Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Mnie zastanawia to nazywanie XSS hamulcowym generacji przy równoczesnym wydawaniu gier na PS4.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Z PS4/xone już developerzy odchodzą. Na ziemniaka będą musieli robić już do końca tej generacji albo i połowy następnej.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Pewnie łatwiej i bardziej opłacalniej jest zoptymalizować wersję na ps4 niż na potatoboxa. I tak nikt nie zagra jak nie będzie w gejmpasie
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l 8 minut temu, Mani napisał: Mnie zastanawia to nazywanie XSS hamulcowym generacji przy równoczesnym wydawaniu gier na PS4. ps4 juz idzie w odstawke, dlc do horizona 2 juz tylko na ps5, tak samo goty 2023 Final Fantasy XVI czy Spider man 2.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l PC to problem. Powinni tylko indie na to wydawać i jakieś mmo. Developerzy Sony wielokrotnie wypowiadali się, że wydawanie na PC to obecnie duży problem, dlatego nowe releasy są takie niedorobione. Problemem mnogość architektur. Nie zdziwię się jak GTA znowu ominie PC w ciągu 12 pierwszych msc.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Tańsze GPU obecnie pewnie spowodują również wzmocnienie zamkniętej architektury konsolowej w wydaniach Pro w ciągu 24 msc, z nowymi trybami.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Problemem są devi. Jakoś w 2021 i 2022 potrafili optymalizować. Wreszcie w 2023 zaczęły wychodzić gierki z pominięciem pastgenow i devi zerwani ze smyczy mają wyyebane na optymalizację bo już nie muszą robić fikołków by gierka działała na magnetowidzie Xbox One (co też pomagało przy optymalizacji na pc) Leniwi się zrobili i tyle, jeszcze jakby te gierki faktycznie prezentowały nową jakość, w 98% przypadków te gierki co nagle mają wymagania z dupy praktycznie niczym wizualnie się nie różnią, a nawet są brzydsze od perełek z past genów
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l 54 minuty temu, Daffy napisał: Problemem są devi. Jakoś w 2021 i 2022 potrafili optymalizować. Wreszcie w 2023 zaczęły wychodzić gierki z pominięciem pastgenow i devi zerwani ze smyczy mają wyyebane na optymalizację bo już nie muszą robić fikołków by gierka działała na magnetowidzie Xbox One (co też pomagało przy optymalizacji na pc) Leniwi się zrobili i tyle, jeszcze jakby te gierki faktycznie prezentowały nową jakość, w 98% przypadków te gierki co nagle mają wymagania z dupy praktycznie niczym wizualnie się nie różnią, a nawet są brzydsze od perełek z past genów Dokładnie, każda gierka, która chodzi słabo na PC chodzi też słabo na konsolach, te śmieszne przykłady jak to leży optymalizacja tylko na PC można między bajeczki włożyć, optymalizacja leży ogólnie, a nie tu czy tu. Jedynie TLOU się wyłamuje, bo odjebali z zapotrzebowaniem na VRAM na PC, bo PS5 łączonego VRAM+RAM ma 16 GB i nie wzięli za bardzo pod uwagę, że na PC niewiele osób ma karty z 12+ GB VRAM, a nawet 8GB+. Reszta jak Forspoken, nowy Jedi, Gotham Knights, Hogwarts ma problemy i tutaj i tutaj. I jeszcze Callisto miało Shader comp stutter na PC, ale naprawiony kilka godzin po premierze, więc nie ma co tego liczyć. Tylko oczywiście problemy na PC są bardziej nośne w necie, bo wiadomo, gierka X na mojej karcie X chodziła tak i tak i wyglądała zajebiście, a gierka Y wygląda w mojej opinii gorzej, a chodzi gorzej, co za gówno i w ogóle zaorać. Na konsoli natomiast tak to nie działa, jak wygląda w miarę ok i chodzi w miarę ok to już każdy zadowolony. Jakby każdy na konsoli oceniał gierki tak samo jak ludzie oceniają na PC, to po np. takim Horizon FW każda multiplatforma na PS5 to gówno do zaorania, bo nie dość, że wygląda gorzej, to jeszcze chodzi gorzej. A tak to właśnie wygląda na PC, w mojej ocenie powinno chodzić u mnie tak i tak - jak tak nie jest to jest gówno + dodając do tego, że połowa problemów na PC to nieogarnięcie ludzi (które na konsolach jest ograniczone do minimum, chyba że płytę odwrotnie do czytnika wkładasz) to potem wrażenie jest jakie jest. Taki pierwszy przykład z brzegu, RE4 Remake, na konsolach jakość obrazu i wydajność pozostawia dużo do życzenia, tekstury mimo takiej ilości VRAM dostępnej na konsolach gorsze niż na PC i jakoś nie ma dramy na cały internet co to za gówno port na konsole w porównaniu do wersji na PC. Jakbyśmy odwrócili sytuację, o kurwa, co za hujowy port na PC i w ogóle niegrywalne, na Steam same negatywy itd itp. Prawda jest taka, że jak gierka jest dobrze zoptymalizowana to chodzi dobrze i tu i tu, jak jest hujowo zoptymalizowana to chodzi hujowo i tu i tu + wyjątki, gdzie raz lepiej tutaj raz tutaj. Edytowane 29 kwietnia 20232 l przez tjery
