Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Steam Machine

Featured Replies

  • Odpowiedzi 263
  • Wyświetleń 8,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Meh, zaśmieci to tylko przeglądanie gierek na steam kolejnymi informacjami o kompatybilności sprzętowej. Co do samego sprzętu to w 2025 a tym bardziej 2026 nie kupowałbym niczego co nie obługuje dlssa

  • Obsługuje FSR1, powinieneś być fanem.

  • te panele to gówno obesrane bylo juz w decku, wiec ten pad to sie na smietnik nadaje tak samo jak ich poprzedni steam controller. Staraja sie drugi raz wymyslac kolo na nowo, ale wychodzi im kwadratow

Opublikowano
6 minut temu, Ukukuki napisał(a):

Niezgodzę się, ich głównym celem jest uzależnienie się od Windowsa i pójście na w pełni otwartą platformę jaką jest linux. Nie bez przyczyny współfinansują rozwiązania opensurce. Gaben nie raz już o tym wspominał szczególnie po smrodzie związanym z Windowsem 8.

Myślę, że dla nich nawet na rękę będą dedykowane apki konkurencji na linuxa. Pomogą im popularyzować linuxa jako platformę do grania.

Co do 4k, to nie jest standard na PC. Te 4k to marketingowa papka wykreowana przez producentów TV i platformy filmowe. PC obecnie dąży do standardu 1440P + UW. Zreszą obecnie nawet nie ma wielu monitorów 4k. Do tego 4k w UW to będzie jakaś kosmiczna ilość pixeli nie do ogarnięcia dla współczesnych kart graficznych w grach.

Zresztą jest chociaż jedna gra AAA na podstawowym PS5 która działa w 4k? Pewnie nie, a czy jest chociaż jedna która działa w natywnym 1440? Jeśli sa to pewnie da się je policzyć na palcach obu rąk.

*open-source

Nie zgadzasz się, że chcą wciągnąć w ekosystem Steam? Bo w skrócie to napisałem. I chyba chciałeś napisać uniezależnienie. Natomiast to nie jest cel sam w sobie ale środek do celu jakim jest kupowanie na Steam. To nie rycerze na białym koniu, chcą naszej kasy.

Opublikowano
6 minut temu, NemoKOF napisał(a):

Ale to jest przy okazji a nie jako cel

No nigdzie czegoś takiego nie napisałem. Jedynie, że ich celem jest uzależnienie się od windowsa.

Opublikowano
1 minute ago, Ukukuki said:

No nigdzie czegoś takiego nie napisałem. Jedynie, że ich celem jest uzależnienie się od windowsa.

Cały czas piszesz "uzależnienie" mając na myśli "uniezależnienie" )

Opublikowano

dokładnie xD Bali się uzależnienia i że MS przytnie możliwość instalowania własnego oprogramowania ale do tego w praktyce nie doszło, tylko jedna wersja Windowsa miała takie ograniczenie ale przez to jakim syfem jest MS Store na szczęście nigdy nam to nie grozi

Opublikowano

Valve można zarzucać wiele, ale chwała im za tak duży wkład w granie na Linuxie. Pamiętam w latach 2006-2010 jak używałem Linuxa to można było tylko pomarzyć o zagraniu w jakąś normalną grę, a nie tylko w SuperTux Kart i inne gry tego pokroju.

Opublikowano

No tylko z jednej strony to jest wkład który ty jako user oceniasz pozytywnie, z drugiej jest to "zabijanie" studiów które pisały porty natywne gier na Linuxa jak Feral, oni postrzegali Valve jako zło xD Także z tym dobrem dla Linuxa to pewnie zależy kogo pytasz: https://x.com/feralgames/status/1420036822466502667

https://news.ycombinator.com/item?id=26357426

The problem with Proton is it is leading many game developers to actually drop Linux support. They basically say players seem to be able to get the game to work on Proton and that's that.

But with no official support there is no guarantee it will continue to work with updates. There is no promise to even try to make it work if it breaks. And that's the major stuff. Imagine spending 20, 30, or 60 dollars on a game that can break at any moment and know there will be zero support waiting for you. And that's hard breaks. Performance hiccups will be given zero attention by the developers.

There is all this talk that Proton will make people want to develop native Linux ports but I don't see any data or logic to back that up.

To oczywiście też prawda tylko co z tego xD W praktyce dla konsumenta to bez znaczenia jak się gra odpala. Czekając na porty był zależny od twórcy któemu się chciało zrobić/zlecić port. Korzystając z Protona nie jest na niego zdany i z jego biblioteki 200 gier chodzi 195.

