Opublikowano 10 godzin temu10 godz. Ale tu nie chodzi o czekanie na wersję PC. Tylko sens przejścia z ps5 na ps5 pro i ze gta6 bedzie tam najbardziej błyszczeć, a różnica między ps5 a pro będzie nie warta świeczki. Myślę, ze większość z nas kupi na ps5, a potem duzo jeszcze przejdzie na PC w tym pokupia sprzęt pod to.GTA 6 tez wyjdzie pewnie na PC najszybciej w historii rockstar.
Opublikowano 9 godzin temu9 godz. 18 minut temu, Donatello1991 napisał(a):Ale tu nie chodzi o czekanie na wersję PC. Tylko sens przejścia z ps5 na ps5 pro i ze gta6 bedzie tam najbardziej błyszczeć, a różnica między ps5 a pro będzie nie warta świeczki.Myślę, ze większość z nas kupi na ps5, a potem duzo jeszcze przejdzie na PC w tym pokupia sprzęt pod to.GTA 6 tez wyjdzie pewnie na PC najszybciej w historii rockstar.Dla mnie tam przeskok na PS5 Pro jest duży. Ktoś powie, że różnice z dupy, ale dla mnie, siedzącego blisko 1.5m od OLED G4 TV chłopa każdy piksel ma znaczenie. Bolały mnie oczy na PS5 od tego rozmazania. Na Pro jeszcze takiego przypadku nie miałem, wróciłem też do większego grania na Sonce właśnie dzięki Pro, gdzie w połowie generacji grałem głównie na PC.Tryby 40fps i 60 fps na Pro są po prostu dużo lepsze, niż na zwykłej plejce i tutaj Sony się wywiązało, kolejnym plusem jest dodatkowa pamięć.To jest konsola dla wąskiej grupy odbiorców po prostu.Co do tematu GTA VI tutaj akurat nie zdziwię się, jak różnice będą znikome i Rocstar nie pokusili się nawet o jakieś tryby, bo ta firma działa inaczej i raczej jest nastawiona na dalszy milking gry na PS6 i nowym Xboxie.
Opublikowano 8 godzin temu8 godz. Różnice byłyby znikome, GDYBY NIE jedna, kluczowa rzecz. Sony ma podpisane papiery z Rockstarem na promowanie gry na PS5 i sądząc po wypowiedziach np. Marka Cerny'ego, szykują się do wdrożenia FSR4 właśnie w maju, na premierę GTA VI. A FSR4 działa tylko na PS5 Pro, ze względu na rozwiązania sprzętowe. W mojej ocenie GTA VI będzie takim potwierdzeniem mocy PS5 Pro i motorem napędowym sprzedaży tej platformy, ostatecznym potwierdzeniem, dlaczego warto kupić te konsole. Zakładam, że za sprawą FSR4 być może zdołają osiągnąć tryb 60 klatek albo pójdzie w świat informacja, że na PS5 jest tryb jakości w 30, a na PS5 Pro ten sam tryb w 60. Na 100% rozkręcą retorykę pod to. W zasadzie żadna inna gra nie będzie mieć takiej siły przebicia, jak GTA VI, żadna inna gra tak bardzo nie skusi graczy do przeskoczenia na PS5 Pro. Sony nie jest głupie, doskonale o tym wiedzą.
Opublikowano 8 godzin temu8 godz. 17 minut temu, MatekDM napisał(a):Różnice byłyby znikome, GDYBY NIE jedna, kluczowa rzecz. Sony ma podpisane papiery z Rockstarem na promowanie gry na PS5 i sądząc po wypowiedziach np. Marka Cerny'ego, szykują się do wdrożenia FSR4 właśnie w maju, na premierę GTA VI. A FSR4 działa tylko na PS5 Pro, ze względu na rozwiązania sprzętowe.W mojej ocenie GTA VI będzie takim potwierdzeniem mocy PS5 Pro i motorem napędowym sprzedaży tej platformy, ostatecznym potwierdzeniem, dlaczego warto kupić te konsole. Zakładam, że za sprawą FSR4 być może zdołają osiągnąć tryb 60 klatek albo pójdzie w świat informacja, że na PS5 jest tryb jakości w 30, a na PS5 Pro ten sam tryb w 60. Na 100% rozkręcą retorykę pod to. W zasadzie żadna inna gra nie będzie mieć takiej siły przebicia, jak GTA VI, żadna inna gra tak bardzo nie skusi graczy do przeskoczenia na PS5 Pro. Sony nie jest głupie, doskonale o tym wiedzą.Jeśli tak się stanie, to kupię Pro. Jakoś nie wierzę w 60 fps, ale mam nadzieję, że się mylę.
