Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

Opublikowano

Po prostu wystarczyło być mądrym, robić to co w czasach OG Xbox i 360. Pielęgnować swoje marki, które jednak coś znaczyły w gierkowie, dbać o użytkowników których się ma, dawać innym sygnały że warto tu przyjść. Nie wymyślać zawsze koła na nowo bo wiecznie mało, bo trzeba zrobić coś innego żeby ludzi przyciągnąć ile się da.

Może wtedy nie trzeba by udawać że każdy teraz musi być kolejnym Steamem bo inaczej upadnie.

Już pomijając Nintendo, to podejrzewam że Sony po nauczce z tej generacji, przy premierze ps6 znów pokaże że exy potrafią mocno pomoc w sprzedaży konsol. Dodatkowo zrobią handhelda i już będą mieli też całkiem fajny ekosystem.

  • Odpowiedzi 34,8 tys.
  • Wyświetleń 2,3 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Jak ja lubie to dodawanie sobie kompetencji z dupy. Urodził się na początku lat 90 i od razu staż gracza mu się zaczął liczyć, już jak berbeć bez umiejętności srania do nocnika sobie CV redaktora budo

  • Ladnie Spencer obchodzi 25-cio lecie Playstation 

  • Po całej generacji spędzonej z PS4 zakup klocka wydawał się jedynym sensownym rozwiązaniem. Głównie z uwagi na gamepass i całą bibliotekę nieogranych gier. Pierwsze wrażenie to radość z unboxingu, bo

Opublikowano
  • Autor

Rynek zmienia się dla wszystkich. Xboxa jako najmniejszego jeśli chodzi o konsole, te zmiany podgryzły najszybciej + do tego brak perspektyw na poprawę sytuacji konsoli spowodował przyśpieszenie planów i ucieczkę w przód, gdzie xbox jest już całkowicie multiplatformowy.

Nie ma żadnej gwarancji że hołdowanie staremu modelowi, nie wydawanie gier na PC w tym Steama i nie wydawanie gier na inne konsole, spowodowałoby że sytuacja byłaby lepsza. Raczej byłoby wręcz przeciwnie.

Opublikowano

Czyli znów, nie oglądamy się na nic tylko realizujemy nowy plan i elo.

I tak co generację, tvtv nie wyszło to potem abonament i gry day one, to za mało więc multiplatforma.

A za kilka lat? Hmm w sumie to wystarczy że będziemy w streamingu i gry XGS na innych konsolach

Opublikowano

Stworzenie Series S to była zajebista decyzja Xboxa i coś co sprawia, że gry muszą być zoptymalizowane.

Opublikowano
11 minutes ago, Homelander said:

Stworzenie Series S to była zajebista decyzja Xboxa i coś co sprawia, że gry muszą być zoptymalizowane.

Albo nie ma ich w ogóle.

Opublikowano
2 minuty temu, drozdu7 napisał(a):

Po prostu wystarczyło być mądrym, robić to co w czasach OG Xbox i 360. Pielęgnować swoje marki, które jednak coś znaczyły w gierkowie, dbać o użytkowników których się ma, dawać innym sygnały że warto tu przyjść. Nie wymyślać zawsze koła na nowo bo wiecznie mało, bo trzeba zrobić coś innego żeby ludzi przyciągnąć ile się da.

Rozwiązania były na pozór oczywiste - kwestia obserwacji i analizy własnych, źródłowych przyczyn sukcesu + dotrzymywanie kroku bezpośredniej konkurencji (Sony) konkretnych aspektach, czytaj "małpowanie", ale "tęgie" głowy tam mają w tym MS i długie lata nic się w tej kwestii nie zmieniło. Nawet PS3 koniec końców Sony wyprowadziło na dobre tory i nie poległo z mocnym konkurentem w postaci Xboksa 360, bo nie skupiało się na wymyślaniu koła na nowo. To był kluczowy moment dla całego Xboksa. Już w końcowych latach X360 MS robił to, co robi do dziś - patrz przykład Kinecta. Postawili na niego wszystko, zapominając o całej reszcie, odcięli się od tego, co wcześniej dawało sukces - a mogli po prostu dbać na równi o jedną i drugą bazę klientów. Bo skoro X360 okazał się hitem, to i kolejne nowe wejście wypali, pycha wzięła górę. Jak można było wypluć Xbox One, zamiast kontynuować drogę sukcesu poprzedniej generacji? Dali się porwać modzie, która minęła, a skutki zaniedbań (rozczarowani klienci przede wszystkim, bo zaufanie łatwo stracić, odzyskać trudniej niż cokolwiek inne) zostały. Dlaczego nie mogli traktować HC graczy na równi z casualami i nie faworyzować tych drugich? Przecież casual z definicji nie jest stałym klientem, na którym powinno się opierać taki biznes. Gówniana wydajność podzespołów/grafika, TVTVsportsTVTVsportsTV... Jak można było nie wziąć pod uwagę, że Kinect to czasowy trend i nie mieć planu B? Eksy? Jak były, to trzeba było być bardziej elastycznym, dostosować się do rynków, na których chcą rosnąć. Robić też takie eksy, na które akurat było zapotrzebowanie na konkretnym rynku, a najprostszym sposobem na pomysły było obserwowanie tych, którym wychodzi. Gearsy i Halo to marki stworzone pod amerykańskiego odbiorcę i jego preferencje/kulturę/popkulturę i chociaż mają wielbicieli poza kontynentem, to chcąc wzmocnić znaczenie, powinni oferować też europejczykom coś bardziej "swojskiego", również dla urozmaicenia. Już nie wspomnę o tym, co było jeszcze później, na przykład w obecnej generacji. Wydaj gry w mizernym stanie, patrz Halo: Infinite, Forza Motorsport, Redfall, rozczaruj Starfieldem, a problemó szukaj w graczach. Przecież początek generacji Xbox Series miał w sobie wszystko, żeby wrócić na właściwe tory. Wystarczyło, żeby szły za tym ilość i jakość, bez kombinowania.

