Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mafia: The Old Country

Featured Replies

Opublikowano

Podobno wystarczy powtórzyć tylko ostatni rozdział na hardzie aby wpadła trofka ale nie sprawdzałem. Może kiedyś wrócę i wbiję platynę.

Gra wspaniała ze względu na klimat i postacie (oprócz głównego bohatera). Ortodoksyjnym fanom może brakować miasta z wielkiego zdarzenia. Jazda po prowincjach trochę kojarzyła mi się z The Saboteur (tak nawiasem to kij w oko EA za ubicie Pandemic). Minus to zbyt łatwy wyścig w porównaniu do pierwszej części ;)

Trochę śmiechłem gdy odsłuchiwałem urywki marudzenia UV'a i w pewnym momencie powiedział coś, że gra nie ma nic wspólnego z Uncharted gdy właśnie przed momentem skończyłem segment gonitwy po dachach łudząco przypominający ten z Uncharted 3.

No i te "szczęśliwe zakończenie", które aż chwyta za serce. Żadne GOTY ale konkretny tegoroczny Must Play.

  • Odpowiedzi 295
  • Wyświetleń 19,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Czekam mocno. Jak mi brakuje takich krótkich, ale intensywnych giereczek z czasów ps3/360. Żadnych rozwleczonych zadań pobocznych w bezdusznym openworldzie

  • Te 10 godzin jest idealne dla mnie.

  • Takie gry też są potrzebne, szybko skondensowany singiel z dobrą fabułą i akcji, no czekamy na recki może pod 80 podciągnie

Opublikowano

Wyścig taki se, łatwo zbombic, ale:

Spoiler

Jak sie pod koniec wczyta ost zapis, wróci nas do 6 minuty i 2 pozycji. Mamy prawie 2 minuty na wyprzedzenie i wygranie. Cały trwa niecałe 8 minut.

Opublikowano

A nie, teraz odpaliłem i mam czas 13:47.

Ale były momenty że konsole miałem włączoną i nie grałem. No te 12h uśredniając.

Spoko, nie za mało i nie za długo żeby się dłużyło czy coś.

Opublikowano
1 godzinę temu, iluck85 napisał(a):

Technicznie to nie jest gra na miarę 2025, jest poprawnie i tutaj dałbym 7/10.

No to ja się kompletnie nie zgadzam. UE5 robi robotę, wszystko jest ostre, ładne tekstury, pełno detali, roślinność, lasy, postaci, twarze. Bardzo ładna gra. No i 30 fps bardzo stabilne. Grałem na PS5 w trybie jakości.

Opublikowano

Trafiały się artefakty- klatkarz lekki miałem na końcówce:

Spoiler

Skakanie po dachu podczas pościgu.

Ale tam się trochę działo.

Też miałem tryb jakość na XSX.

Firana w oknie to ściana, jedna znajdźka wisiała w powietrzu nad głową, ale dało się zgarnąć. Walka na noże lekkie meg, ale w ogólnym rozrachunku spoko, no staminy tam nie widzę, bo ktoś wcześniej o tym wspominał.

Skradanie i że wrogowie nie słyszą, można podbiegać w sumie- nawet z boku. No takich niuansów jest kilka i technicznie to poziom 2 generacje temu.

Wizualnie się nie czepiam, bo ładnie to wygląda nawet na konsoli. Wiedźmin 3 też miał bardzo ładną winnice, a który to rok? Brakowało mi np wskakiwania na konia, tylko trzeba podejść i trzymać przycisk. Ale momentów takich było mało żeby drażniło. Ale są takie smaczki które tak se wypadają dzisiaj.

Opublikowano

Lecą napisy.

W sumie to taka najlepsza najgorsza gra w jaką grałem w tym roku.

Z jednej strony ani jeden aspekt gameplayowy nie był zrobiony naprawdę dobrze, strzelanie i prowadzenie aut gorsze niż w Mafia 3 i 1DE, słabe skradania, słaba walka na noże, jednak grało się przyjemnie, bo grało się dla fabuły i postaci, a ta była według mnie bardzo dobra.

Szkoda tylko, że twórcy zrobili tylko jedno zakończenie, no ale takie z reguły są najlepsze, więc nie ma co narzekać, kawał dobrej historii.

Grafika według mnie bardzo dobra, tutaj nie ma się do czego przyczepić, absolutna czołówka gier na Unrealu. Co do bugów, nie miałem ani jednego.

