Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kierownice

Featured Replies

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 2,5 tys.
  • Wyświetleń 540,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Moją pierwszą kierownicą była Momo Racing Force, solidny kawał sprzętu jak na tamte czasy, chociaż miewałem problemy z pedałami i często gubiła kalibrację.  Driving Force Pro, i przesiadka z 240 stop

  • Postanowiłem przebudować moje Racing Rig pod kierownice.      Ostatecznie nie wyszło to źle ale popełniłem kilka błędów, które wyeliminowałem podczas budowy drugiej wersji znalezionej w

  • Zaczynając od fotelu to składanie jego jest mozolne i warto spojrzeć na YouTube, bo krótka instrukcja zawiera braki i jeden błąd. Natomiast sama jakość jest bez zarzutu, mnóstwo części i śrubek, czyst

Opublikowano

Logitech wkrótce wjedzie z nowym modelem. Prawdopodobna premiera razem z nową grą Assetto Corsa. Odnoście specyfikacji i mocy to w sieci są na razie same plotki więc niczego nie cytuje.

G0-LF3-Wa-WEAA68t-A.jpg

rumor-it-seems-logitech-is-working-on-a-

rumor-it-seems-logitech-is-working-on-a-

Opublikowano

miał ktoś styczność z kierownicami Thrustmaster Ferrari 488 GT3 lub FERRARI SF1000 EDITION? działa to dobrze z T300 na ps5?

czy przestać się bawić w sztukowanie tylko od razu przejść na Fanateca? bo nie tylko kierownicę chciałbym zmienić (mam T300 Ferrari alcantaraedition), ale pedały docelowo na te z serii Race Line jak wyjdzie wersja z LC (teraz mimo posiadania T3PA i jeżdżę na T2PA bo nie trawię wyginania nogi przy 3 pedałach).

Edytowane przez gtfan

Opublikowano
2 godziny temu, gtfan napisał(a):

miał ktoś styczność z kierownicami Thrustmaster Ferrari 488 GT3 lub FERRARI SF1000 EDITION? działa to dobrze z T300 na ps5?

czy przestać się bawić w sztukowanie tylko od razu przejść na Fanateca? bo nie tylko kierownicę chciałbym zmienić (mam T300 Ferrari alcantaraedition), ale pedały docelowo na te z serii Race Line jak wyjdzie wersja z LC (teraz mimo posiadania T3PA i jeżdżę na T2PA bo nie trawię wyginania nogi przy 3 pedałach).

Z tego co czytałem i widziałem to ludzie mają SF1000 z T300 i działa dobrze. Z tym przejście na Fanateca to nie jest to takie oczywiscie, skoro masz już jakieś kierownice od Thrustmastera to wbijanie do nowego ekosystemu to będą duże koszta. A Thrustmaster ma już swój direct drive - Thrustmaster T818 Direct Drive Baza Kierownicy do PC 2960877 - Mediak.pl / Symulatory wyścigowe / Sklep Warszawa

Opublikowano
2 minuty temu, MaZZeo napisał(a):

Z tego co czytałem i widziałem to ludzie mają SF1000 z T300 i działa dobrze. Z tym przejście na Fanateca to nie jest to takie oczywiscie, skoro masz już jakieś kierownice od Thrustmastera to wbijanie do nowego ekosystemu to będą duże koszta. A Thrustmaster ma już swój direct drive - Thrustmaster T818 Direct Drive Baza Kierownicy do PC 2960877 - Mediak.pl / Symulatory wyścigowe / Sklep Warszawa

właśnie trochę też ze względu na koszty myślę nad przesiadką teraz ;) sama baza DD od Thrustmastera to 3k gdzie za tą samą cenę mam podstawowego bundla od Fanateca https://www.x-kom.pl/p/1342338-kierownica-fanatec-gran-turismo-dd-pro-5-nm.html dlatego właśnie zastanawiam się czy jest sens teraz inwestować w komponenty i montować je do T300, tym bardziej że jak teraz szukam to ludzie trochę narzekają że adapter do T300 do tych nowych kierownic ma duże luzy...

Opublikowano

W sumie zapomniałem o tej promocji Fanateca. W takim razie chyba rzeczywiście warto Thrustmastera sprzedać i iść w Fanateca bo wyjdzie trochę taniej a platforma ma więcej możliwości.

Z tym że polecam jeszcze zerknąć na samą stronę Fanateca, bo tam są bundle z bazą 8NM https://www.fanatec.com/eu/en/c/sim-racing-bundles/wheel-pedal

Opublikowano
W dniu 8.09.2025 o 07:52, darkos napisał(a):

Logitech wkrótce wjedzie z nowym modelem. Prawdopodobna premiera razem z nową grą Assetto Corsa. Odnoście specyfikacji i mocy to w sieci są na razie same plotki więc niczego nie cytuje.

