Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Opublikowano

Trailer? Lepiej nie. Niech pokażą czysty brudny gejplej. W B2042 po trailerze, sądziłem, że nadchodzi ósmy cud świata, a jak w pełniaku wyszedłem na pierwszą multiplayerową arenę to się zrzygałem :/ 

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 1,7 tys.
  • Wyświetleń 229,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Specjalista Frosti XD

  • Widzieliście to? https://www.ea.com/pl-pl/games/battlefield/battlefield-2042/game-overview/specialists/emma-rosier  

  • KarolJanuszGejmingu
    KarolJanuszGejmingu

    Najgorsze,że ten Battlefield to tylko z nazwy Klony strzelają do klonów,nie ma tu mowy o żadnym teampleju. Nie ma żadnych ról, nie wiadomo kto jest wsparciem,kto ma amunicję kto może reanimo

Opublikowano

Dość interesujących tekst znalazłem ex developer’a gier na temat tego czym jest naprawdę gra w fazie alpha, i dlaczego powinniśmy do tego podchodzić z chłodnym dystansem. Ciekawa lektura, tekst wklejam z reddita.

Cześć wszystkim,

Wciąż wiele osób nie do końca rozumie, co tak naprawdę widzą w przeciekach i co to oznacza. W związku z przeciekami z aktualnych testów gry w ramach Battlefield Battle Labs, chciałem pomóc wyjaśnić kilka kwestii, zwłaszcza tym, którzy nie mają doświadczenia z procesem tworzenia gier — szczególnie na etapie aktywnego rozwoju.

Alpha vs Beta – Na jakim etapie to jest?

Po pierwsze, warto zrozumieć, na jakim etapie rozwoju jest gra. To, co teraz widzimy, pochodzi z fazy Alpha — niektórzy nazwaliby to nawet pre-Alpha. Oznacza to:

• Gra jest aktywnie rozwijana – studia nadal tworzą logikę, zasoby, projektują, nagrywają i podejmują decyzje dotyczące gry.

• Funkcje są nadal dodawane, zmieniane lub usuwane. Wszystko jest w ruchu.

• Nie wszystko działa, wiele rzeczy jest tymczasowych lub eksperymentalnych.

Dla porównania – Beta to etap, który pojawia się dużo później. Wersje Beta są:

• Prawie ukończone pod względem funkcjonalnym.

• Skupione na naprawianiu błędów, balansowaniu i testach wydajności.

• Mniej eksperymentalne, bardziej stabilizujące grę.

• Studio jest blisko premiery i chce usunąć krytyczne błędy.

• Nie wszystkie problemy zostaną rozwiązane przed premierą – ze względu np. na kampanie marketingowe, produkcję fizycznych kopii itd., stąd łatki premierowe i kolejne aktualizacje.

Więc jeśli coś wygląda na popsute, brakujące czy dziwne w tych przeciekach – to normalne na etapie Alpha. Na etapie Beta możesz oczekiwać większego dopracowania i mniejszej liczby niespodzianek.

Gałęzie buildów i struktura rozwoju

Tworzenie gier – szczególnie w dużych studiach jak DICE, a tym bardziej przy współpracy wielu studiów – odbywa się równolegle na wielu „gałęziach” (można to porównać do różnych wersji lub linii czasowych gry). Każdy zespół (interfejs, audio, rozgrywka itd.) może pracować na własnej gałęzi.

Zmiany z tych gałęzi są z czasem sprawdzane i selektywnie łączone z bardziej centralnymi buildami. To oznacza, że to, co widzisz w testowym buildzie, może nie być najbardziej aktualną wersją każdej funkcji – to tylko „migawka”, często przygotowana tak, by działała stabilnie w konkretnym teście.

Przygotowanie builda do testów zewnętrznych to ogrom pracy

Chcę to podkreślić, bo to naprawdę duży wysiłek. DICE udostępniające Battle Labs na wczesnych wersjach gry to dla mnie, jako dewelopera, OGROMNA sprawa. To wymaga czasu, pieniędzy i pokazuje, że naprawdę zależy im, by zrobić to dobrze.