Jako gra komputerowa jednak więcej niż 7.5/10 bym nie dał.

Czekam na Mafię 4 na Unrealu, nie musi być wielka i robić z gry GTA, ale fajnie jakby parę aut pojeździło, policja goniła itp. jako taka malutka odskocznia między poszczególnymi misjami. Ale tak poza tym to niech skupią się znowu na historii, bo kolejny raz DOWIEŹLI ten aspekt.

Mój ranking Mafii: 1 >2 > Old Country > 3 (chociaż nawet tą lubię), w ogóle zawsze wolałem tę serię fabularnie od Grand Theft Auto (gdzie w zasadzie to tylko GTA IV ma tam cokolwiek do zaoferowania xD) już od czasów jedynki, no ale wtedy to fabularnie te gry (Mafię 1 i GTA 3) dzieliła przepaść.

Opublikowano
W dniu 11.08.2025 o 21:24, Patapon napisał(a):

Minus to zbyt łatwy wyścig w porównaniu do pierwszej części ;)

Nie wiem czy pisałeś to na serio ale dla mnie to była miła odmiana. Jakiś czas temu zacząłem przechodzić Mafię DE na hardzie i utknąłem na tym wyścigu. Tutaj wygrałem za pierwszym razem mimo popełnienia dużego błędu. Chyba to tak oskryptowali, że nie da się tego przegrać. I to za pierwszym razem w mniej niż 8 minut.

W dniu 11.08.2025 o 22:27, suteq napisał(a):

No to ja się kompletnie nie zgadzam. UE5 robi robotę, wszystko jest ostre, ładne tekstury, pełno detali, roślinność, lasy, postaci, twarze. Bardzo ładna gra. No i 30 fps bardzo stabilne. Grałem na PS5 w trybie jakości.

Ja zauważyłem, że jest to nierówne. Momentami wychodziło gówno rozmazane jak patrzyłem na gaj oliwny czy pole winorośli z bliska. Choćby w tym epizodzie, gdzie spotykamy się z naszą koleżanką w ogrodzie.

W dniu 12.08.2025 o 02:07, KrYcHu_89 napisał(a):

Z jednej strony ani jeden aspekt gameplayowy nie był zrobiony naprawdę dobrze, strzelanie i prowadzenie aut gorsze niż w Mafia 3 i 1DE, słabe skradania, słaba walka na noże, jednak grało się przyjemnie, bo grało się dla fabuły i postaci, a ta była według mnie bardzo dobra.

(..)

Czekam na Mafię 4 na Unrealu, nie musi być wielka i robić z gry GTA, ale fajnie jakby parę aut pojeździło, policja goniła itp. jako taka malutka odskocznia między poszczególnymi misjami. Ale tak poza tym to niech skupią się znowu na historii, bo kolejny raz DOWIEŹLI ten aspekt.

Ja też mam lekki niedosyt. Sprawdź w ustawieniach prowadzenie aut - można wybrać tryb bardziej symulacyjny. Ja teraz gram na normalu bez trybu symulacji w prowadzeniu aut ale zamierzam grę powtórzyć na większym poziomie trudności, z symulacyjnym systemem prowadzenia i sycylijskim dubbingiem. Walka na noży i elementy skradankowe takie sobie ale rozumiem, że chciano grę jakoś urozmaicić i oddać trochę realiów epoki. Nigdy się w ten temat nie zagłębiałem ale chyba Sycylia nie słynęła z tak spektakularnych strzelanin i akcji jakie kojarzymy z czasami rodzącej się mafii i prohibicji w USA.

Brakuje mi tego życia w tej grze, o którym kiedyś wspominałem przed premierą. Zwiedzanie świata trochę mija się dla mnie z celem, bo jest pusto i brakuje tego życia. Coś tam się dzieje ale słabo. Pojechałem na rynek pod ratusz i tam było słychać życie miasta w postaci gwaru ulicznego jak w jednej misji jednak nikogo tam nie było i było pusto, targ nie działał. Wiem, że twórcy mieli inne założenia przy tworzeniu tej gry, cena też jest do tego adekwatna ale chętnie zapłacił bym 100 zł więcej za lepsze dopracowanie tego świata i więcej ciekawych aktywności pobocznych lub jakiś misji. Teraz to trochę taki zmarnowany potencjał i chyba naprawdę trzeba nie mieć co robić albo w co grać aby chcieć to wszystko eksploatować choćby dla widoczków. W jednej z misji specjalnie wybrałem się w teren konno, bo chciałem trochę więcej pozwiedzać i wjechać to tu to tam. No i lipa. Koń wszędzie nie wjedzie ani nie zjedzie z mniejszego spadku. Schody? Nie ma opcji, trzeba zejść i dymać na piechotę. Trochę szkoda.

