Opublikowano 20 godzin temu20 godz. @ogqozo jak trafiłeś na event? Dalej jesteś redaktorem kąsole center?
Opublikowano 20 godzin temu20 godz. Każdy mógł się zgłosić lol, było tutaj pisane. Teraz już wszystie blisko były, został chyba w Seulu i może inne we wschodniej Azji.
Opublikowano 20 godzin temu20 godz. 32 minuty temu, grzybiarz napisał(a):@ogqozo jak trafiłeś na event? Dalej jesteś redaktorem kąsole center?Każdy kto ma abonament Nintendo mógł wybrać na dedykowanej stronce chęć uczestnictwa i miejsce, następnie było losowanie
Opublikowano 18 godzin temu18 godz. 3 hours ago, grzybiarz said:A ja bym właśnie chciał żeby cdp wydało jakąś GOG Kolekcja, numerowane gierki w pudełkach z instrukcjami, może jako big boxy, albo same DVD. Zbierałbym wszystko jak leci bo teraz to się zbiera gry a mało gra :/3 hours ago, grzybiarz said:A ja bym właśnie chciał żeby cdp wydało jakąś GOG Kolekcja, numerowane gierki w pudełkach z instrukcjami, może jako big boxy, albo same DVD. Zbierałbym wszystko jak leci bo teraz to się zbiera gry a mało gra :/A to nie byłoby nadal zbieractwo?
Opublikowano 17 godzin temu17 godz. Było losowanie, ale potem była lista oczekujących na zasadzie "kto się pierwszy zgłosił, pierwszy dostanie", więc w praktyce każdy chętny dostał.
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. Dzięki za wyjaśnienie. Nie śledzę tak tematu. Chcę by switch2 wyleczył mnie z niegrania. Chcę czuć frajdę z gierek. Jak to nie pomoże to daje sobie spokój z grami.
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. Wygląda na to, że są tylko carty o pojemności 64GB. Jeśli to prawda, to raczej można zapomnieć o fizycznych indykach na S2.
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. Autor Nie ma w ogóle mniejszych Express MicroSD niż 64GB z tego co patrzyłem
Opublikowano 14 godzin temu14 godz. 15 minut temu, Mari4n napisał(a):Wygląda na to, że są tylko carty o pojemności 64GB. Jeśli to prawda, to raczej można zapomnieć o fizycznych indykach na S2.Pisałem o tym jako pierwszy, jestem zbulwersowany tą decyzją która zniszczy bastion fizyczności.Indyki będą na pudełkach pełne na karcie ale najpewniej będą wydawane w limitowanych nakładach przez te wszystkie lrg itp
Opublikowano 13 godzin temu13 godz. Zastanawiam się czy jest szansa z indykami - aby wydawać na tych samych kartach co obecnie na S1. Obstawiam ze wiele indyków nie potrzebuje prędkości nowych kart + zawsze można zrobić "instalation required". Jedynie co to domyślam się że Nintendo może blokować takie "kombinacje" 🤔 Edytowane 13 godzin temu13 godz. przez Bowser
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. A czy już wyciekło ile taki kart kosztuje? Stawiam że nie tyle samo co 64gb na nsw1 bo te rzeczy generalnie tanieją. Nie opłaca się często utrzymywać kilku linii produkcyjnych stąd może być decyzja o braku mniejszych kartów. Może też to być decyzja na starcie żeby produkować tylko jeden rozmiar kartów
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. Na pewno nie tyle ile cart 64GB do Switcha 1 w 2017 ale na 100% droższy niż te same 64GB do S1 dostępne teraz, bo prędkość jest z 8x wyższa. Bardzo dziwna sprawa bo nawet jeśli produkcja czegoś mniejszego niż 64GB jest niemożliwa to mogli by przecież zrobić mniejsze carty w starszym formacie (coś w stylu UHS II 300 MB/s) dla gier które nie potrzebują tak dużych prędkości (a w przypadku indyków i portów z PS4 to będzie 99.9%).