Opublikowano

Ale czego Ty oczekujesz od Microsoftu jak oni rotowali pracowników co 18 miesięcy w tak ważnym studiu jak 343 pracującym na tak ważną marką jak Halo tylko po to, żeby na podatkach oszczędzić. W tej firmie liczy się bieżący Excel i premie dla kierownictwa. Reszta to tam chuj. Zero długoterminowego planu, wizji, nic. Trzeba się cieszyć tym co mamy i nie oczekiwać niczego konkretnego. Zdziwiłby się ktokolwiek gdyby MS nagle ogłosił całkowite zamknięcie projektu Xbox? Ja nie. Tak samo jak nie zdziwiłbym się gdyby ogłosili, że jednak wracają do koncepcji exów i tradycyjnej konsoli. Chaos i tyle

Opublikowano
  • Autor
37 minut temu, drozdu7 napisał(a):

Czyli znów, nie oglądamy się na nic tylko realizujemy nowy plan i elo.

I tak co generację, tvtv nie wyszło to potem abonament i gry day one, to za mało więc multiplatforma.

A za kilka lat? Hmm w sumie to wystarczy że będziemy w streamingu i gry XGS na innych konsolach

No i to jest taka zła przyszłość? Mieć dostep do swoich gier z Xboxa na PC i w streamingu.

Ostatecznie to w tych dwóch miejscach i tak lądować będą wszystkie gry w przyszłości.

Xbox zrobi to po prostu szybciej niż inni.

Opublikowano
56 minut temu, Homelander napisał(a):

Stworzenie Series S to była zajebista decyzja Xboxa i coś co sprawia, że gry muszą być zoptymalizowane.

Pod jedną mocną konsole i drugą słabszą. Rewelacja.

Ta konsola to zawracanie dupy, była zbędna i trzeba było wypuścić XSX bez napędu co uczynili po kilku latach.

Skupić się na jednej konsoli, robić gry i nie latać ze sraczka.

Exy były nowe i mocne te exy mieli. Jak się zrobili multi, to sprzedaż sprzętu siada.

Teraz ASX napisze że do tego to zmierza, MS jest pionierem w tym i fajnie.

Ja cały czas twierdzę że swoje exy na swojej konsoli to mocna karta. Przyklad N.

Mocne i silne marki, nie przeszkadza wypuszczenie w 2025 sprzętu z LCD technicznie w tyle. Konsola rekordy zalicza.

Czy ruchy MS i rynku będą dobre? Czas pokaże.

Opublikowano

No mogli zacisnąć pasa i trzymać gry jako exy. Dwie konsole XSX i XSX Digital zamiast XSS, Gamepass i ekskluzywne Doom, Forza, kiedyś tam CoD, Tony, nie odwalać maniany z kasowaniem gier tylko pocisnąć je do końca to może by się konsole sprzedawały.

Opublikowano
Godzinę temu, ASX napisał(a):

[...] PC i w streamingu.

Ostatecznie to w tych dwóch miejscach i tak lądować będą wszystkie gry w przyszłości.

Xbox zrobi to po prostu szybciej niż inni.