Gra jest dobra ale znowu mam wrażenie niewykorzystanego potencjału. Może jakieś poboczne misje ze zbieraniem haraczu, rozbijaniem strajków czy kopiowaniem tego co robiliśmy w misjach fabularnych. Z drugiej strony ciężko to zrobić dobrze i tak zbalansować aby nie wyszła znowu Mafia 3.

Opublikowano

Aż mi się przypomniała kompilacja takich bugów z podłożonym skyrimowym "Fus-ro-dah!" (Czy jak się to pisze)

Opublikowano

Gra jest dużym rozczarowaniem.

Na plus fajny zamysł do cofnięcia się w czasy początków XX wieku na Sycylie wyspe og mafiosów. Klimat jest, muzyka i kolorystyka dają wczutke, ale na tym się kończy. Fabuła przewidywalna, wszystkie misje to w zasadzie schemat: filmik, skradanie się, hordy wrogów biorących się z dupy i jatka, końcowa walka z bossem na noże. Nawet wyścig to nie wyścig, tylko jazda przed siebie i wyprzedzanie przeciwników, którzy pojawiają się w z góry założonych miejscach. No do pierwszej części nie ma to podjazdu.

Gameplay i stan techniczny gry na PS5 to lipa. 10 lat temu może by to uszło za mocnego średniaka, ale przecież 9 letni Uncharted 4 nie był tak drewniany. Poruszanie się to drewno, strzelanie zero frajdy, inteligencja przeciwników i podkradanie się do nich to XD. W trybie jakości gra wygląda w porządku, ale który mamy rok żeby grać w 30 fps? W trybie wydajności jest miejscami ok, a miejscami rozmazana sraczka, migotanie na twarzach postaci, stuttery i przycinki przy dynamiczniejszej akcji czy jeździe samochodem.

Po niedawnym ograniu super dopracowanej i wyglądającej świetnie w trybie wydajności DS2 granie w tą Mafię jest trochę traumatcznym przeżyciem.

Moim zdaniem zmarnowany potencjał, bo pomysł osadzenia gry w tych realiach świetny, ale wykonanie to takie 5/10.

Edytowane przez Symeon_88

Opublikowano

Po skończeniu siódemeczkę bym dał, do góry ciągnie tę gierkę narracja i świetnie napisane postacie oraz setting. Gameplayowo to taki powrót z 15 lat wstecz i absolutnie nic nie wybija się ponad przeciętność - stealth jest prostacki, strzelanie jest prostackie, bardzo widać nacisk na to, żeby granie po prostu nie przeszkadzało w poznawaniu historii. Mimo tego skończyłem zadowolony, takiego odświeżenia po latach open worldów mi brakowało - konkretnie, szybko, na raz. Nawet mimo tego, że od razu można się domyśleć, w którą stronę to wszystko zmierza.

Opublikowano

Dobrze że się wstrzymałem z przedpremierowym zakupem na PS5. Kiedyś się ogra, akurat pewnie zapomnę spoilery którymi wali mi teraz w twarz yt.

Opublikowano

Skończyłem, subiektywna ocena:

Plusy

  • Świetnie napisana historia

  • Gra najbardziej przypomina mi remake jedynki (co dla mnie jest ogromnym plusem)

  • Ładne lokacje, ogólnie klimat

  • Subtelne nawiązania dla fanów serii

  • Konstrukcją przypomina mi gry z czasów X360/PS3 gdzie historia grała często pierwsze skrzypce

Minusy

  • Walka na noże - dla mnie wystarczająca ale widzę że sporo osób uważa że powinna być znacznie bardziej rozbudowana i trudno się z tym nie zgodzić

  • Długość - czuje lekki niedosyt (~15h)

  • Tryb swobodny - mogli chociaż jakieś drobne sidequesty zrobić, pusty świat

  • Grafika czasem nierówna, chodzi całkiem dobrze (chodź podczas wyścigów miałem drobne dropy)

Ja dałbym 8/10 przez klimat i fabułę. Subiektywnie w premierowej cenie dostałem to czego oczekiwałem i mam nadzieje na więcej takich gier

Opublikowano

Będzie dodany content do free ride... Za kilka miesięcy kekw

Ciężkie jest życie gracza day1

Opublikowano

Będzie powód żeby wrócić i dobić platynkę przy okazji.