Opublikowano 8 godzin temu8 godz. Śmieszny ten argument z prockiem patrząc na to że GTA5/RDR2/Watch Dogs 2 działały na potężnym Jaguarze 1.6 GHz. Niech R* pokaże kawałek rozgrywki w otwartym świecie bo nadal nie wiadomo ile NPCów faktycznie gania w jednym momencie, jak reagują, jaka jest fizyka (czy uproszczona jak w GTA5 czy bliższa tej w GTA4/RDR2), destrukcja otoczenia, w jakiej formie RT (bardziej jak software Lumen czy hardware RT?), ruch uliczny itd. Procek jak w PS5 Pro wypluwa w GTA5 ponad 100 FPSów więc jeśli nie będzie jakiegoś kosmicznego przeskoku w powyższych kwestiach to powinien sobie poradzić z 60 FPSami.
Opublikowano 8 godzin temu8 godz. 13 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):60 klatek z tym procesorem? Odważnie.Jasne, że procesor jest ograniczeniem. Pytanie jednak, czy Rockstar zrobi użytek z tych dodatkowych możliwości PS5 Pro - procek jest wyżej taktowany, a konsola ma więcej RAM dla gier (bo system dostał dodatkowe 2GB pamięci). No i techniki skalowania potrafią solidnie odciążyć GPU, co w rezultacie może zredukować wąskie gardło, jakim jest CPU. Czy to wystarczy do 60 klatek? Chciałbym w to wierzyć, no ale póki co to wróżenie z fusów.
Opublikowano 7 godzin temu7 godz. 14 minut temu, łom napisał(a):Śmieszny ten argument z prockiem patrząc na to że GTA5/RDR2/Watch Dogs 2 działały na potężnym Jaguarze 1.6 GHz. GTA 5 działało nawet na 512 MB RAMu . Ale już RDR2 i Watch Dogs 2 na poprzedniej generacji konsol działały tylko w 30 fpsach, więc to wcale nie będzie takie śmieszne jak GTAVI też będzie chodzić w takim klatkarzu.
Opublikowano 7 godzin temu7 godz. Wiem że działały w 30 FPS tylko miały do dyspozycji procek z 10x słabszy. Wymówką w poprzedniej generacji na 30 FPS (z bardzo ładną grafiką) było właśnie słabe CPU, to teraz mimo że 99% gier ma tryb 60 FPS to w GTA6 z jakiegoś jeszcze niezidentyfikowanego powodu ma mieć tylko 30? Jeśli powodem tych 30 FPSów będzie mega fizyka, interakcja, masa NPCów itd. to spoko (tak samo jak swego czasu kosmiczne wymagania Crysisa były uzasadnione) ale jeśli te elementy nie będą mocno dopakowane to rodzi się pytanie co poszło nie tak. Tak samo jak w przypadku Dragon Dogmy 2 (który niby miał 60 FPS ale nie bardzo) czy Starfielda (gdzie jednak po czasie dało radę dać 60 FPS). Mówimy tu o R*, firmie która ma do dyspozycji prawie nieograniczoną ilość kasy i czasu.
Opublikowano 7 godzin temu7 godz. Jakbym upolował pro za 2,5 to bym się chętnie przesiadł, ale za 4000 to jednak nie, dla mnie za dużo
Opublikowano 7 godzin temu7 godz. 53 minuty temu, łom napisał(a):Śmieszny ten argument z prockiem patrząc na to że GTA5/RDR2/Watch Dogs 2 działały na potężnym Jaguarze 1.6 GHz. Niech R* pokaże kawałek rozgrywki w otwartym świecie bo nadal nie wiadomo ile NPCów faktycznie gania w jednym momencie, jak reagują, jaka jest fizyka (czy uproszczona jak w GTA5 czy bliższa tej w GTA4/RDR2), destrukcja otoczenia, w jakiej formie RT (bardziej jak software Lumen czy hardware RT?), ruch uliczny itd. Procek jak w PS5 Pro wypluwa w GTA5 ponad 100 FPSów więc jeśli nie będzie jakiegoś kosmicznego przeskoku w powyższych kwestiach to powinien sobie poradzić z 60 FPSami.Być może jest tak jak mówisz, ale ja już się tyle nasłuchałem o tych "niesamowitych" możliwościach PRO i PSSR, a na razie problemy z UE5 wciąż nierozwiązane, skazani jesteśmy na łaskę devów, a Sony próbować będzie implementować FSR4 w miejsce "rewolucyjnego" PSSR które to miało być gamechangerem, a ledwo przebija jakością software'owe FSR3/Jeśli potencjał PRO istnieje to na razie jest głęboko zakopany. Głównie za ceną nieadekwatną do tego co oferuje. Cenę którą Sony co jakiś czas podnosi (??) co jest niezrozumiałym dla mnie ewenementem na skalę historii giereczkowa.