Uruchomienie buildu poza środowiskiem developerskim (na konsoli czy innym PC) to nie jest jedno kliknięcie „eksportuj”. Trzeba go zapakować, usunąć narzędzia wewnętrzne, naprawić błędy wdrożeniowe i zapewnić stabilność na różnych sprzętach.

Dla konsol dochodzą jeszcze wymagania minimalne, certyfikacja, kwestie prawne itd.

Więc większość wersji Alpha lub buildów testowych to:

• Starsze niż bieżące wersje developerskie.

• Bardziej stabilne, ale mniej kompletne funkcjonalnie.

• Pozbawione ostatnich poprawek, nowości czy szlifów.

W skrócie: to, że coś wygląda topornie, nie znaczy, że gra jest w kiepskim stanie — po prostu nie jest gotowa na oczy opinii publicznej.

Używają silnika Frostbite – i tak, na początku są assety z 2042

DICE używa własnego silnika Frostbite. Zaczynając nowego Battlefielda, najszybszym sposobem na uruchomienie gry jest ponowne wykorzystanie assetów – dźwięków, UI, skryptów, modeli – z poprzedniej części (czyli BF2042).

To całkowicie normalne. Pozwala to szybciej uruchomić podstawowe systemy i skupić się na zmianach i ulepszeniach. Z czasem te elementy są wymieniane.

Elementy tymczasowe są WSZĘDZIE we wczesnych wersjach

Na tym etapie wiele rzeczy jest tymczasowych:

• Stare linie dialogowe lub efekty dźwiękowe – zanim nagra się nowe.

• Elementy UI upchnięte w jedno menu, zanim zostaną rozdzielone.

• Grafiki, które są wyraźnie prowizoryczne lub zapożyczone – by „zadziałało”.

Przykład: UI i poruszanie się

Poruszanie:

Dużo mówi się o tym, że BF3/BF4 i BFV miały świetny system ruchu, a większość nienawidzi tego z 2042. Na początku przecieków było widać więcej z 2042, ale z dodatkowymi funkcjami jak vaulting.

W nowszych przeciekach widać, że ruch jest bardziej przyziemiony i różni się od wcześniejszych wersji.

UI:

Było wiele narzekań, że interfejs jest brzydki, przeładowany i DICE nie słucha graczy.

Ale w nowszych buildach widać lepsze rozmieszczenie ikon i uporządkowanie – bo rozwijają podmenu.

Uwaga:

DICE na pewno czytają komentarze społeczności, ktoś ma za zadanie przekazywać to dalej – 100%. Ale zmiany, które widzisz, to nie reakcja na przecieki, tylko wcześniej zaplanowany kierunek rozwoju.

O Data Miningu – To, że coś jest w plikach, nie znaczy, że trafi do gry

Ludzie grzebią w plikach, wydobywają DLL-e, znajdują odniesienia do broni, map, trybów, operatorów itp. Ale:

• Tymczasowe oznaczenia – Plik może mieć nazwę starej mapy, ale to może być testowa etykieta albo narzędzie.

• Nieużywane lub stare dane – Czasem coś z poprzednich gier zostaje, bo nikt jeszcze tego nie usunął.

• Narzędzia developerskie i dane testowe – Nigdy nie miały trafić do wydania.

• Porzucone pomysły – Część funkcji jest porzucona, ale pliki zostają.

Więc gdy widzisz przeciek z listą broni, trybów, kosmetyków – nie traktuj tego jako potwierdzenie. To mogą być:

• Wczesne koncepcje.

• Porzucone funkcje.

• Dane testowe.

• Placeholdery.

• Fałszywe dane mające trollować wyciekających.

Nawet wewnętrznie deweloperzy traktują te dane z ostrożnością. Finalna wersja gry często bardzo się różni od tego, co pojawia się we wczesnych buildach.

Co to oznacza dla przecieków, które widzisz?

Przecieki mogą być ekscytujące (mnie ekscytują), ale też wprowadzające w błąd, jeśli nie rozumiesz, na co patrzysz.

Pamiętaj:

• To nie jest reprezentacja finalnej gry.

• Elementy będą wyglądać na pożyczone, zepsute, dziwne.

• Funkcje mogą zniknąć lub mocno się zmienić.