G0-LF3-Wa-WEAA68t-A.jpg

rumor-it-seems-logitech-is-working-on-a-

rumor-it-seems-logitech-is-working-on-a-

Już po premierze, może to być całkiem fajna opcja. Póki co widziałem filmy na których chwalili wykonanie, informacja jest o 8Nm mocy, true force z poprzedniej kierownicy, ponad 2000 stopni obrotu (pewnie istotne dla tych co jeżdżą ciężarówkami). Do tego nowe pedały z load cell, domyślnie bez pedału sprzęgła więc dla mnie super.

Ceny oficjalne to na ten moment 3k za bazę, hub kierownicy i okrągłą kierownicę, 700zł za pedały. Poczekam na więcej recenzji, na info od Wheel Stand Pro jak będzie z kompatybilnością, jak do tego trafi się jakaś promocja to może to być fajna alternatywa dla Fanateca.

Link do kierownicy: https://www.logitechg.com/pl-pl/products/driving/rs50-system.html (ale wszystkie komponenty można kupić też osobno)

Pedały: https://www.logitechg.com/pl-pl/products/driving/rs-pedals.941-000310.html

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

Gdzieś ostatnio widziałem, że ten DD Pro w X-komie to wychodzi 2500zł (jakaś promka chyba?). Przy tej cenie bym się nie zastanawiał. Do tego zasilacz z Ali, żeby było 8Nm i jest fajny sprzęt. Pomimo, że sam używam T598 (a wcześniej T300RS), ludziom którzy chcą mieć święty spokój raczej doradzam trzymanie się od Thrustmastera z daleka.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dopadł mnie jakiś problem z T300. Mianowicie podczas grania zdarza się że że FF przestaje działać. Kierownica działa, jedzie się normalnie, ale FF jakby był wyłączony albo ograniczony do minimum. Myślałem że to chodzi o jakiś problem w Gran Turismo ale wczoraj i dzisiaj przytrafiło mi w Asseto Corsa, także ewidetnie jakiś problem z kierownicą :/ Czasem pomaga zapauzowanie gry, czasem FF sam wraca po jakimś czasie.

Ktoś się spotkał z tym? Jakieś rozwiązanie jest na to? Bo miałem sprzedawać i zamieniać na Fanateca ale w obecnej sytuacji nie chcę komuś zrobić niespodzianki, a sprzedawać jako uszkodzone też nie wiem czy warto jeśli jest na to jakieś rozwiązanie.

Edit

Z ciekawości rozebrałem obudowę żeby przeczyścić, ale kurzu prawie nie ma, delikatnie na wentylatorze ale nic wielkiego na moje oko.

PXL_20251005_150907336.jpg

Edytowane przez gtfan

Opublikowano
16 hours ago, gtfan said:

Dopadł mnie jakiś problem z T300. Mianowicie podczas grania zdarza się że że FF przestaje działać. Kierownica działa, jedzie się normalnie, ale FF jakby był wyłączony albo ograniczony do minimum. Myślałem że to chodzi o jakiś problem w Gran Turismo ale wczoraj i dzisiaj przytrafiło mi w Asseto Corsa, także ewidetnie jakiś problem z kierownicą :/ Czasem pomaga zapauzowanie gry, czasem FF sam wraca po jakimś czasie.

Ktoś się spotkał z tym? Jakieś rozwiązanie jest na to? Bo miałem sprzedawać i zamieniać na Fanateca ale w obecnej sytuacji nie chcę komuś zrobić niespodzianki, a sprzedawać jako uszkodzone też nie wiem czy warto jeśli jest na to jakieś rozwiązanie.

Edit

Z ciekawości rozebrałem obudowę żeby przeczyścić, ale kurzu prawie nie ma, delikatnie na wentylatorze ale nic wielkiego na moje oko.

PXL_20251005_150907336.jpg

Niestety ten typ tak ma. Silnik się grzeje, więc FW w ramach zabezpieczenia przed przegrzaniem obcina moc efektów i zaczynasz jeździć na flaku. Nie ma rozwiązania tego problemu, połowiczne metody zakładają modyfikacje układu chłodzenia - wymianę wiatraka, dołożenie drugiego, używanie bez obudowy lub po prostu osłabienie efektów w grze, żeby sprzęt aż tak się nie męczył. Ten wysłużony sprzęt chyba odchodzi już do lamusa i musi ustąpić miejsca nowszym modelom.