Teza niepodparta niczym innym, jak tylko domysłami, wróżeniem z fusów. Czy Sony wygląda jakby wygaszało konsole, nie widziało w nich rdzenia swojego biznesu, pomimo otwierania się na dodatkowy zarobek? Sony będzie miało konsolę, chmurę, i nadal będzie wydawać - z opóźnieniem, to istotne - gry na PC. Zarabiać na wydawcach 3rd party w PS Store, bo poprzez konsolę ten sklep ma silną pozycję i utrzyma opłaty za abonament. "Play anywhere" to fajna rzecz dla obecnych użytkowników konsoli Xboksa, ale na dłuższą metę bez znaczenia, bo ktoś kto ma mocnego peceta i kupuje na nim gry, nie będzie miał powodu żeby... kupować nowego Xboksa pod Play anywhere, skoro nie kupuje się konsoli pod eksy xd Powodzenia w streamowaniu gier Sony poprzez xCloud Microsoftu.

Opublikowano
2 minutes ago, krzysiek923 said:

Teza niepodparta niczym innym, jak tylko domysłami, wróżeniem z fusów. Czy Sony wygląda jakby wygaszało konsole, nie widziało w nich rdzenia swojego biznesu, pomimo otwierania się na dodatkowy zarobek? Sony będzie miało konsolę, chmurę, i nadal będzie wydawać - z opóźnieniem, to istotne - gry na PC. Zarabiać na wydawcach 3rd party w PS Store, bo poprzez konsolę ten sklep ma silną pozycję i utrzyma opłaty za abonament. "Play anywhere" to fajna rzecz dla obecnych użytkowników konsoli Xboksa, ale na dłuższą metę bez znaczenia, bo ktoś kto ma mocnego peceta i kupuje na nim gry, nie będzie miał powodu żeby... kupować nowego Xboksa pod Play anywhere, skoro nie kupuje się konsoli pod eksy xd Powodzenia w streamowaniu gier Sony poprzez xCloud Microsoftu.

Spokojnie, zaraz @ASX wypisze Ci dlaczego on ma rację i jego racja jest najegsza. I mimo, że to Microsoft przegrał 4 generacje z rzędu z Sony, a Nintendo zarabia najwięcej na grach to jednak droga Microsoftu jest słuszna i wszyscy MUSZĄ nią podążać, albo zdechnąć. Jasne? Jasne

Opublikowano

No te Play Anywhere to w przyszłości będzie oznaczało tylko PC + chmura ale tylko jeśli opłacasz abonament bo inaczej sobie w chmurze nie zagrasz nawet w kupione gry. Konsoli jako takiej już nie będzie więc kiepskie to Play Anywhere.

Opublikowano

Może ktoś wytłumaczyć, jakie profity ma MS z rezygnacji nawet nie tyle eksów trwałych, co z ekskluzywności tymczasowej? Skoro ludzie w ogóle biorą pod uwagę zakupy w MS Store na PC oraz - jeszcze - konsoli, to wyobrażam sobie sytuację, w której wychodzi taki Oblivion: Remastered i część fanów (niemała) gry nie chcąc czekać, zostawiaja kasę bezpośrednio w sklepie Microsoftu, z dodatkowym zyskiem ze sprzedaży dla MS, bo bez marży od sprzedaży ściąganej przez Steam, czy PS Store (btw. cena gry, bez względu na marżę i jej brak ostatecznie była taka sama na wszystkich platformach). Później (może być i 2 miesiące) wydają na innych platformach i zysk się dopełnia. Bo wielu graczy PC, mając możliwość wyboru platformy już od momentu premiery, po prostu kupuje na ulubionej i najpopularniejszej, którą obecnie MS Store na pewno nie jest. Tak samo użytkownik konsoli mógłby poczuć, że jakiś tam sens ta konsola jeszcze ma dla niego względem PS5, bo na PS5 musiałby czekać dwa miesiące, a nie chce.

Odpowiedź nasuwa się tylko jedna. MS świadomie rezygnuje z dodatkowego zarobku, aby utrwalać propagandę, w której eksy nie mają żadnego sensu i nie liczą się w żaden sposób. No bo gdyby ktoś zadał im pytanie: "hej, jeśli eksy są przeszłością, to skąd czasowa ekskluzywność?" Jak mieliby odpowiedzieć? Propagowanie narracji kosztem dodatkowego zarobku. Inwestycja kasy jak na darmówki w Epic.

Opublikowano
  • Autor
1 godzinę temu, krzysiek923 napisał(a):

Teza niepodparta niczym innym, jak tylko domysłami, wróżeniem z fusów.

>Średni wiek posiadacza konsoli jest coraz wyższy.

>Mlodsze pokolenia graczy coraz częściej niż konsole wybierają PC i granie mobilne.

> Rynki na których gra zdominowane przez PC (np. Chiny) mają bardzo małą szansę by zaadoptować na większą skalę konsole

> Rynek PC i mobilny w przeciwieństwie do konsol również stale rośnie.

Już dzisiaj na PC lądują praktycznie wszystkie gry, chmura to wciąż pieśń przyszłości, ale czy jest jakiś powód dlaczego wszystkie gry nie miałyby tam trafiać, gdy się upowszechni?

