Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CRONOS: The New Dawn

Featured Replies

Opublikowano

Właśnie ja w 1 kolejności doje.balem firepower, charge speed oraz stability i teraz jest juz moc. Można by rzec ze jakas tam swobodę mam. W schowku 20 naboi do hammera i jaks 15 do kapiszonow. Nic nie dokupuje. Wszystko ładuje w ulepszenia broni. Zarzadzanie ekwipunkiem to tez jest kolejna zabawa, bo czasem cos trzeba zostawić. I ogólnie mi sie to podoba takie kombinowanie. Na tym sie opiera cały system przetrwania a nie lecenie do przodu lapka Ja jestem wręcz zszokowany jak dobrze im to wyszło nyam2

  • Odpowiedzi 598
  • Wyświetleń 32,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • No i finito po 17 godzinach spędzonych z Cronosem. Na początku tej przygody myślałem, że wtopiłem 280zł, ale na szczęście póżniej gra rozwija skrzydła i dostarczyła mi kilkanaście godzin wspaniałej ro

  • Lecę teraz na NG+ i mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że za drugim razem Cronos smakuje jeszcze lepiej. Na NG+ dochodzi wybór poziomu trudności normal/hard. Wiadomo, że jest trochę łatwiej, bo już

  • Trochę wczoraj pogiercowałem i gierka jak na razie trzyma moją uwagę. Główną gwiazdą tutaj na pewno jest atmosfera i Kraków w stanie rozkładu, no nie da się być Polakiem i nie dodać sobie oczka do oce

Opublikowano

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że de facto Bloobery tworząc Cronosa nadal uczyli się jak zrobić survival horror. Przecież to nie jest gra, która wyszła 3-4 lata po SH2, tylko powstawała równolegle i miała premierę kilka miesięcy później. Progres to Blooberki dopiero zaliczą w przyszłych produkcjach bogatsi o doświadczenie, które wynieśli z prac nad Cronosem i Silentem.

Oby wyszli na plus, rośli w siłę i robili kolejne gry, bo potencjał jest ogromny. Nie samym RE człowiek żyje i fajnie, że w końcu wracają Silenty czy pojawia się na rynku taki Cronos.

Konami dało Blooberkom zrobić SH, bo Medium udowodniło im, że dobrze czują te klimaty. To niech teraz ea da mistrzom z Krakowa zrobić Dead Space 4, bo Cronoskiem udowodnili, że potrafią zrobić dobry horror sci-fi. I to jeszcze im zrobią za połowę budżetu (albo i 1/3 xD) który trzeba przeznaczyć na produkcje takiej gry w Stanach albo Europie zachodniej.

Opublikowano
  • Autor
Godzinę temu, Czokosz napisał(a):

Konami dało Blooberkom zrobić SH, bo Medium udowodniło im, że dobrze czują te klimaty.

To udowodnili demem SH2, nie Mediumem ;)

Opublikowano
  • Autor

To co wysłali Konami na casting, było kilka firm ubiegających się o rimejk SH2

Opublikowano

Skoro wygrał Bloober, to konkurencja nie mogła być zbyt mocna. Przynajmniej patrząc na tamten okres, kiedy nie mieli w cv nic poza średniakami.

Opublikowano
  • Autor

Tak na przykład wyglądał prototyp SH2R wysłany do Konami przez HexaDrive, ale w ostateczności dostali do zrobienia Short Message.

https://youtu.be/YE8GlEW5On8?si=dMkD1uRtlBpVzz7W
Myślę, że Bloobera wyglądało o wiele lepiej. Bo te leaknięte screeny z początku ~2020 to właśnie z tego demka blooberów.
Ale już, EOT.

Opublikowano

16 h za mną 4 boss ubity zacząłem następną lokację chyba zbliżam sie do końca


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja 13h i jestem w miejscowce gdzie maszkary pojawiaja sie juz nawet na..

Suficie

Mam wrazenie ze nie przestaja sie respawnowac. Czas wiac...Aloy_run

Opublikowano

Podali informacje, że sprzedali 200tys sztuk przez weekend (same wersje cyfrowe, ciekawe ile z pudełkami wyjdzie) na konsolach nie licząc pc. Szału nie ma, ale może na dłuższą metę koszty się zwrócą i wyjdą na plus.