Opublikowano

Gra prawie skończona, jakiś rozdział jeszcze do zrobienia został i powiem szczerze, że dla mnie tragedia. Gdyby nie to, że z córą sobie ogrywamy i gadamy o duperelach w międzyczasie na pewno bym nie skończył.

Odbieranie kontroli graczowi, które kojarzy mi się z gameplayem z 'The Order 1886', ,tóre samo w sobie było świetną grą, do której nawet po latach wróciłem, ale ten mankament mocno psuł zabawę.

Tu jest nwm może 25 procent czystego gameplayu, reszta to smętne łażenie po miejscówkach bez dostępu do wyposażenia. Trage-dia. ( Miałem nadzieję, że to problem pierwszych kilku rozdziałow, ale to zło wraca).

Ciągnę tego gniota, bo fabułka cośtam cośtam. Klimat jest, postacie oczywiście świetnie napisane, ale lepiej bym się bawił oglądając to z prędkością x2 na YT.

Jeszcze to generyczne duszenie oponentów obamaprzy takiej ograniczonej ilości mechanik naprawdę można było rozwinąć ten aspekt, a nie w kółko to samo. Podobnie, jak same misje skradankowe, których jest w opór. Idź i po kolei omijaj, albo zabijaj, ukrywaj w gotowych już przy większości oponentów połyskujących ubisoftowo skrzynkach, ale... nie pójdziesz górą, bokiem, piwnicą, tylko dwiema możliwymi ścieżkami, czasem po jakiejś hali między dwoma, trzema dużymi maszynami. Bardzo, bardzo słabo jak dla mnie i o ile do każdej z odsłon wracałem po skończeniu, tak nawet do niesławnej 'trójki' tak tu nie ma szans.

Całościowo naciągana 6 bo postacie i wizualia + klimat.

Opublikowano

@Boomcio jak Ty mi teraz zaimponowałeś. Ja bym tylko dodał, że zachwyt opada po 4h grania , jedno i to samo :D Ciągnie się to jak włosy Roszpunki, której nikt nie zaliczył.

Opublikowano

Wczoraj skończyłem. Dla mnie tragedii nie ma ale rozumiem zawód innych, bo też jestem zawiedziony. Zmarnowany potencjał. Gdzieś tam pocieszałem się, że to może być robione pod kolejną część, która nadrobi pokładane nadzieje ale to ułuda. Kolejną część będą pewnie robić tyle samo czasu co tą i co DE, a gra będzie mieć takie same mankamenty. Grać pewnie będziemy ze względu na dobrą historię ale też narzekać na takie same braki...

Tak się zastanawiałem, że skoro otwarty świat jest tutaj tylko tłem, nie można wszędzie wjechać i wszystkiego zwiedzać, eksploracja jest wręcz nudna, a jazdę od punktu A do punktu B można spokojnie pominąć, to po co robić taki otwarty wielki świat? Chyba naprawdę będę musiał się nudzić aby przy drugim przejściu zwiedzać ten świat i skorzystać z tego trybu free ride. Biorąc pod uwagę, że wprowadzą go dopiero za kilka miesięcy, mam swoje zaległości, a w nadchodzącym okresie wyjdzie pewnie trochę nowych i ciekawych pozycji. Dlatego nie wiem czy zamiast takiego otwartego świata nie lepiej by było gdyby twórcy skupili się na dopracowaniu innych elementów i grafice robiąc z tego grę stricte korytarzową jak epizod rozgrywany poza główną mapą. Zdaje się, że graficznie mogliby wtedy uzyskać wyższy poziom ale to pewnie wymagałoby innego silnika albo przerobienia tego co mają. A mają otwarty świat. Też jeżeli chodzi o grafikę, to nie wiem czy to jest aż tak wysoki poziom, że nie uciągnęły by tego konsole poprzedniej generacji.

