Opublikowano 21 lutego21 lut Gra to istne cudo. Poruszasz się na motorze po pustyni, kanionach, starych fabrykach itd., driftem obracasz się w drugą stronę, możesz też tak odbić pocisk tylnym kołem, a gdy strzelasz to przechodzisz w tryb slow motion, lewym analogiem robisz salta, prawym celujesz. Teraz wyobraź sobie, że przelatujesz nad dwoma oprychami do sprzątnięcia, najpierw strzelasz do pierwszego po drodze, a przed ostrzałem drugiego zasłaniasz się kołami, po czym posyłasz oprychowi kulkę, na koniec robisz backflipa, w ten sposób ładujesz magazynek. Główną bohaterką jest Laika - strong female character - która musi wziąć sprawy w swoje ręce, to gra o zemście, ale i o trosce o tych, którzy jeszcze przy życiu pozostali, story jest BRUTALNE i poruszające. Gra to souls-like “motorvania”, z tym że nie jest, aż tak trudna, bo po pierwsze checkpointy rozmieszczone są gęsto, po drugie, gdy już ogarnie się manetkę i celowanie… leci się na flow, tak leci, bo na motorze dużo się lata, są wzniesienia, skocznie, pętle, jeździ się do góry nogami itp., a dzięki znakomitej fizyce motor spisuje się tak jak powinien. Na razie pograłem parę godzin, jestem zachwycony, w grze zbiera się różnego rodzaju surowce, więc mniemam, że posłużą do upgreadu motoru i giwer, z motoru się prawie nie schodzi, jedynie do cutscenek, wystarczy przejechać obok checkpointu - wcisnąć przycisk - a gra bez stopowania akcji się zapisze, są nawet bossy do ubicia. Gra prezentuje się ślicznie, a soundtrack na pewno będzie nominowany do nagrody roku, nutka w linku powyżej leciała u mnie wczoraj na okrągło. Laika:ATB to metroidvania, tak jak Guns of Fury, jakiej jeszcze nie było, dlatego zasługuje na osobny wątek. Jedyne, gorsze opinie jakie zbiera od userów to głównie za wygórowany poziom trudności, tu na forum raczej każdy sobie poradzi, to nie jest gra dla oczekujących relaksującej rozrywki, to gra, która rzuca nam wyzwanie. Na początku jedzie się po sznurku, ale po 1-2h gra się otwiera i staje się metroidvanią na miarę najlepszych w tym gatunku. Polecam z czystym sumieniem za pełną cenę 20e! Laika <3 Edytowane 21 lutego21 lut przez zdrowywariat
Opublikowano 21 lutego21 lut To w końcu to są powielane assety czy ręcznie malowane tła? Tak czytam reckę IGN 9/10 a tam: It expertly blends ruthless death-defying combat with a beautiful hand-painted side scrolling world btw zdrowy mam dla ciebie kolejnego platformowego szpila od tego samego wydawcy (pod koniec stycznia wylądowała na Switchu)
Opublikowano 21 lutego21 lut Czekałem długo na premierę Switchową tej gry. Mam nadzieję, że nie skusi kupić do jakiejś obniżki, bo tyle i tak mam gierek do skończenia teraz... w tym masę metroidówek.
Opublikowano 21 lutego21 lut Autor 21 minut temu, GearsUp napisał(a): To w końcu to są powielane assety czy ręcznie malowane tła? Tak czytam reckę IGN 9/10 a tam: It expertly blends ruthless death-defying combat with a beautiful hand-painted side scrolling world btw zdrowy mam dla ciebie kolejnego platformowego szpila od tego samego wydawcy (pod koniec stycznia wylądowała na Switchu) Dzięki wielkie, wygląda spoko, może jeszcze dziś wleci i na razie nic już nie szukam i nic więcej nie polecajcie, bo tworzy mi się backlog xD Edytowane 21 lutego21 lut przez zdrowywariat
Opublikowano 22 lutego22 lut Ale przecież jest zbiorczy temat do indykow zdrowy to po co te tematy? No fajne są te gierki ale to indyki i jedyne co moge poradzić to zacznij je przechodzić w całości i opisywać je w "właśnie ukończyłem". Wtedy coś się o niech można dowiedzieć i ewentualnie dodać do WH.
