Opublikowano 16 maja16 maj Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. To do czego MX-5 została stworzona, ponad 150km szlakiem orlich gniazd w gronie 115 Mazd Niesamowite jest to auto i jaką frajdę z jazdy daje. Do tego na trasie składającej się z 200km autostrady i 250km pozostałych dróg (W tym sporo szybko po zakrętach) spaliła średnio 7.1 litra/100km.
Opublikowano 23 maja23 maj Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. troszkę przypadkowo, ale Ceed zmieniony na Proceed'a :)Ogólnie to taki upgrade z dość dobrze wyposażonego Ceeda do Proceed w wersji z maksymalnym wyposażeniem, tylko dachu panoramicznego brakuje ale właśnie takiej wersji szukałem bo z panoramą przy tej obniżonej linii dachu względem zwykłego Ceeda to nawet przy moich skromnych 176cm dotykałem resztką czupryny do dachu, a tak jest ok. Niestety silnik tylko 1.4 140KM bo od roku już nie ma innych :( No ale coś za coś, mimo że miesiąc temu nie za bardzo chcieli schodzić z ceny, to teraz taką cenę zrobili że szkoda było nie brać (wyprzedaż resztek aut z 2024r bo wtedy zakończyli produkcję, ostatecznie zapłaciłem sporo mniej niż miesiąc temu sam zaproponowałem :D ), dopłata do podobnie wyposażonej Cupry Leon na którą polowałem niestety zbliżałaby się do 30tys także nie wiem czy warto... Edytowane 23 maja23 maj przez gtfan
Opublikowano 23 maja23 maj Dobry wybór skoro taka okazja. I na pewno Cupra Leon 1.5 nie jest warta dopłaty 30k.
Opublikowano 29 maja29 maj Teraz tylko odbiór przez zarządcę (weryfikacja z projektem), montaż licznika i podpisanie umowy z dostawcą prądu i 100km za 8zł staje się faktem:
Opublikowano czwartek o 09:183 dni Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Moje nowe bejbi. Zakochałem się. 408 wersja GT.
Opublikowano piątek o 16:372 dni Przesiadka z 11 letniego VW Golfa na auto z 0 kilometrami przebiegu to coś pięknego. Najchętniej bym w nim nocował :D Edytowane piątek o 20:302 dni przez tlas
Opublikowano piątek o 16:442 dni 1.2 145 kuni. Myślałem że będzie bardziej zamulony, a powiem szczerze dobrze się zbiera. Nie szukałem demona prędkości, raczej wygodne auto do spokojnej jazdy i 408 sprawdza się świetnie.Masaże w fotelach, podgrzewane fotele i kierownica kamera 360 stopni, aktywny tempomat, trzymanie się linii na autostradzie, czytanie znaków z limitem prędkości, światła matrixy, jest wypas taki jak chciałem.Doceniłem dzisiaj kamerę 360 wyjeżdżając z parkingu gdy miałem przyblokowany widok z prawej strony: Edytowane piątek o 16:452 dni przez tlas
Opublikowano piątek o 16:522 dni On 5/23/2025 at 11:45 AM, gtfan said:troszkę przypadkowo, ale Ceed zmieniony na Proceed'a :)Ogólnie to taki upgrade z dość dobrze wyposażonego Ceeda do Proceed w wersji z maksymalnym wyposażeniem, tylko dachu panoramicznego brakuje ale właśnie takiej wersji szukałem bo z panoramą przy tej obniżonej linii dachu względem zwykłego Ceeda to nawet przy moich skromnych 176cm dotykałem resztką czupryny do dachu, a tak jest ok. Niestety silnik tylko 1.4 140KM bo od roku już nie ma innych :( No ale coś za coś, mimo że miesiąc temu nie za bardzo chcieli schodzić z ceny, to teraz taką cenę zrobili że szkoda było nie brać (wyprzedaż resztek aut z 2024r bo wtedy zakończyli produkcję, ostatecznie zapłaciłem sporo mniej niż miesiąc temu sam zaproponowałem :D ), dopłata do podobnie wyposażonej Cupry Leon na którą polowałem niestety zbliżałaby się do 30tys także nie wiem czy warto...Jeździłem modelem przed FL 1.6 i petarda auto. Sam chciałem taką kupić, ale ceny używek właśnie z 1.6 to jakiś kosmos, ale teraz już wiem dlaczego.