Opublikowano

ten SH2 od Hexadrive wyżej byłby turboszrotem, dobrze się stało

co do bloobera, widzę że specjalnością MzK* jest szpital, mega gęsto się zrobiło nagle:)

tak próbuję sobie w głowie przypomnieć czy w takim Dead Space, Callisto itp miałem takie namacalne napięcie i stwierdzam że nie aż tak jak tu (chociaż SH2R dalej pozostanie największą sieczką pod tym względem)

gierka ma kilka minusów, zdecydowanie brakuje czegoś typu dodge, push albo quickturn, bo bieganie jak oszołom po levelu (wpadając na kolejne monsterki) to tak średnio gameplayowo. mało kontroli w tej walce bo czasami trzeba jeszcze odp ammo przygotować a moby nie dają ci nawet 2sek spokoju (wchodzi w grę strzelanie po nogach ale szkoda ammo)

na upartego mogliby to poprawić w jakimś patchu, ale jak nie to poczekam na dwójkę;)

Opublikowano

11h za mną, jestem po całym etapie w

kombinacie i przywróciłem właśnie zasilanie dla terminala

Jestem ogólnie pod wrażeniem bardzo pozytywnym, wiadomo, że to nie jeszcze najwyższa liga ale potencjał mają bardzo duży. Gra jest niesamowicie klimatyczna, nie tyle robi tutaj robotę jakieś straszenie co atmosfera i uczucie niepokoju. To zdecydowanie ich najlepsza autorska gra póki co. Eksploracja w ogóle jest bardzo dobrze zrobiona, żadnych sztucznych wydluzaczy, że trzeba wracać nie wiadomo gdzie po zdobyciu wyposażenia tylko wszystko jest bardzo ładnie zwarte. Grafika również robi robotę potęgując tylko całą atmosferę miejscówek, gram z modem Ultra Plus, który ulepsza jeszcze grafe i przy tym gra działa lepiej, w ogóle polecam te mody od nich jak ktoś gra na PC, bo do praktycznie wszystkich gier na UE5 to robią i efekty są bardzo dobre. Brakuje mi tylko trochę jakiegoś uniku, bo czasami jest gorąco i po prostu trzeba przyjąć ataki.

Edytowane przez Qbon

Opublikowano

Jestem pod koniec Opactwa tutaj jest parę przegiętych kill romow ale nadal uważam że uczciwych dużo jest beczek gazu sprzętu przed jak i na arenie ale kostnica to przy tym pikuś co się dzieje na cmentarzu

Opublikowano

Kończę szpital i ta gra to sztos niesamowity. To jak wygląda, jak się rusza, jak się w nią gra, coś fantastycznego. Bez wahania można ją postawić obok remaków DS czy Residentów. Ba, jest od nich lepsza, bo to znane i ograne marki. A tutaj pomysł na świat i historię jest świeży i ma swój niepowtarzalny charakter. Ci co wystawili 7/10 i mniej to normalnie pojebani. Aha no i muzyka. Też fantastyczna. Podejście do szpitala to jak Stranger Things. Ode mnie na razie mocne 9 i jedna z najlepszych gier roku.

Opublikowano

U mnie na pewno bedzie pod szyldem "zaskoczenie roku" drakeyeah

Zauwazyliscie ze ten Gabriel zupelnie wyglada jak James(jak by ten sam aktor) reggie Calkiem mozliwie co nie? W koncu 2 projekty robili w jednym czasie.

Opublikowano

Gra serio daje czasami wycisk. Laze po jakis ciasnych tunelach, chyba z 10 przeciwnikow tam bylo, amunicji brak, a przeciwnicy wcale dodatkowej amunicji nie dropia, tak jakby to bylo w innch grach. Szukam z wytesknieniem jakiegos save roomu, a tu jeszcze jakis wiekszy bydlak do zabicia. Trzeba naprawde kombinowac i myslec co sie robi. Dead Space to przy tym spacerek.