Opublikowano
Godzinę temu, Masamune napisał(a):

Niestety ten typ tak ma. Silnik się grzeje, więc FW w ramach zabezpieczenia przed przegrzaniem obcina moc efektów i zaczynasz jeździć na flaku. Nie ma rozwiązania tego problemu, połowiczne metody zakładają modyfikacje układu chłodzenia - wymianę wiatraka, dołożenie drugiego, używanie bez obudowy lub po prostu osłabienie efektów w grze, żeby sprzęt aż tak się nie męczył. Ten wysłużony sprzęt chyba odchodzi już do lamusa i musi ustąpić miejsca nowszym modelom.

dzięki, trzeba będzie jednak zakupić nowy sprzęt a ten puścić za bezcen, może komuś będzie chciało się wiercić dziury w obudowie

Opublikowano

Kurde, to mnie teraz zaskoczyliście. A ja byłem pewny, że to problem z Assetto, bo tylko w nim, zawsze równo po godzinie wyłącza mi się FFB. W każdej innej grze nigdy nie miałem tego problemu, w tym przypadku zawsze pomaga wyłączenie kierownicy i włączenie na nowo - wtedy od razu wszystko wraca do normy. To może też rozważę jakąś zmianę

Opublikowano

Całkiem dobra cena...ja po wczorajszych rozkminach przejrzałem już całą ofertę Fanateca, ale nie wiem czy mój portfel jest gotowy na wydanie ok. 5k zł za zestaw. Chyba póki co poczekam i się jeszcze przemęczę na tym swoim Thrustmasterze dopóki całkiem się nie zepsuje D

Opublikowano

Cena dobra, szkoda że to ta sama kierownica która jest znana chyba 5 lat albo i dłużej xD zdjęli tylko branding mclarena. No ale dobrze że jest QR2. Moim zdaniem to spoko opcja jako podstawowa kierownica do aut typu GT3, szczególnie jak się jeździ na VR gdzie nie obchodzą cię te wszystkie ekrany itd.

Opublikowano
26 minut temu, ThePatrickyo napisał(a):

Całkiem dobra cena...ja po wczorajszych rozkminach przejrzałem już całą ofertę Fanateca, ale nie wiem czy mój portfel jest gotowy na wydanie ok. 5k zł za zestaw. Chyba póki co poczekam i się jeszcze przemęczę na tym swoim Thrustmasterze dopóki całkiem się nie zepsuje D

pytanie tylko czy nie prościej zacząć od takiego zestawu za 3k https://www.x-kom.pl/p/1342338-kierownica-fanatec-gran-turismo-dd-pro-5-nm.html

i potem ewentualny upgrade jeśli uznasz za konieczny

  • zasilacz do 8Nm (400zł)

  • load cell (też pewnie 400zł)

  • ewentualnie jakaś inna kierownica (1000-1500zł)

mnie od tego zestawu odstrasza tylko kierownica, no wyjątkowo mi się nie podoba z wyglądu (chociąz pewnie pod względem użyteczności na ps5 będzie dużo lepsza niż wszystko inne)

Opublikowano
Godzinę temu, gtfan napisał(a):

pytanie tylko czy nie prościej zacząć od takiego zestawu za 3k https://www.x-kom.pl/p/1342338-kierownica-fanatec-gran-turismo-dd-pro-5-nm.html

i potem ewentualny upgrade jeśli uznasz za konieczny

  • zasilacz do 8Nm (400zł)

  • load cell (też pewnie 400zł)

  • ewentualnie jakaś inna kierownica (1000-1500zł)

mnie od tego zestawu odstrasza tylko kierownica, no wyjątkowo mi się nie podoba z wyglądu (chociąz pewnie pod względem użyteczności na ps5 będzie dużo lepsza niż wszystko inne)

Tak, znam ten zestaw. Na sam początek jest to dobra alternatywa. Jednak dla mnie odpada z jednego głównego powodu - na PS5 nie gram w żadne symulatory, jedynie pojeździłem w GT7 na padzie P

Tak więc skupiam się bardziej ku połączeniu PC/Xbox, a na dodatek ten zestaw ma podstawowe pedały. Myślę, że szedłbym od razu w Clubsport V3, bo obecnie mam T-LCM i wiem ile realnie one dają D

A baza oczywiście CSL DD, bo wydaje się w miarę wystarczająca

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nowe zabawki Fanateca, premiera Q1 2026, zapowiada się drogo :)

FANATEC
No image preview

Podium Series 2025 | Fanatec

Revealed at Simracing Expo 2025
Opublikowano

Fanatec-Podium-pedals-GT-1024x576.png

Pedały chyba kupie, reszta u mnie zostanie. Obecnie gram tylko Rajdy (EA WRC, WRC Generations i RBR na modach) więc nie potrzebuje nic powyżej 8 nm. Chociaż nadal czekam na jakiś Black Fraydey dla Clubsport DD+