Opublikowano sobota o 09:431 dzień 16 godzin temu, tlas napisał(a):1.2 145 kuni. Myślałem że będzie bardziej zamulony, a powiem szczerze dobrze się zbiera. Nie szukałem demona prędkości, raczej wygodne auto do spokojnej jazdy i 408 sprawdza się świetnie.Masaże w fotelach, podgrzewane fotele i kierownica kamera 360 stopni, aktywny tempomat, trzymanie się linii na autostradzie, czytanie znaków z limitem prędkości, światła matrixy, jest wypas taki jak chciałem.Doceniłem dzisiaj kamerę 360 wyjeżdżając z parkingu gdy miałem przyblokowany widok z prawej strony:Mega mi sie 408 podoba, gratki. Najladniejszy samochod w swojej klasie.Myslalem nawet, zeby wymienic druga fure (stara astra, mam ja prawie 20 lat) i wziac wlasnie 408, ale ASO do ktorego jezdze i mam je po drodze jest tak spierdolone, ze niestety wiecej juz Lwa nie kupie.Mam nadzieje, ze u ciebie bedzie inaczej.
Opublikowano sobota o 10:161 dzień Dzięki. I tak za 3 lata zmieniam także może do tego czasu nie będzie tak źle ;p
Opublikowano sobota o 21:131 dzień On 7/4/2025 at 6:44 PM, tlas said:1.2 145 kuni. Myślałem że będzie bardziej zamulony, a powiem szczerze dobrze się zbiera. Nawet 3008 jeszcze w miarę jedzie z tym silnikiem, więc 408 na pewno. Plus odczucia w kwestii dynamiki często bardziej zależą i tak od softu. Mój aktualny samochód jest w zwykłym trybie nieco bardziej zamulony niż poprzedni, za to zauważalnie żwawszy niż tamten w trybie sportowym. Ale nadal szkoda, że europejski Stellantis ma aktualnie tak ubogą gamę silników i nie oferuje nic pomiędzy tym 1.2, a drogim 1.6 phev.
Opublikowano sobota o 21:451 dzień Zajebiście wyglądają te ledy na drzwiach. Na tyle delikatne, że nie ma wiochy moim zdaniem.
Opublikowano sobota o 21:521 dzień U mnie nic specjalnego. Mlody (17 latek), zdal prawko wiec zamienilismy Civica na Micre. Raz to ubezpieczenie jest duzo tansze, dwa mniejszy gabarytowo i zwrotniejszy, trzy 1.0 w benzynie duzo lepszy na miasto niz te diesle w dpf. Takze bedziemy testowac. Takiego swiezaka jeszcze nie mielismy. Pod maska czuc jeszcze fabryke. Wszystko sie swieci jak psu jajca Ogolnie nie ma sie czym chwalic. To zwykly golas. Ma tam jakies tempomaty i bajery ale bez kamery czy czujnikow. Mlody bedzie sie uczyl parkowania w starym stylu, bez kodow i cheatow
Opublikowano 19 godzin temu19 godz. W dniu 4.07.2025 o 18:52, Sedrak napisał(a):Jeździłem modelem przed FL 1.6 i petarda auto. Sam chciałem taką kupić, ale ceny używek właśnie z 1.6 to jakiś kosmos, ale teraz już wiem dlaczego.Właśnie po zakupie dołączyłem do grupy na FB i mnie zdziwiło jak 1.6 trzyma ceny, szczególnie przedliftingowe które wydają się podobać większej liczbie ludzi (w sumie mi też się bardziej podoba przedlift ;) )Szkoda że mi się nie udało załapać na 1.6 ale nowych niestety od roku nie było :/ 1.5 140KM mocy ma wystarczająco do normalnej jazdy, ale o jakiejkolwiek zabawie nie ma co myśleć. Ale to dla mnie to ma być auto na trasy także ujdzie, tym bardziej że przy jeździe przepisowej jest oszczędne.
Opublikowano 17 godzin temu17 godz. Brak 1.6 to jedno, ale z tego co patrzę to Kia też mocno zdławiła 1.5 po lifcie, aż 1 sekunda straty do setki? Przynajmniej moment został - przejechałem właśnie ponad 1000 km Kią K4 w północnoamerykańskiej konfiguracji z 2.0 bez doładowania i jednak trzeba było znieść trochę wycia, żeby samochód rozsądnie przyspieszał.