Edytowane przez Lukas_AT

Opublikowano

No tutaj nie ma lekko. Widac ze Blooberzy maja potencjal na zrobienie dobrego survival horrorku. W koncu maja za soba jakies doswiadczenie. Teraz polaczyli to w jedna kupe i wyszlo naprawde przyzwoicie. I poprawdzie im dalej w las tym soczysciej lapka

Opublikowano

Czytając niektóre komentarze pod filmami o Cronosie, wychodzi na to, że wielu spodziewało się Dark Soulsów ale z mechanikami z Devil May Cry. Brakuje im dasha, uniku, combosów, szybszego biegania i dopalacza.

Chyba porównywania do Dead Space bardziej zaszkodziły niż pomogły tutaj. Bo o ile klimat jest podobnie gesty, tak gameplayowo jest to coś zupełnie innego.

Opublikowano

Ale nawet w tym temacie początkowo był jakiś taki dziwny klimat, bo ludzie bez sensu posiłkowali się ocenami z neta i opiniami casuali, robiąc sobie podśmiechujki.
Od kilku stron jest już jednak stabilnie - ci co ogrywają to praktycznie jednogłośnie chwalą, więc jest dobrze, a to oznacza, że bloobery mają na koncie kolejną perełkę, co bardzo mnie cieszy.

Opublikowano
  • Autor

Jak macie za sobą już zebranie jakiś esencji, to nie ruszajcie pada przez jakiś czas, pozostawcie Podróżniczkę w bezruchu. Fajny bajer isee

3 minuty temu, Wredny napisał(a):

Ale nawet w tym temacie początkowo był jakiś taki dziwny klimat, bo ludzie bez sensu posiłkowali się ocenami z neta i opiniami casuali, robiąc sobie podśmiechujki.

Ja tak miałem, bo spodziewałem się czegoś innego na początku i trochę był lekki zgrzyt, ale później ZAŻARŁO.

Opublikowano

Fajnie jakby Bloobery zrobili kontynuację Cronosa, bo są tu wątki, które spokojnie można byłoby rozwinąć. Lore jest całkiem ciekawe, trochę poczytałem teorii na ten temat i uważam, że jest potencjał na kolejną opowieść w tym uniwersum. Pewne kwestie pozostały niewyjaśnione, ale jak się głębiej nad tym zastanowić, to tak musi być, bo dobre historie zostawiają przestrzeń na własne interpretacje i teorie fanów, które potem żyją własnym życiem.

Trzy przejścia za mną, trzy zakończenia zaliczone, każda kolejna rozgrywka utwierdzała mnie w tym, że to świetna gra, która zasługuje na większe uznanie i docenienie, niż ma to miejsce w recenzjach czy wynikach sprzedażowych. Mimo wszystko jestem optymistycznie nastawiony, bo teraz premiera Hollow Knight trochę przyćmiła marketingowo Cronosa, ale liczę na to, że jak trochę się uspokoi sytuacja, to gierka Blooberów złapie drugi oddech. Zresztą zaraz zaczyna się sezon jesienno-zimowy, więc to będzie dobry czas dla gier tego typu.

Dawałem wcześniej Cronosowi ocenę 8/10, ale po trzykrotnym ograniu podnoszę oczko wyżej na 9/10. Wiadomo, że pewne rzeczy można byłoby zrobić lepiej i nadal do tych największych kotów w gatunku trochę brakuje, ale uważam, że marzenie Blooberów o pierwszej lidze to nie jest powód do śmiechu. Potencjał mają ogromny, ale tu potrzeba dobrej sprzedaży i zwiększenia budżetu na następne produkcje. Jak oni pierwsze survival horrory w swoim dorobku robią na tym poziomie, jak Silent i Cronos, to naprawdę czapki z głów.

Opublikowano

Zarząd spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako „Emitent”) niniejszym informuje, że do dnia 8 września 2025 r. sprzedaż gry Emitenta “Cronos: The New Dawn” (dalej jako "Gra") przekroczyła 200 000 sztuk w wersji cyfrowej na wszystkich platformach. Jednocześnie Emitent informuje, że Gra do dnia 8 września 2025 r. uzyskała ponad 1 000 000 zapisów na listach życzeń (wishlists).

Opublikowano

Giera naprawdę sama sie broni wiec chciałoby sie aby chociaż bańka była na wszystkich platformach. Czekamy na officjalne info ohboy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 1

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.