Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Sam nie wiem, bo niby fakt stałe obroty silnika ale np u mnie w C5 jak zwalniam i potem znowu go uaktywniam to strasznie mocno przyspiesza, sam rzadko tak cisnę, a że mocy mam sporo to mi strasznie wtedy pali (w momencie jak sam przyspiesza powiedzmy od 90 do 140). Z drugiej strony mam kartę flotową shell i orlena więc jakoś bardzo mi to akurat w tym aucie nie przeszkadza :D

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja testowałem, mam u siebie boost i i oil temp. Polecam, sprawują się bardzo dobrze i są w przystępnej cenie. Nie polecam EGT, bo termopara z AG jest gó.wniana i szybko świruje, ale te zegary, o które pytasz są jak najbardziej w porządku.

 

Jak już będziesz kupował to zainwestuj w serię SM Peak (najwyższa, na silniczku krokowym i ma zapamiętywanie najwyższej osiągniętej wartości podczas jazdy).

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Czy zbyt duża pojemność akumulatora może być przyczyną jego awarii? Koleś mi wyliczył, że powinienem mieć 60 ah, ja mam chyba 74. W lutym, przy mrozach -20, rozładował mi się kompletnie i wczoraj też. To dwa razy w ciągu roku musiałem go ładować, a akumulator ma dwa lata. Starszy mówi, żebym po prostu pilnował poziomu wody. A jeden koleś gada, że mam za duży.

Ale jak to jest? Jak np. w telefonie mam większą baterię, to przecież w niczym nie przeszkadza, a nawet działa na plus.

Odnośnik do komentarza

wymieniałem niedawno ako, to się naczytałem trochę ale nie żebym się znał czy coś

 

Najlepiej coelować w wartości fabryczne, może być więcej, ale bez przesady - u Ciebie jest już spora różnica.

Podobno nie jest dobrze jak akumulator jest zbyt pojemny, bo potem może być problem z jego doładowaniem - a niedoładowany na 100% ako się niby szybciej zużywa.

 

Do tego dochodzi temat z dopasowaniem parametrami ako z rozrusznikiem - fabrycznie to jest uwzględnianie.

Odnośnik do komentarza

Czy zbyt duża pojemność akumulatora może być przyczyną jego awarii? Koleś mi wyliczył, że powinienem mieć 60 ah, ja mam chyba 74. W lutym, przy mrozach -20, rozładował mi się kompletnie i wczoraj też. To dwa razy w ciągu roku musiałem go ładować, a akumulator ma dwa lata. Starszy mówi, żebym po prostu pilnował poziomu wody. A jeden koleś gada, że mam za duży.

Ale jak to jest? Jak np. w telefonie mam większą baterię, to przecież w niczym nie przeszkadza, a nawet działa na plus.

 

 

 Oczywiście większa pojemność nie ma negatywnego wpływu w Twoim przypadku, ponieważ 60,a 72Ah to nie jest duża różnica. Regulator ładowania wysterowany i tak jest napięciowo, a nie pojemnościowo ;) Typowy akumulator kwasowy w samochodach ma 6 cel, gdzie każda cela daje 2,1V, czyli znamionowe napięcie naładowanego akumulatora to ok 12,6V (bez podłączonych odbiorników). Napięcie ładowania najczęściej to 14,4 V, choć czasami można spotkać się z niższymi wartościami ( 13,8V). Niedoładowany akumulator może być wynikiem niedomagania regulatora ładowania/alternatora lub zbyt krótkimi trasami.

 

Dziwne, że padł po 2 latach. Może właśnie regulator ładowania doprowadza do przeładowania akumulatora, bądź coś konsumuje ci prąd na postoju. Jak masz miernik to podłącz amperomierz w szereg pomiędzy + na aku i czerwona klemą. 

 

Co do wskazówek przedłużających zycie baterii w samochodzie to unikajmy całkowitego rozładowania oraz ładowania pustego aku w samochodzie. Im bardziej rozładowany aku tym większym prądem jest ładowany, a doprowadza do spadku jego żywotności, a wręcz uszkodzenia. Polecam zakup prostego areometru do sprawdzania gęstości elektrolitu, zwanej też wodą :)

Odnośnik do komentarza

Napisałem post o 11:00, po południu wsiadam w auto i znowu się rozładował - po całonocnym ładowaniu.

Okazało się, że wcale go nie wymieniałem te dwa lata temu, po sprowadzeniu, ale wszystko inne: klocki, świecie itp., gość w sklepie mówił, że takiego nie mieli nigdy w ofercie. I faktycznie, bo był to jakiś niemiecki. Pewnie od premiery 2006 nie zmieniany.

Odnośnik do komentarza

Napisałem post o 11:00, po południu wsiadam w auto i znowu się rozładował - po całonocnym ładowaniu.

Okazało się, że wcale go nie wymieniałem te dwa lata temu, po sprowadzeniu, ale wszystko inne: klocki, świecie itp., gość w sklepie mówił, że takiego nie mieli nigdy w ofercie. I faktycznie, bo był to jakiś niemiecki. Pewnie od premiery 2006 nie zmieniany.

Morał - Nie serwisuj po pijaku hehe
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...