Opublikowano 22 lutego22 lut Autor 41 minut temu, oFi napisał(a): Ale przecież jest zbiorczy temat do indykow zdrowy to po co te tematy? No fajne są te gierki ale to indyki i jedyne co moge poradzić to zacznij je przechodzić w całości i opisywać je w "właśnie ukończyłem". Wtedy coś się o niech można dowiedzieć i ewentualnie dodać do WH. To jest sztos, to jest topka metroidvani! Coś czego jeszcze nie było. Jestem po pierwszym bossie. Story jest poruszające, a dialogi fajnie napisane. Jednak punktem nr1 jest gameplay, tak jak w Metal Suits:CA, które też teraz ogrywam. W to się po prostu WSPANIALE gra! To jaką satysfakcję daje ta gra jest nie do opisania. Jakby dwie gry w grze, jazda na motorku po różnych zawiłych trasach (będą nawet pętle, jak w Sonicu) + strzelanko oparte na bullet time, które każdy zna z innych gier i wie, że robi robotę. Jeździsz sobie po preriach, w tle majaczą piękne widoki, a całość domyka cudna muzyka. Laika <3 Edytowane 22 lutego22 lut przez zdrowywariat
Opublikowano 23 lutego23 lut Autor Ta gra jest piękna, momentami urzeka swoją prostotą: Spoiler Ten moment z nutką w tle… i jeszcze ta nutka: Edytowane 23 lutego23 lut przez zdrowywariat
Opublikowano 23 lutego23 lut Autor 41 minut temu, oFi napisał(a): Dodałem do WH. Mam nadzieję ze mnie nie oszukasz tymi peanami i będę miał taką samą ekscytacje co Ty Ukryj zawartość Raczej nie, ale pozostaje jeszcze kwestia gustu, przecież są tu osoby na forum, którym nie spodobało się na przykład wybitne moim zdaniem Celeste, a przykładów można mnożyć. Na pewno nie zawiedziesz się na story, które jest mocnym punktem gry, na soundtracku i wbrew opiniom niektórych tu na grafice. Obejrzałem kilka recek + przeczyłem trochę opinii userów, zanim grę zakupiłem. Nikt nie narzekał na te 3 aspekty, wszyscy chwalą, że gra wygląda pięknie, brzmi pięknie, a story angażuje. Główne zarzuty do gry, jakie znalazłem: - wysoki poziom trudności (checkpointy są GĘSTO rozmieszczone) - ale pierwsi dwaj bossowie są za łatwi - dla niektórych trochę backtracking (są teleporty, przynajmniej jeden na biom) - biedne nagrody za sidequesty (czyli jak w większości gier) Gra mnie też wyrzuciła do menu, czy się zawiesiła ze 3 razy, średnio raz na 2h, wczytanie od nowa trwa kilkanaście sekund, więc jakoś specjalnie tego nie odczułem, dla mnie to żaden minus, choć patch by się przydał. Powtórzę jeszcze raz… story jest zajebiste, brutalne, wielowątkowe, postacie fajnie napisane, a dialogi interesujące. Edytowane 23 lutego23 lut przez zdrowywariat
Opublikowano 24 lutego24 lut Autor Gra zbiera dziewiątki od recenzentów i dziesiątki od userów, na Steamie ma średnią 93% na prawie 4000 opinii. Główne zarzuty w recenzjach na 7-8 to wysoki poziom trudności, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że w gry gra coraz więcej noobów, bo sam nie jestem jakimś wyjadaczem, a sobie radzę. Recenzenci: „Personally, the high difficulty was not for me, the grind becoming so choresome that getting the bathroom cleaned became deeply alluring.” „Laika: Aged Through Blood is a fairly remarkable game, even if it got on my nerves something fierce due to its predilection for unnecessary mechanics.” „While not everyone will take to the controls, which are an important part of the experience, the challenges and strategy will keep the frustration at bay.” Co jest wierutną bzdurą. W grach 2D zwykle używa się lewego analoga/krzyżaka i przycisków, a teraz pojawiała się gra 2D, w której trzeba używać też drugiego analoga do celowania, szybko reagować i na koniec wylądować na kołach i już dla niektórych to koszmar. Jest gas, hamulec, obrót lewo-prawo po przytrzymaniu przez chwilę przycisku, a naciśnięcie tego samego przycisku, gdy ktoś do nas strzeli, to parry. Jest strzał, który daje nam chwilowe bullet time, prawy analog służy do celowania. Do tego trzeba ładować broń backflipem, a parry obrotem do przodu. Po każdej akcji należy wylądować na kołach, ale gra wiele wybacza, więc nawet, gdy trochę źle wylądujesz, to też nie zginiesz. Gra ma coś w sobie z łamigłówki, bo gdy oprychów jest więcej musisz ułożyć plan, kogo zdjąć najpierw, kogo sparować, a przed kim się zasłonić kołami i w trakcie całej akcji dobrze też zrobić backflipa, żeby naładować broń. Dodatkową trudnością jest jeszcze to, że przeciwnicy nie śpią na warcie, więc jeśli ktoś nie ma refleksu niech sobie lepiej włączy Stardew Valley. Nie, gra nie jest, aż taka trudna, chwilę zajmuje, żeby się przyzwyczaić, ale później jak już wlecisz w grupkę oprychów na flow to satysfakcja gwarantowana. Jeśli lubisz wyzwanie, motor, bullet time i konkretne, brutalne, wielowątkowe story z zajebiście napisanymi postaciami to możesz brać w ciemno, to metroidvania dla Ciebie. Puppy rozbraja swoimi tekstami, można przynieść jej na przykład jakąś zabawkę, po tym jak dostała - w spoilerze - rozwaliła mnie zabawnym tekstem… z głębią, dialogi nie są napisane na kolanie, ktoś się przyłożył. Spoiler Game Boya Edytowane 24 lutego24 lut przez zdrowywariat
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.