Opublikowano

Otwarte światy to zazwyczaj gówno (np. nowa Mafia albo Death Stranding) i takie "otwarte światy" nie mają żadnego sensu. Biegasz po pustej mapie i modlisz się o uruchomienie jakiegoś skrypta żeby nie umrzeć z nudów.

Żyjące światy są git (np. GTA/RDR, Cyberpunk, KCD2) gdzie jest co robić i zwiedzać, świat reaguje jakoś na działania gracza etc.

Gameplayowo nowa Mafia przypomina mi tę gierkę o babie i szczurach (Plague Tale), i to w dodatku pierwszą część, tę mocno drewnianą. Druga już była lepsza i w sumie lepiej mi się w nią grało niż w Mafie.

Pierdolenie wała o klimacie i że takie gry są nam potrzebne to znak, że czas na badania do choroszczy.

Opublikowano

Plague miała świetny gameplay mimo drewnianej reszty i tam dobrze się bawiłem, aczkolwiek bywało nudnawo ;) . Wydaje mi się że ostatnia Mafia nijak się ma gameplayowo do w/w.

Opublikowano

Ja również skończyłem wczoraj no i przyłączam się do kolegów wyżej. Nie było to najciekawsze doświadczenie growe ostatniego czasu. Jak dodadzą ten tryb freeroam z jakimiś, rzekomo, dodatkowymi aktywnościami to chętnie sprawdzę i może dobiję cztery czy pięć brakujących pucharków.

Przed premierą zdecydowanie oczekiwałem gry prostej, nieskomplikowanej z dobrze napisaną i poprowadzoną fabułą umieszczoną w ciekawym settingu. Dostałem grę prostacką, z przewidywalną fabułą. Jedyne co się broni to postaci, które są napisane i zagrane dobrze acz nie jest to też jakiś peak gamingu w tym względzie ale na tle całej reszty wypada najlepiej. Graficznie dvpy nie urywa (na prawdę nie wiem skąd wzięły się te internetowe zachwyty) a technicznie gra leży i kwiczy. Screen tearing obrzydził mi tę grę jeszcze bardziej.

Mega liniowa konstrukcja prowadzenia fabuły, brak luk pomiędzy kolejnymi zadaniami czy rozdziałami uniemożliwia poznawanie mapy bo gra wymusza ciągnięcie story bez przerwy. Tylko w takim razie po co dodawać chociażby pasera jak nie mamy specjalnie czasu i możliwości podjechania i zmonetyzowania znajdziek, broń można kupić w trakcie misji bądź w winnicy, tak samo z samochodami - kompletny bezsens. Nie jestem fanem zawalonych aktywnościami map ale przydałoby się chociażby na początku każdego rozdziału dać graczowi trochę luzu na eksplorację mapy, czas na zakupy, przygotowanie się czy jakieś dwie, trzy aktywności poboczne żeby trochę odbić od głównego wątku fabularnego. Mega liniowa gra wrzucona w kompletnie niepotrzebny otwarty świat. Spokojnie cała gra mogłaby być typową liniówką ale bardziej dopracowaną i ładniejszą. Niestety za widoczki nikt pochwał pisał nie będzie.

O całych dwóch mechanikach nawet nie ma co się rozpisywać. Skradanie to jest skandal jak na grę z 2025 roku. Prostackie aż zęby bolały. Strzelanko przyzwoite i tyle ale przynajmniej nie kuło aż tak w oczy. Delikatny plusik wędruje za model jazdy samochodami - jazda konna to padaka najwyższej próby. W ogóle cała gra jest tak schematyczna, że brak mi epitetów żeby to określić, kompletnie niczym nie zaskakuje przez te ~12h - widziałeś trzy godziny to widziałeś całą grę. Walki na noże to też… aj już nie będę rzeźbił tego tematu. Mogli chociaż z ważniejszych złoli dać do zdobycia jakieś unikatowe kosy ale po co xd

Ogółem gra leci na garbie postaci i klimaciku. Cała reszta do bólu schematyczna, monotonna i bez pomysłu.

Szkoda, może nie jestem jakoś uber rozczarowany ale była szansa zrobić to zdecydowanie lepiej. Nie mam nic przeciwko prostszym tytułom nastawionym na fabułkę bo takie też są jak najbardziej potrzebne ale na Boga niech nie będą mechanicznie wyciągnięte z 2010r.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.