• To, że czegoś nie widać, nie znaczy, że tego nie ma.

Buildy testowe służą zbieraniu feedbacku i iteracji, a nie do publicznego oglądania. Przecieki są nieautoryzowane, a pokazane rzeczy są często miesiące za aktualnym stanem gry.

Ciesz się z kierunku, jaki obierają. Ekscytuj się tym, że DICE testuje tak wcześnie – bo to wymaga dużych inwestycji. Obserwuj, jak zmienia się gra na przestrzeni przecieków. Jeśli widzisz poprawę – miej więcej nadziei, że dostaniemy grę, na którą wszyscy liczą.

Mam nadzieję, że to pomoże lepiej zrozumieć to, co widzicie.

PS: Pracowałem w branży gier, zajmowałem się projektowaniem i kodowaniem, ale obecnie pracuję w agencji skupiającej się na stronach internetowych, aplikacjach i systemach webowych. Tworzenie gier to ekscytujące zajęcie, ale jeśli nie jesteś na topie w dużym studio albo nie miałeś szczęścia z sukcesem własnej gry – stosunek płacy do godzin pracy jest naprawdę słaby.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ostatni update do BF 2042 wraz z mozliwoscia odblokowania skinów do BF6

Road to Battlefield 6

r/battlefield2042 - BATTLEFIELD 2042 UPDATE #9.2.0

New Map: Iwo Jima

Brand new to Battlefield 2042, Iwo Jima is a fan favorite previously seen in Battlefield 1942,Battlefield 1943, and Battlefield V. In Battlefield 2042 the map will feature an active Volcano, so be on the lookout for some spectacle when you explore Iwo Jima. To really immerse you, the map also features boat landings, bunkers, and trenches on a reimagined 700x200 map that will give you plenty of options to flex your tactical muscles. 

r/battlefield2042 - BATTLEFIELD 2042 UPDATE #9.2.0

Hardware

Update 9.2 will add two weapons and two vault vehicles to your arsenal.

Weapons:

KFS2000 - Assault Rifle

A formidable assault rifle with an iconic look. Thanks to its bullpup design the KFS2000 is highly accurate and easier to control making it an excellent choice for most combat scenarios.

r/battlefield2042 - BATTLEFIELD 2042 UPDATE #9.2.0

Lynx - Sniper Rifle

If you joined us during the Battlefield 6 Open Beta, you will receive the Lynx with Update 9.2. Players that didn’t participate in the Beta will still have a chance to acquire the weapon later down the line. The Lynx is a vicious semi automatic anti material rifle with a respectable rate of fire. It houses a very large cartridge mainly intended to demolish environments and deal damage to vehicles.

r/battlefield2042 - BATTLEFIELD 2042 UPDATE #9.2.0

Vehicles:A10 Warthog and SU-25TM Frogfoot

We also have two new Attack Jets coming to All out Warfare, the A 10 Warthog and the SU25-TM Frogfoot! With new and tweaked abilities, they'll fly into your roster with ease. With the added abilities, the team has diversified their position in the roster, and both Jets are configured to be vehicle busters!

A10 Warthog

r/battlefield2042 - BATTLEFIELD 2042 UPDATE #9.2.0

SU-25TM Frogfoot

r/battlefield2042 - BATTLEFIELD 2042 UPDATE #9.2.0

Free Battlepass - 60 Tiers of free cosmetics

The Road to Battlefield Battlepass will run from August 18 to October 7, which gives you plenty of time to unlock  the 60 free tiers that arrive with Update 9.2! The pass celebrates different eras of the Battlefield franchise, with cosmetics inspired by the legacy of the games that came before Battlefield 2042. 

  • 60 free tiers

  • Over 50 new rewards inspired by Battlefield 1, Battlefield V, Battlefield Bad Company 2, Battlefield 3, and Battlefield 4.

  • We’ve added several Tiers that will grant you multiple items, get your loot! 

  • 30 exclusive rewards for Battlefield 6 spread across 6 Tiers that will be available at launch. Earn these exclusive Battlefield 6 rewards at Tier 8, 19, 30, 40, 49, and 60 of the Free Battlepass!

Opublikowano

Wszystkie dostępne nagrody, wszystkie za darmo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.