Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Już mnie ch*j strzela więc piszę tutaj, bo już nie mam pomysłu.

 

Mam punto 1.1 ze starą instalacją gazową. Jeszcze jakiś rok temu auto paliło ok. 8-9 litrów w mieście. Potem podskoczyło do 10-11 więc wymieniłem kable WN, świece, wszystkie filtry, dałem auto do gazownika do regulacji (jakieś 10 miesięcy temu to było). I nic, spalanie utrzymywało się wciąż na tym samym poziomie. Pogodziłem się z tym. Jednak niedawno spalanie wyniosło 12 l. Znowu wymieniłem filtry i tym razem sondę lambdę, bo stara po sprawdzeniu okazała się niesprawna. O dziwo, wynik mnie zaskoczył- 14 litrów. Myślałem, że się zayebie.

 

 

 

Sprawdź datę produkcji reduktora (zwanego też parownikiem). U mnie spalanie przed zeszłą zimą było normalne, natomiast na wiosnę wzrosło o ok 3 litry na 100km. Wymieniłem świece,palec,kopułkę,przewody,filtry byłem na regulacji i nic, co prawda silnik lepiej pracuje i wydaje się być mocniejszy, ale to nie to samo. Ostatecznie skończyło się na tym, że mój reduktor już dawno stracił swoje właściwości. Nowy to koszt 250zł (400 z wymianą o_0), ale śmiało można kupić zestaw do regeneracji za ok 60zł i będzie jak nowy.

Objawy zużytego parownika:

-większe spalanie

-spadek mocy względem PB (ponad normę)

-intensywny zapach gazu z wydechu/nawiewu

-trudności z regulacja

-problem z obrotami na jałowym

-podczas przyspieszania silnik zachowuje się jakby dostawał za dużo paliwa

 

Membrany zużywają się w sposób naturalny, podobno u mnie w reduktorze BRC nawet co 2 lata zaleca się wymianę, proces degradacji znacznie przyspiesza odpalanie w zimę samochodu na gazie, bądz zbyt wczesne przełaczanie pb>lpg. Silnik nie ma odpowiedniej temperatury, przez co płyn chłodniczy nie jest w stanie ogrzać parownika i nie zachodzi proces zmiany LPG z fazy ciekłej na lotny.

 

Oprócz tego może pojawić się problem z mikropęknięciami rur od gazu, zostaw jesli masz możliwość, samochód w garażu i po nocy poniuchaj przy silniku czy czuć gaz.

Odnośnik do komentarza

Propsy dla Yacka i Wahlera. Kupiłem taki termostat zeszłej zimy i działa do dziś jak nówka, absolutnie zero problemów (dla mojego wozidła kosztował chyba 49 zł).

 

Pytanie: co oznacza rozlegający się czasem lekki (jakby elektryczny) gwizd spod maski, zwłaszcza przy dodawaniu gazu na 2gim i 3cim biegu (przy innych biegach się z tym się nie spotkałem, ten dźwięk tylko czasami słychać)? Czytałem już różne opinie - że to napinacz paska rozrządu (który jeszcze nie był wymieniany, a mam najeżdżone prawie 92tyś km - wg książeczki obsługi trzeba wymianę po 120tyś dopiero zrobić, czy lepiej wcześniej?), pęknięta obudowa alternatora lub jego łożyska zużyte aż po zepsuty silniczek wentylatora. Jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza

Chce załozyc sobie centralny zamek do mojego Polo. Na allegro widze pelno roznych wynalazkow, kupilbym komplet 4 silownikow z pilotem ( z racji tego ze mam 3D to jeden silownik pojdzie do bagaznika ). Pytanie, jakie byscie polecili? Bo ofert jest duzo. Czy wtedy bede mogl zamykac i otwierac samochod tylko i wylacznie z pilota? Poratujcie fachowcy :)

Odnośnik do komentarza

Chce załozyc sobie centralny zamek do mojego Polo. Na allegro widze pelno roznych wynalazkow, kupilbym komplet 4 silownikow z pilotem ( z racji tego ze mam 3D to jeden silownik pojdzie do bagaznika ). Pytanie, jakie byscie polecili? Bo ofert jest duzo. Czy wtedy bede mogl zamykac i otwierac samochod tylko i wylacznie z pilota? Poratujcie fachowcy :)