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l 20 minut temu, Donatello1991 napisał: W skrócie: PC to gówno. Które chciałbyś jednak kiedyś kupić
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Kupiłbym zajebisty, a nie jakis szrot co dżedaja nie ogarnia w 120 fps.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Mnie najbardziej śmieszy opinia o lenistwie developerów. Nikt nie będzie siedział dodatkowych 5 lat nad optymalizacja kazda możliwa konfigurację. Nie ma czegoś takiego jak lenistwo tylko budżet. Później lepiej to polatać. Zresztą konsole i tak zawsze ciągnąć komputerki w dół. Dopóki nie przyszła nowa generacja konsol to gierki nie wymagały w ogóle ssd, a teraz co widzę nowe wymagania w tych pc to ssd must have już chyba jest powszechny. Blacharze muszą zrozumieć, że to konsole dyktują warunki parytetu produkcji gier. To nie czasy gdzie pc miały własny lineup a konsole własny. Oczywiście nvidia może wprawdzie jakie innowacje graficzne w stylu RT ale na takich bajerach się kończy.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l No moze mialbys racje, gdyby nie fakt, ze na nextgenach gra w trybie performance wyglada jak gowno, chodzi natywnie w 900p, do tego potrafi chrupnąć z 60 klatek na 30, a mieli do ogarniecia raptem 2 zblizone do siebie konsole... 7 godzin temu, mozi napisał: Tak wygada gra na nextgenach z zamknieta architektora, gdzie developer przes ostatnie lata mial dostosowac gre do 1 konfiguracji - PS5, wiec zamknijmy moze temat... Tu mamy przykład gamingowego pato-developera, a wy sie sracie o Pecety 2 dzien.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l I może miałbyś racje gdyby była mowa o grze od 2 studentów robionej w garażu gdzie jej wydanie to być albo nie być projektu a nie gry od jednego z największych wydawców robiących gre na jednej z największych marek w popkulturze. No ale chuy kupujcie więcej niedojebanych gier za 3 i pół bomby, będzie lepiej!
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Godzinę temu, PanKamil napisał: Mnie najbardziej śmieszy opinia o lenistwie developerów. Nikt nie będzie siedział dodatkowych 5 lat nad optymalizacja kazda możliwa konfigurację. Nie ma czegoś takiego jak lenistwo tylko budżet. Później lepiej to polatać. Zresztą konsole i tak zawsze ciągnąć komputerki w dół. Dopóki nie przyszła nowa generacja konsol to gierki nie wymagały w ogóle ssd, a teraz co widzę nowe wymagania w tych pc to ssd must have już chyba jest powszechny. Blacharze muszą zrozumieć, że to konsole dyktują warunki parytetu produkcji gier. To nie czasy gdzie pc miały własny lineup a konsole własny. Oczywiście nvidia może wprawdzie jakie innowacje graficzne w stylu RT ale na takich bajerach się kończy. Pjerdolisz głupoty Technicznie praktycznie gierki nie posunęły się do przodu w większości przypadków a chodzą gorzej lub wyglądają gorzej niż jeszcze rok lub dwa temu. Każdy marzył by wreszcie odcięli pępowinę pastgenow i devi rozwinęli skrzydła. A obecnie to wygląda tak że zamiast skrzydeł jest wyyebane w optymalizację bo nikt już im nie karze zza pleców optymalizować na xone co przynosiło pośrednio korzyść dla słabszych pc.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Gierki technicznie nie posunęły się do przodu? Widziałeś jak wygląda Decima w Horizon Forbidden West na KONSOLI PS5 z zamkniętą architekturą? PC nigdy nie osiągnie takiej grafiki, buhahahah @Donatello1991 słodkie czasy dla niebieskich. Pewnie Sony jak wyda to kiedyś na PC to będzie chodzić w 5 fps na RTX 6090 30 dni po premierze. Cytat Spoiler I 24 msc dodatkowe od premiery PS5 Minus, że tnąc budżet duże gry robi na dalej a Unreal Engine, który po prostu jest cienki. Oby UE5 poprawił "koszta" bo sprzęt jest jaki jest i jeszcze kilka lat będzie podobny, zanim wejdziemy w następną generację. Jestem ciekaw, co pokaze GTA VI na konsolach, bo na PC jestem pewien, że wyjdzie po 12 msc, jak nie wiecej. Wiec pecetowcy nie będą mieli z czym porównywać, a temat będzie wolny od biadolenia o performance.