Nowa baza kompatybilna tylko z PC, bez czipa Playstation. Nie wiadomo czy pojawi się w ofercie. A co do nowych pedałów to wyglądają mega bajecznie. Moim V2 oczywiście niczego nie brakuje i uważam że to najlepsze pedały od fanateca ale teraz zostaną zastąpione przez te Podiumy w ich ofecie. Więc czekam, jeśli cena będzie w granicach 5000 zł to raczej w to wejdę :)

Opublikowano

odnośnie przegrzewania się T300, to okazuje się że jest dostępna opcja wymuszenia na kierownicy chłodzenia, opisane jest to tutaj

https://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00156.pdf

w skrócie - Mode+options przełącza pomiędzy trybem automatycznych a ciągłym chłodzeniem, i po dwóch sesjach po ok 2h (Asseto Corsa Competizione i Dirt Rally) mogę powiedzieć że póki co problem u mnie nie wrócił. pewnie nie jest to rozwiązanie na zawsze, ale do takiego sporadycznego grania jakie uprawiam może starczy na jakiś czas. ale plan przejścia na Fanateca ciągle jest, tylko może poczekać parę tygodni na jakieś promocje na Black Friday.

Edytowane przez gtfan

Opublikowano
17 hours ago, gtfan said:

odnośnie przegrzewania się T300, to okazuje się że jest dostępna opcja wymuszenia na kierownicy chłodzenia, opisane jest to tutaj

https://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00156.pdf

w skrócie - Mode+options przełącza pomiędzy trybem automatycznych a ciągłym chłodzeniem, i po dwóch sesjach po ok 2h (Asseto Corsa Competizione i Dirt Rally) mogę powiedzieć że póki co problem u mnie nie wrócił. pewnie nie jest to rozwiązanie na zawsze, ale do takiego sporadycznego grania jakie uprawiam może starczy na jakiś czas. ale plan przejścia na Fanateca ciągle jest, tylko może poczekać parę tygodni na jakieś promocje na Black Friday.

U mnie nie zdawało to egzaminu, a mam zamontowane 2 wiatraczki.

Opublikowano

U mnie wiatrak w T300 był wymieniony na wydajniejszy + ciągle chodził. Do tego pędzone było zewnętrznym zasilaczem (przeróbka), tak że mniej ciepła w środku. I tak się grzała i ffb ulatywał. Swoją drogą z obecną T598 też mam ten problem, a w zasadzie miałem, dopóki nie zamontowałem 2 wiatraków na zewnątrz co dmuchają na bazę. Jak ktoś chce mieć spokój to jednak bym omijał Thrustmastera. Mam/miałem od nich 3 produkty: T300, T598 i TLCM. Z każdym jakieś problemy dziwne.

Opublikowano

przez najbliższy czas będę miał pytania odnośnie Fanateca, nie bijcie ;)

  1. Kierownica typu formuła/GT3 - nadaje się to do rajdów? ogólnie chcę jedną kierownicę i syn bardzo chcę taką formułową (ja bardziej chcę tą od GT3) ale z racji tego że gram też w rajdy to zastanawiam się czy taka kierownica sprawdza się jakkolwiek w Dirt Rally czy WRC, czy raczej trzeba okrągłą kierownicę? dodam że w rajdach gram na 540 stopni i zazwyczaj nie odrywam rąk, a przynajmniej tak mi się wydaje ;)

  2. odnośnie tego wyżej - to czy te łopatki od sprzęgła w kierownice GT3 sprawdzają się jako ręczny w rajdach?

  3. load cell - dawno dawno temu miałem pedały LC od Fanateca (jeszcze z taką kierownicą alcantara Porsche) i one przy pedale miały pontencjometr żeby regulować siłę wymaganą do osiągnięcia 100% siły hamowania. w nowych kierownicach tego nie widzę, stąd pytanie jak to jest teraz rozwiązane? z kierownicy jakoś się to ustawia? dodam że myślę tylko nad CSL lub CSL Elite ze względu na możliwość wywalenia sprzęgła

  4. odnośnie zapisywania ustawień - czy dalej w tych kierownicach są profile? bo dla dziecka to bym musiał mieć całkowicie inne ustawienia FF i LC.

  5. w pedałach CSL Elite można wywalić sprzęgło i wstawić hamulec w jego miejsce? a najlepiej przesunąć hamulec i gaz tak żeby były wypozycjonowane nie na skraju, ale oba tak bliżej środka?

  6. jeszcze odnośnie pedałów - te gumki co się samemu wstawia pod hamulec to one mają tylko za zadanie zmieniać odczucie hamulca czy same w sobie pełnią jakąś ważną rolę w działaniu?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.