Opublikowano 17 godzin temu17 godz. 7 minut temu, Mustang napisał(a):Brak 1.6 to jedno, ale z tego co patrzę to Kia też mocno zdławiła 1.5 po lifcie, aż 1 sekunda straty do setki? Przynajmniej moment został - przejechałem właśnie ponad 1000 km Kią K4 w północnoamerykańskiej konfiguracji z 2.0 bez doładowania i jednak trzeba było znieść trochę wycia, żeby samochód rozsądnie przyspieszał.Co dziwne to wg katalogu to ta mocniejsza wersja nawet mniej paliła :D wcześniej było 5,8-6,1, teraz jest 5,8-6,4, a co za tym idzie emisje CO2 też były niższe. Nie czaję jaka logika w tym była, metodologia raczej ta sama. Nie jeździłem 1.5 160KM ale w porównaniu do przedliftingowego Ceeda 1.4 140KM z taką samą skrzynią 7DCT czuć że coś zamulili ją bardziej na dwóch pierwszych biegach, ta stara przyjemniej pracowała, nowa tak jakby dużo bardziej się ślizgała. Przy spokojnym przyśpieszaniu trochę wcześniej też wyższy bieg wrzuca - na tyle że zauważalnie żeby było czuć lekką mułowatość, ale jest znośnie, to nie Golf DSG którego miałem wcześniej a który przy 55km/h wrzucał 7 bieg i całym autem telepało przez brak mocy. Tylko tak jak stary Ceed 7 bieg wrzucał gdzieś dopiero przy 80km/h, tak teraz robi to przy 70km/h, niby mała różnica ale czuć to w spokojnej jeździe. Tryb sport też lekko popsuli - wcześniej był on dużo bardziej użyteczny w codziennej jeździe, utrzymywał ok 2200 obrótów, teraz tak poniżej 2500 nie schodzi i jak już nie przyśpieszamy dłużej utrzymuje niższy bieg zanim wrzuci wyższy - niby bardziej sportowo ale do codziennej jazdy delikatnie już męczy. Ciągle jest to dużo lepsze niż Golf który poniżej 3.5tys obrotów nie schodził, ale ciągle - stary Ceed miał lepsze oprogramowanie, dużo bardziej trafiające w moje gusta. Na szczęśnie jest na tyle ok żebym nie żałował auto nie męczyło, dynamika jest całkiem ok, te -20KM trochę boli ego ale realnie nic więcej do normalnej jazdy mi nie trzeba.Jeszcze parę rzeczy co na minus widzę to fatalna widoczność do tyłu - dach i poprowadzenie klapy bagażnikajest tak nisko że we wstecznym lusterku nie widać aut dalej niż 50m za autem, na autostradzie to przeszkadza niestety. Nie mam też przesuwnych rynienek z listwą mocującą w bagażniku - fajne i użyuteczne to było, tak samo jak gniazdko zapalniczki w bagażniku - przydatne to było np. do podłączenia lodówki turystycznej, szkoda że wyleciało. Fotele są mniej wygodne - plecy co prawda po 12h jazdy nie bolały, ale tyłek tak po 4h ciągłej jazdy już tak ;) ale po paru minutach przerwy można było jechać dalej. No cóż, za wygląd się płaci niestety :) I same fotele też bym chciał żeby dało się niżej położyć bo trochę za wysoko są, ale widocznie cały mechanizm elektrycznej regulacji nie pozwolił na więcej. Wkurza jak wszędzie pikacz ostrzgający o przekroczeniu prędkości, myślałem że ze względu na starą homologację nie będzie to obligatoryjnie włączone, ale niestety jest, a wyłączenie to kilka klików niestety. Także parę minusów jest, ale ogólnie z upgrejdu jestem zadowolony :)Jednocześnie zdecydowałem że Corsa idzie na sprzedaż, no nie polubiłem się z nim. Poza super automatem po prostu nie polubiłem tego auta, do tego kompletnie nie sprawdza się w warunkach do jakich go wykorzystuję - nie tylko spalanie jest za wysokie, ale też trochę boję się że jak dużo jeżdżę na tym zimnym silniku na którym on dowala ogromną dawkę paliwa która spływa do miski, to po prostu nie stwarzam mu warunków do tego żeby to paliwo odparowało. W dłuższym czasie to proszenie się o kłopoty, ciągle będzie mi to siedziało w głowie, także to kolejna cegiełka do tego żeby pozbyć się tego auta. Rozwiązania mam dwa - albo wezmę jakiegoś elektryka w wynajem czysto na miasto tak żeby było po prostu ekonomicznie (tylko brak pewności co do uzyskania dofinansowania mnie trochę zniechęca bo bez niego ekonomiczny sens przestaje istnieć), albo wezmę sobie jakieś auto dla siebie typu Golf GTI o ile utrzymają obecne rabaty i da się go kupić za ok 150k. Ewentualnie Golf plug in o ile też znajdzie się jakiś w cenie ok 140-145k, 204KM też powinno starczyć, a auto ma już dużą baterię i zasięg ponad 100km w mieście, ale najważniejsze ma już i szybkie ładowanie DC więc sprawdziłoby się też jako elektryk na miasto jak nie ma się swojego gniazdka (bo by raczej wystarczyło mi żeby podładować się pod Lidlem raz-dwa razy w tygodniu). Nie wiem tylko czy zmiana będzie teraz czy pod koniec/na przełomie roku, temat rozwojowy :) Edytowane 15 godzin temu15 godz. przez gtfan
Opublikowano 16 godzin temu16 godz. Ale jak Golf GTI miałby być lepszy do jazdy miejskiej? Do jeżdżenia po bułki to już Golf 1.5 był overkillem. To dużo bardziej GTE by miał sens.