Opublikowano 7 godzin temu7 godz. 1 hour ago, MatekDM said:W mojej ocenie GTA VI będzie takim potwierdzeniem mocy PS5 Pro i motorem napędowym sprzedaży tej platformy, ostatecznym potwierdzeniem, dlaczego warto kupić te konsole. Zakładam, że za sprawą FSR4 być może zdołają osiągnąć tryb 60 klatek albo pójdzie w świat informacja, że na PS5 jest tryb jakości w 30, a na PS5 Pro ten sam tryb w 60. Na 100% rozkręcą retorykę pod to. W zasadzie żadna inna gra nie będzie mieć takiej siły przebicia, jak GTA VI, żadna inna gra tak bardzo nie skusi graczy do przeskoczenia na PS5 Pro. Sony nie jest głupie, doskonale o tym wiedząRockstar pójdzie tam gdzie kasa a nie garstka na pro. I nie byłbym naiwny, więcej niż 30 fps nie będzie, tak jak to zrobili przy rdr2 i innych grach
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. 3 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a):Być może jest tak jak mówisz, ale ja już się tyle nasłuchałem o tych "niesamowitych" możliwościach PRO i PSSR, a na razie problemy z UE5 wciąż nierozwiązane, skazani jesteśmy na łaskę devów, a Sony próbować będzie implementować FSR4 w miejsce "rewolucyjnego" PSSR które to miało być gamechangerem, a ledwo przebija jakością software'owe FSR3/Tylko że te wszystkie kłopoty są spowodowane przez same studia i niedopracowanie gier/złe priorytety gdzie najpierw robi się graficzkę a później myśli co zrobić żeby to działało. Już od 5+ lat wiadomo że wszelkie upscalery muszą mieć jakąś sensowną rozdzielczość a pakowane są Lumen i Nanite żeby szybciej zrobić gierkę, obniża rozdzielczość do ~720p aby mieć 60 FPS a później zaskoczenie że nie dość że gra wygląda jak gówno rozmazane to ma glicze graficzne. Możliwości R* stawiam na tym samym poziomie co wewnętrznych studiów Sony więc jeśli nie będzie 60 FPSów to mam nadzieję zobaczyć rozgrywkę/graficzkę/interakcję/zniszczalność środowiska która wyprzedza branżę o parę długości a tego z obecnych materiałów nie da się wywnioskować.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. 7 minut temu, łom napisał(a):Tylko że te wszystkie kłopoty są spowodowane przez same studia i niedopracowanie gier/złe priorytety gdzie najpierw robi się graficzkę a później myśli co zrobić żeby to działało. Już od 5+ lat wiadomo że wszelkie upscalery muszą mieć jakąś sensowną rozdzielczość a pakowane są Lumen i Nanite żeby szybciej zrobić gierkę, obniża rozdzielczość do ~720p aby mieć 60 FPS a później zaskoczenie że nie dość że gra wygląda jak gówno rozmazane to ma glicze graficzneJeśli problemem są Devi to trochę nie mój problem. ;) PS4PRO powstało w czasach gdy UE5 był jeszcze melodią przyszłości, więc przesiadka dla kogoś pod TV 4K miała sens. Teraz mamy PS5PRO które niestety nie niweluje problemów konsol bazowych i nie daje zauważalnego przeskoku o ile któryś z devów się nad tym nie pochyli. No, ale jak dzisiaj wygląda branża to już każdy widzi, więc dopóki FSR4 nie stanie się bardziej popularny to trochę nie wiadomo dla kogo ta konsola jest.Ja bym pewnie dzisiaj wybrał PRO, bo FOMO, ale kuuurwa, 4K za konsole z napędem i to konsole której wsparcie jest takie mierne to niezły kekw.