 

Opcje sa dwie. Kupic centralny ze szrotu + rurki albo silowniki. Ja kupowalem sama centralke + 2 piloty i podlaczylem to pod seryjny centralny ktory jest nie do zarzniecia. Jak sie sprawuja te silowniki z allegro to ciezko powiedziec. Raz, ze maja inna zasade dzialania (silniczki elektryczne) dwa, ze to "polska-chiny-trzy-godziny" wiec w zasadzie moze juz od razu przyjsc w paczce zje bane, zepsuc sie po miesiacu, albo po dwoch latach. Wolalbym kupic chyba fabryczny centralny VW ze szrotu albo z forum polo/golfa i samemu zamontowac. fabryczny jest na pompke i powietrze i jest nie do zajechania.

 

 

Kupowalem piloty i centralke tu: stig.pl Piloty ocenie 7/10, do oryginalnych scyzorykow od VW im daleko ale znowu wydawac 250zl na oryginalny pilot VAG to troche przesada jak na 16 letniego golfa tak wiec generalnie daja rade. Centralka rowniez zamontowana i dzialajaca bez problemu, prosta i czytelna instrukcja.

Edytowane przez Yacek
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja tak mam w Golfie3 - fabryczny centralny po kluczyku i dolozylem do tego otwieranie/zamykanie przez pilota z kluczykiem (scyzoryk). Kupilem Stiga za kolo 100zl.

 

 

Instalacja bardzo prosta: centralke latwo umiescic na przednim lewym slupku, gdzies za bezpiecznikami a kabelkami wpinasz sie we wiazke ktora idzie wlasnie w tym slupku i przez lewy prog pod plastikowa nakladka. Lutujesz, izolujesz i juz. Max1h roboty.

Edytowane przez Yacek
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

A ja dalej auta szukam.

http://otomoto.pl/seat-ibiza-1-4-16v-excelente-stan-idealny-C16700097.html

takiego seata znalazlem, wszystko idealnie mi pasuje, ale sprzedawca to niby komis bez swojego placu sie dzwoni i umawia pod makdonaldem :|

Czyli zwykly handlarz. Tak mysle, co moze byc z tym autem nie tak? Teoretycznie ktos sie chcial szybko pozbyc auta i sprzedac mogl mu i tyle. Z drugiej strony auto moglo byc skasowane i ten sobie je odnowil i sprzedaje. Niby przebieg7,5 niby serwisowany w aso, a czemu slowa o gwarancji nie ma? W tym roku powinien byc na przegladzie(co rok albo co 15k) i pewnie nie byl i gwary nie ma. Za dobra okazja. Co radzicie? Jakies opinie?

Odnośnik do komentarza

a pytałeś sprzedawce o gwarancje i przegląd tegoroczny? co Ci odpowiedział?

 

 

BTW

Mam problemy z moim punciakiem i moje podejrzenia padły na immobilaiser. Otóż mam niby go zamontowanego w kluczyku (pigułka). Zawsze jak się przekręcało na zapłon, zapalała się żółtka ikonka CODE (z rysunkiem kluczyka) po czym zaraz gasła.

Jednak ostatnio pojawił się problem- ikonka w ogóle nie gasła, wciąż się świeciła. Dodatkowo nie załączała się pompa paliwa (normalnie ją słychać po przełączeniu na zapłon a teraz cisza)- i co za tym idzie nie dało się odpalić samochodu.

Od kręcenia i holowania na światłach padł akumulator więc go odłączyłem i podładowałem- po tym "zabiegu" wszystko działało jak dawniej. Pomyślałem, że może po prostu reset spowodowany odłączeniem akumulatora pomógł. Jednak teraz znowu czasem pojawiają się te problemy- ikonka nie gaśnie i pompa się nie załącza. Trzeba kilka razy włączyć i wyłączyć zapłon żeby wszystko wróciło do normy.

Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza

No ale potem bedzie możliwość odpalenia twojej limuzyny śrubokrętem. Ja miałem problem z immo w lexie to wolałem, żeby elektryk doszedł z tym do ładu i zaprogramował wszystko tak jak powinno być bo nie dało sie ściągnąć zabezpieczenia całkowicie. Ale z puntem nie powinno być żadnych problemów :lol:

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...