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. No, nie wiemy, jakie są faktyczne CAŁE koszty produkcji - nie od sztuki, tylko całe operowanie produktem, koszt projektowania go, posiadania konkretnych linii. Bez tego, nie wiadomo, jakie są koszta dla Nintendo, od sztuki i w różnych wariantach, i można sobie gdybać, czy faktycznie to coś zmienia, czy nie.Nintendo i ich kartridże to specyficzny produkt, bo nikt właściwie nie robi czegoś podobnego.Kartridże to nie są karty MicroSD Express Gira, serio. Kartridże to jest to co wytwarza Nintendo, samo, tylko w celu gier. W sumie no podobna nieco technologia, nieulotna pamięć flash, ale bez możliwości zapisu i oparta o masę autorskich technologii. Nikt nie robił takich kartridży od dawna, a tego typu kartów nie robił nigdy nikt inny, więc wiele rzeczy związanych z ich produkcją i osiągnięciem wysokiej szybkości i niskiej ceny Nintendo samo opracowało i musi samo dogadać z producentami.Co w nich jest takiego drogiego, to trochę nie wiadomo, bo Nintendo nie mówi. Wiemy, że mimo wielu lat prób, nie udało się wprowadzić kartridża 64 GB do Switcha 1. Podczas premiery konsoli, Nintendo planowało wprowadzić kartridże 64 GB już przed końcem 2018. Jednak najpierw mieli ogłosić opóźnienie, a potem w ogóle do tego nie doszło. Wygląda więc na to, że możliwości, a nie tylko wola, są mocną barierą. Być może nie mieli możliwości (albo: wystarczająco taniej możliwości), by wyrobić z produkcją. Z ogłoszeń tajwańskiej firmy Macronix, która robi chipy do kartridży i Nintendo jest ich bardzo znaczącym klientem, możemy domyślać się, że kartridże są drogie z racji na cel osiągnięcia wysokiej niezawodności.Nie wprowadzono nigdy kartów 64 GB do Switcha. I nie bardzo można zrobić osobne medium z mniejszą szybkością przesyłu "dla gier, które tego nie potrzebują". Tyle jest jasne, że przecież sprzedawcy chcą sprzedawać. Gdyby klienci chcieli w odpowiedniej liczbie kupować tylko gry na kartridżu, to i wydawcy by musieli na to postawić, i Nintendo. Tyle możemy powiedzieć z domysłu - że skoro czegoś nie ma, to widocznie się nie opłaca, a czemu, to trudniejsze pytanie. Ale się nie opłaca.Z wywiadów z developerami Nintendo, wydaje się, że chcieliby osiągnąć większe rozmiary gier, ale jest to trudne. Nie udało się wprowadzić 64 GB na Switcha, a zresztą, przez tyle lat wyszło tylko kilka gier na karcie 32 GB, jednak z relacji Nintendo wydaje się, że firma nie widziała tego wcale jako zalety i sukcesu, ale szukała metod, by umożliwić większe premiery na swojej konsoli.Podejrzewam, że gdy Nintendo zobaczyło, że firmy nie chcą wydawać gier na kartridżach, przez cały czas trwania Switcha, to zareagowało tak, jak mogło. Być może przy jednym rozmiarze, wiele kosztów związanych z różnymi rozmiarami zniknie i wcale nie będzie to na minus. Nie wiemy, jakiej dokładnie marży chcą. Małej, dużej - nikt tego nie powiedział. W sumie to, co wczoraj usłyszałem od ludzi z CD Projektul, to najkonkretniejsze, co gdziekolwiek słyszałem na ten temat - a wcale nie było konkretne (i bałem się nawet pytać dalej, żeby Nintendo mnie nie zamknęło w pierdlu hehe).
Opublikowano 11 godzin temu11 godz. Autor 20 minut temu, ogqozo napisał(a):Kartridże to nie są karty MicroSD ExpressOczywiście, że nie, oglądałem teardowny, napisałem tylko, że samych kart Express poniżej wartości 64GB nie ma a to już coś powinno mówić. Jedno może być powiązane z drugim.
Opublikowano 11 godzin temu11 godz. SD Express to też niszowy rynek, na ten moment, ale chyba tak zostanie. Wystarczy popatrzeć na wyniki wyszukiwania kart "standardowych" i Express. Takie Morele nie sprzedają ani jednej karty MicroSD Express chyba. Sam nie wiem, kto konkretnie miałby potrzebować szybkiej karty SD, ale małej. Szybkość większa niż standardowy SD kojarzy mi się z video typu 1000-2000 Mbps. Nie mam pojęcia, jakie jest zapotrzebowanie na karty mieszczące kilka minut nagrania.Dużym rynkiem kart SD były duże karty do apartów. Jak na razie, rynek aparatów zlał te Expressy dość mocno. Z tego co słyszę (nie znam się kompletnie), to kto chce szybkości, pyta o przyszłość kart CFexpress, które mogą być większe i szybsze. CFexpress jest niszową kategorią na Morelach, ale jest tam obecny, wiele produktów. Tak więc w przypadku całego standardu SD Express, Nintendo Switch też będzie dużą częścią całego rynku.Niemniej, robią je inne firmy, i Nintendo korzysta tutaj z czegoś, co istnieje. I też wątpię, żeby im się chciało to robić i za to płacić, gdyby nie było konieczne.Starą kartę SD można włożyć do Switcha 2. Nawet screenshoty można sobie obejrzeć, bo nie są zabezpieczone jak save'y i gry. Jednak gry robione pod S2 będą robione tylko z nowymi standardami IO. Inaczej, w sumie wszystko w grze trzeba by robić inaczej.A jako że istnieje kompatybilność wsteczna, a proste gierki zazwyczaj i tak wychodzą tylko w eShopie - możliwość zrobienia gry tylko na S1 nadal będzie, i pewnie jakieś mniejsze gierki będą tak wychodzić, jeśli faktycznie "nie potrzebują dodatkowej szybkości", w wersji S1. Atlus na pewno nie przerzuci się na S2 w ciągu najbliższych lat lol. Mamy 2025, a Atlus jeszcze nie wydał i nie zapowiedział żadnej gry, która nie miałaby wersji PS4. Pierwsze PORTY na Switcha (nie nowe gry, porty istniejących gier na Switcha) wydał ponad 3 lata po premierze konsoli, wcześniej trzymając się 3DS-a. I żyje. Nie ma więc obowiązku porzucania starych konsol. Tylko po co wydawać na nową, gdy i tak gra "nie potrzebuje dodatkowej szybkości".
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.