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Forbidden West na pc mocno by mnie zdziwił jakby był kolejnym spieprzonym portem bo dostępna jest wersja na PS4, która na niej chodziła zacnie Dotychczas porty sonki na pc,które miały wcześniej wersję PS4 chodziły spoko, cyrk się zaczął gdy wzięto się za te ps5only (returnal i tlou remake) co też świadczy ponownie o tym, że devom nie chce się bawić z optymalizacją gdy pierwotny kod ominął past geny. Ps. Tak widziałem forgotten lands i jest absolutnie piękny ale to dalej cross gen (dlc tego nie zmienia) i dalej czekam na to co pokażą devi Sony gdy faktycznie od podstaw będą robić coś na PS5. Mocno liczę na spidera2 w tej kwestii. Nienawidze drogi obranej przez devow Sony w swoich gierkach ale graficznie znają się na robocie praktycznie jak nikt w całej branży.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Wątpie czy Spider dlc 2 pokaże coś wow. Prędzej Naughty Dog albo Kojima
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał: Gierki technicznie nie posunęły się do przodu? Widziałeś jak wygląda Decima w Horizon Forbidden West na KONSOLI PS5 z zamkniętą architekturą? PC nigdy nie osiągnie takiej grafiki, buhahahah @Donatello1991 słodkie czasy dla niebieskich. Pewnie Sony jak wyda to kiedyś na PC to będzie chodzić w 5 fps na RTX 6090 30 dni po premierze. Na PC wystarczy włączyć takiego Cyberpunka na Ultra z ustawieniami RTX na Niewiarygodny, albo z Path tracing. Na Konsolach chyba nigdy czegoś takiego nie zobaczymy chyba że na PS9, w 7 remaku, a gra będzie chodzić w 25 fpsach 30 dni po premierze. Spoiler
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l 24 minuty temu, easye napisał: Na PC wystarczy włączyć takiego Cyberpunka na Ultra z ustawieniami RTX na Niewiarygodny, albo z Path tracing. Na Konsolach chyba nigdy czegoś takiego nie zobaczymy chyba że na PS9, w 7 remaku, a gra będzie chodzić w 25 fpsach 30 dni po premierze. Pokaż ukrytą zawartość Grałem z path tracingiem i DLSS - nie wygląda to dla mnie lepiej niż Horizon, to wciąż ten sam dosyć płaski Cyberpunk i jego miasto. Ale są gusta i guściki, nie mówiąc o tym, jak to z tym path tracingiem działa na mojej 3080 to chyba 30 fps w snach xDD z dlss perfomance ucinającym jakość grafiki, więc to raczej ciekawostka, bo RT psycho też wygląda świetnie, a demand 3x mniejszy i nawet na 4090 nikt tego nie będzie odpalał, bo lepiej grać w wyższym klatkarzu. Największym przegranym I połowy 2023 jest typowe PC master race, już nawet Digital Foundry się z nich śmieje, te stuttery po 8 milisekund na 4090 z i9 13900k za 40k w Jedi to jest śmiech na sali, lepiej działa na Series S za 15 złotych xD. 35 minut temu, Szermac napisał: Wątpie czy Spider dlc 2 pokaże coś wow. Prędzej Naughty Dog albo Kojima ND to na pewno, o ile to będzie nowe IP, wtedy efekt wow zawsze jest największy. Natomiast Spiderman 2 nie byłbym taki pewien - Insomniac w Ratchecie zrobił ogromny przeskok pomiędzy PS4 a PS5, czemu nie miałby zrobić takiego ze Spidermanem? To też są magicy.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l Animacje przede wszystkim to jest next gen w Rift Apart, gdyby to nie był bajkowy platformer, graficznie pewnie byłby stawiany wyzej niż Horizon. Tymczasem porównanko beczunia z developerem multiplatformowym, któremu nie wyszło (gra może i jest świetna i znacznie lepsza od jedynki, ale przeskok graficzny i spadek performance to już inna bajka) Sony po prostu skoczyło na inny poziom grafiki i optymalizacji na swoją maszynkę o sile RTX 2070S.
Opublikowano 29 kwietnia 20232 l w exach. Dlatego PS5 dostaje ode mnie za całokształt ocenę 10/10 - najlepsza konsola w historii. Dobranoc!
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.