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. Ehhh jeszcze raz napiszę. Rockstar ma gigantyczne zasoby i jeśli ktoś ma wycisnąć ze sprzętu dużo to będą oni lub wewnętrzne studia Sony. Więc jeśli Horizon 2, Ratchet czy Spider Man 2 potrafiły pokazać różnicę to to samo powinno zrobić GTA6. No i nie wiem w końcu gdzie sądzisz że będzie bottleneck bo rozdzielczość/FSRy/PSSRy itd. to działka GPU więc jeśli faktycznie tu będzie problem przy bazowych konsolach to szansa na 60 FPS na Pro jest o wieeeele większa niż gdyby procek niedomagał przez ilość fizyki/systemów itd.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. Zobaczymy. Myślę, że jak R* nie zapewni 60 klatek to wiedzieć będziemy gdzie jest sufit PRO. Pytanie kto ten sufit jeszcze wykorzysta, bo na razie słabo to wygląda, a to jest obok marzeń o 60 klatkach w GTA6 główny temat rozmowy tutaj.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. Teraz, Paolo de Vesir napisał(a):Zobaczymy. Myślę, że jak R* nie zapewni 60 klatek to wiedzieć będziemy gdzie jest sufit PRO. Pytanie kto ten sufit jeszcze wykorzysta, bo na razie słabo to wygląda, a to jest obok marzeń o 60 klatkach w GTA6 główny temat rozmowy tutaj.To prawda, jeżeli Rockstar nie wykorzysta potencjału Pro, to wówczas tylko wewnętrzne studia Sony mogą coś pokazać, ale tu wiemy jak jest... niestety Sony nie jest w formie.Generalnie PS5 Pro to taka konsola dla wąskiej grupy osób, którym zależy na trochę stabilniejszej liczbie klatek i wyższej rozdzielczości w niektórych grach (od 100p do 300p, więc nieznacznie). Dla tych kilku gier z PSSR to też każdy musi rozważyć, czy warto wydawać 4 bomby. Dopiero GTA 6 będzie takim tytułem, który właśnie pokaże czy warto iść w Pro, czy to pomyłka.
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. za ps4 pro doplacales 100 dolkow i miales napedza ps5 pro doplacasz drugie tyle prawie z napedem
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Ja katuję mojego grubasa póki nie wyzionie ducha, więc mam nadzieję, że jak dobrze pójdzie, to do premiery PS6, które wleci znów day one. Argument dotyczący możliwości ogrania GTA VI w lepsze jakości na prosiaku niby trochę mnie rusza, ale z drugiej strony ta gra będzie na rynku pewnie z 10 lat, więc w tym czasie zdążę ją w tej lepszej jakości ograć wielokrotnie.
Opublikowano 5 godzin temu5 godz. Będę mocno zaskoczony, jeśli się okaże, że na PS5 Pro Rockstar da radę ogarnąć GTA w 60 fps-ach. Technicznie? Pewnie i osiągalne mimo słusznych tu uwag odnośnie do CPU, które wieje już lekko sandałem. Moim zdaniem taki manewr to jednak ryzykowna segmentacja rynku, jako że nie ma po stronie Microsoftu odpowiedzi na PS5 Pro. Marka marką, ale jednak GTA Trilogy to był istny gwałt na serii, więc po co wydawca miałby chcieć ryzykować kolejny raz sfrustrowaniem sporej rzeszy odbiorców?Natomiast takie smaczki jak wyraźnie lepszy zasięg rysowania, globalne oświetlenie, odpowiednio wyższa rozdzielczość - w to jak najbardziej wierzę. Jedyny argument jaki do mnie trafia z 60 klatkami to hipotetyczna sytuacja, że GTA6 zostanie przesunięte na końcówkę 2026, i w tym czasie premierę będzie miał równolegle jakiś kolejny Xbox (który też szybko takową płynniejszą wersję dostanie).