Kogo jak kogo ale MS trudno podejrzewać o rezygnację z dodatkowego zarobku dla jakieś propagandy. Robią raczej to co się najbardziej opłaca.

Opublikowano

6 minut temu, ASX napisał(a):

Kogo jak kogo ale MS trudno podejrzewać o rezygnację z dodatkowego zarobku dla jakieś propagandy. Robią raczej to co się najbardziej opłaca.

No to wytłumacz powód. Opłaca się, ale jako narzędzie do kreowania i upowszechniania przyjętej strategii.

Opublikowano
12 minutes ago, krzysiek923 said:

No to wytłumacz powód. Opłaca się, ale jako narzędzie do kreowania i upowszechniania przyjętej strategii.

Powód? Proszę: bo wyjebali miliardy na zakup Activision i nagle im się Excel zaczął czerwienić. Nagle się okazało, że może premii nie być. Więc trzeba cyferek tu i teraz. W tej chwili. Xbox i tak się chujowo sprzedaje, gry się chujowo sprzedają, Gamepass nie rośnie jak powinien. Trzeba więc wydać gry wszędzie i poprawić cyferki. A potem? A co za różnica. Tym się będą przejmować nasi następcy. ASX myśli, że Microsoft ma jakąś głęboką strategię co do Xboxa. Nie nie ma. Ma Excela.

Opublikowano
  • Autor

Nie jestem eksperetem, ale wydaje mi się że powód jest znacznie prostszy.

Może chodzić o zwyklą optymalizację kosztów marketingu na premiere, wydajesz kasę na melting raz, a potem możesz kupić grę wszędzie gdzie się da.

Nie muszą płacić na promocję drugi raz, żeby gracze bombardowani grami ze wszystkich stron, znów przypomnieli sobie o grze za pół roku, lub rok po premierze.

A ludzie i tak kupują gry na preferowanej platformie niezależnie czy muszą czekać 3 miesiące, pół roku, czy rok

Opublikowano
2 minuty temu, ASX napisał(a):

A ludzie i tak kupują gry na preferowanej platformie niezależnie czy muszą czekać 3 miesiące, pół roku, czy rok

Tu się trochę nie zgodzę, Xbox nie zobaczy moich pieniędzy za FFXVI i Wukonga, bo te gry były wcześniej dostępne na PC mimo tego, że wolałbym mieć obie na konsoli.

Opublikowano
  • Autor
16 godzin temu, drozdu7 napisał(a):

o podejrzewam że Sony po nauczce z tej generacji, przy premierze ps6 znów pokaże że exy potrafią mocno pomoc w sprzedaży konsol

raczej idą w zupełnie przeciwnym kierunku i ciężko sobie wyobrazić by po takich ofertach pracy wrócili do pełnej ekskluzywności

Oprócz tego senior dyrektora w ogłoszeniu jest mowa jeszcze o dwóch stanowiskach, które już sciśle bedą lub już zajmują się współpracą z Xboxem i PC

Senior Manager, Platform Sales – Xbox & PC

Manager, Platform Planning & Performance – PC & Xbox

Wygląda na to że forumowicze bardziej wierzą w exy i ich rolę niż samo PlayStation, które również adaptuje się do zmian.

The job listing says the multiplatform strategy is for “driving long-term revenue growth and audience reach.”

Opublikowano

Też chcą zarabiać na grach wideo w końcu.

Spiderman już przeportowany na Xboxa pewnie. Została tylko optymalizacja na series s.

Opublikowano
  • Autor

Jak już pisałem Sony będzie pewnie postępować ostrożniej i podejmować decyzje wolniej niż Xbox, bo mają znacznie wiekszą bazę użytkowników na konsolach, której nie będą chcieli stracic. Mogą też teraz zarabiać na PlayStation lepiej niż kiedykolwiek, głównie dzięki dynamicznemu wzrostowi wpływów z mikrotransakcji i abonentów.

Ale docelowo i długoterminowo jak widac idą w bardzo podobnym kierunku, jesli chodzi o bycie multiplatformowym wydawcą third party.

I paradoksalnie to że zarabiają teraz tak dobrze na marży od sprzedaży gier i mikrotransakcji na PlayStation, sprawia że ich własnym tytułom jest trudniej na rynku, na którym coraz bardziej dominują gry takie jak Fortnite czy Roblox, dlatego trzeba szukać dodatkowych platform gdzie można zarobić, i jak widać nie pogardzą w tym względzie nawet Xboxem.

Rynek się zmienia i rola gier ekskluzywnych zamkniętych na jednej platformie coraz bardziej się zmniejsza. Jeśli nie wierzyliście mi, czy analitykom, to może samo Sony was przekonają.

Opublikowano

Powiedzmy to wprost - za 2-3 lata Sony będzie błagać m$ o to żeby wzięli ich gry do gamepassa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 4