Prawdą jest że np mają gierkę natywnie raz wolałem grać i tak przez Protona bo się dzwięk psuł (Dead Cells) na Linuxowej wersji. Oraz jak grałem w Tomb Raidera natywnie na SD w wersję z Linuxa to na PC nie widziałe Save'ów

P.S. Dorzucę jeszcze info o gierkach multi: https://www.gamingonlinux.com/2025/11/anti-cheat-will-still-be-one-of-the-biggest-problems-for-the-new-steam-machine/

Opublikowano
24 minutes ago, NemoKOF said:

No tylko z jednej strony to jest wkład który ty jako user oceniasz pozytywnie, z drugiej jest to "zabijanie" studiów które pisały porty natywne gier na Linuxa jak Feral, oni postrzegali Valve jako zło xD Także z tym dobrem dla Linuxa to pewnie zależy kogo pytasz: https://x.com/feralgames/status/1420036822466502667

https://news.ycombinator.com/item?id=26357426

The problem with Proton is it is leading many game developers to actually drop Linux support. They basically say players seem to be able to get the game to work on Proton and that's that.

But with no official support there is no guarantee it will continue to work with updates. There is no promise to even try to make it work if it breaks. And that's the major stuff. Imagine spending 20, 30, or 60 dollars on a game that can break at any moment and know there will be zero support waiting for you. And that's hard breaks. Performance hiccups will be given zero attention by the developers.

There is all this talk that Proton will make people want to develop native Linux ports but I don't see any data or logic to back that up.

To oczywiście też prawda tylko co z tego xD W praktyce dla konsumenta to bez znaczenia jak się gra odpala. Czekając na porty był zależny od twórcy któemu się chciało zrobić/zlecić port. Korzystając z Protona nie jest na niego zdany i z jego biblioteki 200 gier chodzi 195.

Prawdą jest że np mają gierkę natywnie raz wolałem grać i tak przez Protona bo się dzwięk psuł (Dead Cells) na Linuxowej wersji. Oraz jak grałem w Tomb Raidera natywnie na SD w wersję z Linuxa to na PC nie widziałe Save'ów

P.S. Dorzucę jeszcze info o gierkach multi: https://www.gamingonlinux.com/2025/11/anti-cheat-will-still-be-one-of-the-biggest-problems-for-the-new-steam-machine/

Z aktualnych przykładów to Cronos działa lepiej przez proton niż natywnie na Linuxa.

Opublikowano

To warstwa pośrednia w której można pewne rzeczy modyfikować w locie. Pamiętam, że w Elden Ring był stuttering które został rozwiązany przez Valve w protonie zanim ogarnęli go sami twórcy. Natomiast to też jest powód, dla którego łatwiej jest jakieś cheaty czy modyfikacje zrobić i czego się boją devi gier multi. Jakaś opcja zaimplementowania agresywniejszych anti-temper narzędzi przez Valve by pomogła pewnie ale to z kolei kłóci się z "otwartością" itd. Jeszcze wiele wody w wiśle musi upłynąć żeby coś się zmieniło ale kierunek chyba słuszny

Opublikowano
2 godziny temu, Czoperrr napisał(a):

Cały czas piszesz "uzależnienie" mając na myśli "uniezależnienie" )

Kurde faktycznie xd

2 minuty temu, NemoKOF napisał(a):

Jakaś opcja zaimplementowania agresywniejszych anti-temper narzędzi przez Valve by pomogła pewnie ale to z kolei kłóci się z "otwartością" itd.

A jak to valve rozwiązało w CS czy Dota2?

Opublikowano

No to ich gry, mają ich antycheat. Nie wiem czy go licencjonują/sprzedają? Dodatkowo - wiele gier które używają innych są na wiele platform i w wielu sklepach na PC, często w ogóle nie ma ich na Steam (Fortnite) a system Valve jest tylko dla Steam i PC. Ale może to oni właśnie się pokuszą o jakiś system na wiele platform? Albo jakiś odkupią i dostosują? Nie wiem tego :-) Często Anticheat jest kupionym produktem firmy zewnętrznej a nie robi go producent gry więc jeśli Valve dałoby coś od siebie to by mogło zmienić warunki na rynku. Na pewno SD przez to, że jednak jest przenośny nie był domyślnym domem dla gier multi czym już maszynka pod TV w salonie mogła by być

Opublikowano

Zawsze można podyskutować o Windowsach, Linuksach i protonach, ale ostatecznie chuy nas to obchodzi JAK, mają zrobić tak, żeby było dobrze, oni mają dostarczyć i ich w tym głowa, my jesteśmy od kupowania gier. Dobrze, że ktoś wchodzi do rywalizacji z MS (z MS, nawet nie z brandem Xbox), bo to zwiastuje zmiany na lepsze po obu stronach, w końcu MS przysiądzie na poważnie i przyspieszy to ślimacze tempo rozwoju swojego ułomnego systemu w kwestii gier. Jeśli ktoś uważa, że "przecież na Win11 wszystko działa git, co tam można poprawić", to się zdziwi, ile można jeszcze wycisnąć, jak jest taka potrzeba.

Zdziwiłbym się BARDZO, gdyby Valve nie pracowało już nad kwestią anti-cheat, dotyczącą tak znaczących gier, bo dobrze wiedzą, że to MUSI być zrobione, jeśli mają konkurować z Windą, a nie wierzę, że zdecydowali się na kolejną SM, nie mając pomysłu, jak to zrobić. To już się robi imo i jeśli nie na premierę SM, to krótko po to ogarną w porozumieniu z wydawcami.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 2

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.