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Myślę, że dla GTA VI tryb Quality na Pro w 60 klatkach będzie możliwy. Ewentualnie jakiś wypasiony 40fps z RT czy innymi bajerami.Podobnie jest z Death Stranding 2 czy Alan Wake 2 oferującymi jakość zbliżoną do trybu Quality bazowej PS5 w zwiększonej ilości klatek na Pro.RoadCraft wydany niedawno - nawet mimo braku oficjalnego wsparcia Pro gra działa w 60klatkach w zauważalnie wyższej rozdzielczości niż na zwykłej PS5 dzięki temu, że gra śmiga w dynamicznie skalowanej rozdzielczości. Tutaj to chyba myk jak z Helldivers 2 - stealth Pro mode. Edytowane 1 godzinę temu1 godz. przez Masamune
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. 38 minut temu, Masamune napisał(a):Myślę, że dla GTA VI tryb Quality na Pro w 60 klatkach będzie możliwy. Ewentualnie jakiś wypasiony 40fps z RT.Podobnie jak z Death Stranding 2 czy Alan Wake 2.RoadCraft wydany niedawno ma podobną sytuację, nawet mimo braku oficjalnego wsparcia Pro gra działa w 60klatkach w zauważalnie wyższej rozdzielczości niż na zwykłej PS5.Identyczna sytuacja jest z Borderlands 4. Gra jest fatalnie zoptymalizowana na PC (mam u siebie Intel Core i7-14700K, 32GB RAM, RTX 5080 i monitor 4K) i działa u mnie na max detalach w 70 klatkach z DLSS w trybie wydajności i MFG x2 - po włączeniu MFG x3 są takie opóźnienia, że gra się gorzej niż przez chmurę, a przy dużych akcjach są spadki do 50 klatek. No nie powinno się to wydarzyć.Za to na PS5 Pro, gdzie Borderlands 4 nawet nie jest oznaczone jako PS5 Pro Enhanced, gra działa w betonowych 60 klatkach, w bardzo wysokiej rozdzielczości, wygląda minimalnie gorzej niż na PC, za to ogólnie gra się dużo przyjemniej, bardziej responsywnie i też względem PS5 są spore różnice (jest ostrzej, dużo płynniej i ta płynność jest stabilna). Więc pod tym względem Pro faktycznie się przydaje.
Opublikowano 46 minut temu46 min 12 minut temu, MatekDM napisał(a):Identyczna sytuacja jest z Borderlands 4. Gra jest fatalnie zoptymalizowana na PC (mam u siebie Intel Core i7-14700K, 32GB RAM, RTX 5080 i monitor 4K) i działa u mnie na max detalach w 70 klatkach z DLSS w trybie wydajności i MFG x2 - po włączeniu MFG x3 są takie opóźnienia, że gra się gorzej niż przez chmurę, a przy dużych akcjach są spadki do 50 klatek. No nie powinno się to wydarzyć.Za to na PS5 Pro, gdzie Borderlands 4 nawet nie jest oznaczone jako PS5 Pro Enhanced, gra działa w betonowych 60 klatkach, w bardzo wysokiej rozdzielczości, wygląda minimalnie gorzej niż na PC, za to ogólnie gra się dużo przyjemniej, bardziej responsywnie i też względem PS5 są spore różnice (jest ostrzej, dużo płynniej i ta płynność jest stabilna). Więc pod tym względem Pro faktycznie się przydaje.odczucia != rzeczywistośćBorderlands® 4 :: Społeczność SteamZzaraz znów dojdziemy do postów o PS5PRO dodającym RT w grach które go nie mają albo Masa piszący, że prosiak zjada na luzaku znacznie droższe komputery.
Opublikowano 45 minut temu45 min Teraz, Paolo de Vesir napisał(a):odczucia != rzeczywistośćBorderlands® 4 :: Społeczność SteamZzaraz znów dojdziemy do postów o PS5PRO dodającym RT w grach które go nie mają albo Masa piszący, że prosiak zjada na luzaku znacznie droższe komputery.Ale jakie odczucia vs rzeczywistość? Pisze jak jest, mam te gry, widzę je przed sobą, testuje i nie kumam do czego się odnosisz. Dobra, przeczytałem ten temat - no tak, wpisy w stylu "nie wiesz jak obsługiwać swojego PC" są na porządku dziennym. Czytam to od zawsze przy każdej grze. Jak masz topowy PC, to sorry, ale nie ma czegoś takiego, że musisz sobie wybierać, które opcje włączyć, a które wyłączyć. Wszystko ma działać. Jak nie działa, to nie jest wina moja tylko deva, który nie ogarnął tematu.
Opublikowano 44 minuty temu44 min Teraz, MatekDM napisał(a):Ale jakie odczucia vs rzeczywistość? Pisze jak jest, mam te gry, widzę je przed sobą, testuje i nie kumam do czego się odnosisz.Masz w postach i porównaniach DF.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.