Opublikowano 16 godzin temu16 godz. 3 minuty temu, Mustang napisał(a):Ale jak Golf GTI miałby być lepszy do jazdy miejskiej? Do jeżdżenia po bułki to już Golf 1.5 był overkillem. To dużo bardziej GTE by miał sens.A bo nie napisałem tego - dojrzewam do tego że jako drugie chyba chcę mieć w końcu jakieś "fajne" auto o którym marzyłem za dzieciaka. Po Corsie która nie jest ani ekonomiczna ani fajna chcę mieć coś konkretniejszego - musi być albo ekonomicznie (stąd elektryk w wynajmie) albo dla przyjemności, uznajmy że taki kryzys wieku średniego. Najprościej by było wziąć Mazdę MX-5 i straszyć zakolami, ale niestety z żoną która też musi czasem korzystać z drugiego auta i musi mieć automat, i przy jeszcze w miarę małym dziecku to niestety dwuosobowe auto odpada. Golf plugin z 204KM to takie coś po środku by było pomiędzy ekonomicznym elektrykiem a czymś fajnym, chociaż obawiam się że nie będzie dobry w żadnej z tych rzeczy ;)Z tego samego powodu (w sensie przez żonę) odpada dużo starych aut które chciałem doświadczyć, Alfa 147/GT, Panda 100HP, ale nad tym też się trochę waham, to zawsze może być coś na chwilę, pobawić się parę miesięcy i zmienić, stracę i tak na tym mniej niż na utracie wartości corsy ;) Edytowane 16 godzin temu16 godz. przez gtfan
Opublikowano 16 godzin temu16 godz. Hmm nie jestem przekonany czy ten plugin jest aż tak fajny, imo GTE przynajmniej dodaje sportowe dodatki i feeling GTI, zwykły plugin ma tylko niezłe osiągi i sporą masę. Imo skoro to ma być mniejsze auto na miasto, naprawdę spoko może być Polo GTI. Sam rozważałem, ale ja jednak brałem jako leasingowane daily do jazdy w trasy, więc schodzić klasę niżej i mieć większe spalanie przy mniejszym baku wydało mi się ostatecznie zbyt nieracjonalne tylko dla literek GTI i paru koni więcej. Co innego gdybym kupował prywatnie używkę. Równocześnie patrzę z zainteresowaniem na te nowe usportowione elektryki, bo oferują świetne osiągi, dobre prowadzenie oraz fajny design bez kompromisu większego spalania i kosztów tak jak w modelach spalinowych.
