Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

ale jesli na kompie nie bylo bledow?

 

nie mowie, ze nie masz racji po prostu pytam:P

 

ja sie tam nie znam, cos mowil, ze ciemny dym leci z rury i trzeba przedmuchac. szukalem na necie i tez gdziestam takie opinie widzialem, myslisz, ze nic w tym nie ma?

 

Nie zawsze usterki beda rejestrowane w formie bledow. Przykladem moze byc wlasnie sonda lambda i przeplywomierz. Nieprawidlowa praca tych komponentow moze zostac stwierdzona przez interpretacje parametrow rzeczywistych (aktualnych) i zadanych (wzorcowych). Dymienie na ciemno swiadczy o zbyt bogatej mieszance. Jesli nie chcesz sie bawic kompem to po prostu odlacz przeplywomierz (wtyczka przy filtrze powietrza lub rurze idacej do puchy z filtrem) i sprawdz jak zachowa sie auto, tak samo zrob z sonda (wkrecana jest zaraz za kolektorem wydechowym i po przewodzie znajdz wtyczke).

Odnośnik do komentarza

 

ale jesli na kompie nie bylo bledow?

 

nie mowie, ze nie masz racji po prostu pytam:P

 

ja sie tam nie znam, cos mowil, ze ciemny dym leci z rury i trzeba przedmuchac. szukalem na necie i tez gdziestam takie opinie widzialem, myslisz, ze nic w tym nie ma?

 

Nie zawsze usterki beda rejestrowane w formie bledow. Przykladem moze byc wlasnie sonda lambda i przeplywomierz. Nieprawidlowa praca tych komponentow moze zostac stwierdzona przez interpretacje parametrow rzeczywistych (aktualnych) i zadanych (wzorcowych). Dymienie na ciemno swiadczy o zbyt bogatej mieszance. Jesli nie chcesz sie bawic kompem to po prostu odlacz przeplywomierz (wtyczka przy filtrze powietrza lub rurze idacej do puchy z filtrem) i sprawdz jak zachowa sie auto, tak samo zrob z sonda (wkrecana jest zaraz za kolektorem wydechowym i po przewodzie znajdz wtyczke).

 

W wielu autach gdy odepnie się przepływkę, to auto dostaje maksymalną dawkę paliwa, więc tutaj może to nic nie zmienić. Nie wiem czy tak jest w BMW, ale w VAGach jak najbardziej.

Edytowane przez Infidel
Odnośnik do komentarza

Panowie dwa pytania do bardziej doswiadczonych uzytkownikow (wiem ze nie forum samochodowe ale niechce mi sie tworzyc konta gdzies zeby zadawac 2 pytania). Jeden cale zycie jezdzilem benzyniakami ale teraz pojawil sie w domu "traktorek" i tutaj moje pierwsze pytanie czy dalej jest tak ze diesla uzytkuje sie troszke inaczej czyli po jezdzie chwile odczekac i wylaczyc silnik, nie pilowac od razu po starcie etc. Dwa system start stop jezdzilem zawsze na wylaczonym ale w sumie myslalem zeby teraz go zostawic bo przeprowadzilem sie do miasta i korki mnie wykanczaja jakies opinie na ten temat i jak i czy w ogole wplywa to jakos na silnik/autko?

Odnośnik do komentarza

Panowie dwa pytania do bardziej doswiadczonych uzytkownikow (wiem ze nie forum samochodowe ale niechce mi sie tworzyc konta gdzies zeby zadawac 2 pytania). Jeden cale zycie jezdzilem benzyniakami ale teraz pojawil sie w domu "traktorek" i tutaj moje pierwsze pytanie czy dalej jest tak ze diesla uzytkuje sie troszke inaczej czyli po jezdzie chwile odczekac i wylaczyc silnik, nie pilowac od razu po starcie etc. Dwa system start stop jezdzilem zawsze na wylaczonym ale w sumie myslalem zeby teraz go zostawic bo przeprowadzilem sie do miasta i korki mnie wykanczaja jakies opinie na ten temat i jak i czy w ogole wplywa to jakos na silnik/autko?

Ja jeżdżę od 3 lat dieslem Citroena 2,2 204 km z FAPem i szczeze? To urzytkuję jak nourmalną benzynę, m.in. żadnego odczekiwania aby wyłączyć itd.

 

Wydaje mi się, że te nowe diesle to już "normalnie" się użytkuje, za to są bardziej podatne na awarje.

 

A co tam za "traktorek" sobie sprawiłeś?

Odnośnik do komentarza

Dobry silnik, bardzo wysoka kultura pracy. Jedynie mozna sie pokusic o sprawdzenie stanu klap wygaszających w kolektorze dolotowym. Pierwsza wersja była nitowana i skubane porafiły się urwać, później wprowadzono poprawkę i blaszki były skręcane torxami. Niektórzy całkiem je wywalają, jedyny minus to minimalne drgania silnika przy gaszeniu.

 

 

Co do Start&stop sie nie wypowiem, jedynie na logike to rozrusznik i akumulator są mocniej eksploatowane, jednak szczerze mówiąc mój ojciec jeżdząc BMW nigdy nie miał usterek z osprzętem silnika.

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

dzieki za rady. silnik okay chociaz po przesiadce z benzyniakow czuje sie troche jak w ruskim czolgu. na plus dynamika autka 177km w tej malej budzie robi swoje i jak to z bmw jednak ladnie sie trzyma drogi. teraz musze sie pobujac jakos przez 2 lata i odkuc ubezpieczenie i znizki i w koncu bede mogl znowu kupic auto pod moje wymiary;)

Odnośnik do komentarza

Teoretycznie zawsze zalecają dać ochłonąć turbinie po szybszej jeździe. Niekoniecznie po przejażdżce do sklepu czy na parkingu firmowym, ale po kilkuset km autostradą już czemu nie. W praktyce start stop lubi w Passacie 2.0 TDI zgasić silnik od razu po wjeździe na stację benzynową przy autobahnie, więc trochę na szkodę samego samochodu czasem działa.

 

IMO ten cały start stop ma bardziej na celu obniżenie spalania i emisji CO2 w papierach, niż realnie przekładać się na mniejsze zużycie paliwa w mieście. Do oszczędzania w korkach tylko hybrydy.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...