem na 100% przez to,

Gierka zakonczona

17h / 91% przedmiotow / 98% skanow

Metroid Prime 4 Beyond, dla mnie, stoi eksploracja. Fajnie sie poznaje ten swiat, skanuje zakatki viewros celem dekonstrukcji zdarzen, kompletuje caly ten plecak gratow (roboty skauty ftw… szkoda, ze zaistnial swim snatcher; tak to bym pewnie zerbal wszystko), a nawet rozbija motor o te zielone klejnoty, to bylo wszystko ultra-przyjemne

Walka mnie nie obchodzi w grach przygodowych wiec temat pomijam, ale bossowie zaprojektowani elegancko.

Sama opowiesc - meh, spore meh

Koledzy tropperzy - na piatke z plusem, co jeden to lepszy od poprzedniego

Zakonczenie rzeczywiscie slabe. Jakos tak byle jak i bez sensu, Metroidka zachowala sie, ze szkoda

Opublikowano

Nie no, zbieranie kryształów dla mnie średnio. Fajnie jak coś wpadnie, tylko że łatwo ominąć kawałek, a wtedy nie ma zmiłuj - nie jest łatwo obrócić tym motorem i od razu walnąć z pewną prędkością znowu. W sumie najsolidniejsza metoda to od razu wcisnąć Start, i rozwalić na nogach, i wrócić na motor.

A zbierać TRZEBA. Kurde, w tej grze jest nagroda za DRUGIE wypełnienie całego paska. Jakieś tam arty. Tymczasem już na pierwsze wypełnienie trzeba dość sporo tych kryształów zbierać.

Skanowanie też... gra do czegoś motywuje, ale trochę z tym przesadza. Po pierwsze, coolerskie wizory były super w 2002 roku, od tego czasu masa gier wprowadziła te swoje "tryby detektywa" i już poszła dalej, a Metroid nie zmienił wiele. Jest jeden wizor, który zniekształca wizję i dźwięk w nie taki znowu fajny sposób, i w sumie można by z niego zrezygnować szczerze mówiąc, zrobić to skanowanie jakoś nowocześniej, np. lekkimi oznaczeniami na ekranie. Właściwie nie wiem, czemu to skanowanie musi tyle trwać, w 99% przypadków w grze to nic nie zmienia poza tym, że jest powolne.

Jak na 18 lat czekania na nową część, to w ogóle cały koncept "teraz rzeczy są PSYCHICZNE" nie wnosi wiele do gry, ot, skanujesz rzeczy powoli tylko że teraz skanujesz je PSYCHICZNIE i jest lekki filtr na dźwięk i obraz, raz na ruski rok coś uruchamiasz/pojawia się platforma (psychiczna platforma!) i w sumie tyle, poza tym to te wszystkie PSYCHICZNE umiejętności to te same umiejętności, estetycznie czy do l o r e wnoszą bardzo mało.

Gra wygląda zajebiście, ale wieeeele takich rzeczy - tak jak np. to ile loadingów kolejnych wind i transporterów czasami zaliczamy, by wpaść do starej miejscówki użyć nowego gadżetu i wypaść - dają wrażenie nie tyle gry wychodzącej kilka generacji konsol po "trójce", ale niemały posmak "Metroid Prime 3-2".

Opublikowano
5 godzin temu, ogqozo napisał(a):

nie jest łatwo obrócić tym motorem i od razu walnąć z pewną prędkością znowu. W sumie najsolidniejsza metoda to od razu wcisnąć Start, i rozwalić na nogach, i wrócić na motor.

Wlasnie zajebiscie sie wjezdza w te klejnoty na drifcie i rozjezdza. Do szybkiego obracania motorem o 180 trzeba pomagac sobie prawa galka od kamery a wtedy kontrolowanie Vi-O-Li to sama przyjemnosc, mozna nawet krecic sie w miejscu na gazie

Chyba, ze poscig za swim snatcherem xD walic tego potwora przypominam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.