Opublikowano 15 godzin temu15 godz. 6 minut temu, Mustang napisał(a):Imo skoro to ma być mniejsze auto na miasto, naprawdę spoko może być Polo GTIjeździłem nim i niestety nie, odpada. za twardy ale w taki nieprzyjemny sposób, zero sprężystości, po prostu podskakiwanie, do tego DSG strasznie zamulone do normalnej jazdy (podobne zachowanie jak to co miałem w Golfie 6 gdzie bardzo wcześnie wbija wysokie biegi i ma opory przez zbiciem na niższy), a w trybie sport oczywiście wyje ciągle bo trzyma silnik w górnym zakresie obrotów. Golfem GTI nowym nie jeździłem ale słyszałem same pozytywne opinie, że w końcu poprawili zamuloną skrzynię. no i że zawieszenie które jak zawsze idealnie łączy komfort ze sprężystością, a do tego można go wziąć na kołach 17 cali więc powinien zachować jeszcze większy względny komfort którego nie chcę się całkowicie pozbywać. Edytowane 15 godzin temu15 godz. przez gtfan
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. A bo nie napisałem tego - dojrzewam do tego że jako drugie chyba chcę mieć w końcu jakieś "fajne" auto o którym marzyłem za dzieciaka. Po Corsie która nie jest ani ekonomiczna ani fajna chcę mieć coś konkretniejszego - musi być albo ekonomicznie (stąd elektryk w wynajmie) albo dla przyjemności, uznajmy że taki kryzys wieku średniego. Najprościej by było wziąć Mazdę MX-5 i straszyć zakolami, ale niestety z żoną która też musi czasem korzystać z drugiego auta i musi mieć automat, i przy jeszcze w miarę małym dziecku to niestety dwuosobowe auto odpada. Golf plugin z 204KM to takie coś po środku by było pomiędzy ekonomicznym elektrykiem a czymś fajnym, chociaż obawiam się że nie będzie dobry w żadnej z tych rzeczy Z tego samego powodu (w sensie przez żonę) odpada dużo starych aut które chciałem doświadczyć, Alfa 147/GT, Panda 100HP, ale nad tym też się trochę waham, to zawsze może być coś na chwilę, pobawić się parę miesięcy i zmienić, stracę i tak na tym mniej niż na utracie wartości corsy Przemyśl jeszcze raz Yarisa 130, teraz kupisz za 115 full wersję. Będzie tanio, bezproblemowo I żona się ucieszy. Edytowane 12 godzin temu12 godz. przez boywrc
Opublikowano 12 godzin temu12 godz. 7 godzin temu, gtfan napisał(a):Szkoda że mi się nie udało załapać na 1.6Jak zmieniałem auto 5 lat temu ( ale ten czas leci ), przesiadłem się z Ceeda kombi, wtedy naturalnym wyborem był dla mnie właśnie ProCeed GT, 1.6 i 204 km robiło robotę, byłem po jazdach próbnych dla mnie z minusów był tylko dosyć niski bagażnik pod roletą no i dźwięk silnika z głośnika, którego nie można wyłączyć. Niestety ten dźwięk plus agresywny wydech mocno nie pasowały mojej żonie a to ona miała nim na codzień jeździć, ostatecznie zdecydowaliśmy się na XCeed z tym samym silnikiem, jendka nic z tego nie wyszło bo były jakieś zawirowania i jak przyszło co do czego to już nie można było zamówić manualnej skrzyni z tym silnikiem. Finalnie kupiłem mazde i nie żałuję, ale na Proceeda dalej zerkam z sentymentem. Na tamte czasy był to świetny samochód za rozsądne pieniądze jeżeli ktoś szukał „sportowego” rodzinnego auta. No i starzeje się całkiem przyjemnie. Edytowane 12 godzin temu12 godz. przez Artur_K
Opublikowano 8 godzin temu8 godz. Właśnie tak czułem, że to dźwięk z głośników, bo handlowiec "nie był pewny". Mi podobał się bardzo, ale trochę czar prysł. A jaką Mazdę?
Opublikowano 6 godzin temu6 godz. 5 godzin temu, boywrc napisał(a):Przemyśl jeszcze raz Yarisa 130, teraz kupisz za 115 full wersję. Będzie tanio, bezproblemowo I żona się ucieszy.no nie, z całym szacunkiem ale 115k za tandetne w wykonaniu auto segmentu B to podziękuję, już mam takie jedno w garażu, tylko że tańsze o 30k której to różnicy w paliwie czy naprawach nie wyjeżdżę nigdy.tym bardziej że w tej cenie (nawet taniej) mogę spokojnie wziąć Cuprę Leon 1.5 150KM, co prawda w manualu ale na upartego żona ma Proceed na swoje potrzeby bo Corsą i tak nie chce jeździć więc może po długim czasie urabiania żony że jedno auto z automat starczy to by przeszło (tylko chyba bym musiał pojeździć na Traficarze kilka dni żeby sprawdzić czy po 10 latach posiadania tylko automatów jeszcze bym chciał manual czy może jego posiadanie wydaje się mieć sens tylko w głowie). i nie dość że będzie to auto lepiej wyposażone, klasę większe (po Corsie już nie chcę klasy B, już pomijając wielkość która może by uszła ale w tej klasie po prostu stosuje się tandetne zawieszenia, tandetne materiały, słabe wygłuszenia, niewygodne fotele, dziwne oszczędności na każdym kroku, no nie, nie chcę już), kilka klas lepiej wykończone, to jeszcze będzie dawało jakiś fun z posiadania i jeżdżenia (co prawda to nie będzie Golf GTI ale na miasto z którego to auto by nie wyjeżdżało te 9s do setki wystarczy), a nie tylko z obserwowania jak mało pali. Edytowane 5 godzin temu5 godz. przez gtfan
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.